Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Med batteripack och liknande headstrap samt link så blir quest 2 dyrare.

Du har inte fel, men jag är ändå lite förvirrad.

Om du jämför det som en Rift S ersättare så skulle du väl inte behöva ha extra batteri och Link? Antingen har du Link och då spelar batteriet ingen roll, eller så kör du trådlöst till datorn via virtual desktop och då behöver du ingen Link-kabel.

Den finare headstrappen höjer helt klart priset, men den är inget krav och det blir fortfarande billigare än Rift S. Även om jag tror jag hade köpt headstrappen.

Men du har rätt i att en Quest med alla, även motsägsfulla, tillbehör är dyrare än en Rift S. Trots att de inte behövs.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

@Barsk66: https://youtu.be/P7mFEGah27c carmack fortsatte inne i Horizons efter han fick slut på tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av tankjunior:

Vad jag kan se så finns det ännu ingen trådlös koppling till PC (än iaf), eller menar du stand-alone?

Det finns det.
Det populäraste och bästa lösningen heter virtual desktop.
Spelat flera PCVR spel trådlöst med virtual desktop.
Jag har Oculus Link (officiella) också men varför köra med sladd när man kan köra trådlöst

Du tänker på trådlös Oculus Link, nej det finns inte än men jag gissar det kommer under 2021.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig, varit sugen på VR sen Rift DK1... La en preorder hos elgiganten på en 64GB för 3690kr. Inväntar tredjeparts straps istället för att köpa elite, kanske kommer nån vettig

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Du har inte fel, men jag är ändå lite förvirrad.

Om du jämför det som en Rift S ersättare så skulle du väl inte behöva ha extra batteri och Link? Antingen har du Link och då spelar batteriet ingen roll, eller så kör du trådlöst till datorn via virtual desktop och då behöver du ingen Link-kabel.

Den finare headstrappen höjer helt klart priset, men den är inget krav och det blir fortfarande billigare än Rift S. Även om jag tror jag hade köpt headstrappen.

Men du har rätt i att en Quest med alla, även motsägsfulla, tillbehör är dyrare än en Rift S. Trots att de inte behövs.

Link måste man väl ha för att kunna koppla till PC och få full upplösning? Fast det verkar som den processar bilden skickar inte en ren signal iaf med link till quest 2s panel så det kanske inte är någon skillnad mot trådlöst?

Då vore det ju bättre betala för batteripack istället för link i sådana fall om bild och latens är detsamma?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@tJev: Låter som mig. Jag har suttit vid sidlinjen och väntat oerhört länge, men nu har jag fått nog. Så jag förbeställde både Occulus Quest 2 och HP G2 Reverb. Sedan får vi (jag) se vilken (om någon) jag faktiskt behåller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Link måste man väl ha för att kunna koppla till PC och få full upplösning? Fast det verkar som den processar bilden skickar inte en ren signal iaf med link till quest 2s panel så det kanske inte är någon skillnad mot trådlöst?

Då vore det ju bättre betala för batteripack istället för link i sådana fall om bild och latens är detsamma?

På Quest ser man ingen skillnad mellan Link och virtual desktop.
Men det kräver bra router och rätt nätverksinställningar.
Jag vill nog påstå att virtual desktop kan tom vara bättre ibland, tycker half life alyx tex ser bättre ut trådlöst än med Link.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

På Quest ser man ingen skillnad mellan Link och virtual desktop.
Men det kräver bra router och rätt nätverksinställningar.
Jag vill nog påstå att virtual desktop kan tom vara bättre ibland, tycker half life alyx tex ser bättre ut trådlöst än med Link.

Med det sagt har vissa recensenter sagt att kompressionsartefakterna har blivit tydligare med den högre upplösningen. Å andra sidan kommer högre bandbredd att låsas upp i #framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

"VR-sajterna" besöks också av personer med mer koll på ämnet. Och där sidans sakkunnighet blir bedömt hårdare än hos generella sidor.

Expressen skrev igår om priset på den nya Playstation 5 för både modellen med och utan hårddisk.
The Verge (tror jag) har ett välkänt klipp där de håller en Quest i solljus med linserna mot solen.

När mer generella sidor, teknik eller annat, skriver som prylar utanför sin inriktning är det sällan de ens lyckas kopiera specifikationsbladet korrekt. Även Sweclockers första utkast på Reverb G2 lanseringen var typ ~15% korrekt i bara fakta.

Det var inte så att Roadtovr, uploadVR, VRfocus höll tillbaka i sin kritik kring Vive Cosmos eller Vive Focus. Där var alla enhetligt kritiska.

Sant nog.
Recensenten på Ars var också tydlig med att han var mycket negativ till den obligatoriska kopplingen till Facebook, och att hans problem med IPD naturligtvis var beroende på hans egen huvudform.

Och det är också självklart att en recensent med en IPD som passar de fasta stegen inte kommer att rapportera om följderna av att inte ha det.

Alla verkar tycka att bandet är kass. Facebook också, det är ju ingen slump att de redan från början erbjuder en ersättning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Med det sagt har vissa recensenter sagt att kompressionsartefakterna har blivit tydligare med den högre upplösningen. Å andra sidan kommer högre bandbredd att låsas upp i #framtiden.

Precis en av mina "farhågor" med Quest 2 då jag spelar minst lika mycket PCVR som vanliga quest spel.
Att man ska se artefakter tydligare iom högre upplösning.
Därför jag håller min Quest 1 tag för "utvärdering", så man kanske får invänta uppdateringar

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr Cain:

@Barsk66: https://youtu.be/P7mFEGah27c carmack fortsatte inne i Horizons efter han fick slut på tid

Jo jag vet, men jag har inte det och han sa själv de skulle släppa in 20 i taget eller så. Dessutom såg jag detta i efterhand på youtube. Om det finns nån video på vad han sa där så vore det ju najs.

EDIT! Det var ju video i länken!

Permalänk
Medlem

Oculus Quest 2 is getting ‘Infinite Office’ features with the aim of making it suitable for real productivity.

https://uploadvr.com/quest-2-infinite-office-announce/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Oculus Quest 2 is getting ‘Infinite Office’ features with the aim of making it suitable for real productivity.

https://uploadvr.com/quest-2-infinite-office-announce/

https://m.youtube.com/watch?feature=emb_title&v=5_bVkbG1ZCo

Yes, we are proud to announce that you now can share your company secrets directly with Facebook, without even thinking about it.
But wait! there´s more!
Are you working on your own personal projects?
Facebook will gladly steal your ideas and make them ours, allowing YOU to see your lifes work fullfilled and realized!.......by Facebook

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Medlem

Facebook: Oculus Quest 2 Exclusives May Happen In Future, Some Games Will Have PS4/PS4 Pro-Style Differences

https://uploadvr.com/oculus-quest-2-exclusives/

Oculus Quest Getting Facebook Messenger Support Soon

https://uploadvr.com/facebook-messenger-oculus-quest/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benizakura83:

Yes, we are proud to announce that you now can share your company secrets directly with Facebook, without even thinking about it.
But wait! there´s more!
Are you working on your own personal projects?
Facebook will gladly steal your ideas and make them ours, allowing YOU to see your lifes work fullfilled and realized!.......by Facebook

För att jobba med affärshemligheter i Googles Android och webbläsare, eller Microsofts och Apples operativsystem är så annorlunda.
Vet du inte att Bill Gates personligen själ dina karaktärer från novellen du skriver i Word?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

För att jobba med affärshemligheter i Googles Android och webbläsare, eller Microsofts och Apples operativsystem är så annorlunda.
Vet du inte att Bill Gates personligen själ dina karaktärer från novellen du skriver i Word?

Ja det är annorlunda.

Dom spelar inte in det jag tittar på och ser därför inte vad jag skriver för kod exempelvis.
Facebook har i sina villkor för Oculus Quest 2 förbehållit sig rätten att spela in det du säger och det du tittar på och sedan spara det på obestämd tid. Det är skillnaden.

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Keeper of Traditions

Var faktiskt på väg att beställa från Oculus häromdagen, men ångrade mig efter att ha läst Ars Technica:s recension

Får se om folk klagar tillräckligt högt och de ändrar sina policies. Antagligen inte, men man kan ju alltid hoppas. Fortfarande lite för många problem för att kunna motivera den prislappen, känns det som.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Var faktiskt på väg att beställa från Oculus häromdagen, men ångrade mig efter att ha läst Ars Technica:s recension

Får se om folk klagar tillräckligt högt och de ändrar sina policies. Antagligen inte, men man kan ju alltid hoppas. Fortfarande lite för många problem för att kunna motivera den prislappen, känns det som.

Skadar absolut inte att vänta. Men som många både i denna tråden och i den gamla Quest tråden så är Ars artikeln nästan helt unik i mycket av sin kritik.

Jag tror själv att de hittade på fullt med kritik bara för att folk skulle dela den artikeln. Vilket i så fall har fungerat väl då jag har sett hundratals delningar av den jämfört med knappt någon annan artikel.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av johanandersson:

Skadar absolut inte att vänta. Men som många både i denna tråden och i den gamla Quest tråden så är Ars artikeln nästan helt unik i mycket av sin kritik.

Jag tror själv att de hittade på fullt med kritik bara för att folk skulle dela den artikeln. Vilket i så fall har fungerat väl då jag har sett hundratals delningar av den jämfört med knappt någon annan artikel.

Vad är det de hittat på? Utveckla gärna.

Jag är grymt sugen på VR, så om du har mer information än de delat i recensionen, dela gärna med dig.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Var faktiskt på väg att beställa från Oculus häromdagen, men ångrade mig efter att ha läst Ars Technica:s recension

Får se om folk klagar tillräckligt högt och de ändrar sina policies. Antagligen inte, men man kan ju alltid hoppas. Fortfarande lite för många problem för att kunna motivera den prislappen, känns det som.

Har läst den där recensionen.
Dom verkar inte tycka om Facebook och det speglar hela recensionen.
Allt negativt får större proportioner än det positiva.
Sen var det synd också att recensentens IPD inte matchade dom fasta lägena som är en oro jag själv har.

Med det sagt så tycker jag inte recensionen var dålig, man behöver flera åsikter för att bilda sig en uppfattning.
Jag har förbokat 256gb versionen men behåller min Quest 1 också, visar det sig att Quest 2 är bättre på allt jag använder min Quest 1 till så blir det byte, annars kommer jag använda båda tills Quest 2 uppdaterats.

Facebook kravet är inget problem för mig, jag har redan kopplat min Quest 1 till Facebook konto för det har länge varit ett måste om man vill kunna ha vänner på sin lista och kunna bli inbjuden/bjuda in till multiplayer spel.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad är det de hittat på? Utveckla gärna.

Jag är grymt sugen på VR, så om du har mer information än de delat i recensionen, dela gärna med dig.

Om man jämför med andra artiklar så är det ingen annan som klagar på trackingen, och man kan se under bland annat Tested IR-kamera att de inte har färre IR-dioder, vilket Ars påstår. De klagar också på att IPD inställningen är så dålig att man kommer bli illamående, vilket är intressant då många headset klarar sig helt utan IPD inställning. Att det kan bli 2mm för att man hamnar mitt emellan två olika steg kan inte vara så fruktansvärt. Batteritiden verkar vara konsekvent med, eller i alla fall mycket nära den tidigare modellen enligt andra artiklar, även om den punkten är lite mer osäker.
Mycket av deras dataklagomål är grejer som är standard ändå och mycket som GDPR skyddar mot.

Sen är det den allmänna negativiteten. Vissa finns det grejer att klaga på, men att skriva en hel artikel om en produkt och enbart kunna vara positiv till lite bättre ljud?

Andra artiklar nämner också negativa saker men inte enbart negativa saker. Läs dem istället.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av johanandersson:

Om man jämför med andra artiklar så är det ingen annan som klagar på trackingen, och man kan se under bland annat Tested IR-kamera att de inte har färre IR-dioder, vilket Ars påstår.

Nja, det var Facebook:s representant som påstod detta, men sen skriver skribenten själv detta:

"[Update, 3:30 p.m. ET: Since this article went live, we've seen infrared camera footage from Tested confirming an identical number of LED bulbs in both generations of Quest controllers, which puts Facebook's original statement into question. The FB rep may have been describing a downgrade in frequency or power for those LED bulbs in Quest 2 controllers.]"

Skrivet av johanandersson:

De klagar också på att IPD inställningen är så dålig att man kommer bli illamående, vilket är intressant då många headset klarar sig helt utan IPD inställning. Att det kan bli 2mm för att man hamnar mitt emellan två olika steg kan inte vara så fruktansvärt.

Då jag inte testat själv så vet jag inte hur precis IPD-inställningen behöver vara, men att de gjort en billigare variant är ju trots allt tydligt. Jag antar att det påverkar olika personer olika mycket om man får en skev inställning?

Skrivet av johanandersson:

Batteritiden verkar vara konsekvent med, eller i alla fall mycket nära den tidigare modellen enligt andra artiklar, även om den punkten är lite mer osäker.
Mycket av deras dataklagomål är grejer som är standard ändå och mycket som GDPR skyddar mot.

Sen är det den allmänna negativiteten. Vissa finns det grejer att klaga på, men att skriva en hel artikel om en produkt och enbart kunna vara positiv till lite bättre ljud?

Andra artiklar nämner också negativa saker men inte enbart negativa saker. Läs dem istället.

Att man nästan måste byta ut strap:sen för att få till det bra gör ju att priset inte riktigt reflekterar vad man får betala i verkligheten.

Jag försöker inte försvara recensionen, jag hade gärna sett att det negativa som påstods inte är så farligt, då jag är sugen på ett köp. Men att det är negativt när andra är positiva gör inte klagomålen felaktiga.

Sen har han ju faktiskt fler positiva tankar än bara ljudet också, om du läser hela recensionen

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Mina spridda tankar kring Ars-recensionen:

- Det är fullt rimligt att inte vilja beblanda sig med Facebook och det bästa man kan göra är att rösta med plånboken om man känner starkt för det. Å andra sidan finns det ingen konkurrens alls inom segmentet som Quest 2 befinner sig i och många är villiga att trots det använda Googles tjänster som också spårar sina användare, så ibland känns det lite motsägelsefullt. Med det sagt stängde jag mitt Facebookkonto för över 5 år sen och skulle gärna slippa att behöva använda det igen.

- Nu har dom uppdaterat texten, men FB-representanten syftade som sagt på att alla IR-ljus inte är igång hela tiden för att spara batteri - inte att dom är färre till antalet. Om trackingen är märkbart sämre och det inte bara rör sig om bias, så kan det rimligen lösas i mjukvara.

- Han anger att kontrollerna har blivit obekvämare, flera andra recensenter säger att dom är bekvämare, har bättre haptik och att problemet som vissa hade med batteriluckan är löst. Här kan jag tänka mig att personliga preferenser baserat på ens handstorlek spelar in, men om det är ett stort problem för en själv finns det i alla fall sätt att lösa det.

- Kritiken mot strap:en verkar fullt rimlig. Om Quest 2 hade varit säg 100g lättare än den är så kanske den hade funkat bra, men nu verkar det som att Elite Strap nästan är ett måste vilket adderar en femhundring på priset. Trots det är den åtminstone billigare än Quest var. Dessutom är hela prylen vit vilket kanske ser fint ut när den är ny, men den kommer snabbt se skitig ut vilket svart är bra på att dölja.

- IPD-justeringen är i de flesta avseenden en försämring. Fördelen är att den inte kan röra sig under användning som på första Quest, men det går heller inte att justera den helt rätt och inte alls medan man har den på sig. Vid låg eller hög (i synnerhet hög, vad det verkar) IPD så verkar det även som att man förlorar lite FOV och i värsta fall kan se lite av kanterna på skärmen. Med det sagt så är sweet spot så stor på dessa linser att en diff på 2mm hit eller dit inte spelar någon roll för de flesta. Just nu så kan IPD inte justeras i mjukvara som på Rift S utan det görs automatiskt med linsläget, men det går lätt att tänka sig att det kommer erbjudas i en framtida uppdatering om intresset är stort nog.

- Sämre batteritid (drygt en halvtimme) är ju en uppenbar försämring, å andra sidan är batteritiden fortfarande längre än vad man typiskt vill spendera i VR. Sämre, men inget hinder för funktionen.

- Han har inte kunnat värdera grafiska förbättringar eller högre uppdateringsfrekvens eftersom spelen inte har uppdaterats än (och Link har inte lämnat beta än, men gör snart). Det är ju ett problem för recensionens skull, men vi vet att uppdateringen kommer och att det kommer innebära en förbättring mot Quest.

Sammanfattningsvis så känns Facebookkravet som det största problemet, det är ändå en nettoförbättring mot första Quest. Standalone hybrid är i min mening överlägset annan VR eftersom det är så friktionslöst att använda och där finns det just nu inga egentliga alternativ till Quest 2. Precis som med Quest är det också så att produkten som släpps i oktober kommer att förbättras med uppdateringar över tid, så det som recenseras är på sätt och vis inte slutprodukten. Till Quest har vi exempelvis fått signifikant förbättrad tracking, möjlighet att koppla till PC och fingerspårning inom loppet av bara ett år. Det kan vara ett argument för att som Questanvändare vänta lite med eventuellt köp.

Permalänk
Medlem

Lite ifrån Norm på Tested:

Reverb G2 vs Quest 2:

Citat:

caveat: my G2 experience is with the pre-production prototype.
- G2 resolution is still noticeably better, and feels more vibrant to me too.
- sweet spot on Quest2 much better than G2
- Q2 elite headstrap preferred over G2 headstrap, but G2 is less front-heavy

Om IPD:n:

Citat:

fixed positions are 58/63/68. my IPD is 65 and Jeremy's is 61, and the second setting worked well for us. some people will be much more sensitive to the presets not being perfectly matched to their own IPD, and I especially worry for folks with IPD below 58 or above 68. oculus says they did extensive testing and chose 3 presets to balance between mechanical complexity, ease of adjustment, and accommodating as many people as they could.

Om färgerna:

Citat:

noticeably LCD, but comparable to Index. black crush worst when using Link. Tetris effect and Rez looked real nice tho

Om Link, i nuvarande stadie:

Citat:

Link is still compressed video so experience so far is same as quest (sufficient, but not as good as native PC VR). Looking forward to 90hz, and hopefully better use of usb 3.0 bandwidth

Saker han skulle ändra:

Citat:

- wish passthrough was RGB
- wish Link would work as a direct video out from GPU (RIP virtualink) instead of compressed video.
- hoping 90Hz and other Link upgrades coming later will improve that. also disappointed they shortened the bundled charging cable, but that's a minor gripe.

Om haptiken, just nu:

Citat:

to be honest the haptics felt the same to me on these controllers. still vibration-based, and maybe it'll require devs taking advantage of updated SDK for that to be noticeable

64GB:

Citat:

Will be enough unless you want to load a bunch of movies on there. System software takes up 11gb currently

Huruvida han håller med Ars om att tracking har blivit sämre:

Citat:

i do not

Huruvida upplösningen är en märkbar förbättring över Quest och om den i sig får honom att vilja uppgradera:

Citat:

yes and yes!

Vad han tycker om att läsa text i den:

Citat:

web browsing was super comfy, due to both resolution and wide sweet spot for clarity

Huruvida SDE typ är borta:

Citat:

agree with this. that's not to say the screen couldn't be improved further (eg. pixel density of HP G2 is noticeably better), but we are past the point where SDE is a nuisance.

Om att ligga ned med Elite Strap:

Citat:

the knob is flush with the strap, which is good, but still sticks out a little from your head. use a pillow to support your neck and you should be good

I övrigt minns jag inte om det var han eller Jeremy som sa det, men minst en av dom tyckte Elite Strap var bekvämare än FrankenQuest.

Permalänk
Medlem

Kan inte komma ihåg att jag läst nått om det men kan man använda blåtands lurar med Quest 2? Typ Samsung buds

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emtek:

Kan inte komma ihåg att jag läst nått om det men kan man använda blåtands lurar med Quest 2? Typ Samsung buds

Quest kan så det vore konstigt annars, däremot rekommenderas det inte på grund av latens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Quest kan så det vore konstigt annars, däremot rekommenderas det inte på grund av latens.

Fast det stämmer väl inte? Går väl vara om man låser upp utvecklarläget o sideloadar moddade appar m m?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Fast det stämmer väl inte? Går väl vara om man låser upp utvecklarläget o sideloadar moddade appar m m?

Har inte testat själv, men se till exempel: https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/ddfkqt/you_can_...

Permalänk
Medlem

Såg videon där Carmack sitter och snackar i sitt kontor. Ska man tolka honom verkar det som att man inte ska förvänta sig några förbättringar på link kabel prestandan inom någon snar framtid. Om ens aldrig... men han är väldigt ärlig. Det uppskattas.

För min del skulle då HP G2 passa mig bättre då jag inte spelar på språng någonsin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Såg videon där Carmack sitter och snackar i sitt kontor. Ska man tolka honom verkar det som att man inte ska förvänta sig några förbättringar på link kabel prestandan inom någon snar framtid. Om ens aldrig... men han är väldigt ärlig. Det uppskattas.

För min del skulle då HP G2 passa mig bättre då jag inte spelar på språng någonsin.

Jag tyckte inte alls det lät så negativt: https://www.youtube.com/watch?v=sXmY26pOE-Y#t=28m11s