Bilder på ditt senaste inköp (2020) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

När man köper ett men det kommer två?
https://i.ibb.co/gyRrkLV/20200930-215304.jpg

Fick du en på köpet?😀

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem

Det syns inte på utsidan men den är ett renoveringsobjekt heh

Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Klicka här om det är Onsdag!

Permalänk
Medlem

Saaben lr traktorn??

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem

Nya skor till hösten o vinterhalvåret. Red Wing Logger.

Namn på skor
Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Snygga! Såg vad de kostade, hur länge tror/hoppas du de håller?

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

2000 kr begagnade, 10 år, det går att byta sulan på dom

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zuru1:

Saaben lr traktorn??

Haha, Saaben! Fast traktorn är ett renoveringsobjekt också, bara inte mitt B)

Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Klicka här om det är Onsdag!

Permalänk
Medlem

Stor figur

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Fick hem en Google Home Max.

Permalänk
Medlem

Du får jättegärna skriva lite intryck, och om du testat vanliga Home / Mini kanske en jämförelse-analys i miniatyr.. 😅

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Du får jättegärna skriva lite intryck, och om du testat vanliga Home / Mini kanske en jämförelse-analys i miniatyr.. 😅

Håller med..

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Du får jättegärna skriva lite intryck, och om du testat vanliga Home / Mini kanske en jämförelse-analys i miniatyr.. 😅

Skrivet av Drasteroid:

Håller med..

Efter att ha flyttat runt lite andra högtalare och placerat denna i vardagsrummet så kan jag ge en liten rapport.
Jag ersatte en Harman Kardon Citation One i ett hörn av vardagsrummet, HKn användes oftast för lite casual lyssning tillsammans med lite andra enheter i hemmet - när man bara vill ha musik i hela lägenheten. Just nu är den placerad på högkant på grund av platsbrist, har för avsikt att göra lite mer utrymme så den kan få stå på bredden, se om den kan leverera en lite bredare ljudbild på det viset.

Ljudet: Riktigt fylligt, utan att bli burkigt/för basigt, den låter helt klart större än den är. Jämfört med den Sonos 5 (1gen) jag hade en gång i tiden så föredrar jag helt klart ljudet i denna. Jämfört med HK Citation One som den ersatte så är ljudet mindre burkigt, HK satsar rätt mycket på mycket bas i liten låda. Den spelar riktigt högt utan att låta ansträngt, går man över 75% så var det nästan lite jobbigt att vara i samma rum. Men säkert tiptop om man verkligen hatar sina grannar.

Svårt att jämföra den med de mindre Home-enheterna, det är helt enkelt väldigt långt mellan dem. Möjligtvis kan man komma lite i närheten, på låg volym, om man köper två vanliga Home och parkopplar dessa. De kommer dock aldrig leverera de låga tonerna lika bra.

Assistent/Mikrofoner: Vad jag kan se så finns det 4 mikrofoner, men de kanske inte jobbar samtidigt då de sitter på långsidan respektive kortsidan på ett sådant sätt att två av dem hamnar uppåt beroende på hur man ställer högtalaren. Den tar kommandon väldigt bra, även när man dundrar på musik så lyckas den snappa upp att man ropar på den och tar emot kommandon.

Vad jag kör i övrigt:
Jag har följande Chromecast-kompatibla högtalare/smarta enheter i mitt hem: 1x Google Home Max, 2x Google Home Mini (parkopplade), 1x Google Home, 1x Nest Home Hub, 1x Harman Kardon Citation One, 1x JBL Bar 5.1 Surround, Sony TV (Android TV) samt en Chromecast Audio (som inte används för tillfället).

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Efter att ha flyttat runt lite andra högtalare och placerat denna i vardagsrummet så kan jag ge en liten rapport.
Jag ersatte en Harman Kardon Citation One i ett hörn av vardagsrummet, HKn användes oftast för lite casual lyssning tillsammans med lite andra enheter i hemmet - när man bara vill ha musik i hela lägenheten. Just nu är den placerad på högkant på grund av platsbrist, har för avsikt att göra lite mer utrymme så den kan få stå på bredden, se om den kan leverera en lite bredare ljudbild på det viset.

Ljudet: Riktigt fylligt, utan att bli burkigt/för basigt, den låter helt klart större än den är. Jämfört med den Sonos 5 (1gen) jag hade en gång i tiden så föredrar jag helt klart ljudet i denna. Jämfört med HK Citation One som den ersatte så är ljudet mindre burkigt, HK satsar rätt mycket på mycket bas i liten låda. Den spelar riktigt högt utan att låta ansträngt, går man över 75% så var det nästan lite jobbigt att vara i samma rum. Men säkert tiptop om man verkligen hatar sina grannar.

Svårt att jämföra den med de mindre Home-enheterna, det är helt enkelt väldigt långt mellan dem. Möjligtvis kan man komma lite i närheten, på låg volym, om man köper två vanliga Home och parkopplar dessa. De kommer dock aldrig leverera de låga tonerna lika bra.

Assistent/Mikrofoner: Vad jag kan se så finns det 4 mikrofoner, men de kanske inte jobbar samtidigt då de sitter på långsidan respektive kortsidan på ett sådant sätt att två av dem hamnar uppåt beroende på hur man ställer högtalaren. Den tar kommandon väldigt bra, även när man dundrar på musik så lyckas den snappa upp att man ropar på den och tar emot kommandon.

Vad jag kör i övrigt:
Jag har följande Chromecast-kompatibla högtalare/smarta enheter i mitt hem: 1x Google Home Max, 2x Google Home Mini (parkopplade), 1x Google Home, 1x Nest Home Hub, 1x Harman Kardon Citation One, 1x JBL Bar 5.1 Surround, Sony TV (Android TV) samt en Chromecast Audio (som inte används för tillfället).

Grymt och tack för att du tog dig tid, värdefullt höra från någon som jag anade testat liknande prylar!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Musikälskare

Fick äntligen upp skivorna på Ataris som jag har samlat på i några år, fick hem den sista igår

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hade tänk uppgradera mina medusalampor då de nu bara lyser i en färg. Har länge sneglat på dessa ledplattor och nu kunde jag inte hålla mig längre Har dock inte fått alla delar ännu men när det väl händer kanske jag lägger upp ett galleri om något skulle vara intresserad. Är helt grön när det kommer till Arduino så vet inte vad som väntar mig där. Dock läst en del att det ska vara hyfsat enkelt att komma igång och ska även finnas massa olika färdiga script att ladda in om jag tycker det är för krångligt att pilla med koden själv.

Beroende på hur pass bra dessa lyser ska jag ev även uppgradera min "mys-lampa"

Bilder på hur nuvarande lampor lyser

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjusiga! Visst är det ett par Iron Ranger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Tjusiga! Visst är det ett par Iron Ranger?

Nej, Logger.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Blev nytt på ljudfronten! Dt770 250 Ohm, FIIO K3 och Antlion mod mic USB Väldigt nöjd.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Såg av en händelse att Zippo börjat tillverka egna inserts som tar butangas istället för nafta, så då kunde jag ju tänka mig att ha en. Så tittade runt litegrann efter nån snygg design, och hittade till slut denna Japan-exklusiva med Neon Genesis Evangelion-tema:

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Såg av en händelse att Zippo börjat tillverka egna inserts som tar butangas istället för nafta, så då kunde jag ju tänka mig att ha en. Så tittade runt litegrann efter nån snygg design, och hittade till slut denna Japan-exklusiva med Neon Genesis Evangelion-tema:

https://i.imgur.com/1X5OXFv.jpg

Varifrån beställde du den inserten? Blev sugen på att byta ut min egna nu.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Varifrån beställde du den inserten? Blev sugen på att byta ut min egna nu.

Blev Amazon, men upptäckte att min lokala tobakshandel hade dem också. Jag har double torch-modellen, finns en single torch också (och även en arc lighter, men den tror jag är dålig att tända brasor med, men säkert inte helt dum om man är cigarettrökare, vilket jag inte är).

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Blev Amazon, men upptäckte att min lokala tobakshandel hade dem också. Jag har double torch-modellen, finns en single torch också (och även en arc lighter, men den tror jag är dålig att tända brasor med, men säkert inte helt dum om man är cigarettrökare, vilket jag inte är).

Hmm, får kolla lokalt först och annars får det bli amazon. Blir nog isf en torchmodell för min del då jag köpte en zippo mest för jag tyckte de såg coola ut och torch verkar mer användbart. Min ligger mest och samlar damm nu (använder tändare sällan) och bränslet avdunstar ju så fort.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

😁

Permalänk
Medlem

Lite verktyg är aldrig fel.

(Cats not included)

Permalänk
Medlem

3080!

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk

jätte fint kort
hade varit kul om du svara på pm

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Fick äntligen upp skivorna på Ataris som jag har samlat på i några år, fick hem den sista igår

https://i.imgur.com/nXu89EY.jpg
https://i.imgur.com/ZwPZci8.jpg
https://i.imgur.com/iadKCcg.jpg
https://i.imgur.com/mHjEqhK.jpg

Vad är det för glasmonter/skåp du har dem i?

Permalänk
Medlem

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Behövde en uppgradering:

till:

Och så monterat:

(Sladden till vänster är utanför chassit )

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av m0rk:

Vad är det för glasmonter/skåp du har dem i?

Finns på IKEA! Har tyvärr glömt namnet men den är nog enkel att hitta

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?