Permalänk
Medlem

Min kompis ska köpa dator

Hejsan,

Min kompis har bestämt sig för att gå från PS4 till dator och han fråga om jag kunde hjälpa honom hitta rätt prylar. Han säger att han kan tänka sig lägga 15k för allt och de inkluderar då dator, skärm, headset, kringutrustning och dator stol. Tänkte bara kolla här om de är någon som har grejer de kan tänkas sälja. Tänker att jag kan lägga ca 10k för dator/ komponenter och 5k för kringutrustning (Skärm, tangentbord, stol, etc.)

Grejerna jag främst är ute efter är grafikkort, processor, skärm och moderkort, men han sa att han helst köper allt begagnat, så hör gärna av er ni har något ni vill bli av med

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Nu har du hamnat fel.. /Skriv i forum istället.. Eller vill din kompis du köpa begagnade dator prylar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Nu har du hamnat fel.. /Skriv i forum istället.. Eller vill din kompis du köpa begagnade dator prylar?

Som jag förstår det vill de ha allt från en annons till en komplett dator. Inge fel i det

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Nu har du hamnat fel.. /Skriv i forum istället.. Eller vill din kompis du köpa begagnade dator prylar?

Sorry om annonsen lät lite flummig, letar efter antingen en komplett dator eller datordelar + skräm och kringutrustning för totalt 15k, la ut en annonsen för att jag vet att ibland finns de många som har mycket de vill göra av med på en gång.

Permalänk

Det är ganska mycket pengar för en begagnad dator, man kan köpa typ en ny dator med 10600k, moderkort och ramminnen för ca 5500kr, chassi och nätagg lägg till max 2000kr, en gpu begagnad kanske är något att köpa på sweclockers. typ ett gtx1080 borde räcka? Då håller du dig under 10k för dator.
finns inte så mycket mer prestanda att hitta i spel just nu. Kanske kan du hitta en lite billigare/lite sämre cpu här begagnad och gå under budget lite