LG OLED originalstativ (smal version)

Permalänk
Medlem

LG OLED originalstativ (smal version)

Jag har nyligen införskaffat mig en LG 55CX och tycker att fotstativet är för djupt, så att TVn kommer för långt bort ifrån väggen. Har inga planer på att göra den vägghängd.

Såg att stativen för B-serien (från B8 och uppåt) och C7-C8 är mindre djupa och ska vara kompatibla med CX-serien och tänkte därför kolla följande:
Har någon ett originalstativ över från sin TV som inte används? Jag köper den isåfall gärna, kom med prisförslag. Frakten står jag självklart för.

Kommentera vilken exakt modell stativet tillhör

PS. Bor du i Blekinge kan även byte vara intressant, om du vill ha ett C-serie stativ till din B-serie TV, 0 kr i mellanskillnad

Läs hela annonsen här

Permalänk
Inaktiv

Jag har inget att erbjuda tyvärr men detta kanske hjälper? https://www.ebay.co.uk/c/20004258883

Permalänk
Medlem

@anon265474 Det ser ut som det inte är kompatibelt, misstänker det är från B7 och uppåt som passar (förtydligade det i annonsen nu)

Permalänk
Medlem

Tjena!

Jag har en LG OLED55B7V. Är det ett sånt stativ du söker? https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/55-60tum/lg-oled55b7...

Permalänk
Medlem

@oggart Hej, tack för att du länkade! Nu ser jag att B7 är av den äldre typen, fick rätta annonsen igen (typiskt måndagar..)
Det är från B8 och uppåt som är intressant, sorry för missen!

Permalänk
Permalänk
Medlem

@GoldenGoose Uppskattar hjälpen behåller hellre originalet än de stativen, så illa är det som tur var inte

Permalänk

Jag har stativ. C8. Dock 65".

Permalänk
Medlem

@Milhoused Jag tror inte storleken är av betydelse (i detta fallet ) Så länge det är 4 st skruvar och ca 21 cm samt ca 6 cm mellan dem, kan du bekräfta det?
Hur djupt är det, mätt från baksidan av skruvhålen och bakåt, och vad skulle du vilja ha för det?

Permalänk
Skrivet av µiCro:

@Milhoused Jag tror inte storleken är av betydelse (i detta fallet ) Så länge det är 4 st skruvar och ca 21 cm samt ca 6 cm mellan dem, kan du bekräfta det?
Hur djupt är det, mätt från baksidan av skruvhålen och bakåt, och vad skulle du vilja ha för det?

Verkar stämma. Står även 55/65 undertill så det är nog samma för båda storlekarna. Har skickat PM med mitt nummer om du vill ha bilder.

Båda delarna till fästet är i nyskick. Aldrig använt.

Permalänk
Medlem

Nu har @Milhoused bistått med bilder och dimensioner för C8-stativet, och det är inte aktuellt för mig då det totala djupet med båda delarna är ca 22 cm.

Om B-stativen är mindre djupa så kan det fortfarande vara intressant Jakten fortsätter...