3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Ca1P3:

jag har beställt ett tuf kort från komplett och på deras sida står det såhär

Inte i lager. 57 st. förväntas att skickas 1.nov.2020 (osäkert datum)

är det verkligen 1 nov som gäller eller det kommer gå snabbare?

Förväntas skickas 1 November för de som beställer nu.
De som beställt tidigare, ligger före i kön och kan få sitt tidigare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av vincerez:

Beställde ett 3080 TUF från komplett idag. Står på orderöversikten att det förväntas i lager 28 september, men det känns lite för bra för att vara sant. Leveranstiden verkar vara minst en månad på de flesta andra ställen.

ASUS TUF OC släpps inte förrän 24 sept. Så kan möjligen vissa butiker har blivit tilldelad antal kort och TUC OC har kortare leveranstid än vanliga TUF. Som jag ser är det inga som lyckats få tag på TUF OC och bara den vanliga TUF.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

ASUS TUF OC släpps inte förrän 24 sept. Så kan möjligen vissa butiker har blivit tilldelad antal kort och TUC OC har kortare leveranstid än vanliga TUF. Som jag ser är det inga som lyckats få tag på TUF OC och bara den vanliga TUF.

Jag beställde ett kort idag från komplett, står" Beställningsvara, förväntas i lager 29 september 2020, 1 st." Trodde i min enfald att TUF OC skulle vara billigare för 3070 versionen som jag behöver men de har inte den versionen där och STRIX kort för 3070 kostar lika mycket som detta. Lika bra att slå till och hoppas på snabb leverans, dvs nån gång i oktober. Kommer ändå vänta till 8:e för att se vad AMD bjuder på innan jag börjar bygga systemet.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romuhousu:

Jag beställde ett ASUS GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X TUF GAMING från Elgiganten idag kl 15:12. Fick ett mejl en timme senare om att den blir försenad till 30:e September.

Jag försökte via chatten avbryta ordern då jag insåg att jag beställt icke-OC varianten, samt att jag kände att jag lika gärna kan välja någon annan modell med tanke på förseningen, men då kunde dom tydligen inte längre avbryta ordern eftersom den skickats från deras huvudlager enligt hon jag chattade med..

Verkar tveksamt, men jag får väl väntar och ser vad som händer

Detta låter lovande

"Kan bekrefte dette!

~960stk Asus Rog Strix OC confirmed 22.09.20 kl. 02.04 fra Elkjøp/Elgiganten.
Kilde sjekket også et annet kort for meg og det var bekreftet over 980 kort. Regner med at det gjelder for alle kort som er på «nettlager»."

Permalänk
Skrivet av Mulllvad:

Detta låter lovande

"Kan bekrefte dette!

~960stk Asus Rog Strix OC confirmed 22.09.20 kl. 02.04 fra Elkjøp/Elgiganten.
Kilde sjekket også et annet kort for meg og det var bekreftet over 980 kort. Regner med at det gjelder for alle kort som er på «nettlager»."

Se där ja! Då kanske mitt datum på 30:e September kan stämma trots allt. Orka vänta till November och framåt

Permalänk

Jag beställde ett TUF GAMING OC från Inet på 17 Sep och då var leverans datum 2 Nov. Under helgen blev det 22 vardagar.

Idag blir lager satus: I lager 2021-01-04.

Vad f.....

Permalänk
Medlem

mm alla 3080 kort på inet står 2021-0-04, webhallen inget datum + stängd köp, blir spännade se när det kommer , står samma datum inne på min order beställde igår morse, hade egentligen tänkt vänta då jag vill ha mitt till nya bygget planerat till december, men sen förstod jag den där ~1000 lappen i rabatt troligen inte kommer åter på ett tag,

Permalänk
Medlem

Beställde ett tuf oc imorse, stod 100+i webblager. Fått sms och mail om 'leveransdatum 1 okt' känns dock för bra för att vara sant. Den som lever får se

.ps. Pratade med elgiganten, de säger att jag kan räkna med att ha kortet 1 okt. Varit massor av avbeställnigar osv. Ja som sagt, får se :?

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosseisverige:

Jag beställde ett TUF GAMING OC från Inet på 17 Sep och då var leverans datum 2 Nov. Under helgen blev det 22 vardagar.

Idag blir lager satus: I lager 2021-01-04.

Vad f.....

Sa dä jag å.. Vad f.. Så jag mailade om att jag vill ha ett tydligare besked. Fick detta till svars

Citat:

Tack för ditt mejl, förstår att det blir lite förvirrande med datum förändringarna.

Anledningen till att vi flyttade fram datumet är för att vi helt enkelt inte riktigt vet i dagsläget så istället för att ha den liggandes på november som tidigare flyttade vi fram det för att inte skapa några flaska förhoppningar.

Så snart vi får mer klara besked från tillverkare och leverantörer kommer detta att uppdateras och vi gör ju verkligen allt vi kan för att det inte skall ta så lång tid att få in korten.

Jag är dock lika ovetandes ännu men men.. är väl bara släppa detta så får de komma som en överaskning framöver!..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kahn:

Beställde ett tuf oc imorse, stod 100+i webblager. Fått sms och mail om 'leveransdatum 1 okt' känns dock för bra för att vara sant. Den som lever får se

.ps. Pratade med elgiganten, de säger att jag kan räkna med att ha kortet 1 okt. Varit massor av avbeställnigar osv. Ja som sagt, får se :?

Och nu har de precis som ni säger ändrat till januari 2021... Snacka om virrigt!

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem

FÖRVÄNTAD LEV JAN 2021
Spoiler alert, finns inte i lager

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Med hypen och hysteriska kunder som dubbelbokar hos flera ÅF, så blir nog alla ÅF tvugna att sätta långa leveranstider. Var efter avbokningar trillar in kommer köerna lätta och förmodlingen levereras korten snabbare än utsatt datum.

Eftersom att flera ÅF har gått på samma spår och satt samma datum tippar jag att ÅF styrs av importören här i Sverige.

Mängden med extra ärenden, mail och frågor som ställs lär vara katastrof för Kundtjänst och deras arbetsmiljö. Tänk att få svara på samma fråga 100 gånger per dag.

Jag tror att det har blivit ett moment 22 utav dubbelbokningar + konstant tryck från kunder när korten kan levereras

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av kahn:

Och nu har de precis som ni säger ändrat till januari 2021... Snacka om virrigt!

Kan ju vara för dom som beställer nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Kan ju vara för dom som beställer nu.

För mig då alltså, beställde ju idag på morgonen

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kahn:

För mig då alltså, beställde ju idag på morgonen

Jag beställde i måndags och fick då ett kvitto på att det ska levereras den 30e september.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Jag beställde i måndags och fick då ett kvitto på att det ska levereras den 30e september.

Fråganr ju om man vågar lita på det

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem

Beställde ett ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC hos Webhallen på releasedagen klockan 15.04 och det beräknas anlända nu på fredag den 25:e.

Permalänk
Medlem

Ser ut som att Gamer4Gamers snart har 3 kort i lager i en lokal butik, går dock att beställa dessa via hemsidan.

Fråga
Varan finns endast i lokal butik, kan jag fortfarande beställa online?
Svar
Ja, om du beställer en sådan vara skickas den direkt från butiken till dig. Samma fraktkostnad och ingen skillnad för dig vid själva beställningen! Tänk också på att om du befinner dig i närheten av butiken så kan du också välja att hämta den i butiken oavsett ifall den finns på butikslager eller på onlinelager.

https://www.g4g.se/produkter/61371 - 1 st på väg (ber. 2020-09-24) RTX 3080 VENTUS 3X OC
https://www.g4g.se/produkter/61368 - 2 st på väg (ber. 2020-09-23) RTX 3080 EAGLE OC

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Dustin i Finland ska enligt finska prisjakt ha Eagle oc kort på lager, men om de levererar till Sverige är en annan fråga...

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

@kahn: Det blir spännade att se hur detta går... Skjuter dem fram min beställning till 2021 så blir det nog bara att sitta snällt och vänta..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Suck, tryckt på beställ men kundvagnen tömdes vid kassan...

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk

Fick tag på ett 3080 FE precis från Nvidias hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagnoliaF:

Fick tag på ett 3080 FE precis från Nvidias hemsida

Fan, måste vart på sekunden för sen att beställa. Typiskt

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagnoliaF:

Fick tag på ett 3080 FE precis från Nvidias hemsida

När ni beställer på Nvidias hemsida, var hittar ni köp-knappen? Jag hittar bara "Visa alla alternativ" och så hoppar den ner till länkar för Inet, Komplett, Proshop osv. Försvinner knappen "Köp nu" om det inte är tillgängligt?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Viktorph:

När ni beställer på Nvidias hemsida, var hittar ni köp-knappen? Jag hittar bara "Visa alla alternativ" och så hoppar den ner till länkar för Inet, Komplett, Proshop osv. Försvinner knappen "Köp nu" om det inte är tillgängligt?

Om du skrollar upp lite från de svenska återförsäljarna så ser du ett "Ej i lager" under Founders Edition. Den texten blir en köpknapp när kortet finns i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Om du skrollar upp lite från de svenska återförsäljarna så ser du ett "Ej i lager" under Founders Edition. Den texten blir en köpknapp när kortet finns i lager.

Ah tack Jonas! *gnuggar mig i ögonen*

Permalänk
Medlem

haha det här är sjukt.. jag va inne kl 7.15 idag, fick ingen "köpknapp" utan finns ej i lager... folk är som djur

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk

Sharkgaming har MSI gaming x trio i lager

Permalänk
Medlem

@Slackjaw805: Har en beställning därifrån liggandes
Datum för beställning: 17 september 16:12 2020

Hoppas det skickas nu då och det inte är bluff likt Elgiganten