3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem

snart slut nu så frågan är om dom inte sänkte lite på nivå ändå

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Vi som inte är hög level kan trösta oss med ett mycket dyrare icke-Ti?

https://www.webhallen.com/se/product/337518-ASUS-TUF-GeForce-...

Jag är fascinerad av att det kostar 2600kr mer än Ti-kortet. Är det fortfarande intropris på Ti??

Det är intropris.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Iceglow:

får se om de ens blir sålda, 17 är rätt hög level. Skulle inte förvåna mig om de sänker om en stund!

dom kommer gå åt direkt, du hittar nog inget 3070 TI för de pengarna någon annanstans. Dyrt, ja, men ändå billigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

dom kommer gå åt direkt, du hittar nog inget 3070 TI för de pengarna någon annanstans. Dyrt, ja, men ändå billigt

såklart dom går åt men jag pratade om level inte priset

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Vi som inte är hög level kan trösta oss med ett mycket dyrare icke-Ti?

https://www.webhallen.com/se/product/337518-ASUS-TUF-GeForce-...

Jag är fascinerad av att det kostar 2600kr mer än Ti-kortet. Är det fortfarande intropris på Ti??

Fortfarande 20 st i lager. Har folk börjat avvakta lite i hopp om prissänkning kanske ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lall86:

Fortfarande 20 st i lager. Har folk börjat avvakta lite i hopp om prissänkning kanske ?

Eftersom det finns ti kort till och från att köpa för samma pris så. Tror dock att alla som är sugna på att spela i höst ska försöka hugga ngt kort nu under hettan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lall86:

Fortfarande 20 st i lager. Har folk börjat avvakta lite i hopp om prissänkning kanske ?

Det är ju LHR. Kanske därför de inte blir sålda + att utbudet på kort ökat.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Finns en hel del olika 3070 hos Webhallen.

För den som är snabb så har de 1st Asus Rog Strix 3070 Ti OC kvar för 11k.

Permalänk
Skrivet av Scriabin:

Lvl 17 Black - Kan se köpknappen

Det mest smärtsamma jag läst i detta forum. Köpte samma kort fast icke-Ti i veckan för 2000 kr mer, redan öppnat och installerat kortet, och jag är också lvl 17 på Webhallen, fick ett mejl om det idag t.o.m. IDIOOOOOT man känner sig som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazelgrouse86:

Det mest smärtsamma jag läst i detta forum. Köpte samma kort fast icke-Ti i veckan för 2000 kr mer, redan öppnat och installerat kortet, och jag är också lvl 17 på Webhallen, fick ett mejl om det idag t.o.m. IDIOOOOOT man känner sig som.

du hade ju ångerrätt om du distansköpte det

edit: juste man fick ju bara köpa 1 ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazelgrouse86:

Det mest smärtsamma jag läst i detta forum. Köpte samma kort fast icke-Ti i veckan för 2000 kr mer, redan öppnat och installerat kortet, och jag är också lvl 17 på Webhallen, fick ett mejl om det idag t.o.m. IDIOOOOOT man känner sig som.

Prata med kundtjänst. De borde kunna reservera ett till dig, som de inte skickar förrän ditt förra kommit i retur.

Permalänk
Medlem

Verkar vara slut nu, jag får "Meddela mig" bara på lvl 17

Permalänk
Skrivet av Red Onion:

Prata med kundtjänst. De borde kunna reservera ett till dig, som de inte skickar förrän ditt förra kommit i retur.

Tack för tips, uppskattas, MEN köpte inte kortet på Webhallen. *facepalm* Enda åtgärd är nog att ta en lång titt på mig själv och min konsumtionshets och försöka bättra på

Permalänk
Inaktiv

Fasiken, missade det här :/

Permalänk
Inaktiv

Lite värdelöst dok att man har bevakning på produkter man inte kan köpa, borde ju stå att det kräver nån level el vad det nu var för att få köpa.

https://www.webhallen.com/se/product/337085-ASUS-TUF-GeForce-...

jaja, lägger en ny bevak så får vi se

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon910:

Lite värdelöst dok att man har bevakning på produkter man inte kan köpa, borde ju stå att det kräver nån level el vad det nu var för att få köpa.

https://www.webhallen.com/se/product/337085-ASUS-TUF-GeForce-...

jaja, lägger en ny bevak så får vi se

Ett sånt kan jag ju tänka mig. Men priserna går söderut just nu. Finns ju massor med kort på lager på webhallen.

Permalänk

Har haft koll lite under dagen på denna: https://www.webhallen.com/se/product/336961-MSI-GeForce-RTX-3...

Varit och är fortfarande 9st i lager sen jag började kolla några timmar sen.

LHR och överpris anledningen att det är kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dvcorleone:

Har haft koll lite under dagen på denna: https://www.webhallen.com/se/product/336961-MSI-GeForce-RTX-3...

Varit och är fortfarande 9st i lager sen jag började kolla några timmar sen.

LHR och överpris anledningen att det är kvar?

Mest överpris skulle jag tro, personligen skiter jag i om det blir ett LHR kort

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dvcorleone:

Har haft koll lite under dagen på denna: https://www.webhallen.com/se/product/336961-MSI-GeForce-RTX-3...

Varit och är fortfarande 9st i lager sen jag började kolla några timmar sen.

LHR och överpris anledningen att det är kvar?

Priset framförallt.

Annars har ju 3060ti varit något av ett favorit-kort hos miners, så till den grad att kortet var mer sällsynt än en enhörning…

Att det är LHR tyder ju på miners ratar det och att gamers inte är intresserade att betala det priset.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Alltså hur mkt ska ett 3060 ti egentligen kosta om det vara under normala förutsättningar?

Nvidias svenska "msrp" är 4500kr, det är med moms inkluderat. Det gäller dock founders/referensmodellen så ASUS, MSI, Gigabyte osv kommer ha ett högre pris. Har för mig att enbart ett fåtal kort såldes för det priset och att alla modeller sedan blev dyrare.

Tror det varit så att en del tredjepartsmodeller från 3000-serien haft ett introduktionspris när de släppts för att sedan höjas. Ett fåtal av de enklare modellerna har då följt "msrp".

Sedan återstår väl att se om 3060ti någonsin kommer finnas att köpa för det priset. RTX 3060 "msrp"
är 3650kr (finns ej founders/referensmodell) men de billigaste jag sett kostar 5500 kr.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oz_054:

Nvidias svenska "msrp" är 4500kr, det är med moms inkluderat. Det gäller dock founders/referensmodellen så ASUS, MSI, Gigabyte osv kommer ha ett högre pris. Har för mig att enbart ett fåtal kort såldes för det priset och att alla modeller sedan blev dyrare.

Tror det varit så att alla tredjepartsmodeller från 3000-serien haft ett introduktionspris när de släppts för att sedan höjas. Ett fåtal av de enklare modellerna har då följt "msrp".

Sedan återstår väl att se om 3060ti någonsin kommer finnas att köpa för det priset. RTX 3060 "msrp"
är 3650kr (finns ej founders/referensmodell) men de billigaste jag sett kostar 5500 kr.

Priserna rör sig nedåt och de kommer fortsätta att göra det :).

Permalänk
Medlem

Tankar om detta är det ett prisvärt kort? (Utifrån aktuell situation och ca en månad framåt, behöver ny dator klar till open beta av d2r i augusti.)

Permalänk
Skrivet av K1nGeN^:

Tankar om detta är det ett prisvärt kort? (Utifrån aktuell situation och ca en månad framåt, behöver ny dator klar till open beta av d2r i augusti.)

Jag köpte ett 3070 i december för 7000, och tyckte det var lite väl, men ändå okej. Normalpris för 3070ti kanske skulle vara kring 7500? De la väl på 100 dollar i MSRP så då är det väl rimligt med dessa kort kring de nivåerna. Sen har jag dålig koll på om Palit är superbra kort, men det känns ju iallafall bättre att köpa ett kort i dessa summor än för 10,000 plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K1nGeN^:

Tankar om detta är det ett prisvärt kort? (Utifrån aktuell situation och ca en månad framåt, behöver ny dator klar till open beta av d2r i augusti.)

Relativt till andra 3070 Ti så är det väldigt prisvärt. Du kommer knappt märka någon skillnad prestandamässigt mellan de olika korten, utan det är mer temps och ljudnivåer som skiljer, så hade jag varit på jakt efter ett 3070 Ti hade jag köpt det här direkt p.g.a priset.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rolfenstein:

Relativt till andra 3070 Ti så är det väldigt prisvärt. Du kommer knappt märka någon skillnad prestandamässigt mellan de olika korten, utan det är mer temps och ljudnivåer som skiljer, så hade jag varit på jakt efter ett 3070 Ti hade jag köpt det här direkt p.g.a priset.

Kanske värt att vänta en extra månad? De kommer fortsätta komma ut ibland i den prisnivån.

Permalänk
Medlem

Såg att detta länkades i tipstråden, är V2 att likställa med LHR? Inet är tydliga med vad som är LHR men alla andra återförsäljare verkar vara sämre på att tala om det.

https://www.webhallen.com/se/product/337655-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Morax:

Såg att detta länkades i tipstråden, är V2 att likställa med LHR? Inet är tydliga med vad som är LHR men alla andra återförsäljare verkar vara sämre på att tala om det.

https://www.webhallen.com/se/product/337655-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Dessutom står det "För att klara GeForce RTX 3070 OC:s strömförbrukning finns tre 8-pinnars strömkontaker" vilket jag förmodar inte stämmer heller?

Edit: och det är en bild på kortet där man ser 3 st 8 pins.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morax:

Såg att detta länkades i tipstråden, är V2 att likställa med LHR? Inet är tydliga med vad som är LHR men alla andra återförsäljare verkar vara sämre på att tala om det.

https://www.webhallen.com/se/product/337655-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Jo V2 är LHR från vad jag har förstått.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Ni som har koll, är 8190kr för ett nytt Gainward GeForce RTX 3070Ti Phoenix prismässigt bra i dagens marknad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macrone:

Ni som har koll, är 8190kr för ett nytt Gainward GeForce RTX 3070Ti Phoenix prismässigt bra i dagens marknad?

Ja, det är ett väldigt bra pris

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz