PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Det är bara att gå in i butik hos Webhallen och förhandsboka en PS5 Standard, de ska tydligen få in en ny leverans i mitten på april.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swurre2019:

Vet inte om detta stämmer, när jag var på Webhallen i Malmö så sa han i kassan att man inte kunde boka någon PS5 i butik, för kön blev så lång så de kommer aldrig få in tillräckligt många PS5 till alla i kön... han sa att man bara kunde boka över nätet den minuten de finns där innan de är fullbokade.

En vän bokade idag utan problem eller kö. Gick till webhallen i mall of scandinavia.

Permalänk
Skrivet av Ryno88:

Finns de nån av er som beställde ps5an från Elgiganten i början av mars som inte fått sina än?

Jag beställde 7 mars på Elgiganten, med leverans 11 mars.
12 mars fick jag sms om försening, nytt datum 1 april.
1 april (fredag) fick jag sms om försening, nytt datum 2 april (lördag).
På orderdetaljer står det bara "Beställningen är mottagen och behandlas".

Ringde kundtjänst idag där det sades:
Alla PS5-ordrar hanteras separat och manuellt från övrigt sortiment.
Tydligen har det varit rätt struligt då det varit leveransförseningar och det har gått ut automatiserade mail och sms från deras lager som inte stämmer.
Som det ser ut nu kunde jag förvänta mig leverans nästa vecka.

Får väl se...
Skönt att man lyckades knipa en beställning, men trist när förväntan var att man beställde en vara man trodde redan fanns på lager för utskick.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Skrivet av appoc2013:

Jag beställde 7 mars på Elgiganten, med leverans 11 mars.
12 mars fick jag sms om försening, nytt datum 1 april.
1 april (fredag) fick jag sms om försening, nytt datum 2 april (lördag).
På orderdetaljer står det bara "Beställningen är mottagen och behandlas".

Ringde kundtjänst idag där det sades:
Alla PS5-ordrar hanteras separat och manuellt från övrigt sortiment.
Tydligen har det varit rätt struligt då det varit leveransförseningar och det har gått ut automatiserade mail och sms från deras lager som inte stämmer.
Som det ser ut nu kunde jag förvänta mig leverans nästa vecka.

Får väl se...

Skönt att man lyckades knipa en beställning, men trist när förväntan var att man beställde en vara man trodde redan fanns på lager för utskick.

Ringde dom igår, då sa dom att dom fortfarande inte visste när de skulle komma in i lager och att det förmodligen kunde ta minst två veckor till. Riktigt oklart.

Permalänk

Jag beställde ett ps5 från Elgiganten i början av mars, det står att min order plockas nu

Permalänk

Elgiganten gaming har skrivit till mig på instagram ” De har kommit in nu så nu är det inte långt borta”

Permalänk
Skrivet av Hyvelhans:

Jag beställde ett ps5 från Elgiganten i början av mars, det står att min order plockas nu

Samma här!

Permalänk
Medlem

@Ankanspelar @Hyvelhans Inne på ert konto under beställningar och via sms-länken eller bara sms-länken? Min status är oförändrad på mitt konto men går jag via sms-länken står det att den plockas.

Permalänk

@MrFlash tror bara det står på Elgigantens sida när det väl skickas, hade varit gött om dom skickade det idag men ser inte ljust ut.. vi får hålla tummarna att det kommer denna veckan iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

@Ankanspelar @Hyvelhans Inne på ert konto under beställningar och via sms-länken eller bara sms-länken? Min status är oförändrad på mitt konto men går jag via sms-länken står det att den plockas.

Samma här, står att den plockas via SMS-länken men "behandlas" på min sida. Märkligt, man vet inte vilken man ska lita på

Permalänk
Medlem

Ok, ja vi håller tummarna för leverans denna vecka då ☺️

Permalänk
Medlem

Nu fick jag avisering från Bring, äntligen! 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Nu fick jag avisering från Bring, äntligen! 😀

Samma här! Wooohoooo

Permalänk
Skrivet av Mr_Flash:

@Ankanspelar @Hyvelhans Inne på ert konto under beställningar och via sms-länken eller bara sms-länken? Min status är oförändrad på mitt konto men går jag via sms-länken står det att den plockas.

Står att den skickats under smslänken och under mitt konto!

Permalänk
Inaktiv

Till Göteborgare:

Ni som har varit i butiken Webhallen i Femman och bokat en PS5, ni kommer förhoppningsvis få sina konsoler den 29 April i samband med deras nyinvigda lokal. De ska flytta upp till den gamla Indiska lokalen.
Just wanted to let yall know that..

Permalänk
Medlem

Nu har min PS5 ankommit till ombudet, äntligen!

Permalänk

Är det någon som bokat hos mediamarkt i år som fått sitt ex? Jag har väntat i 2 månader nu på min bokning…

Permalänk
Skrivet av Makkgyver:

Är det någon som bokat hos mediamarkt i år som fått sitt ex? Jag har väntat i 2 månader nu på min bokning…

De ringde mig precis och sa att jag kunde hämta upp min. Beställde i butik den 16 mars i Högsbo (Göteborg)

Permalänk
Skrivet av Makkgyver:

Är det någon som bokat hos mediamarkt i år som fått sitt ex? Jag har väntat i 2 månader nu på min bokning…

Jag bokade i mediamarkt heron city när de hade öppet för bokning 16/03 och när jag kontaktade de via mail sa de att de får in nya ex slutet av denna vecka eller början av nästa vecka och de sa att eftersom det inte var många som bokade bör min bokning täckas av denna batch.

När bokade du din?

Permalänk
Skrivet av Ankanspelar:

Ringde dom igår, då sa dom att dom fortfarande inte visste när de skulle komma in i lager och att det förmodligen kunde ta minst två veckor till. Riktigt oklart.

Instämmer med "riktigt oklart".
Trots svaret jag fick igår fick jag idag en notifikation från Bring att det nu finns att hämta på mitt postombud...
(och verkar stämma enl orderinfo på elgigantens sida också)

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Skrivet av Malekg:

mediamarkt i svågertorp malmö fick in sin last igår, så blir kanske utdelning idag

Dom har nu. Jag kom till Mediamarkt frågade om min ps5 till säljaren han kontaktade med kassan. Fick en. Han har 1 kvar snabba dig ta den andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av malkocoglu571:

Dom har nu. Jag kom till Mediamarkt frågade om min ps5 till säljaren han kontaktade med kassan. Fick en. Han har 1 kvar snabba dig ta den andra

Va fan? Så får det inte gå till. Skall vara i tur ordning. Jag köpte också på Svågertorp.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Skrivet av Frantz3n:

Va fan? Så får det inte gå till. Skall vara i tur ordning. Jag köpte också på Svågertorp.

Därför jag skriver till dig. Kör ditt och prata med de

Permalänk
Medlem

De många media markt som sitter på ps5’or.
Butikerna har dock fått tillsägelse av Sony att kunderna måste lägga en kundbeställning och oftast ringer butiken dagen efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

De många media markt som sitter på ps5’or.
Butikerna har dock fått tillsägelse av Sony att kunderna måste lägga en kundbeställning och oftast ringer butiken dagen efter.

Om det ändå vore så, då skulle inte flera fått väntat i några månader…

Permalänk
Medlem
Skrivet av rampart:

Om det ändå vore så, då skulle inte flera fått väntat i några månader…

Nu verkar det vara som media markt ändå levererat bäst och det varit enklast att boka i. Infon kommer direkt från en gammal kollega i Stockholm.

Permalänk
Medlem

MM Svågertorp

Hej!

Har följt tråden ett tag och fick äntligen mitt. Bokade på Mediamarkt i Svågertorp kl 11 samma dag som de öppnade för bokning.

Jag åkte in enbart för att tidigare här kommenterade att man kunde chansa på att det fanns inne. Och det var det, men det visade sig att de hade ringt mig kl 19.50 den 30e och det hade jag missat helt.

Däremot hade jag mailat deras kundtjänst och fick detta svar den 31a Mars ” Vi har tyvärr ingen ny info från Sony. kan ta 2 veckor kan ta månader” - Signerat MM Svågertorp

Så lite rörigt verkar dom allt ha det där eftersom dom svarar så dagen efter det fanns i butik. Tyvärr såg det ut som att det bara var den kvar i kassan, kan så klart ha fler bak på lagret. Man kan ju också tycka att de borde försöka ringa mer än en gång.

Permalänk
Skrivet av ElectroCrunch:

Jag bokade i mediamarkt heron city när de hade öppet för bokning 16/03 och när jag kontaktade de via mail sa de att de får in nya ex slutet av denna vecka eller början av nästa vecka och de sa att eftersom det inte var många som bokade bör min bokning täckas av denna batch.

När bokade du din?

Okej det låter ju lovande för dig !
Jag bokade i butik (Växjö) 3:e Feb. Det har tagit så lång tid nu att jag nästan tappat all hype. Aja den kommer väl så småningom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blinblin:

Hej!

Har följt tråden ett tag och fick äntligen mitt. Bokade på Mediamarkt i Svågertorp kl 11 samma dag som de öppnade för bokning.

Jag åkte in enbart för att tidigare här kommenterade att man kunde chansa på att det fanns inne. Och det var det, men det visade sig att de hade ringt mig kl 19.50 den 30e och det hade jag missat helt.

Däremot hade jag mailat deras kundtjänst och fick detta svar den 31a Mars ” Vi har tyvärr ingen ny info från Sony. kan ta 2 veckor kan ta månader” - Signerat MM Svågertorp

Så lite rörigt verkar dom allt ha det där eftersom dom svarar så dagen efter det fanns i butik. Tyvärr såg det ut som att det bara var den kvar i kassan, kan så klart ha fler bak på lagret. Man kan ju också tycka att de borde försöka ringa mer än en gång.

16 mars? Jag var i butiken klockan 13.00 då.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

16 mars? Jag var i butiken klockan 13.00 då.

Ja 16e mars bokade jag.