Råd om nytt mobilabonnemang...

Permalänk
Medlem

Råd om nytt mobilabonnemang...

Hej,

Att undersöka bästa mobillösningen är väldigt krångligt och tråkigt. Hoppas på hjälp här.

Jag har en Iphone 8 utan surf och bredband från Telenor för 439:-/mån utan bindning.

Nu ringde en Telenorsäljare och ville sänka bredbandskostnaden till ca 300:-/mån, om jag tecknade mobil för 129:-/mån med 10gb surf i 12 månader. Därefter 179:-/mån.

Detta känns inte jättebilligt, trots säljarens idoga försök att övertyga mig om att det var det bästa alternativet.

Jag skulle vilja ha:
- Liten surf (kolla mail på telefonen)
- Billigaste möjliga månadsavgift
- Ev. hotspotsurf i sommarstugan på sommaren.

Ev. i kombination med billigare månadskostnad för bredband.

Vilket är det bästa mobilabonnemanget för en kund som surfar väldigt lite? Bästa bredbandet för någon som vill ha snabb lina?

Säljaren hävdade vidare att Hallon inte hade täckning på landet? Är det lögn?

Tack på förhand!

Visa signatur

Gigabyte P35-DS4 rev 1.0, Intel Core 2 Duo E6750 2.66GHz Socket 775, Corsair HX Power Supply 520W, Albatron 8800GTS 320 MB, 4x1GBCorsair XMS2-6400 800 mhz, Thermalright Ultra-120 eXtreme Socket, Antec Case Performance One P182

Permalänk
Medlem

Hallon kör över tre:s nät så samma täckning som tre.
Brukar komma rättså bra deals för abonnemang under black friday ifall du kan hålla dej tills dess 🙂👍
Kör själv Tele2 obegränsat snabbast för 279kr/mån från förra black friday

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Vimla: 4GB, 110:- kr per månad (ingen bidningstid)
https://vimla.se/priser/
Du kan byta till en högre nivå en månad om du önskar mer surf

Om du byter till Vimla, kan du får 10 kr rabatt per månad med en tipslänk från någon med Vimla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juv95hrn:

Hej,

Att undersöka bästa mobillösningen är väldigt krångligt och tråkigt. Hoppas på hjälp här.

Jag har en Iphone 8 utan surf och bredband från Telenor för 439:-/mån utan bindning.

Nu ringde en Telenorsäljare och ville sänka bredbandskostnaden till ca 300:-/mån, om jag tecknade mobil för 129:-/mån med 10gb surf i 12 månader. Därefter 179:-/mån.

Detta känns inte jättebilligt, trots säljarens idoga försök att övertyga mig om att det var det bästa alternativet.

Jag skulle vilja ha:
- Liten surf (kolla mail på telefonen)
- Billigaste möjliga månadsavgift
- Ev. hotspotsurf i sommarstugan på sommaren.

Ev. i kombination med billigare månadskostnad för bredband.

Vilket är det bästa mobilabonnemanget för en kund som surfar väldigt lite? Bästa bredbandet för någon som vill ha snabb lina?

Säljaren hävdade vidare att Hallon inte hade täckning på landet? Är det lögn?

Tack på förhand!

När det gäller täckning så beror det väldigt mycket på vart i landet. Tre (Hallon är ett varumärke från Tre och går i Tres nät) har rätt så kraftigt mindre täckning sätt till hela landet och mycket, mycket mindre täckning än våra andra tre stora operatörer i Norrland. Comviq är också rätt så billiga. Comviq är ett varumärke från Tele2 och använder således Tele2s nät. Värt att veta är at Tele2 och Telenor bygger själva täckningen på 2g, 4G och 5G tillsammans, så fungerar Telenors täckning bra, bör det fungera lika bra hos Tele2, dock så kan hastigheten i nätet skilja sig då det är individuell kapacitet i näten. Kolla respektive operatörs täckningskarta för de områden du rör dig i ofta rekommenderar jag dig då täckning är väldigt individuellt.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag bytte från tre för att just täckningen var så dålig. Nu med comviq blev den mycket bättre. Hade vissa platser på jobbet där jag hade 0 täckning med 3 och då bor jag ändå och arbetar i stockholm. Det är rätt illa.
Dom vet om problemet då dom försökte med att jag kan numer ringa via wifi istället.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Ta någon mindre operatör som Hallon, Vimla etc och ta absolut inte mer surf än du behöver.
Börja med absolut billigaste du kan hitta och uppgradera vid behov.

Du har troligen Noll användning av 10gb som du blivit erbjuden.

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

iom. att du vill köra hotspot i sommarstugan, se till att ta ett abm. där surfen sparas till nästa månad/pott . ett par timmar SVT play så är surfen slut.

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem

Rullan går på Comviq's vind 💨 hej vad det rullar och går, rabatten den står :D

Skrivet av Göteborgaren:

Hallon kör över tre:s nät så samma täckning som tre.
Brukar komma rättså bra deals för abonnemang under black friday ifall du kan hålla dej tills dess 🙂👍
Kör själv Tele2 obegränsat snabbast för 279kr/mån från förra black friday

Mjo...jag tecknade mig för ett comviq abonnemang som kostar 115:-/mån (med 2GB surf 🏄) men jag fick rabatt på det och betalar 28:-/mån i sex mån. Men kanske skulle ha väntat tills Black friday...

Problemet är att (i korta drag):

a) dag X gick jag in på comviq.se och såg en rabatt. Chattade med kundtjänsten som sa att "nån sida" hade rehashat" erbjudandet och att det inte gällde

b) jag trädde tillbaka från min ståndpunkt och sa: "Okej det gällde tydligen inte mig". Men gick in på hemsidan igen - ty jag var i abonnemangstankar - och fick de att det VISST var ett erbjudande á 6 mån till 75% av det normala priset

c) jag tecknade ett abonnemang till för att kunna bevisa att jag hade rätt. Men då kontrade kundtjänst med att säga: c1) det var ett annat erbjudande c2) att man inte ska sätta i system att teckna avtal för att komma åt en viss rabatt

d) jaha 😑 okej så mitt bevis var Nära att bli "utnyttjar systemet" situation (enligt comviq) MEN jag fick rabatten till slit och slut (fast de försökte att få det till att jag "kommit överens med säljaren om halva priset", vilket doesn't make sense om man tecknar avtal för en rabatt på 75%) säljaren var heller inte någon "säljare" det var en tjej på kundtjänst

Jag klagar inte. Det är bara en utsago om min upplevelse med comviq. Och jag funderar på OM jag skulle ha väntat tills BF. Men nu vill jag heller inte "fippla" med abonnemanget, eftersom jag inte vill höra att jag är ett vandrande systemhot, ja enligt comviq...😂😂 Ni (som funderar på att teckna avtal) bör teckna avtal när BF kickar in. Tror de har Black week med.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃