Skyrim Anniversary Edition släpps idag 11/11 - Ska du lira?

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Jag körde in en ny på en dator, den började tokladda allt "gratis" som ingår från CC direkt, jag hann inte tänka på om det gick att stänga av, kanske fanns en ok dialog? Minns inte.

Hursomhelst, har man installerat en massa från Nexus så är det väl konfirmerat att det mesta inte fungerar, frågan är hur dom moddarna som man når genom spelets egen meny fungerar?

Jag har en version med en massa moddar från just spelets egen meny på en annan dator, skall testa vid tillfälle vad som händer när jag startar den, om allt blir crap. Eller?

Det positiva med om man struntar i att lägga till moddar, så fungerar achievements ....

Hopplöst, vet hur galet det var för communityn när dom släpte special edition eller vad den nu hette... exakt alla mods fick göras om, tusentals... xD

Permalänk
Medlem

Har gjort backup av hela spelmappen i fall att det skulle uppdatera. Fucked up att det inte finns något alternativ för att aldrig uppdatera. Nu finns det bara att inte uppdatera föräns man startar spelet. Så man måste blocka uppdateringen genom att starta via extern launcher, vilket man förvisso redan gör när man moddar. Men sjukt att det kan uppdateras av misstag.
Inte spelets fel, utan Steam som är handikappat.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av MaxieTheHatter:

Jag förstår inte riktigt.
Varför skulle jag betala 200kr för att uppgradera mitt skyrim?

För att slippa använda nexusmods (som har ett smidigt och lättanvänt GUI)?

Helt meningslöst, att modda sitt skyrim har blivit så straight forward att även tekniskt okunniga personer kan göra det.

Int nu längre, senaste uppdateringen av Skyrim SE, bryter med många moddar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Spelade originalet när det kom ut och har inte tittat på det sedan dess. Det är/var ju ett ikoniskt spel...

Måste säga att min första reaktion nu (trots uppgraderad grafik) var, shit vad gammalt det ser ut!

Permalänk
Medlem

Har inte följt Skryim sen jag spelade igenom det efter att dom tre stora DLC:erna släppts, moddat då såklart. Denna text i videon gjorde mig lite nyfiken "Explore a decade's worth of content", alltså har dom verkligen släppt så mycket mer "content" sen Dragonborn i början av 2013? Har dom lagt till nya områden, quests, npc:er osv vid dom olika släppen? Eller är det floskel?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Scepticer:

Spelade originalet när det kom ut och har inte tittat på det sedan dess. Det är/var ju ett ikoniskt spel...

Måste säga att min första reaktion nu (trots uppgraderad grafik) var, shit vad gammalt det ser ut!

Japp, en ganska lat "ny"släpp

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av zeagan:

Då behöver man väl ändå köpa Skyrim VR edition?

Det kanske är bäst men jag har för mig att det fanns VR-moddar till Skyrim innan VR edition släpptes.
Oavsett har jag planer på att fixa en VR setup här hemma inom ett år eller så och oavsett så får jag undersöka vad som är bästa sättat att spela Skyrim i VR just då.

Permalänk
Skrivet av emilakered:

😱 Kan man ens göra det?

inget problem...

kör rätt moddat i SE och spelet ligger och tuggar i sig runt 25-30Gb ram av mina totala 64Gb tror bara ja har ett hundratal moddar eller något sånt så modda sönder spelet är helt klart möjligt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

I princip varje ny "Edition" förstör stödet för många äldre moddar och det nya i versionen är oftast bara ideer tagna direkt från någon mod eller helt redundant. Tex HD texture var ju sämre än texturmoddarna som fanns. Hur vore det om de tog itu med alla buggar och gjorde motorn robustare istället för att lägga på mer skit som kan gå sönder.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Rouge of Darkness:

inget problem...

kör rätt moddat i SE och spelet ligger och tuggar i sig runt 25-30Gb ram av mina totala 64Gb tror bara ja har ett hundratal moddar eller något sånt så modda sönder spelet är helt klart möjligt.

Jag tänkte tvärt om, att spela utan moddar. Unheard of!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Nej inte direkt. Det vore väl intressant om AIn var förbättrad, men det är den förstås inte.

Så har inte någon som helst lust att betala igen för ett spel som jag redan köpt.

Blir istället Alyx och dess moddar imorrn

Also

https://i.imgur.com/JnocOK3.jpg

Arena
Daggerfall
Morrowind
Oblivion
Skyrim
The Evil Within
The Evil Within 2
Fallout 3
Fallout New Vegas
Fallout 4
Fallout 76
Doom osv osv.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Avstängd

Nej. Ogillar att utvecklare mjölkar sina spel med oändliga rereleases, remasters och allt vad det heter. Men folk köper ju dem så det funkar uppenbarligen. Ironiskt att det är fansen själva som är orsaken till att nya.spel i serien inte utvecklas. 😐

Skyrim är dessutom rätt så menlöst om man inte moddar sönder det. Spelar hellre Morrowind igen för femtioelfte gången!