Permalänk
Medlem

Köpråd Dyson dammsugare

Hej,

Ni som har en Dyson dammsugare vilken tycker ni är mest prisvärd? V10 känns som ett bra alternativ för en villa på 160 kvm men V8 kanske också duger? Sen verkar det även finnas flera modeller av en viss modell så det blir ännu mer förvirrande (absolute, origin, extra osv), är det tillbehör som skiljer dessa? Uppskattar all tips!

Permalänk
Medlem

Följer tråden med spänning för planerar att köpa nåt på Black friday.
Har du kollat Dreame T20 pro förresten? Nånstans emellan Dyson V8 o v11. Men billigare.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Hej,

Ni som har en Dyson dammsugare vilken tycker ni är mest prisvärd? V10 känns som ett bra alternativ för en villa på 160 kvm men V8 kanske också duger? Sen verkar det även finnas flera modeller av en viss modell så det blir ännu mer förvirrande (absolute, origin, extra osv), är det tillbehör som skiljer dessa? Uppskattar all tips!

Hej jag har en V11 absolute och är väldigt nöjd.
Om du bor i Stockholm kan man testa alla Dyson i deras butik.
Största skillnaderna mellan modeller är sugkraften samt ljudet.
Ju lägre # desto mer ljud.

Att modeller heter olika beror enbart på vad som medföljer i paketet. Enbart tillbehör skiljer (åtminstone på V11).

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

Har testat min svärmors Dyson en hel del och jag säger : köp ingen.

Själv har jag köpt en Makita med cyklotron. fungerar bättre. kan använda samma batteri som till verktygen och den är lättare och suger bättre .

Dyson är bara bättre på mattor. I övrigt är den bara sämre.

Permalänk

Har en v12 slim absolute med laser, jag säger bara wow!

Otrolig sugkraft
Lätt i handen
Batteri håller för ett hushåll på 140kvm
Och lasern, vi trodde golvet var rent men icke, den ser allt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Följer tråden med spänning för planerar att köpa nåt på Black friday.
Har du kollat Dreame T20 pro förresten? Nånstans emellan Dyson V8 o v11. Men billigare.

Kom ihåg att göra priskoll så du inte går på en fakerea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Kom ihåg att göra priskoll så du inte går på en fakerea.

Precis, därför jag vill läsa på redan nu så jag är förberedd

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Har en V8, bra för mattor, som nån redan skrivit, hundhår och damm. Använder den för snabbstädning. Har en vanlig sladd-dammsugare för totalstädning.

Permalänk
Avstängd

Jag köpte en Xiaomi Dreame eller vad den heter, tjejen ville ha en och den var billig och hade fått bra betyg. Men ärligt talat har den knappt använts alls. Där vi fått mest användning är att dammsuga ur bilen när det har smulats rejält eller så, och då är det ju bara för att den är batteridriven inte för att den är bättre än en vanlig dammsugare eller så. Så mitt råd är att tänka efter rejält om du faktiskt behöver en till, sämre, dammsugare än den du redan har.