Samsung avtäcker prisvänligare Galaxy S23 FE den 4 oktober

Permalänk
Melding Plague

Samsung avtäcker prisvänligare Galaxy S23 FE den 4 oktober

Samtidigt som Google väntas avtäcka Pixel 8 tar Samsung upp kampen med "Fan Edition"-versionen av bolagets senaste flaggskeppstelefon.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

HAHHAAHAHAHAHHAHHHAH för dyr.

Permalänk
Medlem

Har s20 FE och är super nöjd med den. Det enda jag har att klaga på är fingeavtryckläsaren. Den är för långsam.

Men dom måste skoja om priset?! 8000 och den ska vara budget vänlig?!

Permalänk
Medlem

Betalade 5000kr för en S23 med 256gb i april från Samsung själva med alla deras erbjudanden och rabatter, så det här känns ju inte superlockande men de lär ju veta bäst själva. DÅ är förstås inte jag målgruppen eftersom jag redan köpt men jag tänker om de möjligheterna finns, varför ens titta på en FE?

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Gustenrocks:

Betalade 5000kr för en S23 med 256gb i april från Samsung själva med alla deras erbjudanden och rabatter, så det här känns ju inte superlockande men de lär ju veta bäst själva. DÅ är förstås inte jag målgruppen eftersom jag redan köpt men jag tänker om de möjligheterna finns, varför ens titta på en FE?

Ställt mot det priset blir det ju riktigt kasst ja. Annars är ju 8k förhållandevis okej ställt mot pris vid lansering/ordinarie, som jag vill minnas var runt 10-11k?

(Edit: "Okej" som i ändå en större skillnad, inte nödvändigtvis "okej" som i billigt).

Var 5k även med typ diverse inbyten av äldre telefoner med, eller endast "vanliga" rabatter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Ställt mot det priset blir det ju riktigt kasst ja. Annars är ju 8k förhållandevis okej ställt mot pris vid lansering/ordinarie, som jag vill minnas var runt 10-11k?

(Edit: "Okej" som i ändå en större skillnad, inte nödvändigtvis "okej" som i billigt).

Var 5k även med typ diverse inbyten av äldre telefoner med, eller endast "vanliga" rabatter?

Det var då typ 2500kr'ish extra för inbyte, jag bytte in en telefon för 200kr som blev 2700kr
1500kr om man tog med abonnemang, som jag genast sa upp
Sen fanns det en 10% rabattkod

Betalade 5291kr för en S23 med 256gb och då stod det att jag erhållit 6744kr i rabatt.

Kan varit något erbjudande samtidigt som jag inte kommer ihåg. Plus att jag fick en trådlös laddare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Betalade 5000kr för en S23 med 256gb i april från Samsung själva med alla deras erbjudanden och rabatter, så det här känns ju inte superlockande men de lär ju veta bäst själva. DÅ är förstås inte jag målgruppen eftersom jag redan köpt men jag tänker om de möjligheterna finns, varför ens titta på en FE?

Om man får samma rabatter på S23 FE då? Konstig jämförelse annars...

Hursom hoppas jag på en lite billigare surfplatta, behöver inte det allra snabbaste men A-serien är för seg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Samtidigt som Google väntas avtäcka Pixel 8 tar Samsung upp kampen med "Fan Edition"-versionen av bolagets senaste flaggskeppstelefon.

Läs hela artikeln här

Jag tycker ju att fläktlöst borde vara en självklarhet för telefoner...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Jag tycker ju att fläktlöst borde vara en självklarhet för telefoner...

Dörren är där, du hittar ut själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Om man får samma rabatter på S23 FE då? Konstig jämförelse annars...

Hursom hoppas jag på en lite billigare surfplatta, behöver inte det allra snabbaste men A-serien är för seg.

Absolut, men jag tror inte det brukar vara så eftersom de vill sälja sina dyrare modeller, få folk att köpa det finaste. Just nu får du tex 3000kr extra om du vill ha en Flip5 men bara 1500kr om du vill ha en S23 eller S21FE. Samtidigt får du ju välja på en extra produkt till både s23 och Flip5.

Nu är ju S21 FE ett erkänt ganska dåligt exempel idag eftersom ingen skulle betala 8700kr för den, så vi får helt enkelt se vart det tar vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Jag tycker ju att fläktlöst borde vara en självklarhet för telefoner...

Inte nu för tiden:

Men förstår din förvåning

En till med fläkten inbyggd:

Permalänk
Medlem

Är ni nöjda med era Samsunglurar?
Har haft en S21 Ultra i två år nu (väntar på att tiden ska gå ut för byte) och har varit missnöjd sedan dag1 men eskalerande. Har dock svårt att sätta fingret på exakt vad det är jag inte gillar. Men något är det som gör att jag räknar ner dagar till byte.
Någon annan med samma upplevelse?

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Skrivet av NcLr:

Är ni nöjda med era Samsunglurar?
Har haft en S21 Ultra i två år nu (väntar på att tiden ska gå ut för byte) och har varit missnöjd sedan dag1 men eskalerande. Har dock svårt att sätta fingret på exakt vad det är jag inte gillar. Men något är det som gör att jag räknar ner dagar till byte.
Någon annan med samma upplevelse?

Jag har haft s21 ultra sedan nov 21 och jag är nöjd med den och funderar inte på att byta ut den inom en snar framtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NcLr:

Är ni nöjda med era Samsunglurar?
Har haft en S21 Ultra i två år nu (väntar på att tiden ska gå ut för byte) och har varit missnöjd sedan dag1 men eskalerande. Har dock svårt att sätta fingret på exakt vad det är jag inte gillar. Men något är det som gör att jag räknar ner dagar till byte.
Någon annan med samma upplevelse?

Nä jag tror dom flesta vet varför dom inte gillar dom lol.

Senaste gången jag hade en S lur var Galaxy S2 och jag vet exakt varför jag inte gillade den - den blev stekhet vid vanligt bruk (typ när man ringde så kunde man värma kinden med den, köra nåt spel var helt uteslutet för man kunde bränna sig och vintrar var för jävliga pga kalla fingrar ovanpå det lol).

Galaxy A41 som jag haft i 3 år eller vad det är har varit den bästa budget luren för priset. Men kameran är skit, jag minns speciellt en gång då jag skulle spela in ett sporadiskt gnisslade på bilen för en verkstad genom att hålla luren utanför dörren i typ 20km/h, man hörde absolut inte ett jota hur mycket jag än försökte. Jobbets iPhone SE spelade in det helt klockrent i jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Nä jag tror dom flesta vet varför dom inte gillar dom lol.

Senaste gången jag hade en S lur var Galaxy S2 och jag vet exakt varför jag inte gillade den - den blev stekhet vid vanligt bruk (typ när man ringde så kunde man värma kinden med den, köra nåt spel var helt uteslutet för man kunde bränna sig och vintrar var för jävliga pga kalla fingrar ovanpå det lol).

Galaxy A41 som jag haft i 3 år eller vad det är har varit den bästa budget luren för priset. Men kameran är skit, jag minns speciellt en gång då jag skulle spela in ett sporadiskt gnisslade på bilen för en verkstad genom att hålla luren utanför dörren i typ 20km/h, man hörde absolut inte ett jota hur mycket jag än försökte. Jobbets iPhone SE spelade in det helt klockrent i jämförelse.

Nja, värme är inget problem med denna luren. Den är rapp, bra skärm, kanske lite i tyngsta laget men annars inget objektivt. Efter att ha suttit och analyserat lite kan det vara så att den är för bred för mina händer vilket gör den obekväm. Får fundera på det när det är dags att byta då den inte är bredare än många andra telefoner. Får kanske kika på en telefon för kids nästa gång.. 😀

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sudjuk004:

Jag har haft s21 ultra sedan nov 21 och jag är nöjd med den och funderar inte på att byta ut den inom en snar framtid.

Bara att gratulera!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Är än mer nöjd att jag valde en vanlig S23 när jag läser detta. Råkade skrota min S20 FE 5G i en olycka, försäkringsbolaget löste ut den. Förlängde då mitt Comviq-abonnemang med en S23 för +199 kr / månad i 24 månader, fick dessutom en billig telefon på köpet.. Efter inlösen av den gamla och försäljningen av på-köpet telefonen landade jag på 1900 Kr för min S23.

Abonnemanget hade jag haft kvar oavsett. Återvändandet till Exynos för S24 och denna gör mig bara än mer nöjd. Inte varit imponerad av Exynos på länge nu.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

Konstigt att denna telefonen, fortfarande, i skrivande stund, inte går att köpa någonstans i Sveriges avlånga land.
Väntar de på att passa in Android 14 tro.