Nvidia Geforce RTX 3090 når knappt 60 FPS i Cyberpunk 2077

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Geforce RTX 3090 når knappt 60 FPS i Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 pressar datorhårdvara till det yttersta, där inte ens världens snabbaste grafikkort når 60 FPS med maxade inställningar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan vi äntligen byta till "But can it run Cyberpunk 2077?" nu?

Permalänk
Viking

Med DLSS också?! 😮

Jaha, såg inte RT först...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Fan, visste att jag skulle ha köpt ett 3090till...

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

Fast det är väl inte så dumt ändå om det finns utrymme kvar att höja grafiknivån ett par år senare om man har bättre kort?
Jag är en sån som upptäcker vissa spel sent, eller spelar äldre spel många år efter att de släpptes.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Avstängd

Är inte detta tester FÖRE de första patcherna som bör förbättra prestandan en hel del? Ska det inte anlända nån 40 GB patch redan på lanseringsdagen? Jag undrar om man kan stänga av saker som Motion Blur, Grain och annat trams som inte riktigt är så trevligt i spel även om det kanske ser "verkligare" ut för att kräma fram mer fps?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Enligt gamersnexus har cyberpunk 2077 för recensioner DRM som drar ner prestandan, undra om det gäller för de här siffrorna med.

Permalänk
Medlem

Tror vi får se andra siffror utan DRM och patchat.
Är inte orolig.

Permalänk
Medlem

Det är väl bra att det finns inställningar som är gjorda lite för framtiden, så man kan spela om spelet om några år med bättre grafik. Förstår inte varför man absolut måste kunna köra med allt på max i 4K med 60fps? Det är helt enkelt inte gjort för att köras så. Det finns grafikreglage för att kunna uppnå det man vill på sin maskin. Antingen värsting-grafik, eller höga FPS.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Är inte detta tester FÖRE de första patcherna som bör förbättra prestandan en hel del? Ska det inte anlända nån 40 GB patch redan på lanseringsdagen?

Så du menar att alla som förladdat spelet ändå kommer sitta fast o få vänta länge innan patchen tagits ner pga överbelastning på servrar :D.. tja låter som det brukar vara på större releases

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Fast det är väl inte så dumt ändå om det finns utrymme kvar att höja grafiknivån ett par år senare om man har bättre kort?
Jag är en sån som upptäcker vissa spel sent, eller spelar äldre spel många år efter att de släpptes.

Om den visuella kvalitén skalar bra med hur krävande det är så håller jag med till 100%. Då är det inget dåligt att ha extremt tungdrivna högstainställngar.

Är det däremot mer tung drivet än vad utseendet ger skäl för.. Ja, då har de gjort ett dåligt jobb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Cyberpunk 2077 lanseras för PC/Windows den 10 december, då det även når spelkonsolerna Playstation 4 (Pro) och Xbox One S/X, samt senaste generationens Playstation 5 och Xbox Series S/X

Njae, det stämmer inte. PS5 och Series kan spela spelet men det släpps inte till dem.

Permalänk
Medlem

Så himla nice att ha köpt GPU för 10k så man kan få mellan 40-60 fps i Cyberpunk!

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Om den visuella kvalitén skalar bra med hur krävande det är så håller jag med till 100%. Då är det inget dåligt att ha extremt tungdrivna högstainställngar.

Är det däremot mer tung drivet än vad utseendet ger skäl för.. Ja, då har de gjort ett dåligt jobb.

Det är väl rätt vanligt att de sista nivåerna i grafikinställningarna kostar betydligt mer än de smakar i moderna spel...

I ett spel av den här typen, där man faktiskt kan gå runt och titta på omgivningarna och miljöerna, så kan det vara värt att få de där små, extra detaljerna. I ett springa-hoppa-skjuta-spel är det inte så intressant.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

I 4K...

4K skärmar är ju inte direkt standard bland datorsystem, speciellt inte gaming system där FHD och QHD i hög refresh rate är föredraget.

Permalänk
Medlem

tycker inte det ser nämnvärt fantastiskt ut på streamen. dåligt kodat?
Control ser ju betydligt bättre ut grafiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiario:

tycker inte det ser nämnvärt fantastiskt ut på streamen. dåligt kodat?
Control ser ju betydligt bättre ut grafiskt

What?!?! 😳🤯

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Prestanda utan ray tracing då?! Fy fan, nu är det nära, kamrater!

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiario:

tycker inte det ser nämnvärt fantastiskt ut på streamen. dåligt kodat?
Control ser ju betydligt bättre ut grafiskt

Skrivet av Aja82:

What?!?! 😳🤯

Jag tycker precis tvärtom

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXale:

4K skärmar är ju inte direkt standard bland datorsystem, speciellt inte gaming system där FHD och QHD i hög refresh rate är föredraget.

För snabba spel och för de som gillar höga fps ja, men inte för oss andra som älskar grafik och höga upplösningar istället.

Permalänk
Medlem

Tack för DLSS! Känns inte jobbigt längre att jag inte fick tag på ett 6800xt.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Är inte detta tester FÖRE de första patcherna som bör förbättra prestandan en hel del? Ska det inte anlända nån 40 GB patch redan på lanseringsdagen? Jag undrar om man kan stänga av saker som Motion Blur, Grain och annat trams som inte riktigt är så trevligt i spel även om det kanske ser "verkligare" ut för att kräma fram mer fps?

Varför finns det en patch "direkt?" som ska förbättra prestandan på ett spel som har försenats 3ggr?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Varför finns det en patch "direkt?" som ska förbättra prestandan på ett spel som har försenats 3ggr?

För att spelet gick guld innan delay. Sedan fortsätter man jobba på bugfixar tills release, eller tycker du man inte ska jobba på spelet de sista vekorna innan release?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

För att spelet gick guld innan delay. Sedan fortsätter man jobba på bugfixar tills release, eller tycker du man inte ska jobba på spelet de sista vekorna innan release?

Tycker inte man ska släppa ett spel med skit prestanda om man har försenat det 3ggr.

Nu bryr jag mig inte det minsta om just Cyberpunk utan detta gäller generellt alla spelutveklare.
Släpp inte spelet om det inte är färdigt och optimerat.

Edit: Speciellt inte när man kommer med 20-30-40-80gb patcher. T.ex näst senaste CoD modern warfare eller vad det var. Varje patch är typ 60gb stor så alla som inte har fiber kan ju knappt spela spelet för dem måste patcha i 2-3 dagar och sedan när dem fått ner den patchen så kanske dem kan spela i 1 dag sedan kommer en till 60gb patch

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erickey:

Så himla nice att ha köpt GPU för 10k så man kan få mellan 40-60 fps i Cyberpunk!

Är inte så stolt över prestanda på mitt 3090 heller

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kan få stabil fps runt 100 med ett rtx 2080 ti utan att dra ner på allt ögongodis?

1440p 144hz.

Annars väntar jag ett tag tills de blivit optimerat

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag ser detta lite oroväckande kring tidigare förseningar dom har gjort. Hur hade spelet varit om det "hade" lanserats den 16 April 2020.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erickey:

Så himla nice att ha köpt GPU för 10k så man kan få mellan 40-60 fps i Cyberpunk!

Imo så hade jag vart besviken om det hade krävt mindre... När man släpper spel med stora grafiska ambitioner på PC så ska det inte gå att driva på max! Då har man helt enkelt lagt ribban för lågt, det är ju inte som att det inte kommer snabbare hårdvara i framtiden.

Utvecklarna ska ge möjligheten att pressa hårdvara till sin gräns!

Det intressanta är ju hur spelet ser ut när man kör med inställningar som flyter, och att det framför allt går dra runt med bra flyt även på mellanklasshårdvara.

Permalänk
Medlem

Denna artikeln hade nog behövt en liten "disclaimer".

https://twitter.com/gamersnexus/status/1336066826233651202

"Cyberpunk currently has DRM that is only active for reviewers and is known to reduce performance. Will not be active on launch day, therefore any testing published today will not accurately reflect launch performance. CDPR warned us of this, so we are waiting for launch day."

Dessa siffrorna är inte rättvisande för vad vi kan förvänta oss vid releasen. Har ingen aning om hur stor skillnaden är dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Cyberpunk 2077 pressar datorhårdvara till det yttersta, där inte ens världens snabbaste grafikkort når 60 FPS med maxade inställningar.

Läs hela artikeln här

Jag är mest chockad över att stega ner upplösning från 4k till 1440p gav så lite mer FPS. Men antar att när det säger max så är det max på alla reglage oavsett om det tillför något eller ej så borde gå att få ett 3080 att flyta i 100 FPS med så gott som maxade inställningar. Bloom, Motion Blur och extrem AA är inte min grej ändå. Antar att det är att världen är så välfylld som gör det tungt, för rent grafik tekniskt har jag inte varit speciellt imponerad av Cyberpunk, tycker Deus Ex har beter estetik och t.ex. Control gör ett bättre jobb rent tekniskt, men dom båda har ju långt mycket mindre grejer på skärmen minst sagt, Cyberpunk ser ut att t.om. kunna slå GTA på fingrarna där vilket jag aldrig hade trott.