Coronaviruset (SARS-CoV-2)

Permalänk
Medlem

Själv hoppas jag mest på en supersnabb lagändring som ger företag rätt att avskeda personal på dagen som kommer sjuka till arbetet med eventuell Corona och äventyrar hela företaget.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av epiQ:

Michael Osterholm var precis hos Joe Rogan
https://youtu.be/cZFhjMQrVts?t=469

Enligt honom så har man gjort en studie i Tyskland(som blivit publicerad nu i dagarna) där man testat folk som precis har börjat få milda symtom, och uppmätt extremt hög koncentration av virus i halsen på folk, "..ibland 10000ggr av det som vi såg vid SARS". Det smittar genom utandningsluft med andra ord.

Om det hade varit så så hade vi sett miljontals fall redan. Hade inte på något sätt gått att hejda det isåfall. Säg att det skulle va så och miljontals är smittade. Då kommer det i slutänden vara mildare än influensa.

Sen är problemet med alla dessa experter som träder fram i tv, poddar med mera att det inte går att lita helt på dom heller, dom har också en agenda verkar det som. Som denna Michael Osterholm, lyssnar man på honom så är han mest intresserad av att säga att han hade rätt om och om igen och vill sälja sin bok. Säger inte att han sitter och ljuger på något sätt men det är vinklat åt ett visst håll. Får lite samma känsla som med alla klimatexperter, enligt vissa är det för sent, enligt andra är det ingen fara.

Jaja vi får se. Det som han säger som inte går ihop är dock det skulle vara luftburet. Om 50% inte ens visar symptom och går runt och andas på jobb, lokaltrafik och andra platser så skulle vi ju ha miljontals smittade redan nu och något som smittar på det viset är helt omöjligt att stoppa.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Själv hoppas jag mest på en supersnabb lagändring som ger företag rätt att avskeda personal på dagen som kommer sjuka till arbetet med eventuell Corona och äventyrar hela företaget.

Ja, absolut för vi vill hellre ha dom springades i affärer, gym, tunnelbana och all möjliga andra utrymmen med andra människor... och att vi andra tvingas försörja personen.

Andas lite, slappna av och försök tänka lite logiskt!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gx rade:

Hur troligt tror ni det är att dom förbjuder stora evenemang på över 500 pers? Nu lokalt här i Övik på torsdag t.ex så spelat Modo mot Björklöven i ishockey där alla biljetter är slutsålda (7050). Kan dom verkligen förbjuda den 1 dag innan? Blir ju också enorma pengar som försvinner för många bolag. Är det verkligen så kris just nu? 300 insjukna cirka att man ska börja förbjuda events även för folk som är friska?

Det är inte kris än, men vi måste få det att gå långsammare så förbud mot folksamlingar kommer! Garanterat!

Läs Agnes Wolds twitter, verkar vara sund professor. Det vi vill försöka undvika är situationen i italien där intensivvårdsplatserna inte räcker till och personalen nu tvingas prioritera... så långt att är du 65+, cancersjuk o.s.v. så prioriteras du bort för personer med större överlevnadschans. Det är alltså den lilla del som blir svårt sjuka, men vilken fruktansvärd situation och vilken mental påfrestning att inte ens kunna försöka hjälpa alla.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Har sökt efter hur det ligger till med SARS-CoV-2 och folk som arbetar på Kärnkraftsanläggningar och andra samhällsviktiga platser. Kan ju möjligen bli att vi får spara in på vår elförbrukning ett kort tag och många här inne som skulle få panik i så fall. Någon som hittat något om hur det är planerat om det värsta skulle hända vilket jag tror är osannolikt? Folk får gå till sina arbeten även om de är smittbärare?

Lite folk p Milanos torg men så är det en vanlig arbetsdag

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Finns viss risk att jag blivit smittad, folkhälsomyndigheten skriver att det inte är någon fara så länge jag mår ok. Jag mår ok nu Hade något influensa'ish, hosta, snor, feber deluxe.

Men vad är en rimlig tid för "karantän", jag hade tänkt vara hemma tills på torsdag (jobbar på en arbetsplats med mycket människor, enbart vuxna dock). Förutsatt att jag känner mig feberfri och utan hosta imorgon.

Om du misstänker att du har smittats av covid-19 (t.ex. rest till riskområde eller träffat någon som gjort så) och fått symptom, så har du skyldighet att ringa 1177 och meddela. Det är stort tryck på 1177, så det kan röra sig om långa telefonköer etc, men ge inte upp. Sjukdomen är anmälningspliktig, och du kan läsa mer om den hos 1177.

För normala influensan rekommenderar man att man stannar hemma tills man varit feberfri i minst ett dygn, men för misstänkt coronainfektion är man betydligt striktare och kräver symptomfrihet (t.ex. hosta; se länkad 1177-sida ovan), vilket kan ta betydligt längre tid, räkna uppemot två veckor. Det är viktigt att undvika kontakt med andra under den här tiden, tvätta händerna ordentligt och strategiskt, hosta i armveck etc.

Tillägg: och du ska absolut inte besöka vårdinrättning förrän du talat med 1177.
Tillägg2: om du känner dig akut sjuk med fara för ditt liv ska du förstås ringa 112 och inte sitta i telefonkö till 1177. Om du vill ha allmän information om covid-19 utan att ha symptom kan du vända dig till informationsnumret 113 13.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Jag har lärt mig att det spelar ingen roll om man har med källor på detta forum, det kommer att ifrågasättas och vridas på ändå.

Källor spelar absolut roll. Det hindrar dig förstås inte från att hänvisa till stolligheter som publicerats (det finns som bekant mycket stolligheter på nätet), men det ger möjligheten att spåra smittan så att säga och undvika nya utbrott av tokerier.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CubaCola:

Själv hoppas jag mest på en supersnabb lagändring som ger företag rätt att avskeda personal på dagen som kommer sjuka till arbetet med eventuell Corona och äventyrar hela företaget.

Det borde gälla annars också. Finns för många människor som anser att de är så viktiga att de bara måste jobba. Kommer till jobbet med både feber, halsont och annat och ser sig som en duktig medarbetare för att de ställer upp men samtidigt smittar fem andra på företaget.
Uppsägning är kanske att ta i om det nu gäller vanliga sjukdomar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Hej tråden, jag orkar inte läsa alla 78 sidor så jag slänger ut en fråga:

Finns viss risk att jag blivit smittad, folkhälsomyndigheten skriver att det inte är någon fara så länge jag mår ok. Jag mår ok nu Hade något influensa'ish, hosta, snor, feber deluxe.

Men vad är en rimlig tid för "karantän", jag hade tänkt vara hemma tills på torsdag (jobbar på en arbetsplats med mycket människor, enbart vuxna dock). Förutsatt att jag känner mig feberfri och utan hosta imorgon.

https://www.expressen.se/nyheter/expert-att-sprida-corona-kan...

Så ring 1177, sen ringer du din chef och berättar så att de kan göra en smittspårning på din arbetsplats.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yrfhar:

Har sökt efter hur det ligger till med SARS-CoV-2 och folk som arbetar på Kärnkraftsanläggningar och andra samhällsviktiga platser. Kan ju möjligen bli att vi får spara in på vår elförbrukning ett kort tag och många här inne som skulle få panik i så fall. Någon som hittat något om hur det är planerat om det värsta skulle hända vilket jag tror är osannolikt? Folk får gå till sina arbeten även om de är smittbärare?

Nu har vi väl inte så många kärnkraftsverk i drift längre då våra politiker inte gillar co2 fri el men det finns massor med kunniga personer som jobbat inom detta yrke och säkert kan ringas in. Klart det är lite olikheter på Forsmark och Ringhals men för en person som jobbat i 10 år så tror jag denne kan lösa detta.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Har sökt efter hur det ligger till med SARS-CoV-2 och folk som arbetar på Kärnkraftsanläggningar och andra samhällsviktiga platser. Kan ju möjligen bli att vi får spara in på vår elförbrukning ett kort tag och många här inne som skulle få panik i så fall. Någon som hittat något om hur det är planerat om det värsta skulle hända vilket jag tror är osannolikt? Folk får gå till sina arbeten även om de är smittbärare?

Ytterligare en anledning till varför man försöker dra ut på förloppet, är för många sjuka samtidigt så får man problem. Tänk t.ex. att det blir ett strömavbrott och 50% av serviceteknikerna är hemma sjuka, då kommer det ta betydligt längre tid innan strömmen kommer tillbaka o.s.v. o.s.v.

Så lite lagom prepping är inte fel, MSB är bra ställe att börja på, se till att du klarar t.ex. 72h utan ström, det borde varje svensk hur som helst vara beredd på eftersom saker som strömavbrott efter en storm händer o.s.v.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av epiQ:

Michael Osterholm var precis hos Joe Rogan
https://youtu.be/cZFhjMQrVts?t=469

Enligt honom så har man gjort en studie i Tyskland(som blivit publicerad nu i dagarna) där man testat folk som precis har börjat få milda symtom, och uppmätt extremt hög koncentration av virus i halsen på folk, "..ibland 10000ggr av det som vi såg vid SARS". Det smittar genom utandningsluft med andra ord.

Finns studien att tillgå? Det är lite luddigt "en studie i Tyskland"
Kan ju vara vad bluff och båg som helst

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Ytterligare en anledning till varför man försöker dra ut på förloppet, är för många sjuka samtidigt så får man problem. Tänk t.ex. att det blir ett strömavbrott och 50% av serviceteknikerna är hemma sjuka, då kommer det ta betydligt längre tid innan strömmen kommer tillbaka o.s.v. o.s.v.

Så lite lagom prepping är inte fel, MSB är bra ställe att börja på, se till att du klarar t.ex. 72h utan ström, det borde varje svensk hur som helst vara beredd på eftersom saker som strömavbrott efter en storm händer o.s.v.

Samt inom sjukvården i allmänhet, och akutvården i synnerhet. När det börjar rocka loss där blir det krångligt.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KingCobra:

Viruset överlever inte ett dygn utan värd. Det kan överleva en stund, men inte särskilt länge.

Ja, sa aldrig något om hur lång tid, vilket var lite dumt. Bara potentiellt scenario, som är ganska otroligt, men möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Viruset överlever inte ett dygn utan värd. Det kan överleva en stund, men inte särskilt länge.

...

Det råder lite dubbla budskap om detta.

Coronavirus kan leva i upp till fem dagar på hårda ytor utanför kroppen, enligt en tysk forskarrapport. Studien omfattar inte det nya coronaviruset sars-cov-2. ”Men man kan räkna med att det beter sig undefär så”enligt svensk forskare.

https://www.nyteknik.se/innovation/coronavirus-overlever-pa-f...

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/coronavirus-kan-leva-i-fle...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JoyojR/corona-kan-overfo...

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/guide-coronaviruset

Sedan finns det ett gäng källor som skriver det motsatta.

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/03/04/dor-viruset-i-bastu...

och en hög betalartiklar jag inte kan se vid lite snabbt Yahooande.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Finns studien att tillgå? Det är lite luddigt "en studie i Tyskland"
Kan ju vara vad bluff och båg som helst

Alla andra experter som jag har sett uttala sig inklusive WHOs experter är säkra på att det inte är luftburet. Så jag sätter stora frågetecken angående den studien. WHO sa att om det smittat som influensan, dvs via luften så hade det varit omöjligt att stoppa och att vi hade haft miljoner fall vid det här laget om det varit det.

SVTs specialprogram igår var bra tyckte jag. Man fick en nykter bild baserad på den fakta som finns. "Experten" som uttalade där trodde ju att dödligheten skulle hamna mellan 0.5-1% och tittar man på Sydkoreas siffror vilket är det land som testat absolut flest människor och därav hittat många fler milda fall än andra så ser det ut att stämma. Sen är ju det där luriga med att det kommit flera studier både från Italien och kryssningsfartyget i Japan att 50% inte visade symptom alls. Det är ju positivt när det gäller dödligheten men negativt när det gäller att försöka stoppa det.

Det viktiga nu är ju att hålla det borta från riskgrupperna så länge det bara går så man hinner hitta åtminstone ett läkemedel som hjälper. Jag är rätt lugn just nu när det gäller detta, det jag oroar mig för är just gamla skröpliga släktingar.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Ja, absolut för vi vill hellre ha dom springades i affärer, gym, tunnelbana och all möjliga andra utrymmen med andra människor... och att vi andra tvingas försörja personen.

Andas lite, slappna av och försök tänka lite logiskt!

haha, *spännande musik*

Såklart det inte kommer bli så. Alla vi kan vara infekterade redan utan att veta om det.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Om du väljer att screena för kroppstemperatur så måste du hantera de med förhöjd kroppstemperatur som att de har corona, annars är det ingen poäng. Du behöver personal som kollar tempen, annan personal som har skyddskläder och testar samt att du måste ha utrymmen att isolera alla som du upptäcker var för sig tills det att du fått svar på testet (om du inte gör det så riskerar du att dessa smittar varandra). Eventuellt behöver du köra två tester för att utesluta felaktiga positiva/negativa svar. Du kommer att missa alla som är inkubationstiden, du kommer att missa alla med milda symptom och du kommer att missa alla som har måttliga symptom och tagit febernedsättande. Osv. De flesta som kommer att fastna i den typen av kontroll har vanlig influensa eller en kraftig förkylning, alternativt något annat som ger feber. Corona lär i det skedet vara en försvinnande liten del av alla tänkbara orsaker till feber.

Jag uppfattar allt detta som något man gör för att folk ska känna sig lugna, inte för att det är ett effektivt sätt att stoppa smittan. Nu kan det iofs vara värt en hel del av ge intryck av kraftfulla åtgärder, men tror att de resurserna är bättre spenderade på annat håll. Men det är som sagt endast en uppfattning och inte en sanning. Andra får gärna ha andra uppfattningar, men det är en insats som definitivt är värd att problematisera.

Angående vårdpersonalen i karantän så är det något som är svårt att komma ifrån. Avsaknaden av screening på flygplatsen lär knappast ha påverkat just den frågan

Sedan kan jag tycka att det är bäst att de som rimligen ska vara experter på område är de som har första tjing på förslag på vad som bör göras. Jag är ganska övertygad om att de har bättre koll på hur viruset sprids (och inte sprids) än både politiker och gemene man. Gissningsvis har de också bättre koll på vilka insatser som är har någon effekt och vilka som är i stort sett verkningslösa.

Och droppsmitta ska klara sig mycket sämre i varmare och därmed fuktigare klimat vilket är varför förkylningar och sånt är mycket vanligare under vinter än sommar. Om jag minns rätt så tyngs dropparna ner och faller till marken snabbare i ett varmare och fuktigare klimat.

Jag är ingen expert, men jag tror fortfarande det går att hantera. Inget säger att du måste stanna kvar på plats efter ett test. Just nu går man istället rakt ut från flygplatsen och kan ha rethosta och andra symptom och sätta sig på Arlanda express eller flygbussarna.

Har inte heller sagt att man med screening kunnat undvika det som hänt vårdpersonalen. Det jag vill säga är att det inte måste kosta mycket mankraft för att snabbt spåra eventuellt redan sjuka vid ankomst vid exempelvis flygplatser som de flesta kommer in genom.

Jag tycker/tror man har jobbat bra i tidig fas med smittspårning, har känt mig trygg fram tills nu.

Hur som helst, FHM har gjort den bedömning att det inte behövs, och vi får se hur det blir. Som tomte som inte kan någonting så vet jag att personlig hygien är viktig.

Permalänk
Medlem

FHM:s strategi såhär långt är att folk antingen stannar hemma eller går till jobbet (möjligen jobbar hemifrån), bägge miljöer där det oftast inte rör sig alltför mycket folk och där man kan kontrollera vilka som kan tänkas smittas.
Skulle man stänga arbetsplatser i större skala så resonerar man att det sannolikt skulle bli fler folksamlingar än vad som normalt uppstår (tänk vanlig "helgrush") då majoriteten trots allt inte är sjuka eller har symptom och därför inte vill stanna hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

FHM:s strategi såhär långt är att folk antingen stannar hemma eller går till jobbet (möjligen jobbar hemifrån), bägge miljöer där det oftast inte rör sig alltför mycket folk och där man kan kontrollera vilka som kan tänkas smittas.
Skulle man stänga arbetsplatser i större skala så resonerar man att det sannolikt skulle bli fler folksamlingar än vad som normalt uppstår (tänk vanlig "helgrush") då majoriteten trots allt inte är sjuka eller har symptom och därför inte vill stanna hemma.

Halvtomt på tunnelbanan och bussen idag vid sextiden imorse. Så många jobbar nog hemma i Stockholmsområdet.
En workshop jag skulle på vid Centralen blev inställd idag, skulle pågått torsdag/fredag.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

För alla som vill hålla sig uppdaterade om utvecklingen kan jag varmt rekommendera Harvard School of Public Healths sida om Corona-utvecklingen - https://www.hsph.harvard.edu/news/hsph-in-the-news/the-latest...

Harvard har f ö stängt ner campus för resten av terminen, undervisningen sker online. Med tanke på deras prognos - att viruset kan drabba mellan 40 och 70 procent av jordens befolkning - så framstår det som ganska vettigt, eftersom de har ett ok alternativ. Harvards online-undervisning är världsledande, och den kurs som jag för några år sedan gick vid Harvard School of Public Health är bland det bästa jag har gått (tillsammans med ett flertal andra kurser vid Harvard och MIT).

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeCommando:

Förstår inte varför flera säger att man ska kolla hur Italien agerar och agera efter dom.
Det är KNAPPAST ett land att ta efter, herregud.

Skrivet av AplAy:

Jag undrar oxå hur den sociala kulturen är i Italien? Verkar vara extremt fysisk och slarvig hygien för övrigt? Slickar, spottar och bajsar de på kunders mat vid italienska restauranger?

Här är några citat från en text som en Italienboende svensk familj nyss skrev:

Citat:

Vi var själva imponerade över sjukvården i Umbrien där vi bor, när vi kom hit för sex år sedan. Noggrannheten och tillgängligheten, hur snabbt allt gick. Vi älskar Sverige på alla sätt, men vi var ärligt talat inte vana vid det från hemlandet. Med tre aktiva barn och en fru som håller en hel gård i ordning har det blivit många besök hos både läkare och sjukhus. Mycket var väldigt byråkratiskt i Italien tyckte vi, men var det något de hade koll på så var det vård och krishantering.
(...)
Betänk också att Lombardiet är Italiens rikaste och på alla sätt effektivaste region. Deras sjukvård är som tur är landets vassaste. Ändå befinner de sig nu i totalt krisläge och kaos, vilket har lett till den totala nedstängningen som vi nu befinner oss i.
(...)
Jag kan inte låta bli att undra vad ni tänker om Italien. Ni kanske schablonmässigt antar att italienarna bara har lite oorganiserad medelhavsmentalitet, att det delvis är därför det som händer här händer.
(...)
Detta är ingen vanlig influensa. Italiensk krishantering är god. Italiensk sjukvård är bra. Snacket om att vanliga influensor dödar lika många stämmer inte. Corona-viruset är otroligt kraftfullt. Stäng skolorna och begränsa umgänget. Skit i börsen och tänk på det som är viktigt. Sluta hänga i folksamlingar i onödan, gå inte på gym, var mycket utomhus om det går. Det gäller bara en kort period i livet om det här görs rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Speciellt de som kan sätta sig på möten snoriga kommer jag att be att dra dit pepparn växer!

Skrivet av evirob:

Hade något influensa'ish, hosta, snor, feber deluxe.

Snuva ska inte vara ett Covid-19-symtom (däremot feber, torrhosta, andningssvårigheter, huvudvärk).

Uppdatering: Verkar tyvärr som att snuva också kan vara ett symtom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag undrar oxå hur den sociala kulturen är i Italien? Verkar vara extremt fysisk och slarvig hygien för övrigt? Slickar, spottar och bajsar de på kunders mat vid italienska restauranger?

Skäms!

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag undrar oxå hur den sociala kulturen är i Italien? Verkar vara extremt fysisk och slarvig hygien för övrigt? Slickar, spottar och bajsar de på kunders mat vid italienska restauranger?

Den är alldeles utmärkt, precis som här. Så nu vet du.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Inaktiv

Inga nya fall i Sverige sen igår, vi har halkat ner i listan flera platser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Inga nya fall i Sverige sen igår, vi har halkat ner i listan flera platser.

3 fall i Jönköpings län och ett i Dalarna verkar det som?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon301768:

Inga nya fall i Sverige sen igår, vi har halkat ner i listan flera platser.

Inte så konstigt då man dels redovisar typ 2ggr/dag samt inte längre testar icke svårt sjuka i Stockholm.

Man skäms över sitt resultat och vill inte visa hur fel det gått. Man följer Kinas exempel och mörkar för omvärlden.
OBS Man ljuger inte då man inte längre vet...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon76929:

Inte så konstigt då man dels redovisar typ 2ggr/dag samt inte längre testar icke svårt sjuka i Stockholm.

Man skäms över sitt resultat och vill inte visa hur fel det gått. Man följer Kinas exempel och mörkar för omvärlden.
OBS Man ljuger inte då man inte längre vet...

Andra stycket låter som ett klassiskt fall av konspirationsteorier. Dra gärna ner på den delen tack.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Är det några man känner tacksamhet för, utöver hårt slitande myndigheter, sjukvårdspersonal och folk som väljer att stanna hemma med symptom och ställa in semesterresor, så är det de som orkar bemöta allt dravel som sprids. Agnes Wold och Emma Frans för att nämna några, men även ni som kämpar på i t.ex. detta forum.

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg