Bilder på ditt senaste inköp (2020) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persikan:

@micke7406: Oh lala!. Stort grattis Foton gör den ej rättvisa.

Tack! Nä denna ska ses och kännas i verkligheten för att man ska förstå storheten.
Fick dessvärre offra min Peppsi,Batman och DD40 för att finansiera så det är lite tungt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Efter många års sparande och byteshandel mellan olika klockor så är den äntligen min.

https://live.staticflickr.com/65535/49976801408_ec303651e6_w.jpg

Stort grattis! Hoppas på en bild när den sitter på armen!

Permalänk
Medlem

En Poco F2 Pro 😎

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Livet går äntligen att leva igen.

Permalänk
Medlem

Fick bli med gitarr och massa extragrejer för någon vecka sedan och nya strängar på basen!
En Solar A2.7 i alldeles underbar färg 😊

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Muddyvaines:

Fick bli med gitarr och massa extragrejer för någon vecka sedan och nya strängar på basen!
En Solar A2.7 i alldeles underbar färg 😊
https://i.imgur.com/xBqmbvh.jpg
https://i.imgur.com/PKxrBT9.jpg

Många strängar är det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

Fick bli med gitarr och massa extragrejer för någon vecka sedan och nya strängar på basen!
En Solar A2.7 i alldeles underbar färg 😊
https://i.imgur.com/xBqmbvh.jpg
https://i.imgur.com/PKxrBT9.jpg

Kan du spela in någonting?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Hjälpte päronen att köpa lite jord mm. Ca 600kg. Tur man har en redig bil

Visa signatur
Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Muddyvaines:

Fick bli med gitarr och massa extragrejer för någon vecka sedan och nya strängar på basen!
En Solar A2.7 i alldeles underbar färg 😊
https://i.imgur.com/xBqmbvh.jpg
https://i.imgur.com/PKxrBT9.jpg

Är det nu vi bildar SweRockers?

Permalänk
Medlem

Var köpte du din?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Många strängar är det.

Hahaha ja, verkligen... Drygt att hålla reda på i början men!

Skrivet av Dreijer:

Kan du spela in någonting?

Jodå, nog kan jag väl det! Har ett ljudkort/mixer så jag kan spela in.

Skrivet av Kenneth:

Är det nu vi bildar SweRockers?

Hahahaha wow, nu måste man ju nästan!

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Var köpte du din?

Tyska Amazon för 499 euro 😊

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

😎

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Inaktiv

Skruvar in nätagget i surf datorn jag bygger.

Komponenterna är:
Cpu 3400G 1300kr
Mobo msi b450i gaming plus ac 1400kr
Minne G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600Mhz 32GB 1600kr
Psu Corsair sf600 v2 1500kr
Hdd Kingston m2 - A2000 SSD 1000GB och en Samsung 860 evo 1000GB
Cpu kylare Noctua D15S

Hdds, cpu kylare samt chassi hade jag innan, blir är rätt billig burk.
Mer bilder kommer

Permalänk
Medlem

Fick tag i ett par riktiga rariteter
De 250 bitars, tidiga JVH från början på 80-talet och svindyra.
Det på 1000 är bara mkt sällsynt.

Dold text
Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Fick tag i ett par riktiga rariteter
De 250 bitars, tidiga JVH från början på 80-talet och svindyra.
Det på 1000 är bara mkt sällsynt.

Får man vara lite ofin och fråga vilket pris dessa kan betinga? I rundaslängar alltså

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Darkie:

Fick tag i ett par riktiga rariteter
De 250 bitars, tidiga JVH från början på 80-talet och svindyra.
Det på 1000 är bara mkt sällsynt.

Såg några sådana på erikshjälpen häromdagen, man kanske skulle åka och köpa de.
Gick för några tior.

Permalänk
Medlem

Återkom gärna med omdöme. Är in the market

Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

Återkom gärna med omdöme. Är in the market

Mycket trevlig telefon med grym byggkvalitet, bra skärm, bra kamera, bra batteritid osv. Men jag upplevde den som lite stor och klumpig för min smak framförallt med skal på, så jag valde att sälja den vidare 😊

Rekommenderas varmt ifall man vill ha en riktigt bra telefon för en vettig peng!

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Mycket trevlig telefon med grym byggkvalitet, bra skärm, bra kamera, bra batteritid osv. Men jag upplevde den som lite stor och klumpig för min smak framförallt med skal på, så jag valde att sälja den vidare 😊

Rekommenderas varmt ifall man vill ha en riktigt bra telefon för en vettig peng!

Tack för det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Får man vara lite ofin och fråga vilket pris dessa kan betinga? I rundaslängar alltså

Jadå
Runt 1k st för de 250.
Vanliga i blåa lådor går för 100-150kr st begagnade.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Fick äntligen hem fönsterkittet till AC:n (https://cdon.se/hem-tradgard/fonsterkit-for-portabel-ac-airlo...). Efter lite funderande då beskrivningen inte vara den bästa fick jag fast den. Mitt fönster är något för litet men det gick hyfsat bra ändå. Dragkedjan känns inte så redig som jag hoppats. Den har lätt för att glida upp så man får se till att röret inte är för snävt vinklat. Men för övrigt verkar den helt ok. Sitter med kardborre så är lätt att ta av när säsongen är över.

Nu står den och blåser på redigt. Känns som det blir lite svalare. Dock låter den en del. De dB jag skrev tidigare gällde med enbart fläkten. Med kompressorn igång är det ca 65 dB. Dock har jag den i köket (bor i en 1,5:a) så i alkoven där jag har huvudet är det ca 43-45 dB dvs betydligt mindre än mitt snarkande som kan väcka döda Blir nog kalas när dundervärmen kommer.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Äntligen kan jag spela mina bland-band (MC) med Tracks och Kaj Kindwall (och icke att förglömma: Mina radioinspelningar av Clabbes: Rakt över disk) i mitt multirum-system
(Alternativt: I väntan på leverans av ARC...)

Edit: Insåg just nu att Sonos är en palindrom (Jag gillar palindromer!)

Permalänk
Medlem

Passar på med serverbygge nu när man är ledig och arbetslös en sväng Ska peta in ESXi 7.0 på denna är det tänkt.
ASRock X470D4U2-2T
Ryzen 5 3600
Silverstone CS381
2x32gb Samsung ECC ram
SATA DOM
CPU Kylare
SSD för VMs
Mini SAS > HBA kabel
Nätagg

Permalänk
Inaktiv

Ryzen 3400G
Msi B450I GAMING PLUS AC
HyperX Fury RGB 3600Mhz 2x16GB

Trevligt litet moderkort med sina 6 faser på 60A styck, blir att uppgradera till en 3900X när de sjunker i pris framöver samt ett grafikkort + man slipper chipset fläkt.

Permalänk
Medlem

Ehh, det hände igen...

Fick ett ryck och uppgraderade min ena skruvdragare till Quick-modell med utbytbar chuck, passade samtidigt på att skaffa bitshållare och vinkelchuck som kan sättas dit istället för... Smidigt när det är svårt att komma åt. Och så blev det en passande väska.

Och så blev det även en mutterdragare modell stubby från Milwaukee med stora batteriet, är kanonsmidigt för de flesta jobb på bil, gräsklippare, däckbyte och annat smått. Mer än nog med kraft för mina små behov.

Och ny domkraft modell lättare då jag har ryggproblem och den gamla var inne på sin sista vers.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Ett par lurar till laptopen som inte kräver förstärkare när man är på resande fot

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

1kg brandsläckare på Kjell för 99kr st, så jag köpte två.

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Tachiyon:

1kg brandsläckare på Kjell för 99kr st, så jag köpte två.

https://i.imgur.com/5rcBYlX.jpg

Bra pris som fasen ju!, och snygga med!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Crescent Elder. Elcykel.

Tangentbordet jag beställde hos Varmilo kom i torsdags, men först idag jag kunnat testa det. Klart bra jobbat för att bygga det och skicka det från kina till mitt utlämningsställe på 9 arbetsdagar.