TV4 är dött idag för kunder hos ComHem. Saknar ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Har haft Comhem en gång i tiden för många år sedan (kommer aldrig gå tillbaks till som) och även TV4 då troligtvis, jag saknar ingen utav dom och har inte tittat på linjärsändningar på flera år nu. är det någon mer än pensionärerna som gör detta är frågan ..

Skickades från m.sweclockers.com

Finns folk som gör det, jag själv inkluderad och är 21 år

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Mycket antaganden i den här tråden om att det enbart är 50-plussare som tittar på tv4, men som alltid är det ju minoriteten som är mest lyhörda när det gäller att basunera ut att de aldrig tittar på TV längre. De flesta andra bryr sig inte tillräckligt för att bemöda sig skriva att de äger en och tittar på kanalerna . När det gäller denna härvan för övrigt, så försvann väl även alla C More kanalerna med, ex. live sänd Sport (ex. SHL etc) som är rätt trevligt att titta på.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Kunde inte bry mig mindre. Äger inte ens en antennkabel.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

TV 4 play är inte alls nere eller hur menar ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Jaha, TV sänds alltså fortfarande?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

Det är då rådande status quo och bara att acceptera.

Som ComHem-kund kan jag inte säga att jag märkt av nedsläckningen - men så tittar jag inte på TV heller, å andra sidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Farlig inställning i min mening, framför allt med information som går till folket. Att begränsas tal och talare brukar väl ses som vägen till 1984s "Newspeak".

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem

@during: Inställning? Majoritetsargumentet är demokratins hörnsten, så landar vi ett scenario likt det du beskrev så är det bara att gilla läget.

F.ö. har jag inte lagt någon värdering i det, utan framförde bara en retorisk fråga som svar på ditt föregående inlägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem

Näääh inte egentligen, men det är ju piss att dom kan göra så. I vilket fall som helst så har jag gått ett tag och funderat på om jag ska säga upp mitt kanalutbud då jag fkatiskt knappt tittar på det längre så nu blev det en alldeles ypperligt tillfälle att göra det

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Jag tycker också linjär-tv fyller sitt syfte, att slötitta tycker jag inte funkar på en streamingtjänst - det blir inte lika random. På gott och ont. ^^

Jag är inte här för att klanka ner på linjär-tv som alla andra, men det jag gör när jag sätter mig och käkar och vill kolla på något random är att jag sätter igång youtube och kollar på sånt som poppar upp i recommended/subcriptions, tycker det fyller samma syfte (men är intressantare innehåll).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stayup:

Tittar ni på tv4? Nä inte jag.

Jag är en av dom som har combort det är helt rätt av dom att plocka bort tv4 en isp borde inte få äga innehållet som visas i rutan. Alla kanaler borde va oberoende.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

@Squallie: "Problemet" med att göra som du gör är att du då enbart får sånt som du är "intresserad" av. Du får inte lära dig något nytt/utsätts inte för annorlunda idéer/tankar. Där har du den stora styrkan med "linjär-tv" och dessa förhatliga kanaler som du aldrig ser på. SLösurfar du på tv, när det kanske blir reklam i en kanal så kan du råka träffa på ett bra program i kanske kunskapskanalen som du fortsätter och titta på och lär dig något nytt som du annars aldrig skulle gjort om du bara får förslag om sånt som du alltid brukar se på.

Där har du det stora problemet med internet. Du blir bara mer och mer insnöad på det du anser är "rätt" och utsätts aldrig för annorlunda idéer och tankar. Visst kanske det kan kännas skönt att slippa utsättas för en massa "felaktiga" saker men det gör dig till lite mer inskränkt.

Så de som "skryter" med att det minsann lever i sin "filterbubbla" kanske inte ska vara så stolta över det. Och nej, det är inte en massa vänsterpropaganda på SVT's alla kanaler. Om man upplever det så är det snarare ett bevis på att man redan blivit lite väl inskränkt och kanske borde försöka vidga sin "filterbubbla" lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jag är inte här för att klanka ner på linjär-tv som alla andra, men det jag gör när jag sätter mig och käkar och vill kolla på något random är att jag sätter igång youtube och kollar på sånt som poppar upp i recommended/subcriptions, tycker det fyller samma syfte (men är intressantare innehåll).

Skrivet av ToddTheOdd:

@Squallie: "Problemet" med att göra som du gör är att du då enbart får sånt som du är "intresserad" av. Du får inte lära dig något nytt/utsätts inte för annorlunda idéer/tankar. Där har du den stora styrkan med "linjär-tv" och dessa förhatliga kanaler som du aldrig ser på. SLösurfar du på tv, när det kanske blir reklam i en kanal så kan du råka träffa på ett bra program i kanske kunskapskanalen som du fortsätter och titta på och lär dig något nytt som du annars aldrig skulle gjort om du bara får förslag om sånt som du alltid brukar se på.

Där har du det stora problemet med internet. Du blir bara mer och mer insnöad på det du anser är "rätt" och utsätts aldrig för annorlunda idéer och tankar. Visst kanske det kan kännas skönt att slippa utsättas för en massa "felaktiga" saker men det gör dig till lite mer inskränkt.

Så de som "skryter" med att det minsann lever i sin "filterbubbla" kanske inte ska vara så stolta över det. Och nej, det är inte en massa vänsterpropaganda på SVT's alla kanaler. Om man upplever det så är det snarare ett bevis på att man redan blivit lite väl inskränkt och kanske borde försöka vidga sin "filterbubbla" lite.

Lite det jag känner också, algoritmerna (jag vet att ordet är haussat) som används för att generera rekommendationerna på de flesta streamingtjänster jag testat upplever jag som alldeles för snäva - jag har inget emot att bli överraskad (även om det onekligen ofta är skräp) när jag slötittar. Ibland vill jag ha något lagom hjärndött för att fördriva tiden (antikrundan, master chef, doktorn kan komma eller vad det nu må vara), men jag skulle aldrig klara av om det fyllde mina Youtube-rekommendationer.

Om det är något jag vet jag är intresserad av som jag ska kika på är plattformarna dock klart bättre än linjär-tv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

@Squallie: "Problemet" med att göra som du gör är att du då enbart får sånt som du är "intresserad" av. Du får inte lära dig något nytt/utsätts inte för annorlunda idéer/tankar. Där har du den stora styrkan med "linjär-tv" och dessa förhatliga kanaler som du aldrig ser på. SLösurfar du på tv, när det kanske blir reklam i en kanal så kan du råka träffa på ett bra program i kanske kunskapskanalen som du fortsätter och titta på och lär dig något nytt som du annars aldrig skulle gjort om du bara får förslag om sånt som du alltid brukar se på.

Där har du det stora problemet med internet. Du blir bara mer och mer insnöad på det du anser är "rätt" och utsätts aldrig för annorlunda idéer och tankar. Visst kanske det kan kännas skönt att slippa utsättas för en massa "felaktiga" saker men det gör dig till lite mer inskränkt.

Så de som "skryter" med att det minsann lever i sin "filterbubbla" kanske inte ska vara så stolta över det. Och nej, det är inte en massa vänsterpropaganda på SVT's alla kanaler. Om man upplever det så är det snarare ett bevis på att man redan blivit lite väl inskränkt och kanske borde försöka vidga sin "filterbubbla" lite.

Klockrent, kunde inte sagt det bättre själv.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

@during: Inställning? Majoritetsargumentet är demokratins hörnsten, så landar vi ett scenario likt det du beskrev så är det bara att gilla läget.

F.ö. har jag inte lagt någon värdering i det, utan framförde bara en retorisk fråga som svar på ditt föregående inlägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl en inställning att "bara acceptera" något, men vi kanske har olika definitioner av ordet, för det finns mycket bestämt demokratiskt som jag efterlever men inte accepterar och arbetar i olika grader för att förändra, och tur nog har vi rådande läge som inkluderar att man ska få göra detta, men tycker verkligen inte att man bara ska "gilla läget", och av historien kan vi väl lära att vara vaksamma mot begränsningar i just information och friheter utan egentlig orsak.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem

Jag är bara glad att skiten är borta från min TV. Jag har inte sett på tv4 på 15 år. Det är den absolut sämsta kanalen av alla, till och med comhems reklamkanal är bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fan vad alla är egotrippade och bara tänker på sig själva på detta forumet.
Tycker synd om våra äldre som byggde upp detta landet, Deras helgnöje är att få krypa ner framför Tvn och få spela på sitt kära bingolotto. Fast det är väl klart varför ska vi unna dom något ?😬 Vi tänker ju bara på oss själva. VÄX UPP FÖR FAN.

Permalänk
Medlem

Fick mail ifrån boxer igår som sa att vi får lite mera viasat kanaler, det låter som lite kompensation, men för mig blir det bra, bl.a viasat sport

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Hedersmedlem

Över 10 år sedan jag slutade med vanlig TV. Betalar bara för Youtube Premium och Netflix idag. Har inte tittat på TV4 på evigheter förutom strömmat något enstaka avsnitt av GW:s Mord (eller var det heter). Skulle aldrig orka med reklamen som nr 1.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Testade hemma på mina tvapparater igår och kunde då ratta in tv4 på båda mina tvapparater utan problem på vanlig antenn utan ci. Så fick iaf tillbaka TV4 kanalen igen dock med sämre bild ihop med mitt övriga utbud från boxer så egentligen är det ju inget problem alla med antenn borde ju kunna få in tv4 ändå.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Inaktiv

Ingår Telia Play+ via avgiften från föreningen. Detta innebär att vi har tillgång till linjär-TV utan kabel via Apple TV på streamingbasis. Finns streaming, linjär-tv och köp/hyr i samma app. För oss (Sweclockers) är väl inte det här något nytt men fick min otekniska brorsa att gå över till samma och helt plötsligt fattar han grejen med streaming.

Om jag förstår det rätt är det typ detta som Comhem vill att deras kunder också ska kunna få ha. Men det vill inte Telia ge bort gratis.

Permalänk

Märkte att det var National Geographics istället för TV4 igår, brukar se nyheterna på morgnarna eller snegla litegrann när sambon kollar på nått program typ bönderna eller ser en film.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

TV4 är som Melodifestivalen. Folk erkänner inte att de tittar!
(Fast jag tittar förstås inte)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irre:

TV4 är som Melodifestivalen. Folk erkänner inte att de tittar!
(Fast jag tittar förstås inte)

Skickades från m.sweclockers.com

Melodifestivalen tittar jag på! TV4 ser jag bara på när jag är hemma hos päronen. Och när de köpt rättigheter till fotbollsmatcher under mästerskap.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Sade upp comhem för ett tag sedan och skaffade inget annat TV-abonnemang. Kör allt via internet. TV4 Play duger gott för oss om vi vill se något från TV4. Vi tittar en del på TV4 play faktiskt men känner inte vi saknar att se på det live.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Finns folk som gör det, jag själv inkluderad och är 21 år

Självklart tittar man på tv 4, alla ni som ser på alla internetsidor, det är väl bra med lite nyheter förutom det man läser på nätet.
Ungerfär lika bedrövligt som att läsa GP på paddan, det skall vara en prasllig STOR tidning på morgonen till kaffet, är så nära helighet man kan komma.

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

Har en TV men kollar aldrig på några kanaler i stort sätt. TV4 är hur som helst rena PK-smörjan likt SVT, så om man väl kollat på TV någon gång så har det inte varit den kanalen.

Bra där, du fick in din kritik mot SVT fast artikeln handlar om TV4.

Om jag ska spinna vidare så.... SVT innehåller bra mycket mer bildning i sina program utan reklam. TV4 producerar program för "mest klick". Väldigt olika kanaler.

Permalänk
Medlem

Hoppas det löser sig. Sedan SVT la ner A-ekonomi så behövs ekonominyheterna på TV4.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Det hela handlar ju egentligen om att båda parter vet att linjärteve är död. Tele 2 / Combort vill därför ha tillgång till streamingtjänsterna från TV4 / Cmore utan att betala för det. Motsvarande försvann från Viaplay för flera år sedan (kanalerna går bara se via satellit direkt), så lär kunna bli en långdragen konflikt. Regeringen trillade ordentligt i fällan dock när de accepterade Kinneviks VDs inbjudan till diskussion om konflikten.

Förövrigt så finns TV4 play helt gratis fortfarande så bara informera nära och kära!

Permalänk
Medlem

Har COMHEM via föreningen men ser sällan på dessa kanaler. Skulle lätt klara mig med streamingtjänster istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon:

Hoppas det löser sig. Sedan SVT la ner A-ekonomi så behövs ekonominyheterna på TV4.

Efn.se visar bra nyheter!

Skickades från m.sweclockers.com