Benify-erbjudanden på Samsung-TV [utbruten tråd]

Permalänk
Medlem

Jag har inte riktigt hängt med.
Jag köpte en 75” QN95B för 10490. Kan jag efterfråga en av kampanjprodukterna? Många sidor ang detta men många antaganden och ingen fakta, kan någon uppdatera mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikNystrom:

Jag har inte riktigt hängt med.
Jag köpte en 75” QN95B för 10490. Kan jag efterfråga en av kampanjprodukterna? Många sidor ang detta men många antaganden och ingen fakta, kan någon uppdatera mig?

Är den köpt efter 7:e augusti så testa att skicka in det!

Permalänk
Skrivet av Blomman90:

Det beror väl lite på situationen. Om man köpt TVn och är supernöjd med den dealen, och sedan får reda på att man kanske kan få ut en extra-produkt, men det sedan inte funkar, så håller jag absolut med dig.

Om man däremot innan man gör köpet frågar om vad som gäller och får bekräftat av Samsung att erbjudandet ska gälla, så att det ligger till grund för beslutet att köpa produkten, så hade jag nog blivit arg om de sedan backar på vad de har sagt och erbjudandet inte gäller.

Om inte kampanjen går igenom kommer jag anmäla det till Amnesty då jag upplever att mina mänskliga rättigheter kränkts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tswfootball:

Om inte kampanjen går igenom kommer jag anmäla det till Amnesty då jag upplever att mina mänskliga rättigheter kränkts.

Okej...

Permalänk
Medlem

Samsungs väggfäste WMN-B50EB är slut i alla butiker vad jag kan se. Hojta till om ni känner någon butik som har den inne i lager.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av b-george:

Samsungs väggfäste WMN-B50EB är slut i alla butiker vad jag kan se. Hojta till om ni känner någon butik som har den inne i lager.

Köpte wmn-a50eb och det funkar lika bra.
Enda är att instruktionsmanualen inte har måtten för 2022 modellerna utan enbart modellerna för 2021.

Men det går att lösa om man mäter själv.

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått svar efter att ha skickat iväg om ”bonusprodukten”. Skickade in i måndags och i vändande mejl stod det att det ska granskas inom 72h.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Är det någon som fått svar efter att ha skickat iväg om ”bonusprodukten”. Skickade in i måndags och i vändande mejl stod det att det ska granskas inom 72h.

Inget här! Skickade i helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjben:

Inget här! Skickade i helgen.

Okey, känns som man borde få info ifall det godkänts eller inte i alla fall 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Okey, känns som man borde få info ifall det godkänts eller inte i alla fall 🤷‍♂️

Jag tänker att det står fölljande "granskas inom 72 timmar ..... skickas ut 40 dagar efter godkänd registrering".
Så det står ju inte direkt att återkoppling ska komma, så i bästa världar så är det bara sitta lugnt i båten

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Jag tänker att det står fölljande "granskas inom 72 timmar ..... skickas ut 40 dagar efter godkänd registrering".
Så det står ju inte direkt att återkoppling ska komma, så i bästa världar så är det bara sitta lugnt i båten

I formuläret man skickar in står: ”skickas ut ca 40 dagar efter bekräftad godkänd registrering.”

Bekräftad godkänd registrering låter för mig som att det bör återkopplas men jag kan ha fel 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem

Går det att starta en samsungtv vid en viss tid. Tidigare modeller jag haft har kunnat starta och stänga av automatisk. Nu går det bara att stänga av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av YEAHYEAH:

Går det att starta en samsungtv vid en viss tid. Tidigare modeller jag haft har kunnat starta och stänga av automatisk. Nu går det bara att stänga av?

Inte i menyerna tyvärr... Men däremot så kan du nog lösa det genom att köra Smartthings-appen, men då kommer det nog bara fungera när du är på samma wifi. (Vilket kanske duger?)

75QN95B fungerar för övrigt även finfint att styra via API:et från t.ex. HomeAssistant, men det är lite annan komplexitetsnivå än att sätta ett menyval, men kör man ändå hemautomation så är det ju rätt trevlig.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Ambient läget kan man ju ställa in tidsschema på. Men jag antar att du vill åt en viss kanal?

Skrivet av Henrico:

Inte i menyerna tyvärr... Men däremot så kan du nog lösa det genom att köra Smartthings-appen, men då kommer det nog bara fungera när du är på samma wifi. (Vilket kanske duger?)

75QN95B fungerar för övrigt även finfint att styra via API:et från t.ex. HomeAssistant, men det är lite annan komplexitetsnivå än att sätta ett menyval, men kör man ändå hemautomation så är det ju rätt trevlig.

Kanske lite OT men vilken integration använder du i HA? Har testat med officiella Samsung men saknar många funktioner mot tex ChromeCast så funderar på att gå tillbaka dit istället. Skulle väldigt gärna kunna få ut mer info tex om något spelar för tillfället och vad som spelas, ljudnivå osv. Samt sätta igång saker i appar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Ambient läget kan man ju ställa in tidsschema på. Men jag antar att du vill åt en viss kanal?

Kanske lite OT men vilken integration använder du i HA? Har testat med officiella Samsung men saknar många funktioner mot tex ChromeCast så funderar på att gå tillbaka dit istället. Skulle väldigt gärna kunna få ut mer info tex om något spelar för tillfället och vad som spelas, ljudnivå osv. Samt sätta igång saker i appar.

Vanliga Samsung SmartTV-integrationen, och den är som du säger väldigt begränsad, du ska dock kunna skicka alla remote-kommandon men det känns ju rätt kasst eftersom man då bara gör up/ned från en okänd volymnivå.. (Se remote-sektionen på: https://www.home-assistant.io/integrations/samsungtv )

Ska väl i ärlighetens namn säga att vi tittar i 90% av fallen just med en Google TV 4k istället för det inbyggda. (Och ljud kör vi via en Onkyo-förstärkare.)

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Min beam gen 2 bara sprakar i earc-läget efter TVn(QN95B 85”) varit avstängd. Måste då gå in i inställningar och trycka bort earc-läget och sätta på det igen för att få det att funka. Är det någon mer än jag med detta problem eller är det någon som vet vad som kan vara fel?

Permalänk
Medlem

Nu verkar 85" QN95/90/85B vara i lager igen om ni har en rabattkod och inte använt den än!

Permalänk
Medlem

Någon som fått svar om kampanjen än? Står det skulle ta "72 timmar" men har tagit mycket mer än så för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Någon som fått svar om kampanjen än? Står det skulle ta "72 timmar" men har tagit mycket mer än så för mig.

Nej inte hört någonting 🤷‍♂️ gått mer än en vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Nej inte hört någonting 🤷‍♂️ gått mer än en vecka.

Pratade med supporten och fick det här som svar:

Så får väl anta att det är ok för min del eftersom jag inte fått något mail.

Permalänk
Skrivet av Kilen:

Min beam gen 2 bara sprakar i earc-läget efter TVn(QN95B 85”) varit avstängd. Måste då gå in i inställningar och trycka bort earc-läget och sätta på det igen för att få det att funka. Är det någon mer än jag med detta problem eller är det någon som vet vad som kan vara fel?

För mig händer det ibland efter att man stängt av TVn, och sätter på den igen, att ljudet typ "buzzar". Dvs ljudet är obrukbart.
Då stänger jag av TVn så att även soundbarnen stängs av. Därefter startar jag upp enheterna igen så är problemet borta.
Min samsung QN95 75" är kopplad till en modernare Samsung soundbar.
Detta händer typ 1-2gger i månaden.

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Pratade med supporten och fick det här som svar: https://i.imgur.com/hUjmgK4.png

Så får väl anta att det är ok för min del eftersom jag inte fått något mail.

Tack! Är det inom 40 dagar efter registrering eller från kampanjens slutdatum? Har inte heller hört något, så man kan ju hoppas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjben:

Tack! Är det inom 40 dagar efter registrering eller från kampanjens slutdatum? Har inte heller hört något, så man kan ju hoppas.

40 dagar från det du registrerat fattar jag det som iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Pratade med supporten och fick det här som svar: https://i.imgur.com/hUjmgK4.png

Så får väl anta att det är ok för min del eftersom jag inte fått något mail.

Det låter rätt då! Vad har alla valt för produkt? Valde först TV:n men ändrade mig till Galaxy Tab, behövde egentligen ingen av produkterna så det var svårt att välja 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Det låter rätt då! Vad har alla valt för produkt? Valde först TV:n men ändrade mig till Galaxy Tab, behövde egentligen ingen av produkterna så det var svårt att välja 🤷‍♂️

Tänkte först välja den "dyraste" produkten men det var dammsugaren och den var för tråkig så valde surfplattan. Har redan en Galaxy Tab S8 sen Black Friday så får se om ja säljer den jag har nu eller säljer den nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Tänkte först välja den "dyraste" produkten men det var dammsugaren och den var för tråkig så valde surfplattan. Har redan en Galaxy Tab S8 sen Black Friday så får se om ja säljer den jag har nu eller säljer den nya.

Jag tänkte precis samma, jag har redan en iPad Pro. Jag tyckte Galaxy Tab var den mest prisvärda av samtliga produkter trots högre ”rekommenderat pris” på TV:n och dammsugaren. Tror ingen köper dammsugaren för det priset 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av digitalflaskpost:

För mig händer det ibland efter att man stängt av TVn, och sätter på den igen, att ljudet typ "buzzar". Dvs ljudet är obrukbart.
Då stänger jag av TVn så att även soundbarnen stängs av. Därefter startar jag upp enheterna igen så är problemet borta.
Min samsung QN95 75" är kopplad till en modernare Samsung soundbar.
Detta händer typ 1-2gger i månaden.

Tror vi har samma typ av buzzande/sprakande. För mig händer det dock varje gång jag stängt av TVn. Den funkar ju om jag startar om earc läget vilket borde tyda på någon bugg.

Permalänk
Skrivet av Kilen:

Tror vi har samma typ av buzzande/sprakande. För mig händer det dock varje gång jag stängt av TVn. Den funkar ju om jag startar om earc läget vilket borde tyda på någon bugg.

Har pga ett annat ärende med Samsung, fått TVn remote återställd via support.
En tekniker har även varit hemmma hos mig och gjort någon typ av återställning.
Varken orginal problemet eller buzzandet/sprakandet har försvunnit.

Med orginal problemet menar jag att jag märker när TVn är avstängd, avger den ett högfreqvent ljud i några sekunder (3-30sek), någon gång per dag (2 - 5gger vad jag märkt).
Låter som en liten mygga som surrar bakom TVn.

Ska höra av mig igen. Inget som stör mig jjättemycket, men vill att dom ska veta problemet så tidigt som möjligt om TVn börjar brinna eller något att jag uppmärksammat problemt redan direkt efter köpet.

Stavfel
Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Medlem
Skrivet av digitalflaskpost:

Har pga ett annat ärende med Samsung, fått TVn remote återställd via support.
En tekniker har även varit hemmma hos mig och gjort någon typ av återställning.
Varken orginal problemet eller buzzandet/sprakandet har försvunnit.

Med orginal problemet menar jag att jag märker när TVn är avstängd, avger den ett högfreqvent ljud i några sekunder (3-30sek), någon gång per dag (2 - 5gger vad jag märkt).
Låter som en liten mygga som surrar bakom TVn.

Ska höra av mig igen. Inget som stör mig jjättemycket, men vill att dom ska veta problemet så tidigt som möjligt om TVn börjar brinna eller något att jag uppmärksammat problemt redan direkt efter köpet.

Har läst en del om den surrande myggan. Har samma problem nämligen men endast efter jag stängt av tvn. Det jag hittade på andra forum var att det är någonting med wifi-kortet som inte direkt vill hoppa på stand-by läget och att det är den som ger av sig ljudet. Hos mig startar det ca. 30sek efter jag stängt av tvn och håller i sig i 1-2min innan det stängs av, vilket gör att jag inte bryr mig nämnvärt. Hade det varit ihållande hade jag fått panik😁