Afox släpper kompakt Geforce RTX 4090

Permalänk
Melding Plague

Afox släpper kompakt Geforce RTX 4090

Kinesiska Afox går mot strömmen och lanserar ett nätt Geforce RTX 4090-kort med en längd på drygt 26 centimeter och som endast tar två kortplatser i anspråk.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan tänkas vara intressant för SFF också, med undervoltning för att få ner värmen ett snäpp

Visa signatur

A Man with One Watch Knows What Time It Is; a Man with Two Watches Is Never Quite Sure

Ghost S1 arctic white | B450 | RX6600XT | 3700X | NH-9Lx65 | 16Gb | WD 1Tb | Seagate 5Tb

Permalänk
Medlem

Jäklar! Om det blir tillgängligt här kan jag tänka mig att testa detta till min SFF-burk.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag ställer mig avig till uttrycket "Kompakt" i samband med ett 26 cm långt kort. 😂

Vart är de sköna mITX-korten, 17-18 cm långa och max 2 slots? (visst, 4090 är kanske inte realistiskt i den formfaktorn...)

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Gillar detta! Trångt i många snyggare chassin om man vill köra 360 AIO, så där är ju detta perfekt!

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk

Så om man vinner Fractal Terra så kan jag fulhacka in ett 4090?

Ahaaa, behöver en PSU som faktiskt har kräm i sig.

Permalänk
Medlem

26 centimeter långt och endast 120 grader varmt.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag ställer mig avig till uttrycket "Kompakt" i samband med ett 26 cm långt kort. 😂

Vart är de sköna mITX-korten, 17-18 cm långa och max 2 slots? (visst, 4090 är kanske inte realistiskt i den formfaktorn...)

Haha ja, allt är väl relativt antar jag.

4090 i ITX-format hade varit ballt, men tror att tjockleken på ett sådant kort hade varit helt absurt.

Permalänk
Medlem

Med tillräckligt lång Riser och nätaggregatskablar, kan den ju fylla två funktioner, grafikkort och hårtork.

Skrivet av IcenovaSwe:

Så om man vinner Fractal Terra så kan jag fulhacka in ett 4090?

Ahaaa, behöver en PSU som faktiskt har kräm i sig.

Vill du ha ett med kärm i sig, så finns det säkert tillgängligt på diverse marknadsplatser i kina för nästan inga pengar. Annars finns det väl nu SFX nätaggregat på 1100W vilket bör vara tillräckligt för att driva det.

Permalänk
Medlem

Varmluftspistol för montering i dator chassi 😉

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Asus Tuf 7900xtx - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

Tyst och fint är det säkert också med sin blower-kylare. Som bonus är det kanske tystare än en hårfön, och då är det bara att komplettera med en PCIe-riserkabel och få två apparater för samma pris! 🤩

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av loefet:

Med tillräckligt lång Riser och nätaggregatskablar, kan den ju fylla två funktioner, grafikkort och hårtork.

Kändes som ett perfekt tillfälle att återuppliva denna klassiker!

Permalänk
Medlem

Jag kan höra vinandet från fläkten ända hit bara genom att titta på bilden.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Varg:

26 centimeter långt och endast 120 grader varmt.

Men verkligen. Lär throttla som fan när den här typen av kylning är så ineffektiv.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag ställer mig avig till uttrycket "Kompakt" i samband med ett 26 cm långt kort. 😂

Vart är de sköna mITX-korten, 17-18 cm långa och max 2 slots? (visst, 4090 är kanske inte realistiskt i den formfaktorn...)

Eller hur! Ge mig ett Kalm X (typ 4060) så är jag helnöjd på alla fronter.

Permalänk
Medlem

Såna kylare är dock svåra att rengöra har aldrig gillat den där typen.

Permalänk
Medlem

Läste Asus av ren vana, aldrig hört talas om dom faktiskt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Snusfri

Mer blowers åt folket, haft ett gäng och de har varit tystare än många "vanliga", tyvärr lever många i villfarelsen att moderna blowerkort låter som de som fanns runt millennieskiftet.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Fasen, den där skulle gå in i min Aurora R11. Fast notan skulle inte gå in i min plånbok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Mer blowers åt folket, haft ett gäng och de har varit tystare än många "vanliga", tyvärr lever många i villfarelsen att moderna blowerkort låter som de som fanns runt millennieskiftet.

Mitt gamla 1070 med blower lät helt ok, man fick justera fläktkurvan lite bara.

Kollar man på dagens FE kort t.ex så är de rätt högljudda egentligen, fläktarna på min låter mer än jag hade velat i alla fall.

Kul i alla fall att de gjort ett lite mindre kort, som dessutom evakuerar värmen direkt. Och snygg lösning med 12vhpwr kontakten också..

Permalänk
Medlem
Skrivet av dix_xib:

Eller hur! Ge mig ett Kalm X (typ 4060) så är jag helnöjd på alla fronter.

Tur att man har sparat sin Arctic Accelero S2, kräver väl bara att man sätter dit nya fästen för att den skall passa, men det är ju inte en omöjlighet att fixa.

Tycker förresten att Arctic skall ta upp sina GPU kylare ingen, speciellt deras passiva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Mer blowers åt folket, haft ett gäng och de har varit tystare än många "vanliga", tyvärr lever många i villfarelsen att moderna blowerkort låter som de som fanns runt millennieskiftet.

Akkurat, gött att de dumpar värmen utanför chassit också.

Permalänk
Medlem

Endast 26,7 cm, plus 5cm för kontakt och kabel.

/Gubbgnäll över.

Permalänk
Medlem

Hoppas på fler blåskort i framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Haha ja, allt är väl relativt antar jag.

4090 i ITX-format hade varit ballt, men tror att tjockleken på ett sådant kort hade varit helt absurt.

Tror det bara är en tidsfråga innan vi ser kub-formade grafikkort...

Permalänk
Medlem

Mums! Ett sådant kanske får ersätta mitt 3090 till hösten.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem

Mitt fractal define approves

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Var verkligen ett stilrent och sött kort för 450W

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

26 centimeter långt och endast 120 grader varmt.

Beror på vad det används till, samt hur det konfigureras. Själv önskar jag dock ett 4070 i blowerstyle, och det kommer helt säkert.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Känns ju som att TDP’n kommer sätta käppar i hjulet för denna produkt som lär (?) thermal-throttla ?!

Eller tänker jag fel ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •