Hyte Thicc Q60 är fläskig vattenkylare med 5‑tumsskärm

Permalänk
Melding Plague

Hyte Thicc Q60 är fläskig vattenkylare med 5‑tumsskärm

På Computex 2023 breddar sig Hyte bortom chassin och fläktar med sin första slutna vattenkylare, vilken kombinerar hög prestanda med en IPS-skärm på 5 tum.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag kanske är gammal men jag fattar verkligen inte grejen med skärmar i datorn. Vem står och stirrar på den

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Varför vill man ha en telefon in datorn?

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Skrivet av hakd:

Jag kanske är gammal men jag fattar verkligen inte grejen med skärmar i datorn. Vem står och stirrar på den

Skrivet av ELF:

Varför vill man ha en telefon in datorn?

Jag kan väl tänka mig att det är riktigt användbart för folk som gärna vill ha koll på temperaturer medmera på heltid, enkelt att bara kika in i datorn som ofta är bredvid skärmen istället för att tabba ner spel eller annat program. 🙂

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, 32gb Corsair Vengeance PRO, Powercolor Radeon RX7800XT Red Devil Limited Edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Jag kanske är gammal men jag fattar verkligen inte grejen med skärmar i datorn. Vem står och stirrar på den

Jo känner samma sak.

Kollade komplett och den dyraset AIO dom har var en 360 för 4200Kr.

Jag gav 4440Kr för ett B550 moderkort, 32Gb 3200Mhz ram, en Ryzen 5600G, Noctua AM4 kit, en 120mm fläkt till min nätdel som var paj och sedan ett Hyper M.2 kort 16x kort som används med vissa ASUS mobos och ger upp till 4st extra M.2 platser beroende på MB och CPU config.

Visst min gammla NH-U12P är inte lika vass som en 360 rad MEN den kostade mig 129Kr att flytta över och kyler min prolle med 290rpm under full Prime95 last.

Det var inte så längesedan en 360 AIO kostade under 2000Kr, faktum är att custom loop med en 360 rad och ett block joch pump och res var runt 4000Kr för ett par år sedan så varför köpa RGB/Skärm tramsade AIO's då?

Ska självklart finnas saker för alla smaker MEN AIO's are hu blivit allt dyrare och mer premium.

Tack och lov för Noctua nu, känns som rena budget valet nu faktiskt då dom tom om man ber om det ger en uppgraderingskit gratis dock köper jag mina för det är guld värt att dom ens tillhandahåller sånt.

Men nej massa skärmar och RGB på allt är rent och skärt e-wast i en värld med allt mer sinande resurser och ekonomisk kris så ser jag absolut inte poängen med detta slöseri.

Permalänk
Avstängd

Såå.. kommer den i en version utan skärm och rgb med lite billigare pris sen? Om den nu presterar som en 360 på grund av tjockleken på radiatorn så kan det ju i vissa fall vara intressant att byta bredd och längd mot tjocklek. Inte alltid en 360 passar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraggle1988:

Jag kan väl tänka mig att det är riktigt användbart för folk som gärna vill ha koll på temperaturer medmera på heltid, enkelt att bara kika in i datorn som ofta är bredvid skärmen istället för att tabba ner spel eller annat program. 🙂

Verkligen motiveringen på att leta lösning på ett problem som ej finns.

Spelar du intensivt så glor du inte in i datorn om den sidan av datorn ens är riktad mot dig, i alla fall inte om du vill vinna.
Vill du veta temperaturen trots allt kan du lika väl ha ett overlay som finns i diverse drivers och tools i dag, då slipper du titta bort från skärmen.
Annars finns det mobilappar för detta med, bara ställa mobilen i en trådlös laddare vid datorn om det nu är så heligt att glo på temperaturerna.
Menar varför är folk spå fixerade? Inte så att dagens processorer brinner upp och dör om cpu fläkten stannar och med 3st på en AIO så är det ju verkligen låga odds för problem.

Verkligen ett icke problem och ren och skär paranoia att vara så orolig över temps när man spelar.
Bättre att logga tempsen och analysera det senare för en eventuell justering av säg fläktprofiler.

nej vad dom säljer är ren och skär pimpning, också vad man för kallade dekaltrimmning på bilar där man slängde på skit som ej bidrog till prestanda eller funktionalitet men skulle ge sken av det bara för att.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Skrivet av pa1983:

Verkligen motiveringen på att leta lösning på ett problem som ej finns.

Spelar du intensivt så glor du inte in i datorn om den sidan av datorn ens är riktad mot dig, i alla fall inte om du vill vinna.
Vill du veta temperaturen trots allt kan du lika väl ha ett overlay som finns i diverse drivers och tools i dag, då slipper du titta bort från skärmen.
Annars finns det mobilappar för detta med, bara ställa mobilen i en trådlös laddare vid datorn om det nu är så heligt att glo på temperaturerna.
Menar varför är folk spå fixerade? Inte så att dagens processorer brinner upp och dör om cpu fläkten stannar och med 3st på en AIO så är det ju verkligen låga odds för problem.

Verkligen ett icke problem och ren och skär paranoia att vara så orolig över temps när man spelar.
Bättre att logga tempsen och analysera det senare för en eventuell justering av säg fläktprofiler.

nej vad dom säljer är ren och skär pimpning, också vad man för kallade dekaltrimmning på bilar där man slängde på skit som ej bidrog till prestanda eller funktionalitet men skulle ge sken av det bara för att.

Jag själv bryr mig inte dugg om temperatur osv, för jag har kollat vad jag får i load och därefter ställt in min fläktkurva i bios. Men finns ju folk till allt. Så det är det jag utgår ifrån.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, 32gb Corsair Vengeance PRO, Powercolor Radeon RX7800XT Red Devil Limited Edition.

Permalänk
Medlem

Får hoppas den släpps utan skärm. Vore även trevligt om radiatorn/slangar/block kom i vitt så som fläktarna. Då hade det nog kunnat bli ett köp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser ut som nån gammal TomTom GPS 😂