Hur kopplar jag 9 corsair pwm fläktar?

Permalänk
Medlem

Hur kopplar jag 9 corsair pwm fläktar?

Har beställt 9 st QL120 fläktar till kommande bygge, hade först en pwm repeater från corsair" i korgen men den verkar inte gå att få tag i på ett lätt sätt i sverige. Finns det några andra förslag till pwm-hubbar eller hur man ska få 9 fläktar med pwm att fungera?

Har även en commander pro från corsair, med plats för 6 av fläktarna

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Perfekt, hur hade jag missat den

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Den där ska jag lägga på minnet till nästa bygge. Tack sa räven😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

tippar att det ända samtliga av de där mojängerna gör är att separera 12V och GND från RPM och PWM signal i kontakten så spänningsmatningen är direkt från nätaggregatet

och kabeln till moderkortet endast skickar en pwmsignal till alla fläktarna och tar tillbaks en RPM signal från en av dem.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Har även en commander pro från corsair, med plats för 6 av fläktarna

Om du redan har en Commander Pro är väl det enklaste att bara köpa tre PWM splitter-kablar och para ihop två fläktar på tre av kontakterna? Med tanke på vilka fläktar du valt kommer du ju vara tvungen att köra iCUE för att styra belysningen och då skulle åtminstone jag inte vilja ha ytterligare någon helt annan mjukvara för att styra luftflödet...

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Om du redan har en Commander Pro är väl det enklaste att bara köpa tre PWM splitter-kablar och para ihop två fläktar på tre av kontakterna? Med tanke på vilka fläktar du valt kommer du ju vara tvungen att köra iCUE för att styra belysningen och då skulle åtminstone jag inte vilja ha ytterligare någon helt annan mjukvara för att styra luftflödet...

Ja precis, läste lite om det, får se hur det blir och vad jag får hem, inet är lite osäkra på när corsair-prylen kommer in men har beställt bägge just nu.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Avstängd

Bortsett från RGB så driver mitt moderkort 9 fläktar, 3x3 style. Är dessa fläktar hyfsat premium så går det med dessa också.