Baldurs Gate 3 Early access 6 okt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Har alltid varit tveksam till turordningsbaserad combat. Jag minns när jag spelade tidiga Final fantasy och i framförallt 7an var de det som störde mig något så otroligt. Spelet i sig var väldigt bra med uurrrrkkk för de turordningsbaserade striderna. Jag föredrog alltid Zelda combaten, pang på rödbetan bara.
Är väldigt sugen på detta då jag gillar Fantasy, gärna gritty fantasy, men så läser jag att det är turordningsbaserad combat och jag dör en smula får kolla in mycket på youtube innan jag köper detta .

Rekommenderar Pathfinder: Kingmaker om du gillar gritty rpg fantasy i realtid (finns både i turbaserad och realtid).

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Tänkte dra liv i denna tråden hittar ingen Officiell BG3 tråd

Köpte early access när de släppte det, men inte spelans förs förra veckan... och jävlar i brallan vad jag fasnat för detta spel...
Spelar 100 timmar på en vecka haha, men har slutat nu måste hålla mig till spelet släpps om två veckor.

Allt e bra har inget att klaga på alls just nu iaf. Bra optimerat, kör allt maxat med DSR 5160x2160 cappat på 100FPS inge fps drops eller något alls.

Spelat Warlock, Barb, Hunter och Sorc, gillade alla så vetifan vilken jag vill spela när spelet kommer men lutar nog lite åt Barb, så jävla kul att one-shotta folk med ett fett svärd

Lite komplext i början att hålla reda på alla klasses,underklasser, abilites, tärningar osv osv eftersom det är D&D, men fan värt att sätta sig in i , käns som ett OLD-school spel i modern tappning.

10 points ifrån mig än så länge iaf

Här är en liten titt på den nya char creatorn.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200