Cooler Master lanserar NR200P V2 – bättre stöd för vattenkylning och långa grafikkort

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master lanserar NR200P V2 – bättre stöd för vattenkylning och långa grafikkort

Uppföljaren på bolagets populära minstingchassi bjuder på betydligt mer utrymme för senaste snittets grafikkort men desto sämre stöd för luftbaserade processorkylare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är riktigt bra och intressanta ändringar, synd att de kommer på bekostnad av den alternativa monteringen av grafikkortet. Det gör väl att AIO's med fina displayer på själva kylaren faller då de skyms av grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Överlag tycker jag bara att de har tagit bort den grundläggande flexibiliteten som chassit hade. jag kör tornkylare i mitt nuvarande NR200, och tycker att det är en skam att den funktionaliteten tas bort helt och hållet.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem

Steg bakåt, mitt merc 319 går in i originalmodellen, hur mycket större kort tittar en på för en SFF build?
Att det skett på bekostnad av alla de stora tornkylare som går in i "vanliga" chassit är hål i huvet

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Ett av de största snedstegen i chassi-historien? v1 var GO-TO chassit för många förstagångs ITX:are. v2 eliminerar så mycket av det som gjorde v1 bra.

Permalänk
Medlem

Så de tar bort det som gjorde originalet attraktivt från första början med stöd för tornkylare och möjlighet att slippa PCIE riser? Nu blir det ju bara ett chassi i mängden i mITX-djungeln... Trist

(edit: ser att stavfels-Nisse var i farten)

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Jag har ett NR200P Max idag och har nog aldrig varit så glad för och haft så trasiga knogar som när den där datorn byggdes

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem

Man fick tidigare in en nh-d15 med lite trix och en nh-u12a utan problem. Now what?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Medlem

Äntligen ett ITX chassi som har plats för mitt grafikkort. Nu blev det helt plötsligt mycket intressant att köra ITX nästa gång jag uppgraderar till nyare cpu/mobo

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunderil:

Man fick tidigare in en nh-d15 med lite trix och en nh-u12a utan problem. Now what?

De trixen får du gärna länka till!
Lyckats klämma in en Scythe Ninja 5, AK620 tog emot även med plasten avmonterad tyvärr

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
99:e percentilen

En bedrövelsens dag, detta. NR200P har varit min stående rekommendation utan asterisker till alla som ska bygga en vanlig speldator utan särskilda krav. När nu stödet för typiska luftkylare försvinner och priset skjuter i höjden blir läget ett helt annat.

Hade originalversionen funnits kvar jämte V2 hade jag bara haft positivt att säga, men detta var mycket tråkig läsning.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Undra om det är möjligt att kombinera 2 chassin och knöka in 2 kompletta system i sanna volyn likt med version 1.

Gjorde aldrig detta själv men var rätt lockad.

Permalänk
Medlem

Krånglar till det för folk som vill ha luftkylare, Noctua NH-C14 i NR200 var ju en av de bästa kombinationerna där den sög in luft från chassisidan.

Samtidigt kul med lite andra möjligheter. Var nära att mitt 4090 fick plats men med millimeter till godo på både längd och höjd sket det sig på tjockleken. L=352, H=153 och D=74. Fixar man en ny chassisida som buktar ut lite kanske det fungerar.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av _genki:

Överlag tycker jag bara att de har tagit bort den grundläggande flexibiliteten som chassit hade. jag kör tornkylare i mitt nuvarande NR200, och tycker att det är en skam att den funktionaliteten tas bort helt och hållet.

Håller helt med. Är väldigt nöjd med att kunna köra en U12A i mitt NR200P och är inte intresserad av AIO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Undra om det är möjligt att kombinera 2 chassin och knöka in 2 kompletta system i sanna volyn likt med version 1.

https://m.youtube.com/watch?v=6iKiZymxDD8&pp=ygUJTjIwMHAgbHR0

Gjorde aldrig detta själv men var rätt lockad.

Wow, coolt att det fungerar! Kan tyvärr nästan garantera att det inte går med den nya varianten med tanke på hur GPUn monteras. Den kommer krocka med nätagget från den andra PCn tror jag.

Permalänk
Medlem

Hade tankar på NR200 serien men fastnade för Inter-Tech IM-1 Pocket som har plats för mATX i 21 liters volym. Tight och inget för radiatorer, men plats för ATX nätagg och långa grafikkort om man väljer delarna med omsorg.

Permalänk
Medlem

Får plats med ett Asus ROG RTX3090 o tornkylare i min NR200, så jag är med er andra att det här ser ut som en nergradering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Får plats med ett Asus ROG RTX3090 o tornkylare i min NR200, så jag är med er andra att det här ser ut som en nergradering.

Ja, jag är själv imponerad över hur mycket utrymme som finns att hämta genom luckan till fronten... Den här sned-/nedgraderingen måste vara en av de sämsta chassiförändringarna som skett inom nära tid... Kan man misstänka att Cooler Master vill sälja fler AIOs mån tro? För chassit kommer ju inte sälja lika väl som förr.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Krånglar till det för folk som vill ha luftkylare, Noctua NH-C14 i NR200 var ju en av de bästa kombinationerna där den sög in luft från chassisidan.

Samtidigt kul med lite andra möjligheter. Var nära att mitt 4090 fick plats men med millimeter till godo på både längd och höjd sket det sig på tjockleken. L=352, H=153 och D=74. Fixar man en ny chassisida som buktar ut lite kanske det fungerar.

Kollade bara på längdkravet, skiter sig för min del också
353x158x73

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Sämre funktionalitet
Dubbla priset
Mindre flexibilitet

Varför skulle någon köpa detta?

Permalänk
Medlem

Ooooo
My next water build

(my old water build https://www.sweclockers.com/galleri/15335-liten-ryzen-7-packe... )

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Skrivet av JonasT:

Håller helt med. Är väldigt nöjd med att kunna köra en U12A i mitt NR200P och är inte intresserad av AIO.

Tss, D14 ska det vara, go big or go home!

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]