Någon med nyare dator som vill nedgradera sig till 3060TI och AMD 5600?

Permalänk

Någon med nyare dator som vill nedgradera sig till 3060TI och AMD 5600?

Hej,

Jag vill uppgradera min stationära dator inför skärmuppgradering, och är på jakt efter något i trakterna runt 4070/3090/4070TI med kompitabel cpu. Jag har tidigare gjort ett byte av hela datorer med en annan swec-användare och det gick riktigt smärtfritt så tänker att jag testar igen.

Lite info: 3060TI, AMD Ryzen 5 5600, Gigabyte B450M DS3H moderkort, 16GB DDR4 3200 CL16, Kingston 1TB SSD.
(Finns även en 144hz 1080p IPS MSI Optix G241 som jag inte använder som kan bytas med eller säljas)

Givetvis ger jag pengar mellan och är endast intresserad för byte i Stockholmsområdet.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Är inte intresserad av byte men funderar på att göra mig av med mitt msi ventus 4070 ti och skärmen jag köpte till (en Xiaomi Mi Monitor 34" Ultrawide Välvd Gaming WQHD). Om det kan va intressant?

Permalänk
Skrivet av hetsallad:

Är inte intresserad av byte men funderar på att göra mig av med mitt msi ventus 4070 ti och skärmen jag köpte till (en Xiaomi Mi Monitor 34" Ultrawide Välvd Gaming WQHD). Om det kan va intressant?

Grafikkortet skulle kunna vara intressant beroende på vad jag får för intresse, men jag har redan en skärm beställd så den är jag desvärre inte intresserad av

Permalänk
Skrivet av hetsallad:

Är inte intresserad av byte men funderar på att göra mig av med mitt msi ventus 4070 ti och skärmen jag köpte till (en Xiaomi Mi Monitor 34" Ultrawide Välvd Gaming WQHD). Om det kan va intressant?

Du kan gärna skriva här eller i pm vad du skulle krävt för 4070ti också så har jag de i åtanke!

Permalänk
Skrivet av osterlichtenich:

Du kan gärna skriva här eller i pm vad du skulle krävt för 4070ti också så har jag de i åtanke!

Hmm. Kan väl tänka mig att släppa det för 9000:- ... är köpt i april på proshop och har inget coil whine eller andra problem. Det är denna: MSI GeForce RTX 4070 Ti Ventus 3X OC

Permalänk
Skrivet av hetsallad:

Hmm. Kan väl tänka mig att släppa det för 9000:- ... är köpt i april på proshop och har inget coil whine eller andra problem. Det är denna: MSI GeForce RTX 4070 Ti Ventus 3X OC

Tack ska ha det i åtanke 👍

Permalänk

Annonsen är avslutad