Söker: Portabel, batteridriven, trådlös, multi-purpose kamera.

Permalänk
Medlem

Söker: Portabel, batteridriven, trådlös, multi-purpose kamera.

Jag har länge jagat en kamera att kunna använda vid olika sammanhang för att undanröja behovet av att ha en person "i andra änden", vid t ex byggnationer, mek och annat. Eller t ex att häkta på enkelt med en magnet eller liknande, längst bak på släpet när jag backar.

Behöver minst vara en räckvidd på 20 min men gärna mer, minst 1080p/24fps, men gärna mer. Batteritid får gärna vara överdrivet lång, men hittar hellre något med snål tid än inget alls. Har ibland använt mig av min GoPro 4 i förhandsvisningsläget, men fördröjningen är för stor och upplösningen låg.

Hade varit skönt om man hittat en variant med tillhörande skärm så att man ej är beroende av iOS/Android/Windows

Permalänk
Medlem

en trådlös wifikamera som har en mobilapp och som har usb som strömkälla. sätt ihop den med en powerbank och en stark neodynmagnet så har du en lösning.

edit: såg nu att du ville undvika appar. En helt vanlig backkamera av bra kvalisort och ett uppladdningsbart batteripaket då...

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb