PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Spelar nog ingen roll vem som får bekräftelsemejlet först. Dom säger ju att alla kommer få dom nästa vecka.

Finns nog ingen turordning på vem som ska skannas in först om ändå alla ska skickas ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaHouseCat:

Jävla skräp Elgiganten är egentligen. Beställde 12:23, expressfrakt, Stockholm. Polare som beställde 13, standardfrakt har fått leveransbesked för flera timmar sen..

Beställde ni olika enheter?

Permalänk
Skrivet av Mtd:

Beställde ni olika enheter?

nope I övrigt hade vi båda standard edition..

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaHouseCat:

Jävla skräp Elgiganten är egentligen. Beställde 12:23, expressfrakt, Stockholm. Polare som beställde 13, standardfrakt har fått leveransbesked för flera timmar sen..

Så du tror din kompis kommer få sin före för att han fått bekräftelse före? Tror du dom kör ut en gång i timmen? Ta det lugnt fan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Så du tror din kompis kommer få sin före för att han fått bekräftelse före? Tror du dom kör ut en gång i timmen? Ta det lugnt fan.

Det är absolut en möjlighet bara så att du vet. Den 19e november öppnades en lucka upp vid 9.00 samt 13.00. De som beställde vid 13.00 fick flera dagar före oss som beställde vid 9.00 trots att jag beställde med expressfrakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Det är absolut en möjlighet bara så att du vet. Den 19e november öppnades en lucka upp vid 9.00 samt 13.00. De som beställde vid 13.00 fick flera dagar före oss som beställde vid 9.00 trots att jag beställde med expressfrakt.

Finns fortfarande folk som beställt vid 13:00 luckan som inte fått något än.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaHouseCat:

nope I övrigt hade vi båda standard edition..

Ok, drygt.
Jag förstår din frustration.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Ingenting har skickats, alla de enheter som de fick in i denna batch packas idag och under helgen sen kommer Bring/Postmord och hämtar allt på söndag. Finns inga mönster att se så snälla släpp det och sitt chill i båten. De har tusentals packet att fixa så de kör på, turordning spelar ingen roll då allt skickas samtidigt.
Jag fick min uppdatering nyss så hoppas på leverans på måndag då jag valde expressfrakt.

Säker?

"Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.

4 december 21:34 - 556 52 JÖNKÖPING"

Permalänk
Skrivet av Jompa79:

Ingenting har skickats, alla de enheter som de fick in i denna batch packas idag och under helgen sen kommer Bring/Postmord och hämtar allt på söndag. Finns inga mönster att se så snälla släpp det och sitt chill i båten. De har tusentals packet att fixa så de kör på, turordning spelar ingen roll då allt skickas samtidigt.
Jag fick min uppdatering nyss så hoppas på leverans på måndag då jag valde expressfrakt.

Skrivet av ErkaSwe:

Säker?

"Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.

4 december 21:34 - 556 52 JÖNKÖPING"

Även jag har samma status. Ser ut som att den skickats men jag kanske tolkar fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErkaSwe:

Säker?

"Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.

4 december 21:34 - 556 52 JÖNKÖPING"

Är det Postnord eller Bring, möjligt att de paket EG han packa innan postens ordinarie hämtning på eftermiddagen kom med där men det spelar ingen roll, allt ligger normalt på terminal hela helgen ändå och skickas först på söndag, samma som de paket som hämtas från EG på söndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Är det Postnord eller Bring, möjligt att de paket EG han packa innan postens ordinarie hämtning på eftermiddagen kom med där men det spelar ingen roll, allt ligger normalt på terminal hela helgen ändå och skickas först på söndag, samma som de paket som hämtas från EG på söndag.

Bring! Valde expressfrakt, verkar vara dörr-leverans

När jag klickade mig in på länken precis efter mailet kom (20.17) stod det "Endast förhandsinformation, inget har lämnats in" men nu verkar det ha uppdaterats

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Ingenting har skickats, alla de enheter som de fick in i denna batch packas idag och under helgen sen kommer Bring/Postmord och hämtar allt på söndag. Finns inga mönster att se så snälla släpp det och sitt chill i båten. De har tusentals packet att fixa så de kör på, turordning spelar ingen roll då allt skickas samtidigt.
Jag fick min uppdatering nyss så hoppas på leverans på måndag då jag valde expressfrakt.

Precis det jag skrev eller? Det finns inga mönster. För övrigt har du fel, har läst flera som fått statusuppdateringar om paket som har skickats och slussats vidare i olika postterminaler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Precis det jag skrev eller? Det finns inga mönster. För övrigt har du fel, har läst flera som fått statusuppdateringar om paket som har skickats och slussats vidare i olika postterminaler.

Elgigantens lager ligger i Jönköping så de paket som hämtades i eftermiddag har åkt till bring/postnords terminal i Jönköping.
Där kommer de ligga tills på söndag innan de skeppas vidare till respektive terminal närmast utkörningstället. Det gör även paketen som hämtas upp på EG på söndag. Även om nån lastbil går ikväll så kommer de bli liggandes på den terminalen tills de börjar behandlas söndag natt. Så det spelar ingen som helst roll att visa paket gått iväg idag då helgen ändå är i vägen för en leverans.

Permalänk
Medlem

gnäller ni på allvar över hur snabbt postnord/Bring levererar era försändelser? Skärp er.

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Skrivet av Yasasin88:

Någon som har hört eller fått något från Amazon.se?
Beställde den 20/11.

Nej, ingenting alls. Fick bekräftelse på min bokning (Standard) klockan 20:00 den dagen, sedan dess har dom ingen information om när konsolerna kommer.

Edit: Tror en person tidigare i tråden fick en, han fick sin bekräftelse 19:49 (tror jag). Kan ha rört sig om en Digital.

Rättelse
Visa signatur

Sovrum: Ryzen 9 7900X | ASUS X670-P | 64GB DDR5 | RX 6700 XT | Phanteks P600S | EOS
NAS: Ryzen 3 4300G | Gigabyte A520M H | 32GB DDR4 | 4x4TiB | Corsair Obsidian 550D | TrueNAS Scale
Laptop 1: Lenovo ThinkPad P52 | Xeon E-2176M | 48GB DDR4 | Quadro P2000 | Fedora Workstation 40
Laptop 2: IBM ThinkPad A30 | PIII-M 1GHz | 512MB SDRAM | ATi Mobility Radeon | XP Pro
Konsoler: GameCube | PS3 (Fet) | PS5 (Disc) Lur: Sony Xperia 10 IV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Elgigantens lager ligger i Jönköping så de paket som hämtades i eftermiddag har åkt till bring/postnords terminal i Jönköping.
Där kommer de ligga tills på söndag innan de skeppas vidare till respektive terminal närmast utkörningstället. Det gör även paketen som hämtas upp på EG på söndag. Även om nån lastbil går ikväll så kommer de bli liggandes på den terminalen tills de börjar behandlas söndag natt. Så det spelar ingen som helst roll att visa paket gått iväg idag då helgen ändå är i vägen för en leverans.

Men eftersom du sitter inne på all denna info så undrar man ju varför ingen i deras kundtjänst kunde förklara detta då?

Jag skiter som sagt fullständigt i om jag får konsolen på måndag eller fredag, det jag tycker är märkligt är varför EG kommer med så många olika versioner på när/hur/var paketen skickas.

Hade dom från början sagt att ”Allas paket packas under helgen och skickas samtidigt under söndagen” så hade ju ingen behövt spekulera.

Jag fick t.ex idag reda på genom deras kundtjänst att Sony krånglat med leveranserna och sedan avslutade agenten chatten. Inte konstigt att folk spammar deras kundtjänst när alla får olika svar.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggelump:

Skönt att de börjar rullas ut och hoppas att så många som möjligt får uppleva spelglädje under julen istället för att sälja dem vidare. Även min är skickad/förberedd, beställde vid 13.40 och den ska åt Göteborgshållet. 😊

Själv beställde man 13:45, nada har hänt för min order.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

Ska vi kanske döpa om tråden till ”får jag min ps5 från EG idag eller imorgon?”

Bara en tanke...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirrabelle:

Ska vi kanske döpa om tråden till ”får jag min ps5 från EG idag eller imorgon?”

Bara en tanke...

Nej nej, det viktiga är ju att veta om folk som beställt under 2019 får sin före sommaren 2021

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirrabelle:

Ska vi kanske döpa om tråden till ”får jag min ps5 från EG idag eller imorgon?”

Bara en tanke...

Tycker mest det tjatades om amazon innan när det var aktuellt. De går i vågor beroende på när leveranserna lägger sig, ingen tvingar dig att läsa tråden.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Nej nej, det viktiga är ju att veta om folk som beställt under 2019 får sin före sommaren 2021

Fast, det finns folk som har beställt innan release och även suttit framför datorn vid varje inköpsmöjlighet sen den 19:e november, AZ kl.23.55, kl.08 NoN, kl.9,12,13 EG, etc. Dessutom är ”PS5 Ordrar/Orderstatus” rubriken till tråden. So, det är inte så konstigt att folk pratar just om detta

Permalänk
Medlem

Min telefon plingade till och meddelade att Elgiganten hade skickat mitt PS5. Var nästan rädd att något hade gått fel med tanke på hur många andra som fick besked innan mig. Nu ska det spelas på måndag!

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk

Jag valde via spårningslänken (bring) att ändra till hemleverans. Betalade med swish men fick efter det bara ett felmeddelande på brings sida, trots att betalningen gick igenom. På brings sida står det "betalt med swish" men det är fortfarande inte ändrat till hemleverans. Någon som varit med om samma sak? Brings kundtjänst öppnar inte förrän måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Nobby:

Min telefon plingade till och meddelade att Elgiganten hade skickat mitt PS5. Var nästan rädd att något hade gått fel med tanke på hur många andra som fick besked innan mig. Nu ska det spelas på måndag!

Fick du det nu på morgonen eller igår kväll/natt?

Permalänk
Medlem

God morgon alla!

Statusen på min order är att den kl 0728 befinner sig i Karlskrona. Spänningen är på max! Kommer den levereras idag?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calleh12:

God morgon alla!

Statusen på min order är att den kl 0728 befinner sig i Karlskrona. Spänningen är på max! Kommer den levereras idag?!

Detta bevisar väl mer eller mindre att alla "förståsigpåare" mestadels har fel angående expresshantering av EG, prioritering efter tiden som ordern lagts, leveranser från bring mm.
Börjar bli lite tveksam till att de packar under helgen också.
Finns heller inga som helst belägg för att "alla som har beställt får innan jul" etc.

Anledningen varför jag är så spänd på denna beställning är för att jag suttit sedan förra året och suktat efter ps5, bara för att få en käftsmäll av WH med leverans "någon gång nästa år"

Lyckades beställa och betala en SE den 19e kl 12:23, Express-Ombud, och då är det klart att man blir orolig när andra som beställt efteråt får innan, då jag fortfarande ej fått något meddelande om leverans eller kolli ID. Har liksom svårt att förstå logiken i hanteringen, och är givetvis orolig för att bli utan konsol även från EG detta år.
Jag glädjer mig trots detta givetvis åt de som lyckats få kolli ID mm redan.

Vissa är som ett barn på julafton även om det "bara" är en spelkonsol, men det finns ju trots det ingen anledning att håna människor som fortfarande lever på hoppet om att få en PS5 innan jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calleh12:

God morgon alla!

Statusen på min order är att den kl 0728 befinner sig i Karlskrona. Spänningen är på max! Kommer den levereras idag?!

Märkligt.. Karlskrona är långt från lagret i Göteborg..

Permalänk
Medlem

Jag beställde den 19/11, 13:30 från EG, Express, DE till Stockholm men ej fått info angående leveransen. Står fortfarande som Reserverad. Någon som har samma?

Permalänk
Skrivet av 10szzq:

Jag beställde den 19/11, 13:30 från EG, Express, DE till Stockholm men ej fått info angående leveransen. Står fortfarande som Reserverad. Någon som har samma?

Tror det är väldigt många som inte hört något än. Jag beställde 19/11 klockan 12:17 med expressleverans och har inte hört något. Står fortfarande som reserverad och ingen förändring när jag söker på mitt unika id. Verkar vara lotteri när de packas och skickas. Att betala extra för expressleverans verkar dock onödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baseballigan:

Tror det är väldigt många som inte hört något än. Jag beställde 19/11 klockan 12:17 med expressleverans och har inte hört något. Står fortfarande som reserverad och ingen förändring när jag söker på mitt unika id. Verkar vara lotteri när de packas och skickas. Att betala extra för expressleverans verkar dock onödigt.

Förstår! Två gånger har jag varit i kontakt med kundservice sen jag beställde och infon har båda gångerna varit att den ska skickas den 7:e och levereras den 8:e så får väll hoppas att det visar sig stämma. Vart hittar man sin Unika-ID?