Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av DataGnutten:

Fick Mail från webhallen Xbox series x i lager beställde en direkt. Avbeställde från Mypower. Jobbigt att ligga ute med dubbla summan. Undra hur länge det tar att få tillbaka pengarna från mypower och klarna där.??

https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X skynda 50 I WEBLAGER JUST NU..

Oj oj Redan skickad och spårbar snabba ryck..

Finns i några Butiker också:

  • Medborgarplatsen

  • Täby Centrum

  • Liljeholmstorget

  • Fruängen

  • Nordstan

  • Femmanhuset

  • Frölunda Torg

  • Sisjön

  • Malmö Emporia

Edit: Det gick fort, slut överallt 😔

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

När jag kollar nu står det:

Liljeholmstorget
1 st
Medborgarplatsen
2 st

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Levandebild:

När jag kollar nu står det:

Liljeholmstorget
1 st
Medborgarplatsen
2 st

Hmm nu finns det massa uppe igen! 🤔

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Vad härligt besked i allt elände. Du har valt rätt väg. Power skulle ju så klart tagit emot din enhet, men sen hade du vackert fått vänta (troligen) låååång tid.

Ett tips är att du köper ett grafikkort så länge så du kan köra gaming på datorn, typ ett 3080. Det är ganska god tillgång på de korten har jag hört

Löst.

Permalänk
Medlem

Brukar ändå vara rätt lätt att nå Xbox support via telefon.

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av skinnkalsonger:

Hämtade just ut min XSX från Power.
Den låg löst i en mycket större kartong utan någon som helst "stoppning" (bubbelplast osv).
Bedrövligt.

Samma sak för min del. Fattar inte att de struntat i stoppningen. Dock har den fungerat felfritt hittills. Hoppas även din gör det 👍🏻👌🏻

Visa signatur

Hajk

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajk:

Samma sak för min del. Fattar inte att de struntat i stoppningen. Dock har den fungerat felfritt hittills. Hoppas även din gör det 👍🏻👌🏻

Samma här. Det är nog ganska låg iq-nivå på deras lager

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Någon som har lirat The Dark Pictures på gamepass? Jag håller på kikar lite på gamepass efter något nytt storytungt linjärt spel då jag precis har spelat färdigt tell me why och the walking dead new frontier. Dock är detta ju lite skräck så jag vet inte om jag klarar av det.
Jag kikade lite på youtube och det verkar inte vara allt för farliga skräckscener iaf inte så långt jag kikade. De var på en båt och skulle dyka ner till ett vrak
Som jag fattar det för skall det vara en spelserie med 8 spel men det är lite otydligt hur många spel som ingår i det på gamepass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Någon som har lirat The Dark Pictures på gamepass? Jag håller på kikar lite på gamepass efter något nytt storytungt linjärt spel då jag precis har spelat färdigt tell me why och the walking dead new frontier. Dock är detta ju lite skräck så jag vet inte om jag klarar av det.
Jag kikade lite på youtube och det verkar inte vara allt för farliga skräckscener iaf inte så långt jag kikade. De var på en båt och skulle dyka ner till ett vrak
Som jag fattar det för skall det vara en spelserie med 8 spel men det är lite otydligt hur många spel som ingår i det på gamepass

Som jag fattat det så var det bara tre spel i serien, men jag kan ha missförstått det.
Iaf, på game pass så finns just nu bara det första spelet. Det andra spelet borde ju dyka upp snart kan jag tycka.
Nej men, spelet i sig hade väl lite scares här och där.. när man väl förstod vad det var som hände/hade hänt slutade det vara läskigt

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Finns i lager på MM.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_microsoft-xbox-series-x...

Edit.. 2'a på bollen på den såg jag nu.

Slut i lager i webshop igen.

Permalänk
Medlem

Köpt Microsofts Xbox Wireless headset i mars. Igår tackade det för sig. Det hängde sig, och när jag försökte starta om det så fastnade det i BT-pairing läget. Jag gjorde en återställning av det, och därefter går det inte längre att starta det.

Fick bli felanmälan till butiken jag köpte från, men med tanke på lagersaldot så lär det dröja innan jag får produkten ersatt

Permalänk
Medlem
Glömde länken
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av leafbranch:

Jag har nu fått min ersättningskonsol från MS själva.

Tyvärr är den i använt skicka då det finns små repor och ett större märke på den samt att skarvarna är olika mellanrum. Det känns extra surt då jag skickade in en spirllans ny enhet utan att ens starta den då HDMI-kontakten var defekt från fabrik. Istället för at skicka tillbaka till butiken så valde jag MS för att få enhet snabbare.

Jg skickade även konsolen i orignalkartong till MS och den fick man ju inte tillbaka såklart

Försökt få kotnakt med MS via chat och mejl men det är riktigt svårt när man väljer Xbox realterade ärenden. Någno som har något tips?

Sist men inte minst har jag förlorat tre veckor Game Pass tid.

Då har du fått vad de kallar en "refurbished product". Hände mig med en telefon en gång. Refurbished innebär som du säkert förstått ingen fabriksny produkt, men så som du beskriver det hela låter den ju rejält tilltufsad, och inget jag skulle acceptera. Kan du lägga upp lite bilder på den så jag får se hur den ser ut?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Någon som har lirat The Dark Pictures på gamepass? Jag håller på kikar lite på gamepass efter något nytt storytungt linjärt spel då jag precis har spelat färdigt tell me why och the walking dead new frontier. Dock är detta ju lite skräck så jag vet inte om jag klarar av det.
Jag kikade lite på youtube och det verkar inte vara allt för farliga skräckscener iaf inte så långt jag kikade. De var på en båt och skulle dyka ner till ett vrak
Som jag fattar det för skall det vara en spelserie med 8 spel men det är lite otydligt hur många spel som ingår i det på gamepass

Bara första spelet i serien, Man of Medan, finns på GamePass.

Det andra spelet heter Little Hope och är betydligt bättre, i alla fall enligt min åsikt.

Det tredje spelet i serien, House of Ashes, har inte släppts än men lär dyka upp under 2021.

Åtminstone än så länge är spelen inte speciellt otäcka alls. Bygger mer på stämning än blod och chock-effekter.

Permalänk
Konsolgrävare

Är det SteelSeries Arctis 7X som gäller om man vill ha samma headset för både XSX och PS5?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Är det SteelSeries Arctis 7X som gäller om man vill ha samma headset för både XSX och PS5?

Jag använder Audeze Penrose X. Fungerar kalas för mig till båda.

Permalänk
Konsolgrävare

Titta på Xbox & Bethesda Games Showcase , Direktsänds söndagen den 13 juni 19.00

https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-bethesda-games-showcase

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

ZOMG! Hypen! Ska bli spännande att se vad snart finns till "min" fina konsol!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Finns i lager hos MediaMarkt nu. Jag lade precis en beställning.

Permalänk
Medlem

Finns på Komplett!

Permalänk
Medlem
Skrivet av B2000:

Finns på Komplett!

Vaknade upp till att ha fått TIO mail av dem: "hurra, nu kan du köpa Xbox Series X" haha.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

100 i lager? dom måste ju sälja som smör, nu har dom inte en enda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

100 i lager? dom måste ju sälja som smör, nu har dom inte en enda.

De har ju mailbevakning, så det är ju inte så konstigt.

Permalänk
Medlem

Elgiganten har åter ändrat datum men denna gång i positiv riktning: 9 juni påstår de nu.

Permalänk
Medlem

Finns i lager hos Webhallen. För närvarande ca 45 st.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Finns i lager hos Webhallen. För närvarande ca 45 st.

Jag fick in en beställning innan köp nu knappen förvandlades till meddela mig, men jag tror alla var slut i lager men nu kanske jag står i någon typ av kö iaf.