PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av 10szzq:

Förstår! Två gånger har jag varit i kontakt med kundservice sen jag beställde och infon har båda gångerna varit att den ska skickas den 7:e och levereras den 8:e så får väll hoppas att det visar sig stämma. Vart hittar man sin Unika-ID?

På det digitala kvittot från EG - om du inte fått något kan du kontakta deras kundtjänst så att de mailar ut ett. Men det säger egentligen inget mer än beräknad leverans. Sedan kan du se när det packats men då får du ju ändå leveransbekräftelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

På det digitala kvittot från EG - om du inte fått något kan du kontakta deras kundtjänst så att de mailar ut ett. Men det säger egentligen inget mer än beräknad leverans. Sedan kan du se när det packats men då får du ju ändå leveransbekräftelse.

Tackar! Bara att hoppas på det bästa. Orkar verkligen inte att det ska komma fördröjelse-info på Måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Märkligt.. Karlskrona är långt från lagret i Göteborg..

Skickades från deras central lager i Jönköping. Är 2.5h från Jönköping till Karlskrona.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurkskal:

Fick du det nu på morgonen eller igår kväll/natt?

Fick det i natt (kl 03:11) men tittade först på telefonen på morgonen.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem

order: 19/11 13:30 ish
var : eg
Modell blue ray
status:
Sändningen har ankommit terminalen och skickas vidare.
5 december 07:59 - 126 30 HÄGERSTEN

kör bring till ombud på lördagar dessa tider?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calleh12:

Skickades från deras central lager i Jönköping. Är 2.5h från Jönköping till Karlskrona.

Tror han syftade på ett tidigare inlägg där nån skrev att inget skickas ifrån Göteborg förrän på söndag 🎅🏻

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Tror han syftade på ett tidigare inlägg där nån skrev att inget skickas ifrån Göteborg förrän på söndag 🎅🏻

Ok. Alldeles för uppspelt för att förstå saker just nu. 😁 Senaste status är att den är under utkörning!

Permalänk
Medlem

Undra när min order skall skickas dåå... Från 19/11 12:14.
Bor ca 1h från Jönköping. Hade hoppats på helgleverans men börjar tivla på måndags leverans ens som utlovat.

Skrev med EG chatt igår vid 16 och hon såg att jag bör på notis från postappen vilken minut på helst. 18 h senare, och fortfarande inget

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

order: 19/11 13:30 ish
var : eg
Modell blue ray
status:
Sändningen har ankommit terminalen och skickas vidare.
5 december 07:59 - 126 30 HÄGERSTEN

kör bring till ombud på lördagar dessa tider?

Sändningen har lastats för utkörning.
5 december 09:25 - 126 30 HÄGERSTEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calleh12:

Skickades från deras central lager i Jönköping. Är 2.5h från Jönköping till Karlskrona.

Skrivet av MinpinStudios:

Tror han syftade på ett tidigare inlägg där nån skrev att inget skickas ifrån Göteborg förrän på söndag 🎅🏻

haha skrev fel, menade Jönköping och inte Göteborg... Men point still valid. Vissa paket har lämnat lagret i Jönköping medans andra paket fortfarande packas, och orderbekräftelsens tid / fraktsätt verkar ha spelat mindre roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av QviW:

Undra när min order skall skickad dåå... Från 19/11 12:14.
Bor ca 1h från Jönköping. Hade hoppats på helgleverans men börjar tiva på måndags leverans ens som utlovat.

Skrev med EG chatt igår vid 16 och hon såg att jag bör på notis från postappen vilken minut på helst. 18 h senare, och fortfarande inget

Samma här, fick veta av chatten igår att "-han kunde se att jag skulle få ett kolli under kvällen.. Detta har såklart inte skett. Det är denna typ av saker jag försöker säga är varför kundtjänsten blir sönderspammad av folk med samma frågor. Hade det funnits tydlig info och förklaringar så hade folk kanske kunnat chilla lite mer..

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

haha skrev fel, menade Jönköping och inte Göteborg... Men point still valid. Vissa paket har lämnat lagret i Jönköping medans andra paket fortfarande packas, och orderbekräftelsens tid / fraktsätt verkar ha spelat mindre roll.

Det enda som verkar stämma är att inget stämmer. Finner ingen logik i hur det fungerar så det är nog helt på måfå hur det packas.

Permalänk
Medlem

Någon i Gbg som fått något mer uppdaterat än "skickats vidare Jönköping" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

order: 19/11 13:30 ish
var : eg
Modell blue ray
status:
Sändningen har ankommit terminalen och skickas vidare.
5 december 07:59 - 126 30 HÄGERSTEN

kör bring till ombud på lördagar dessa tider?

Grattis Jag bor själv i Hägersten men mitt paket är kvar i Jönköping. Nåja, håller tummarna för måndag för min del och hoppas ditt paket kommer idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErkaSwe:

Någon i Gbg som fått något mer uppdaterat än "skickats vidare Jönköping" ?

Japp! "Sändningen har lastats för utkörning.
5 december 08:37 - 126 30 HÄGERSTEN"

🥳

Permalänk

Händer ingenting :/

Bokningsbekräftelse Digital edition.

När jag söker på konsolen med unikt id. Samma för flera?

Permalänk
Skrivet av Cyberpunk2077:

Bokningsbekräftelse Digital edition.
https://ibb.co/CvX9pg0
När jag söker på konsolen med unikt id. Samma för flera?
https://ibb.co/8BS93hv

Kan inte se bilden, du får framföra vad bilden meddelar haha.

Permalänk
Skrivet av Saharachiahuahua:

Kan inte se bilden, du får framföra vad bilden meddelar haha.

Sorry ska vara fixat nu

Permalänk
Skrivet av Cyberpunk2077:

Sorry ska vara fixat nu

känns som att DE kanske packas efter att alla SE är klara? Tror inte vi med DE behöver oroa oss dock, får kanske vänta en eller två extra dar men förhoppningsvis mellan måndag och onsdag finns dom i våran famn. och för att tillägga. samma står för mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberpunk2077:

Bokningsbekräftelse Digital edition.
https://i.ibb.co/nfV1q9k/Sk-rmavbild-2020-12-05-kl-10-21-27.png
När jag söker på konsolen med unikt id. Samma för flera?
https://i.ibb.co/z50Zck9/Sk-rmavbild-2020-12-05-kl-10-21-59.png

Samma för mig, har en SE, men det kommer nog

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberpunk2077:

Bokningsbekräftelse Digital edition.
https://i.ibb.co/nfV1q9k/Sk-rmavbild-2020-12-05-kl-10-21-27.png
När jag söker på konsolen med unikt id. Samma för flera?
https://i.ibb.co/z50Zck9/Sk-rmavbild-2020-12-05-kl-10-21-59.png

Samma för mig men beställde standard.

Men lär nog hända grejer under helgen.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk

Några saker.

1. Det är tämligen egoistiskt och arrogant att föreställa sig att Elgiganten, ett rikstäckande miljardbolag med 4000 medarbetare och miljontals kunder, ska förändra hela sin logistik-rutin bara för att DU har beställt en produkt och vill ha all information när DU vill ha den.

2. Om det skickas ut konsoler ”på måfå”, utan att en enda har blivit kontaktad om försening, betyder det ju att ALLA som fått bekräftat sin order/bokning kommer att få en inom kort.

3. Kliv ner från den höga hästen och koppla av. Det är lördag, låt inte negativism och pessimism förstöra din helg. Det blir en fröjdefull jul.

Permalänk
Medlem

Fick precis sms från Bring att min utlevelsens sker imorgon FM. Beställde SE på Elgiganten 13:25 19 November

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberpunk2077:

Bokningsbekräftelse Digital edition.
https://i.ibb.co/nfV1q9k/Sk-rmavbild-2020-12-05-kl-10-21-27.png
När jag söker på konsolen med unikt id. Samma för flera?
https://i.ibb.co/z50Zck9/Sk-rmavbild-2020-12-05-kl-10-21-59.png

Jag har fortfarande 7e på min SE, men ingen leverans bekräftelse än, så tveksamt att den hinner fram till måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ForwardHQ:

Några saker.

1. Det är tämligen egoistiskt och arrogant att föreställa sig att Elgiganten, ett rikstäckande miljardbolag med 4000 medarbetare och miljontals kunder, ska förändra hela sin logistik-rutin bara för att DU har beställt en produkt och vill ha all information när DU vill ha den.

2. Om det skickas ut konsoler ”på måfå”, utan att en enda har blivit kontaktad om försening, betyder det ju att ALLA som fått bekräftat sin order/bokning kommer att få en inom kort.

3. Kliv ner från den höga hästen och koppla av. Det är lördag, låt inte negativism och pessimism förstöra din helg. Det blir en fröjdefull jul.

Nä precis man ska lita blint på EG och alla andra storföretag. Speciellt EG som aldrig lurat sina kunder angående lagersaldo, vill minnas att dom skötte 3080 releasen exemplariskt 👍

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

Det här stämmer inte helt, min bekanta beställde efter mig och bor ett postnummer bort. Visst att dom fördelar norr och syd förstår jag men när de är samma stad håller det inte att försvara.

Men logistik är ett ämne på högskolan. Bara för att två postnummer ligger bredvid varandra betyder det inte att du vet hur logistik fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ForwardHQ:

Några saker.

1. Det är tämligen egoistiskt och arrogant att föreställa sig att Elgiganten, ett rikstäckande miljardbolag med 4000 medarbetare och miljontals kunder, ska förändra hela sin logistik-rutin bara för att DU har beställt en produkt och vill ha all information när DU vill ha den.

2. Om det skickas ut konsoler ”på måfå”, utan att en enda har blivit kontaktad om försening, betyder det ju att ALLA som fått bekräftat sin order/bokning kommer att få en inom kort.

3. Kliv ner från den höga hästen och koppla av. Det är lördag, låt inte negativism och pessimism förstöra din helg. Det blir en fröjdefull jul.

Tycker om att du uppmanar för lugn och att folk inte ska förstöra sin helger. Bra. 👍

Kanske missat inläggen men ingen uppmanar till ändringar i logistiken? För egen del är det lite av ett intresse att reda ut hur deras logistik fungerar.

Permalänk
Skrivet av Calleh12:

Tycker om att du uppmanar för lugn och att folk inte ska förstöra sin helger. Bra. 👍

Kanske missat inläggen men ingen uppmanar till ändringar i logistiken? För egen del är det lite av ett intresse att reda ut hur deras logistik fungerar.

Jag förstår det. Men logistik är många gånger (alltid) affärshemligheter för stora bolag. Det är en del av den affärsverksamhet man bedriver. En gissning är att processerna är så komplexa att endast ett fåtal faktiskt vet hur allt hänger ihop.

Att då begära att en enskild kundtjänstmedarbetare ska kunna veta hur allt hänger ihop, vid en release av PS5, utan att ha någon utbildning inom logistik, och sedan förklara allt detta för en kund på 5 min när hen ringer om ett automatiskt genererat SMS, är omöjligt. Helt omöjligt.

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Följt tråden länge, men hade glömt mitt gamla konto så gjorde ett nytt.
Ville bara meddela er alla den glada nyheten, jag fick SMS från bring vid 10.30 idag att paket finns att hämta på mitt postombud!
Det skickades igår, jag fick det idag (lördag).

Beställt:
Standard edition
Elgiganten
datum 19/11 12:18

Permalänk
Medlem
Skrivet av amZor1:

Hej alla!

Följt tråden länge, men hade glömt mitt gamla konto så gjorde ett nytt.
Ville bara meddela er alla den glada nyheten, jag fick SMS från bring vid 10.30 idag att paket finns att hämta på mitt postombud!
Det skickades igår, jag fick det idag (lördag).

Beställt:
Standard edition
Elgiganten
datum 19/11 12:18

Härligt! Då får du en nice lördag 😀

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz