Snabbkoll: Använder du trådlöst headset till datorn?

Permalänk
Medlem

Nej. Jag kör 7.1.2 system. Vinner över alla trådlösa eller vanliga hörlurar som finns.

(jag förstår att hörlurar har klara fördelar vid spelande om man vill höra exakt vart ljudet kommer ifrån)

Permalänk
DingDongerMcDongface

Efter många års trådat vann tillslut smidighet över ljudkvalitet och jag gick över till ett stycke Corsair Virtuoso. Dongeln funkar bra både till dator och Playstation och i värsta fall går de att använda med strömkabeln ansluten. Himla skönt att slippa mecka med anslutningar bakom datorn och kunna gå runt fritt vid behov Plus mindre skit på skrivbordet.

Permalänk
Medlem

Nej. Ljudet i de flesta trådlösa gaming headsets är inte tillräckligt bra för mig. Både mikrofonen och hörlurarna.

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Hedersmedlem

Trådlöst till jobbdatorn.
Högtalare till de flesta stationära datorerna och hörlurar ibland, trådade i 99% av fallen.

För att få det smidigt när det är många enheter som ska dela på ett par lurar så är trådade smidigare. Ryck ur sladden, flytta vidare till nästa dator, klart. Bluetooth är alltid ett lotteri vart man blir ansluten och lurar som kräver egen mjukvara är inte något som lockar.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Kör med Behringer UMC202HD som ljudinterface och har AKG-hörlurar samt XLR-mikrofon med boom-arm.
Tycker det är bättre än alla de 100-tals trådlösa jag haft hittills som bara dött efter några månaders körande, som dessutom kostat mig lika mycket som en ny dator skulle kosta. Denna kombo gick för runt 1000-lappen för mig.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Avstängd

Inget trådlöst

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Yes kör ett par steelseries arctis 7 wireless och kommer aldrig gå tillbaka till trådat!

Möjligheten att va kvar i diskutionen eller lektioner medans man går på toa, hämtar något ur kylskåpet eller för min del fixar med reptilerna är guld värt!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Det trådlösa headsetet åker på om det ska spelas med behov av mikrofon eller ifall jag ska greja runt lite i hemmet samtidigt. Bekvämligheten med trådlöst gjorde att det tog över ett bra tag innan de trådade lurarna började komma fram igen.

Nu varieras det mellan Cloud Flight S och DT770 Pro. Även ett par chifi IEMs vilket jag tycker är underskattat, även skönt att slippa hörlursfrillan när man ska iväg efter att ha suttit vid burken.

Permalänk
Medlem

Hemma: Nej
Kontoret: Ja

Permalänk
Medlem

Som Baxtex. Trådlöst på jobbet, trådat hemma. Hur röstar jag?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Nja, jag är så osocial framför datorn nuförtiden så mina högtalare brukas 99,9% av tiden vid datorn istället kollandes på youtube eller någon stream på andra skärmen

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Har nyligen gått över från trådat till att ge trådlöst en ny chans.

Valet landade på B&O Beoplay Portal då jag ville ha något som lämpar sig för gaming men samtidigt kan användas på kontoret utan att behöva skämmas.

Aningen dyrt kanske, men jag har inget annat att klaga på hittills.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

DAC+HD650 med fristående mikrofon.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Trådat. Beyerdynamic DT770 + Micmod sedan många år tillbaka. inte den bästa micen men den duger i krig.

Nästa gång blir det trådlöst för att slippa sladden som är styv och trasslig på samma gång.

Permalänk
Inaktiv

Förut hade jag trådlöst men gick tillbaks till trådat pga. ljudkvaliten

Edit. I jobbet kör jag trådlöst

Permalänk
Medlem

Trådlöst. Väl medveten om att jag tummar på ljudkvalitet. Köpte ett Logitech under tusenlappen för ett par år sedan, inte alls särskilt bra ljud. Men det är ypperligt på att spegla varifrån fotsteg kommer osv. Kompisar med tre gånger så dyra headset hör knappt fotsteg i spel så jag har inte vågat uppgradera Musik lyssnar jag på "stereon" i vardagsrummet.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Japp. Både privat och på jobbet. Har fastnat för steelseries (har arctis 5, 7 och pro). På jobbet har jag någon on ear modell från jabra. Tycker de fungerar adekvat för dataanvändande men visst skulle man vilja ha ett bättre alternativ för musik men där är det högtalare än så länge. Ett villkor för trådlösa hörlurar är att de primärt inte använder bt.

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem

Trådlösa hörlurar till datorn hemma om det inte är musikskapande på gång.
Har en Blue Snowball som mic som plockar upp mig vart jag än är i rummet, så är inte så bunden.

På jobbet föredrar jag trådlöst med, men det är klart, ibland åker sladden fram ändå.

Permalänk
Rekordmedlem

Mycket sällan jag använder ett headset till nått och till datorn är det högtalare som gäller.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

På jobbet används ett Logitech H820E - trådlöst, kass ljudkvalitet för musik men en bra mikrofon. Duger utmärkt till Teams-möten.

Hemma är det trådat, en NAD D1050 DAC och ett par Bowers & Wilkins P7. Duger bra för att lyssna på musik.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Fortfarande trådat, går mellan tre olika hörlurar.

Sennheiser hd 599 se
Philips fidelio x2hr
Drop + Hifiman HE4XX Planar Magnetic Headphones

Är ingen audio nörd men gillar att ha lite reserv om något går sönder eller om man bara får infall och vill byta. Just nu kör jag med Sennheiser sedan ett tag tillbaka när de hade en kampanj då jag köpte dom.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Ni som efterfrågar båda som svarsalternativ, Har ni trådade headset och trådlösa headset eller har ni trådade hörlurar och trådlöst headset?

Mic vid datorn kör jag trådad på arm oavsett, så om lurarna är ett headset eller hörlurar spelar mindre roll för mig, det blir samma, så jag reflekterade inte ens över ordvalet i omröstningen

Men absolut, du har en poäng, mina trådlösa är headset (Logitech och Sennheiser) och mina trådade är hörlurar (AKG). Sen är det ju värt att nämna att det knappt finns trådlösa renodlade hörlurar idag, så man får gott köpa headset även om man inte vill ha/behöver mic

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Trådlöst, kablar är till för saker som är stilla

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Hedersmedlem

Efter att ha kört av sladden till ännu ett sennheiserheadset med kontorsstolen så gick jag över till trådlöst för minst 10 år sedan.

Började med ett par logitech g930. Det var... En hel del kompromisser där haha. Men värt det ändå.

Sedan dess har mycket blivit bättre på den här fronten. Sladd till datorns headset går jag inte tillbaka till.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Trådlöst headset till huvud-datorn.
Trådat headset till andra datorn.

Permalänk
Medlem

Efter att ha bytt till trådlöst (arctis pro wireless) för några år sedan så kommer jag nog aldrig gå tillbaka till trådat, är dock inte någon som bryr sig om superbra ljud men hittills har jag inte några negativa punkter.

Visa signatur

Fractal Design R6 | ASUS ROG STRIX z390-F | Intel i7 9700K | 32GB 3000Mhz Corsair CL15 | GeForce RTX 2080 TI OC | Asus PG278QR | Logitech G Pro X Superlight | Q-Pad MK-85

Permalänk
Medlem

Kör Sennheisers gamla Hemmabio lurar: RS185, super smidiga då själva sändaren är också en laddningsdocka.

Permalänk
Medlem

Trådlösa lurar var nästan SSD nivå på hur jävla underbart det är

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem

Jag använder den svårslagna kombinationen Sennheiser RS 185 tillsammans med en ModMic Wireless, sedan många år tillbaka!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Använder trådade hemma och trådlöst på jobbet . Skulle mer än gärna gå över till trådlöst om det fanns nått trådlöst som lät dugligt eller ens nära bra trådade