Läcka bekräftar att Samsung Galaxy S24 blir tillplattad och får AI-teknik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Plattare skärm är helt klart en feature i min bok, även om jag förstår att det rent estetiskt och i vissa fall praktiskt kan vara fördelaktigt med en något välvd skärmkant. Jag är stor anhängare av tunna skärmskydd som INTE är av glas och de sitter bättre på platta skärmar dessutom.

Ja, jag har sedan Nexus 4 (kom 2012, och man kan diskutera flaggskeppsstatus) som jag köpte 2013 hela tiden haft Samsung-flaggskepp - men inte årets modell. Har kommit undan riktigt billigt, men ändå haft rätt ok telefoner, min Galaxy S21 inköpt sent 2021 (så, rent tekniskt kanske årets modell) är den dyraste mobil jag haft och då betalade jag i praktiken inte mer än ca 4000 för den eftersom jag ändå behövde ett abb med mycket data.

Jämför jag barnens Pixel 6a (vilket väl får sägas vara ren Android i Google-tappning) med min S21 med Android 14 tycker jag inte att skillnaderna är sådär jättestora...tyckte det var större skillnad förr på Samsungs gränssnitt och Googles. På min Nexus 4 (2012) och Galaxy S4 (2013) var det ju remarkabel skillnad, nästan som mellan Android och IOS (sedan kunde man ju tweaka eller debloata efter behag). (Man kan f.ö tweaka Samsung telefoner med appen Good Lock (konstigt namn) från Galaxy Store, en app som väl borde komma förinstallerat - eller det kanske den gör nu?)

Själv tycker jag att det är väldigt stor skilland mellan Google Pixel version av Android och Samsung UI 6.0 provade själv att använda min S21 efter några dagar efter att jag hade fått min Pixel 7 Pro och helt ärligt så kändes S21 laggig jämfört Pixel 7 Pro inget jag hade märkt direkt innan byte men efter att ha använt Pixel mobil kändes skillnaden på flytet väldigt stort mellan dessa mobilerna.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Undrar om den kommer med en skärm går runt hela teleonen som på prototypen man fick sen på video förut?

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Jag tolkade rubriken som en syrlig pik till:
Vissa Pixel 8 Pro-mobiler har knölar i skärmen

Och det har du säkert helt rätt i, jag som inte hängt med i tekniknyheterna...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur många som kvaddar telefonens låda/chassi före skärmen. Jag fattar att Titan är lättare, men det kan inte bli så stor skillnad att man märker det, kanske på stora lurar, men alltså, det är GLASET som behöver bli okrossbart, knappast chassit.

Felsatsning.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av tcntad:

Ingen? Ingen vill byta ut sin 1-10 år gamla telefon? Det finns inget teknikintresse på ett teknikforum?

De flesta teknikintresserade är smarta människor. Smarta människor inser att mobilers utveckling är helt ointressant och att det inte längre finns någon anledning att köpa en telefon för mer än 3000 SEK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av användare-234:

De flesta teknikintresserade är smarta människor. Smarta människor inser att mobilers utveckling är helt ointressant och att det inte längre finns någon anledning att köpa en telefon för mer än 3000 SEK.

Har du någon länk till den undersökningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av användare-234:

Smarta människor inser att mobilers utveckling är helt ointressant och att det inte längre finns någon anledning att köpa en telefon för mer än 3000 SEK.

Du har väldigt fel.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av användare-234:

De flesta teknikintresserade är smarta människor. Smarta människor inser att mobilers utveckling är helt ointressant och att det inte längre finns någon anledning att köpa en telefon för mer än 3000 SEK.

Vi säger så😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av användare-234:

De flesta teknikintresserade är smarta människor. Smarta människor inser att mobilers utveckling är helt ointressant och att det inte längre finns någon anledning att köpa en telefon för mer än 3000 SEK.

Du har extremt mycket fel. I synnerhet om vi talar IT-intresserade människor.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Titan ingen vill ju ha Exynos i Europa. Så det är himla synd att man får betala mer än amerikanarna och få ett sämre chip i telefonen.

Kan det till och med bli som så att S23 Ultras SD-chip kommer prestera bättre än S24ans Exynos?

Permalänk
Skrivet av användare-234:

Ingen bryr sig om nya telefoner. Varför skriver ni om de?

Vad ska de skriva om? Gamla "telefoner"?