Microsoft bjuder in till lanseringsevent 21 september

Permalänk
Melding Plague

Microsoft bjuder in till lanseringsevent 21 september

Microsoft har bjudit in pressen till ett event i New York den 21 september, där företaget med största sannolikhet kommer presentera nya Surface-modeller.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ingen bryr sig

Permalänk
Medlem

Nice.
Ska bli kul att se vad dom har att komma med.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av OmaWaka:

Ingen bryr sig

Jo? Många bryr sig. Surface är en av få premiumlaptops när det kommer till upplevd kvalitet. Ser väldigt mycket fram emot studiovarianten.

Sen hoppas jag på nyheter om Windows för ARM, men de verkar utebli enligt rykten.

Men kul att du tar dig tid att svara i en tråd att du inte bryr dig. Tillför mycket

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Snusfri

Neat.
Hoppas på en ny Surface Duo samt padda i samma stil med Android.

Skulle inte heller sitta fel med en Macbook Air M2 utmanare som är ARM64-baserad, fläktlös och kör Windows 11.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Datavetare

Gillar Surface Pro, min Surface 4 Pro som snart fyller 7 år (och fungerar fortfarande) är den bästa Windows-laptop jag haft. (Däremot är det en bedrövlig Linux-dator, testade och insåg att det är helt fel produkt för det: Linux kör man på Dell Latitude!).

Kikade på dagens modeller, ouch vad Microsoft tar betalt för uppgraderingar: uppgradering från i5-basmodellen med 8 GB RAM + 256 GB SSD till 16 GB RAM + 512 GB SSD kostar 8000 kr(!). Det är 3000 kr mer än vad Apple (som med rätta får skit för dyra uppgraderingar från basmodell) tar för motsvarande.

Förhoppningsvis är en nyhet att man bumpar bas-konfig. Gissar att basmodellen delvis är "bra" prissatt då den stör för klart största volymerna.

Lanseras en Arm-baserad modell med Cortex X4 blir det inköp av min första Arm-baserade Windows dator!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

Kan dom då passa på att avliva sin proprietära dockningskontakt och sätta dit en TB så man kan använda dockningsstationer som faktiskt funkar utan efterblivna adaptrar som kostar massor? Ett mörker att sälja surfacedatorer till företag som vill använda befintliga skärmar för skiten strular hela tiden med deras dockningsstationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OmaWaka:

Jag bryr mig inte

Rättade till ditt inlägg.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

En önskedröm men en "liten" 8" platta vore skoj.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

en mer premium variant av surface duo, med stainless steel likt iPhone vore nice.
Men det lär väl knappast hända.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av [ToMaHaWk]:

Kan dom då passa på att avliva sin proprietära dockningskontakt och sätta dit en TB så man kan använda dockningsstationer som faktiskt funkar utan efterblivna adaptrar som kostar massor? Ett mörker att sälja surfacedatorer till företag som vill använda befintliga skärmar för skiten strular hela tiden med deras dockningsstationer.

Surface Pro 9 fick ju TB 4 på Intel-versionerna iaf så det är väl troligt att även laptopsen får det även om det tagit alldeles för lång tid.

Permalänk
Medlem

Min vilja att köpa surface produkter har försvagats jämte den svenska kronan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OmaWaka:

Ingen bryr sig

Du brydde dig tillräckligt för att komma in och kommentera?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Avstängd

De kan säkert smyga ut fler fundamentala försämringar till 365 på samma sätt som de nyligen gjorde det riktigt bökigt för de som inte egentligen vill ha deras autentiseringsapp bara för att köra e-post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Neat.
Hoppas på en ny Surface Duo samt padda i samma stil med Android.

Skulle inte heller sitta fel med en Macbook Air M2 utmanare som är ARM64-baserad, fläktlös och kör Windows 11.

Enligt rykten så blir det tyvärr ingen ny surface duo utan blir en "fold" istället. Gillar dock själv idén med duo bättre

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jag tror det är Windows 12 som lanseras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OmaWaka:

Ingen bryr sig

Visste inte att många som ska bli så sura på det här och skriver massa otrevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OmaWaka:

Visste inte att många som ska bli så sura på det här och skriver massa otrevligt.

Vilket inlägg är otrevligt menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OmaWaka:

Visste inte att många som ska bli så sura på det här och skriver massa otrevligt.

Snarare du som inte tillför något och är otrevlig när skribenten lagt tid på en artikel.

Permalänk
Medlem

Hade varit intresserad av Surface om de haft AMD-processorer med hyfsad iGPU. Tvekar på att de kommer att gå den rutten dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HEXB1T:

Hade varit intresserad Surface om de haft AMD-processorer med hyfsad igpu. Tvekar på att de kommer att gå den rutten dock.

Surface Laptop 4 kom ju till slut i Ryzen-utförande, de ska ha varit bra mycket vassare än dåvarande Intel. Surface Laptop 5 finns ju dock endast i Intel-utförande tyvärr.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem

Borde komma en Surface Laptop Studio 2, får väl hoppas att det åtminstone finns luckor för att byta SSD denna gången men priset lär väl vara helt galet så fort man vill åt en modell med mer RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetruz:

Surface Laptop 4 kom ju till slut i Ryzen-utförande, de ska ha varit bra mycket vassare än dåvarande Intel. Surface Laptop 5 finns ju dock endast i Intel-utförande tyvärr.

Vassare på Cpu-sidan men sämre på Gpu-sidan om jag minns det hela rätt.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Varumärket "Microsoft Surface" betyder ingenting längre när det inte står för någonting.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Varumärket "Microsoft Surface" betyder ingenting längre när det inte står för någonting.

Surface har väl dock alltid varit ett förvirrat begrepp? Surface Hub någon?

Permalänk
Medlem

Windows U(nix).

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Asus B650E-F | 32GB G.Skill DDR5 6000MHZ | PowerColor Red Devil 7900 XTX OC | Fractal Design North | Noctua NH-D15 chromax | Corsair RM850e | Kingston Fury Renegade M.2 2TB

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Ska bli spännande att se vad företaget visar upp. Håller tummarna för Surface Laptop! Ny uppgraderad Duo hade ju inte heller skadat.

Permalänk
Medlem

windows 12 ! vi behöver en ME version

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Jo? Många bryr sig. Surface är en av få premiumlaptops när det kommer till upplevd kvalitet. Ser väldigt mycket fram emot studiovarianten.

Sen hoppas jag på nyheter om Windows för ARM, men de verkar utebli enligt rykten.

Men kul att du tar dig tid att svara i en tråd att du inte bryr dig. Tillför mycket

Sjukt bra bang for the buck också

Skrivet av THB:

Neat.
Hoppas på en ny Surface Duo samt padda i samma stil med Android.

Hoppas med på en Surface Duo, enda som jag är villig och ersätta min iPhone?

Skrivet av Findecanor:

Varumärket "Microsoft Surface" betyder ingenting längre när det inte står för någonting.

Varumärket Surface står ju för högkvalitativ enheter med Touchskärm ämnade för produktivitet och samarbete

Skrivet av walkir:

Surface har väl dock alltid varit ett förvirrat begrepp? Surface Hub någon?

Fast hur är det de? Surface står ju för enheter med Touch skräm ämnade för produktivitet och samarbete, vilket surface hub faller rakt in på

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Ser framemot en uppdaterad Surface Laptop Studio. Är väldigt nöjd med den första varianten som jag kör på jobbet. Att kunna dra fram skärmen till ett främre läge gör det smidigt att ha den under en andra skärm utan att tangentbordet hamnar ivägen för mitt externa tangentbord. En lite quirk bara.