Nvidias referenskort i Geforce RTX 3000-serien reas ut

Permalänk

Satt idag och provbyggde en ny maskin på Webhallen och kom fram till att grafikkortet i princip var halva kostnaden...
Och då var det 2tb m2, ddr5 64gb, Intel i7 Lian Li chassi, 850w Corsair psu etc etc, så håller med om att svenska priser är ett skämt och alla borde helt enkelt bojkotta köp i svenska butiker tillsvidare.

Permalänk
Medlem

Det känns lite som att svenska butiker fick köpa dessa grafikkort till överpriser ett tag tillbaka när de kostade som högst. Och nu sitter de på jättelager som de inte vill/får/kan sälja med förlut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Därav mitt -> "Om nu netonnet håller priset på 10490:-"

Helt rätt, jag hade av någon anledning helt missat den delen. Ber om ursäkt för pinsam miss

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Helt rätt, jag hade av någon anledning helt missat den delen. Ber om ursäkt för pinsam miss

Vilket dom inte gjorde, nu har priset stigit till 11990:-...
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless