Xiaomi Mi 10T och Mi 10T Pro får svenska priser och säljstart

Permalänk
Medlem
Skrivet av dukieee:

Kan inte längre hitta telefonen på telia.
Har ni fått något svar ang. priset än?

Jag fick precis nedanstående!

"Hej!
Nu har jag fått det bekräftat att det är en bugg som gör att det står fel belopp på bekräftelsen men det påverkar inte beställningen i övrigt. Korrekt belopp är 6795 kr och det är det beloppet som gått till Telia Finance också.
Ha en bra dag!
Mvh Emma, Telia Kundtjänst"

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dedde:

Jag fick precis nedanstående!

"Hej!
Nu har jag fått det bekräftat att det är en bugg som gör att det står fel belopp på bekräftelsen men det påverkar inte beställningen i övrigt. Korrekt belopp är 6795 kr och det är det beloppet som gått till Telia Finance också.
Ha en bra dag!
Mvh Emma, Telia Kundtjänst"

Toppen!
Tack för att du delade med dig av svaret

Permalänk
Medlem

Snacka med försäljare på tele2 o dom verlar inte få in mobilen (under förbeställning iaf).
Konstigt då dom står med på officiella sidan.

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av dukieee:

Kan inte längre hitta telefonen på telia.
Har ni fått något svar ang. priset än?

Inget än. Går dock att beställa från Tre om man tar bort utan bindningstid. Total kostnad blir 7000:- 😊👍

Visa signatur

Asrock steel legend B550M, Ryzen 5800X, ROG RYUO 240, G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB, ASUS GeForce RTX 3080 10GB, Samsung 980 M.2 NVMe 3.0 Black 1TB, Kingdian 480gb ssd, Corsair RM550X, Skärm: LG 27gl83a-b

Permalänk
Medlem

Slog till på en Mi 10T Pro, går från en oneplus 3 som börjar ha några år på nacken, batteriet behöver laddas 2-3 ggr per dag, dock går det fort att ladda den...
hoppas inte nya kommer kännas för tung då oneplus 3 bara väger 158 gram medans denna väger 218 gram samt är den något större
gick på det billigaste abonemanget på halebop (kör dual simkort och kör surfen på jobbkortet, tror inte jag gör mer än 50 samtal i månaden på mitt privata kort, om jag gör det kunde man uppgradera även inom bindningstiden)
359 kr / månaden, brukade dock ladda kontantkort 200 kr i månaden, nåja hoppas jag blir nöjd och hoppas Android 11 kommer relativt fort till den

något som var intressant var att halebop påstår att den har trådlös laddning, kan inte hitta det någon annan stans... frågade supporten och de påstod att den hade det också, men rätt säker på att de har fel

Permalänk
Medlem

Hoppas den dyker upp hos Telia igen.
Ännu bättre om Tele2 hade haft den 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vannee:

Hoppas den dyker upp hos Telia igen.
Ännu bättre om Tele2 hade haft den 😁

Nu finns den på Telia igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av dukieee:

Nu finns den på Telia igen

Finns även hos Tele2 nu också 😁

Permalänk
Medlem

Nu får man inte cykeln om man inte tar abonnemang på Telia.

Edit: Enligt chatten så får man det efter den 22, men varför syns den då inte i orderbekräftelsen? Och när man köper med ett abb så syns cykeln men inte om man köper utan...

Pratat med chatten
Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en via Telenor. Vet någon hur det funkar om jag avbeställer abonnemanget efter att jag fått scootern, får jag behålla den då eller kan dom kräva tillbaka den? Eftersom Telenor inte har några bindningstider så ska det väl funka så att man får scooter även fast man inte har kvar abonnemanget.

Edit: Chattade med Telenors kundtjänst och svaret är att man inte måste ha abbonnemang hos dem i X antal månader för att ta del av erbjudandet så det är bara att avbeställa abbonemanget sen.

Edit 2: Telenor har slut på scootrarna så erbjudandet är borttaget från sidan. Ringde dom och jag kommer få en för jag beställde innan de tog slut. Står inget i mailet om scooter men man får en sa dem.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Skrivet av =)(=:

Jag har beställt en via Telenor. Vet någon hur det funkar om jag avbeställer abonnemanget efter att jag fått scootern, får jag behålla den då eller kan dom kräva tillbaka den? Eftersom Telenor inte har några bindningstider så ska det väl funka så att man får scooter även fast man inte har kvar abonnemanget.

Edit: Chattade med Telenors kundtjänst och svaret är att man inte måste ha abbonnemang hos dem i X antal månader för att ta del av erbjudandet så det är bara att avbeställa abbonemanget sen.

Edit 2: Telenor har slut på scootrarna så erbjudandet är borttaget från sidan. Ringde dom och jag kommer få en för jag beställde innan de tog slut. Står inget i mailet om scooter men man får en sa dem.

Dom kommer slutfakturera dig hela beloppet för mobilen i en klumpsumma när du säger upp abonnemanget.
Så fort ett abonnemang inte längre är knutet till en delbetalning av mobil så sker tydligen detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusSWE87:

Dom kommer slutfakturera dig hela beloppet för mobilen i en klumpsumma när du säger upp abonnemanget.
Så fort ett abonnemang inte längre är knutet till en delbetalning av mobil så sker tydligen detta.

Tack men det vet jag.
Tycker det är konstigt att Telenor och Tele2 inte har några krav för att få scootern men Telia, 3, Halebop och Comviq kräver att man binder sig för att få den så undrade om det kan vara så att dom kan kräva tillbaka den om man avslutar abonnemang efter att man fått scootern.

Konstigt att det inte står någonting om scootern i mailet jag fick och det stod inget om scootern när jag hade telefonen i kundvagnen men när jag testar via Tele 2 och de andra operatörerna så läggs även scootern till i kundvagnen med pris 0. Undrar om det inte kan vara så att scootern kanske var slut när jag la beställning men att dom inte hunnit uppdatera sidan och ta bort den. Deras kundtjänst hävdar dock att man får en fast det inte står nåt i mailet så får hoppas att det är så. Skulle beställt via Tele 2 istället det är ju säkrare.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av =)(=:

Tack men det vet jag.
Tycker det är konstigt att Telenor och Tele2 inte har några krav för att få scootern men Telia, 3, Halebop och Comviq kräver att man binder sig för att få den så undrade om det kan vara så att dom kan kräva tillbaka den om man avslutar abonnemang efter att man fått scootern.

Telia har inget krav på detta, har beställt min från dom.

Edit: Såg nu att dom ändrat. Tur man var på i god tid! 😁

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Tele2 har fortfarande scootrar i lager och man behöver inte ens beställa abonnemang.
Det är bara att välja betala direkt och sen "Ingen ändring på mitt Tele2-abonnemang".
Vad dum jag var som beställde hos Telenor, bara mer krångel att behöva ringa dem och säga upp abonnemanget.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av =)(=:

Tele2 har fortfarande scootrar i lager och man behöver inte ens beställa abonnemang.
Det är bara att välja betala direkt och sen "Ingen ändring på mitt Tele2-abonnemang".
Vad dum jag var som beställde hos Telenor, bara mer krångel att behöva ringa dem och säga upp abonnemanget.

Jag beställde på Telia och där syns inte scootern i varukorgen men chatten sa att jag kommer få en, så det kändes lite osäkert.
Så jag la en beställning på Tele2 också

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Nu har Elgiganten erbjudandet också för den som inte märkt.
Telefon + Scooter utan abonnemang.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av =)(=:

Tele2 har fortfarande scootrar i lager och man behöver inte ens beställa abonnemang.
Det är bara att välja betala direkt och sen "Ingen ändring på mitt Tele2-abonnemang".
Vad dum jag var som beställde hos Telenor, bara mer krångel att behöva ringa dem och säga upp abonnemanget.

Dom hade slut på lurar när jag skulle beställa tidigare idag, alla färger var slut. Men det kanske har uppdaterats.

Skrivet av =)(=:

Nu har Elgiganten erbjudandet också för den som inte märkt.
Telefon + Scooter utan abonnemang.

Det hade dom! Stort tack. Scootern är tingad av en kompis så totalpriset jag betalar för telefonen blir mindre än 5000kr. Riktigt bra deal, speciellt när man går från en Op5t med trött laddningsport som bara bråkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av =)(=:

Nu har Elgiganten erbjudandet också för den som inte märkt.
Telefon + Scooter utan abonnemang.

Bara svart vad jag kan se, eller kan man handla andra färger i butik?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Bara svart vad jag kan se, eller kan man handla andra färger i butik?

Ja, bara svart.
Står att dom har +5 telefoner på lager och inga scootrar verkar finnas.
Det stod idag att scootrarna kommer in i lager 28/10 men nu finns bara en "Boka och Hämta i butik" knapp.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Bara svart vad jag kan se, eller kan man handla andra färger i butik?

Och nu är det <5 kvar i lager och scootrarna verkar vara slut. Men bara svart som konstaterat. Hade gärna haft någon av dom andra färgerna. Men lär smälla på ett skal i alla fall. Så fort jag hittar något skal. Verkar inte ha dykt upp några än

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Och nu är det <5 kvar i lager och scootrarna verkar vara slut. Men bara svart som konstaterat. Hade gärna haft någon av dom andra färgerna. Men lär smälla på ett skal i alla fall. Så fort jag hittar något skal. Verkar inte ha dykt upp några än

Japp scooter erbjudandet är slut. Nu står det dock att scootern kommer in i lager 20-11-03. Jag beställde igår när det inte fanns några scootrar kvar i lager men det stod att de skulle komma in 28/10. När jag tittar på ordern nu så står det reserverad på scootern så jag antar att jag de skickar en till mig när de kommer in i lager.

Hoppas att Telenor ger mig en scooter för jag vill hellre ha den blåa färgen av telefonen som jag beställde via Telenor men kände att det är bäst att beställa hos en butik till för det är tveksamt om jag kommer få en scooter av Telenor. Dom har inte ens skickat sim kortet till mig och det har gått snart 2 veckor, har inte tagit mer än 3 dagar att få hem ett sim kort från en operatör förr.

Skulle ha beställt en via Tele2 medans dom fortfarande hade eller via Elgiganten i Lördags istället för att beställa i sista stund men men. Bara jag får en scooter så blir det bra, blir surt att inte få en fast jag har tänk köpa telefonen oavsett. Imorgon borde jag får reda på hur det blir.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk

Någon som vet hur man får scootern från Tele2? Ser min telefon blivit skickad nu med leverans idag, paketet väger 0,8 KG så tvivlar på att scootern är med i den sändningen!

Permalänk
Skrivet av MarcusSWE87:

Någon som vet hur man får scootern från Tele2? Ser min telefon blivit skickad nu med leverans idag, paketet väger 0,8 KG så tvivlar på att scootern är med i den sändningen!

Har själv två stycken sändningar från Telia. En som kommer imorgon (mobilen). Scootern står fortfarande som ej skickad. 😊

Visa signatur

Asrock steel legend B550M, Ryzen 5800X, ROG RYUO 240, G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB, ASUS GeForce RTX 3080 10GB, Samsung 980 M.2 NVMe 3.0 Black 1TB, Kingdian 480gb ssd, Corsair RM550X, Skärm: LG 27gl83a-b

Permalänk
Avstängd

Har två leveranser påväg från Telia. Dock är dom på 0,8kg och 1kg. Båda i Veddesta kl 07:30 imorse, dyker antagligen upp runt 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusSWE87:

Någon som vet hur man får scootern från Tele2? Ser min telefon blivit skickad nu med leverans idag, paketet väger 0,8 KG så tvivlar på att scootern är med i den sändningen!

När beställde du din telefon?

Permalänk
Medlem

Jag har två kollin från Telia som båda ska komma idag, med tanke på storlek o vikt på ena paketet så misstänker jag att det är sparkcyckeln!

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

Jag har också bara ett 0,8kg paket på väg från Telia,beställde 8/10 vid 15 tiden.

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem

Fick igår att Halebop skickat 2 paket, Scootern och telefonen
Paketen kommer nog imorgon, vet dock inte om jag får så stor användning av scootern med all snö som kommit den senaste veckan ... nåja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dedde:

Jag har två kollin från Telia som båda ska komma idag, med tanke på storlek o vikt på ena paketet så misstänker jag att det är sparkcyckeln!
https://www.bildtagg.se/file/44f6ilkpn8q34i8uaact6iq1
https://www.bildtagg.se/file/yxyfm0um8e07axbbrcz287

hehe lustigt att mitt paket var 114 hög, 52 bred och 19 djup, 15,3 KG

Permalänk

Jag har betsällt via Telenor, Telenor Change, själv.

Telefonen lär nog komma idag till butiken, men de skickar med en värdekod i paktet för att beställa scootern separat.