Ingen bild samt röd lampa efter uppdatering av bios (b550 tomahawk).

Permalänk
Medlem

Ingen bild samt röd lampa efter uppdatering av bios (b550 tomahawk).

Försökte idag uppdatera mitt b550 tomahawk moderkort för att komma åt resizeable bar. Var dum nog att försöka uppdatera bios via MSIs dragon center och nu får jag ingen post. Vad som hände vid uppdateringen är att jag fastnade på den blåa skärmen windows förbereder.. starta om datorn. Efter 40 min gav jag då upp och stängde av datorn. Nu när jag försöker starta datorn så startar alla fläktar normalt på både GPU och CPU etc. Men jag får ingen bild varken via moderkortets hdmi uttag eller mitt 3080s uttag. Vidare lyser den röda Ez Debug lampan rött för CPU (som är ett 5900x). Vad ska jag göra? När jag försöker uppdatera bios via den manuella bios knappen plus usb på moderkortet så händer inget förutom att den lyser rött när knappen är intryckt.

mb: b550 omtomahawk (som kräver bios uppdatering för ryzen 5000, vilket jag hade installerat.
CPU: 5900x

Permalänk
Medlem

Koppla i och ur ström till CPU, testa ta ut batteriet några min o starta. Funkar det så uppdatera bios via bios istället

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem

Tob bort mina ram minnen och då kunde jag installera om via usb!