Fredagspanelen 267: Pålitliga SSD-enheter och grafikkort som ser ut som båtar

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 267: Pålitliga SSD-enheter och grafikkort som ser ut som båtar

Noelia och Jonas diskuterar huruvida Zotacs kommande grafikkort ser ut som en båt, en tvättsvamp eller en fräsig foppatoffla i veckans panel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Tack Jonas och lycka till! Dock så tror jag det blir en dyr höst och vinter för alla svenska datorentusiaster då inflation, svag kronkurs och inflation tyvärr dämpar entusiasmen och kommer sätta väldigt dyra datorpriser.

Se Nvidias kommande RTX 4000-kort och dyra AM5 moderkort som kommer kosta mer än det smakar.

Och är det bara jag som tycker Jonas bär Jensens skinnjacka om man kisar lite samtidigt som man tittar på thumbnailen?

Permalänk
Medlem

Sköt om dig och nu ska du få en erfarenhet om vad ett heltidsjobb är. Det kan vara riktigt kul och omdanande och samtidigt pågår det dygnet runt och som närvarande förälder så kommer man mycket nära sitt barn och man blir en jävel på att byta blöjor.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

Ha det så bra nu på "ledigheten" Jonas, du kommer självklart vara saknad, men vi ses igen om ett halvår!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Vi kommer sakna dig, Jonas. Sköt om dig och lycka till med att hålla ordning på vildingen!

Permalänk
Medlem

lycka till jonas!.

till resten. bilken tror ni kommer att äga grafikkort utsläppningen i år? Radeon eller Nvidias 4000 serie?

ska jag vara mer specifik så tänker jag på den budget älskande entusiast marknaden, så typ mellan 4060-4070

Permalänk
Medlem

Det är jättetrevligt att ni orkar ta er tid att spela in dessa fredagssamtal och stundtals är det riktigt intressant även för en icke data-nörd

Men ibland är jag en sur gammal gubbe.... Att lägga tre minuter pladder på hur det ska bli att vara barnledig (Grattis förresten!) är väl att ta i?
Noelia, titta på mottagaren och inte bisittaren när du talar. Det är inte honom du ska berätta för, det är mig som tittar/lyssnar. Följ Jonas i det avseendet. En snabb blick räcker. Titta på programmet "Det sitter i väggarna" där dem som man besöker alltid tittar på varandra när de pratar istället för att titta in i kameran. Men de är inte proffs och vet inte att man inte ska exkludera tittaren.

Det är dock en fröjd att lyssna på kunniga människor och ni fyller den kostymen väl!

Lycka till Noelia, även med Jonas frånvaro. / B