Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Jag fick in en beställning innan köp nu knappen förvandlades till meddela mig, men jag tror alla var slut i lager men nu kanske jag står i någon typ av kö iaf.

Jag la en beställning när saldot var kring 50. Räknar med att få en, men man kan väl aldrig vara säker.

Permalänk
Medlem

Lyckades hugga en beställning på Komplett i tisdags. Allt är klart och betart. Väntar nu spänt på ett hembud ikväll. Men.. jag vågar inte hoppas på något. Nåt kommer att sinka och paja detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Jag la en beställning när saldot var kring 50. Räknar med att få en, men man kan väl aldrig vara säker.

Min order har ändrats till paketerad och väntar upphämtning av logistikpartner.
Så det ser ju hyfsat ljust ut nu iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Min order har ändrats till paketerad och väntar upphämtning av logistikpartner.
Så det ser ju hyfsat ljust ut nu iaf.

Och jag har precis hämtat ut min och fixat gamepass ultimate i två år för 850 kr eller nåt (enligt tips i tråden).

Blir en trevlig tvspelsfredag med ungarna ikväll 👍👍👍

Permalänk
Medlem

Mycket bra att prova på Game Pass. 🥳

Sitter med sonen och Human Fall Flat nu. Kommit några fler banor sen sist. Frustrationen blir stor men också roligt.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Warhammer Chaosbane som är gratis att spela i helgen. Tror man måste ha ultimate eller guld för att få spela det.

Det är ett arpg så för er som gillar diablo stilen. Jag har lirat en hel del i helgen och jag köpte det idag för jag vill gärna lira klart.

120kr på rea men med lite xbox poäng så sluta priset på 78kr. Xbox är ändå för bra ibland

Permalänk
Medlem

Tydligen så har Webhallen ett stort lager med Series X

https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

Permalänk

vilken kabel ska man ha?

köpte en xbox series x o följde med en kabel men den är för kort , så skulle behöva köpa en 3-4 meter , men vilken ska man köpa? hdmi 2.1? kan någon länka nån kabel rent generellt så jag vet vad jag ska leta efter?

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

köpte en xbox series x o följde med en kabel men den är för kort , så skulle behöva köpa en 3-4 meter , men vilken ska man köpa? hdmi 2.1? kan någon länka nån kabel rent generellt så jag vet vad jag ska leta efter?

Jag köpte denna https://www.komplett.se/product/1171954/tv-ljud-bild/kablage/...

Men vilken kabel som helst med certifiering "ultra high speed hdmi" har bekräftats och certifierats för 48GB/s. Finns även en app man kan skanna QR kod på kabeln för att se certifiering om man känner sig osäker.

Permalänk
Konsolgrävare

Need for Speed: Hot Pursuit Remastered kommer till GamePass 24 Juni 🚗🚓

https://www.ea.com/ea-play/member-benefits

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Need for Speed: Hot Pursuit Remastered kommer till GamePass 24 Juni 🚗🚓

https://www.ea.com/ea-play/member-benefits

Trevligt! Gillade originalet när det kom och har varit för snål för att slå till på det nu. Ska absolut köras då!

Permalänk
Konsolgrävare

Elden Ring release 21 Januari 2022

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Såg på E3 Summer Summit (eller vad den nu kallades) och det var mestadels en snarkfest, men perfekt avslutning med denna avslöjande!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Levandebild:

Såg på E3 Summer Summit (eller vad den nu kallades) och det var mestadels en snarkfest, men perfekt avslutning med denna avslöjande!

Mycket trist var det men dessa spel var man sugen på:

  • Elden Ring

  • Tiny Tina's Wonderlands

  • Death Stranding: Director's Cut

  • Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Ser ju coolt ut, kommer det till Game Pass direkt tro?

För övrigt är jag otroligt nöjd med XSX, det är en fantastisk maskin.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Mycket trist var det men dessa spel var man sugen på:

  • Elden Ring

  • Tiny Tina's Wonderlands

  • Death Stranding: Director's Cut

  • Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin

Jag lägger nog till dessa:

Permalänk
Medlem

Series X finns nu i flera av Elgigantens butiker.

Permalänk
Medlem

Vill bara dubbelkolla då jag är kass på detta med tidszoner, det är väl ikväll 19 svensk tid MS kör sitt race på E3 va? Ser verkligen fram emot mer info om Halo Infinite och Startfield.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Vill bara dubbelkolla då jag är kass på detta med tidszoner, det är väl ikväll 19 svensk tid MS kör sitt race på E3 va? Ser verkligen fram emot mer info om Halo Infinite och Startfield.

Japp, 19:00 svensk tid! Peppen är enorm nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Japp, 19:00 svensk tid! Peppen är enorm nu!

Vart kikar man någonstans? Har du en länk att bjuda på?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Elektron:

Vart kikar man någonstans? Har du en länk att bjuda på?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Vart kikar man någonstans? Har du en länk att bjuda på?

Vill du ha lite svensk gaming-gemenskap kan jag rekommendera FZ:as stream som dessutom börjar halvtimme innan med försnack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Vill du ha lite svensk gaming-gemenskap kan jag rekommendera FZ:as stream som dessutom börjar halvtimme innan med försnack! https://youtu.be/1S_2CvWU2Wc

Tackar tackar

Permalänk
Medlem

Trailern till Starfield blev utlagd på Washington Post tidigt om någon vill se. I trailern sägs bl.a. release date men vill ej gå in på detta om någon vill se de live under E3 om ett par minuter.

https://www.washingtonpost.com/video/sports/launcher/trailer-...

Permalänk
Medlem

Officiellt: Starfield kommer ut den 11 november 2022 till Xbox X/S och PC. Gamepass dag 1. Spelet är baserat på Creation Engine 2.

Permalänk
Konsolgrävare

Xbox & Bethesda Games Showcase

GamePass Games:

Starfield
Release 11 November 2022

Dold text

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl
Release 28 April 2022

Dold text

Back 4 Blood
Release 12 Oktober 2021

Dold text

Contraband

Dold text

Battlefield 2042
Release 22 Oktober 2021

Dold text

Psychonauts 2
Release 25 Augusti 2021

Dold text

Hades
Release 13 Augusti 2021

Dold text

Halo Infinite
Release Holiday 2021

Dold text

Diablo II: Resurrected
Release 23 September 2021

Dold text

A Plague Tale: Requiem
Release 2022

Dold text

Far Cry 6
Release 7 Oktober 2021

Dold text

Atomic Heart

Dold text

The Outer Worlds 2

Dold text

Microsoft Flight Simulator
Release 27 Juli 2021

Dold text

Forza Horizon 5
Release 9 November 2021

Dold text

Redfall
Release Sommaren 2022

Dold text
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Halo Infinite Multiplayer Overview, 14 Juni 17.00

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Xbox Mini Fridge, Holiday 2021

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Hahaha åh nej?! Undrar hur många scammers som kommer kränga dessa som konsoler?

Permalänk
Medlem