Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Tur att jag inte köpte en CX på black friday, då får de bli en C1 denna 😁

Både CX och C9 ska ha stöd för detta egentligen, och i videon implicerar han (inte LG) att uppdateringen borde komma även till dessa. Om inte så vore det en stor besvikelse. Historiskt har LG varit bra på uppdateringar, så åtminstone CX bör enligt mig få stödet.

EDIT: Länk till Vincents kommentar om CX https://mobile.twitter.com/Vincent_Teoh/status/13931129347091...

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4tten:

Både CX och C9 ska ha stöd för detta egentligen, och i videon implicerar han (inte LG) att uppdateringen borde komma även till dessa. Om inte så vore det en stor besvikelse. Historiskt har LG varit bra på uppdateringar, så åtminstone CX bör enligt mig få stödet.

EDIT: Länk till Vincents kommentar om CX https://mobile.twitter.com/Vincent_Teoh/status/13931129347091...

Trevligt, bra pris på CX nu.
Är de någon som sett om C1 har samma problem som CX med banding?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av H4tten:

Både CX och C9 ska ha stöd för detta egentligen, och i videon implicerar han (inte LG) att uppdateringen borde komma även till dessa. Om inte så vore det en stor besvikelse. Historiskt har LG varit bra på uppdateringar, så åtminstone CX bör enligt mig få stödet.

EDIT: Länk till Vincents kommentar om CX https://mobile.twitter.com/Vincent_Teoh/status/13931129347091...

Får hålla tummarna.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Grand Theft Auto V Coming to PlayStation 5 and Xbox Series X|S on November 11th

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att få spela det på tredje generations konsoler snart då

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Levandebild:

Ser fram emot att få spela det på tredje generations konsoler snart då

Många skämtar om det, men jag som inte har spelat det ännu ser faktiskt fram emot lanseringen

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Netonnet x i lager.

Permalänk
Konsolgrävare

Coming Soon to Xbox Game Pass

https://news.xbox.com/en-us/2021/05/18/xbox-game-pass-may-202...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Netonnet x i lager.

Attans, jag hann inte

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Spelat på min Series X i en vecka. Mycket trevlig maskin. Knäpp tyst jämfört med PS5, och då hade jag ändå turen att få ett exemplar utan det beryktade surrande den konsolen ofta verkar komma bestyckad med. Inga klagomål än så länge, förutom att A-knappen är lite okänslig och kräver att man trycker in den extra ordentligt. Verkar vara ett oerhört vanligt problem genom alla generationer av Xbox-controllers. Den eller Y-knappen.

Permalänk

Haft min Series X i några månader nu och är mycket nöjd.
Men något jag saknar lite är spel som går att köra flera stycken lokalt. Vad finns det utöver Halo, Gears of War, Fifa och liknande sportspel? Gamla Xbox eller 360 spel är också intressant så länge det går att köra på Series X.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rasmus123:

Haft min Series X i några månader nu och är mycket nöjd.
Men något jag saknar lite är spel som går att köra flera stycken lokalt. Vad finns det utöver Halo, Gears of War, Fifa och liknande sportspel? Gamla Xbox eller 360 spel är också intressant så länge det går att köra på Series X.

Det finns en hel del faktiskt, lite beroende på vad du gillar.

Lego-spelen är rätt barnsliga och väldigt lätta men de kan ändå vara rätt kul om spelet är baserat på ett franchise man gillar, som Star Wars exempelvis.

Rayman Legends är ett väldigt bra och roligt 2D plattformsspel för upp till fyra pers.

Overcooked har jag och tjejen spelat väldigt mycket. Riktigt roligt även om det kan skapa lite bråk. Vet man med sig att man är dålig på kommunikation så kanske det inte är det bästa dock.

Don't Starve Together funkar bra om man har lite mer tid. Typ isometrisk survival, samla grejer, bygg nya verktyg, fånga kaniner och grilla dem etc.

Unravel 2 (kommer inte ihåg om ettan också är för två), mysigt plattformsspel i svensk skogsmiljö med lite kluriga pussel.

Guacamelee! 1 och 2. 2D Metroidvania i en miljö baserad på mexikansk mytologi med växlingar mellan dödsriket och den vanliga världen.

Lara Croft-spelen är rätt nice.

Burnout Revenge, bilspel som till mycket går ut på att preja de andra och så. Dock måste man spela single player för att låsa upp bilar och banor för multiplayer.

Scott Pilgrim, typ Streets of Rage men lite modernare dock med retrodesign.

Pikuniku är ett 2D plattformsspel med simpel grafik, men förvånansvärt roligt.

Minecraft Dungeons är kul.

Juju känns som ett försök att göra en modern plattformare, något oinspirerad men duger gott.

Human fall flat kan vara frustrerade men rätt kul ändå.

Sen finns förstås en del shooters, Halo, Gears of War, Borderlands.

Permalänk
Skrivet av Rasmus123:

Haft min Series X i några månader nu och är mycket nöjd.
Men något jag saknar lite är spel som går att köra flera stycken lokalt. Vad finns det utöver Halo, Gears of War, Fifa och liknande sportspel? Gamla Xbox eller 360 spel är också intressant så länge det går att köra på Series X.

Jag och grabben spelar Joyride ihop, inte särskilt bra egentligen, men kul med ett bilspel vi kan köra ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus123:

Haft min Series X i några månader nu och är mycket nöjd.
Men något jag saknar lite är spel som går att köra flera stycken lokalt. Vad finns det utöver Halo, Gears of War, Fifa och liknande sportspel? Gamla Xbox eller 360 spel är också intressant så länge det går att köra på Series X.

Du kan både bland dina egna spel och när du tittar i Store filtrera på tex spel med flera spelare lokalt.

Finns också när man bläddrar bland spel på xbox.com.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Det finns en hel del faktiskt, lite beroende på vad du gillar.

Lego-spelen är rätt barnsliga och väldigt lätta men de kan ändå vara rätt kul om spelet är baserat på ett franchise man gillar, som Star Wars exempelvis.

Rayman Legends är ett väldigt bra och roligt 2D plattformsspel för upp till fyra pers.

Overcooked har jag och tjejen spelat väldigt mycket. Riktigt roligt även om det kan skapa lite bråk. Vet man med sig att man är dålig på kommunikation så kanske det inte är det bästa dock.

Don't Starve Together funkar bra om man har lite mer tid. Typ isometrisk survival, samla grejer, bygg nya verktyg, fånga kaniner och grilla dem etc.

Unravel 2 (kommer inte ihåg om ettan också är för två), mysigt plattformsspel i svensk skogsmiljö med lite kluriga pussel.

Guacamelee! 1 och 2. 2D Metroidvania i en miljö baserad på mexikansk mytologi med växlingar mellan dödsriket och den vanliga världen.

Lara Croft-spelen är rätt nice.

Burnout Revenge, bilspel som till mycket går ut på att preja de andra och så. Dock måste man spela single player för att låsa upp bilar och banor för multiplayer.

Scott Pilgrim, typ Streets of Rage men lite modernare dock med retrodesign.

Pikuniku är ett 2D plattformsspel med simpel grafik, men förvånansvärt roligt.

Minecraft Dungeons är kul.

Juju känns som ett försök att göra en modern plattformare, något oinspirerad men duger gott.

Human fall flat kan vara frustrerade men rätt kul ändå.

Sen finns förstås en del shooters, Halo, Gears of War, Borderlands.

Tack för bra lista Burnout hade jag glömt bort, det måste jag installera omgående. Minns att det var riktigt roligt men var ju också ett tag sen man spelade det

Skrivet av appel1:

Du kan både bland dina egna spel och när du tittar i Store filtrera på tex spel med flera spelare lokalt.

Finns också när man bläddrar bland spel på xbox.com.

https://i.ibb.co/5F7pJZs/xbox-com-filters.png

Bra funktion, blir att scanna igenom och se vad som är tillgängligt med gamepass

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rasmus123:

Tack för bra lista Burnout hade jag glömt bort, det måste jag installera omgående. Minns att det var riktigt roligt men var ju också ett tag sen man spelade det

Jo, tyvärr är ju det senaste en annan typ av spel. Ingen multiplayer och öppen värld, ändå helt ok men en del saker saknas från de tidigare varianterna.

Permalänk
Medlem

Snowrunner var lite mysigt. Det får ni testa.

Permalänk
Medlem

Någon här som har erfarenhet av att använda Series S/X som Plex-klient? Fungerar det klockrent med de flesta format eller behöver det köras transcode på det mesta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Attans, jag hann inte

Lägg den i varukorgen hos power https://www.power.se/gaming/xbox/xbox-konsoler/xbox-series-x-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajkzy:

Det skulle vara intressant att veta hur många som redan står i kö för att köpa ett. Med nuvarande produktionstakt på series x så skulle jag gissa att det för sig om flera månaders väntetid innan man får hem en maskin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajkzy:

tack! Jag har nu lagt en order där

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Konsolgrävare

Biomutant Native 4k 60fps på Series X

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Kön för xbox på power verkade inte så lång min packades och skickades idag vilket var toppen 👐🏻

Visa signatur

Hajk

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajk:

Kön för xbox på power verkade inte så lång min packades och skickades idag vilket var toppen 👐🏻

Min oxå

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bra initiativ av Elgiganten angående Series X.

"På grund av köpbotar, så går denna produkt endast att boka i fysisk butik."

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Skrivet av hajk:

Kön för xbox på power verkade inte så lång min packades och skickades idag vilket var toppen 👐🏻

Hämtade just ut min XSX från Power.
Den låg löst i en mycket större kartong utan någon som helst "stoppning" (bubbelplast osv).
Bedrövligt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av skinnkalsonger:

Hämtade just ut min XSX från Power.
Den låg löst i en mycket större kartong utan någon som helst "stoppning" (bubbelplast osv).
Bedrövligt.

Exakt samma sak när min levererades från Elgiganten. Visst, själva konsolen är ju emballerad i originalförpackningen, men i en större kartong kommer ju originalemballaget "flyga omkring"...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Najk:

Exakt samma sak när min levererades från Elgiganten. Visst, själva konsolen är ju emballerad i originalförpackningen, men i en större kartong kommer ju originalemballaget "flyga omkring"...

Samma här. Jag förbeställde två stycken och den från Elgiganten kom sist, och jag hittade ingen som ville ta över den, men jag vågade inte öppna lådan och kolla utan åkte tillbaka med den inslagen för jag ville inte ta ansvar för deras dåliga packning.

Permalänk

Fick Mail från webhallen Xbox series x i lager beställde en direkt. Avbeställde från Mypower. Jobbigt att ligga ute med dubbla summan. Undra hur länge det tar att få tillbaka pengarna från mypower och klarna där.??

https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X skynda 50 I WEBLAGER JUST NU..

Oj oj Redan skickad och spårbar snabba ryck..