Permalänk

TrackIR eller annan ”Eye tracker”?

Har haft TrackIR sedan 2009 om man nu kikar på när garantin löpte ut. Nu har dessvärre kameraenheten gett upp och slutat känna av rörelser från Track Clip Pro.

Enligt supporten hos Natrualpoint så är det bara att införskaffa en ny enhet vilket enligt mig är mycket pengar. De skulle återkomma om de kunde göra ett bra pris om jag handlar av dem, men det får vi se vad det blir.

Har inte scannat marknaden och behöver tips och råd om det finns andra vettiga ”eye trackers” till PC. Spelar mest Arma 3, DCS och MSFS.

Tack på förhand.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

TrackIR är väl den populäraste, sen finns Delanclip som är en billigare kopia samt Tobii Eye Tracker (som även ser huvudrörelser).

Permalänk
Medlem

EDTracker är ett väldigt billigt alternativ. Men dom har slut på kits, går å youtuba lite på EDTracker.
Jag byggde en egen men med fel tillverkare på MPU kortet (första gången jag försökt löda nått sånt) så det fanns ingen kod som funkade med den
Snackat med dom å dom försöker få tag på supply igen. Önska man visste vilken tillverkare det va på dom korten så man kunde löda om den igen med rätt tillverkares kort.
Här kunde man köpa kittet https://hobbycomponents.com/electronics/440-diy-head-tracker-bundle
edit: Såg nu verkar vara Invensense MPU-9250 kort man ska ha, men dom går inte få tag på längre (EOL), önska man kunde koda då skulle man säkert få det fungera med andra tillverkares kort.

Permalänk
Skrivet av Krakkan:

EDTracker är ett väldigt billigt alternativ. Men dom har slut på kits, går å youtuba lite på EDTracker.
Jag byggde en egen men med fel tillverkare på MPU kortet (första gången jag försökt löda nått sånt) så det fanns ingen kod som funkade med den
Snackat med dom å dom försöker få tag på supply igen. Önska man visste vilken tillverkare det va på dom korten så man kunde löda om den igen med rätt tillverkares kort.
Här kunde man köpa kittet https://hobbycomponents.com/electronics/440-diy-head-tracker-bundle
edit: Såg nu verkar vara Invensense MPU-9250 kort man ska ha, men dom går inte få tag på längre (EOL), önska man kunde koda då skulle man säkert få det fungera med andra tillverkares kort.

Nu ska vi se....hur funkar den här och vad behöver jag mer?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Nu ska vi se....hur funkar den här och vad behöver jag mer?

https://hobbycomponents.com/electronics/440-diy-head-tracker-...

Out of stock ännu men borde väl finnas alternativ.

Byggde ihop en sån back in the day när det inte va tull på ali. Svinenkelt.

Sätt fast i hörlurarna och du har huvudspårning i spel. Körde elite dangerous med det innan jag skaffade en rift.