Dåligt intryck av Budbee "leverans"

Permalänk
Avstängd

En som jag delar ut paket till bliv jätteglada, för dom hade lagt order en dag innan och jag delar ut det en dag efter, hon bliv jätteglad.

Tyvärr så är det mycket stress, man måste vänta tills man får sin vagn och det är mycket stress att sortera in det i bilen, och det händer att man upptäcker att det saknad ett paket men då man har så kort tid på sig så blir det att man måste iväg.

Men jag har aldrig haft någon saknad paket.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Det här låter inte normalt, att de skjuter fram en dag är en sak men nästan en vecka är ju helt åt fanders. Har du inte kontaktat inet om detta? Inet får klaga på dem...

Jodå, jag prata med Inet om problemet. Inet sa att det inte var deras problem då det hade lämnat deras lager. Men dom gjorde en notering om ärendet...

Permalänk
Medlem

Summering av min erfarenhet av Budbee:
Beställde Oculus Q2 som present, leverens av Budbee på tisdagen (en dag snabbare än postnord), budbee flyttar fram leverensdatum 3ggr. Kontakt med Inet om situationen. Budbee flyttar fram lev.datum ytterligare en dag. Ringer Inet avbeställer och förklarar att jag vill bara ha pengar tillbaka, resten för Inet sköta med Budbee hur f*n ni vill.

Beställde på en lördag->levdatum tisdag->flyttas till ons -> flyttas till tors -> fredag -> måndag och sist klockan 16:00 idag flyttas det till tis med okänd tid för leverens = avbeställning

Totalt värdelösa i min mening.

Permalänk

Hmm har alltid fått mina leveranser utan anmärkning. Väljer därför Budbee framför deras konkurrenter om det är möjligt. Tråkigt för er som upplever strul. Det kanske beror på vart man bor.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Beställde en skärm från inet med budbee den 30 april som leverans och förväntad leveransdag var i måndags, har inte fått skärmen ännu. Igår var det helt knäpptyst, fick ringa till inet för att kolla vart paketet tagit vägen och det visade sig att det fastnat på någon Terminal i Jönköping. Ingen info alls från budbee om detta.

Fick idag sms runt lunchtid om att skärmen är på väg, är i Uppsala och är redo för att levereras mellan 20-21.Fick kod och allt såg klart ut, bara att vänta. Ungefär 2 timmar senare (16:10) får jag ett nyss sms där det står att leveransen är "På grund av oförutsedda probelm har din leverans från inet tyvärr blivit uppskjuten till annan dag". Varför går man och skickar ut sms om att paketet är på väg när det ligger kvar?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Skrivet av magma86:

Beställde en skärm från inet med budbee den 30 april som leverans och förväntad leveransdag var i måndags, har inte fått skärmen ännu. Igår var det helt knäpptyst, fick ringa till inet för att kolla vart paketet tagit vägen och det visade sig att det fastnat på någon Terminal i Jönköping. Ingen info alls från budbee om detta.

Fick idag sms runt lunchtid om att skärmen är på väg, är i Uppsala och är redo för att levereras mellan 20-21.Fick kod och allt såg klart ut, bara att vänta. Ungefär 2 timmar senare (16:10) får jag ett nyss sms där det står att leveransen är "På grund av oförutsedda probelm har din leverans från inet tyvärr blivit uppskjuten till annan dag". Varför går man och skickar ut sms om att paketet är på väg när det ligger kvar?

De få gånger jag fått försenade leveranser av budbee får jag alltid samma svar. Min tolkning är att de saknar förare alternativt att bilen som ska köra ut varorna lastats full och de är tvungna att lämna kvar lite paket.

Permalänk
Medlem

Själv blir jag glad när budbee eller airmee för den delen finns som alternativ, man kan följa bilen, får en bra uppskattning på när leveransen ska komma, en liten notis några minuter innan den kommer och ett meddelande direkt som har lämnat (utanför dörren i mitt fall). Tycker dessa har all service som postnord saknar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Labbrocken:

De få gånger jag fått försenade leveranser av budbee får jag alltid samma svar. Min tolkning är att de saknar förare alternativt att bilen som ska köra ut varorna lastats full och de är tvungna att lämna kvar lite paket.

Kanske inte bara med Budbee, men i alla fall vad jag upplevde när de strulade. När det blev problem var det väldigt svårt att få info eller kontakt med dem. Var bara att vänta ut problemet för min del i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Beställde en skärm från inet med budbee den 30 april som leverans och förväntad leveransdag var i måndags, har inte fått skärmen ännu. Igår var det helt knäpptyst, fick ringa till inet för att kolla vart paketet tagit vägen och det visade sig att det fastnat på någon Terminal i Jönköping. Ingen info alls från budbee om detta.

Fick idag sms runt lunchtid om att skärmen är på väg, är i Uppsala och är redo för att levereras mellan 20-21.Fick kod och allt såg klart ut, bara att vänta. Ungefär 2 timmar senare (16:10) får jag ett nyss sms där det står att leveransen är "På grund av oförutsedda probelm har din leverans från inet tyvärr blivit uppskjuten till annan dag". Varför går man och skickar ut sms om att paketet är på väg när det ligger kvar?

Skrivet av Labbrocken:

De få gånger jag fått försenade leveranser av budbee får jag alltid samma svar. Min tolkning är att de saknar förare alternativt att bilen som ska köra ut varorna lastats full och de är tvungna att lämna kvar lite paket.

Har för övrigt beställt från inet med postnord innan sedan 2005 och det har aldrig varit strul någon gång. Men någon gång måste ju vara den första hehe
Det brinner ju inte i knutarna så att säga, men hade varit kul med mer transparens från budbee sida.
Som tur är löser inet det imorgon med ersättningsvara om den inte kommer.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Fick från BudBee typ tvingat när jag beställde från Matsmart, kostade inget extra. Stod typ mellan 17-21 eller ngt, slutar runt 15:30 så är ju inga problem. Fick lite sms, din förare är på väg, din förare är snart där, fick sen bilder skickade, levererade utanför dörren. Va typ 5 tunga paket med drickor och skafferivaror Rätt skönt att få hem det till dörren. Bor i lgh på en säker innegård med 3 grannar i min trapp som jag alla känner. Så väljer alltid, ställ utanför dörren, även om jag är hemma.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Börjar ångra att jag valde Budbee. Kanske är man bortskämd med att det tar 1-2 arbetsdagar med PostNord, och att det går att följa paketets väg från start till mål. Är inne på arbetsdag fyra med Budbee och allt jag har kunnat se är att de tagit emot paketet. Kontaktade dem via chatten och fick efter en timme (!) svar att jag kommer få ett meddelande när paketet finns att hämta i boxen. Så ingen transparens i det systemet direkt. De kunde inte beräkna leveransdatum då paketet inte kommit fram till min stad, vilket för mig låter som att det ligger kvar någonstans i väntan på att de kan skicka en bil.

"If it ain't broke, don't fix it" antar jag att läxan får bli. Har använt PostNord i tio år och har klockat 59 mottagna paket i deras app. Inte ett enda problem. Har aldrig heller haft problem med DHL, UPS, eller Schenker vad gäller leverans till ombud. Hemleverans är en annan femma, varför jag undviker det i den mån det går. Finns det minsta lilla hinder mellan budet och min dörr (exempelvis en port som inte kan öppnas med kod) så åker de som oftast iväg utan att höra av sig. Det känns lite löjligt att spärra upp porten med en träkloss, men det är det man behöver göra för att kunna vara någorlunda säker på att man får sitt paket den dag man avsatt att vara hemma på. Men oavsett vilket så har det alltid varit lättare att hålla koll på var paketet är och när det beräknas komma fram än vad det verkar vara här.

Kan inte säga mycket om Instabox annat än att den enda gången jag använde dem så var det den snabbaste och smidigaste leveransen jag någonsin varit med om.

Permalänk

Beställde en router från komplett i slutet på augusti. Får besked ett par dagar senare att paketet kommer ca kl. 16. Några minuter innan ändras det till dagen efter. Detta upprepas tre gånger innan jag ringer och undrar vad som händer. Får hemleverans och gratis tidsintervall som kompensation. Ser till att vara hemma under vald tid men några minuter innan kommer ett meddelande om att paketet är felsorterat. Blir förbannad och ber dom skicka tillbaka paketet till komplett så jag kan få det levererat av postnord istället.
Detta var två veckor sen, komplett har fortfarande inte fått tillbaka paketet.
Dra åt helvete budbee.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikjonathan:

Beställde en router från komplett i slutet på augusti. Får besked ett par dagar senare att paketet kommer ca kl. 16. Några minuter innan ändras det till dagen efter. Detta upprepas tre gånger innan jag ringer och undrar vad som händer. Får hemleverans och gratis tidsintervall som kompensation. Ser till att vara hemma under vald tid men några minuter innan kommer ett meddelande om att paketet är felsorterat. Blir förbannad och ber dom skicka tillbaka paketet till komplett så jag kan få det levererat av postnord istället.
Detta var två veckor sen, komplett har fortfarande inte fått tillbaka paketet.
Dra åt helvete budbee.

Är i samma situation som dig men med en annan produkt.
Budbee har ej lokaliserat paketet och kunnat skicka tillbaka det till komplett. Det har nu gått 3v sedan beställning för mig.
Tyvärr så var det den sista som fanns i lager så ingen ny kunde skickas till mig. Så jag får hoppas att Budbee löser tillbaka paketet till komplett men har börjat ge upp där.

Permalänk
Medlem

Budbee har jag mestadels goda erfarenheter av. En gång var chauffören sjuk och min leverans sket sig till nån dag efter samt att det fick jag ett meddelande om samma dag. En annan gång fick jag bara 2 av 3 kollin för att ett hade blivit förstört och det fick jag inget meddelande om.
Förutom detta har dom alltid levererat i tid och hela paket.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rinosaur:

Budbee har jag mestadels goda erfarenheter av. En gång var chauffören sjuk och min leverans sket sig till nån dag efter samt att det fick jag ett meddelande om samma dag. En annan gång fick jag bara 2 av 3 kollin för att ett hade blivit förstört och det fick jag inget meddelande om.
Förutom detta har dom alltid levererat i tid och hela paket.

Låter ju inte som jättebra betyg Om du inte använt budbee en gång i veckan i flera år så att det är hundratals leveranser vi pratar om.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Som sagt, hur är arbetsvillkoren för alla dessa gigjobbare?

Är verkligen transporterna fossilfria som det hävdas när man hör en dieselbuss komma rullandes upp för gatan?

Varför kör alla så förbannat illa, det går alltid för fort överallt oavsett budföretag?

Själv föredrar jag Premo, iaf från Apotea för då får man leveransen innan 07:00 på morgonen. Budbee och Airmee får aldrig några uppdrag från min sida efter allt strul man haft med dom, då låter jag det hellre ta en dag extra med Postnord.

Permalänk
Medlem

För min del har det bara fungerat bra med budbee. Fått leveranser av dem tre gånger nu.

Första gången gick helt klockrent. Beställde ett 3060ti från inet och det kom 2 dagar efter beställning.
Andra gången beställde jag en cykel, den tog 3 dagar. Fastnade på deras terminal en dag, helt acceptabelt i min mening. Är ju ett rätt stort paket. Kom fram en dag senare utan problem.
Tredje gången beställde jag lite andra datorprylar, case & PSU bland annat. Kom fram 2 dagar efter beställning.

Överlag är min erfarenhet att det fungerar väldigt bra. Chauffören var trevlig alla gånger.
Exceptionellt bra avisering där jag kontinuerligt fick information om vart paketet befann sig, inklusive karta och påminnelse några minuter innan det ska vara framme.

Efter att ha läst tråden verkar det dock vara väldigt blandade upplevelser så antar att det är stora lokala variationer. Västerås verkar åtminstone fungera klockrent.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xeris:

För min del har det bara fungerat bra med budbee. Fått leveranser av dem tre gånger nu.

Första gången gick helt klockrent. Beställde ett 3060ti från inet och det kom 2 dagar efter beställning.
Andra gången beställde jag en cykel, den tog 3 dagar. Fastnade på deras terminal en dag, helt acceptabelt i min mening. Är ju ett rätt stort paket. Kom fram en dag senare utan problem.
Tredje gången beställde jag lite andra datorprylar, case & PSU bland annat. Kom fram 2 dagar efter beställning.

Överlag är min erfarenhet att det fungerar väldigt bra. Chauffören var trevlig alla gånger.
Exceptionellt bra avisering där jag kontinuerligt fick information om vart paketet befann sig, inklusive karta och påminnelse några minuter innan det ska vara framme.

Efter att ha läst tråden verkar det dock vara väldigt blandade upplevelser så antar att det är stora lokala variationer. Västerås verkar åtminstone fungera klockrent.

Så att 1/3 paket försenas är godkänt..?

Fan vad ni har låg standard

Budbee har varit helt värdelösa för mig i Västerås. Använder de bara för leveranser som är helt oviktiga, typ små beställningar från Apoteket eller liknande.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Har nog fått ett tiotal leveranser från budbee. inga problem alls.
Men efter att ha läst här så kanske man inte ska använda dem mer. Åtminstone inte med dyra beställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Så att 1/3 paket försenas är godkänt..?

Fan vad ni har låg standard

Budbee har varit helt värdelösa för mig i Västerås. Använder de bara för leveranser som är helt oviktiga, typ små beställningar från Apoteket eller liknande.

Att 1/3 paket försenas en dag anser jag är helt okej. Speciellt när det kommuniceras tydligt.
Har haft betydligt sämre upplevelser med samtliga andra leverantörer jag har använt tidigare.

Har du någon leverantör du aldrig haft förseningar från? Speciellt med stora, skrymmande paket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Som sagt, hur är arbetsvillkoren för alla dessa gigjobbare?

Stress, stress och mer stress.

Själv handlar jag på Matsmart relativt ofta, och väljer Budbee varje gång och för mig har det fungerat smärtfritt.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xeris:

Att 1/3 paket försenas en dag anser jag är helt okej. Speciellt när det kommuniceras tydligt.
Har haft betydligt sämre upplevelser med samtliga andra leverantörer jag har använt tidigare.

Har du någon leverantör du aldrig haft förseningar från? Speciellt med stora, skrymmande paket?

Har aldrig haft problem med Postnord (1 borttappat paket som jag kan minnas, och det var när Gears of War 3 släpptes), är de jag använder mest. Sen är det väl inte så ofta man beställer saker i storlek cykel kanske.

Men varför ska de inte kunna leverera ett paket av storlek cykel i tid?

Dock verkar ju det problemet flest har vara att paket felsorteras och försvinner en dag eller två utan spår, eller längre. Sen tjänar de väl askasst de som sitter och kör runt också.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Har aldrig haft problem med Postnord (1 borttappat paket som jag kan minnas, och det var när Gears of War 3 släpptes), är de jag använder mest. Sen är det väl inte så ofta man beställer saker i storlek cykel kanske.

Men varför ska de inte kunna leverera ett paket av storlek cykel i tid?

Dock verkar ju det problemet flest har vara att paket felsorteras och försvinner en dag eller två utan spår, eller längre. Sen tjänar de väl askasst de som sitter och kör runt också.

Nja, problemet med cykeln var att den helt enkelt inte fick plats i bilen för dem den dagen vilket dem skrev under morgonen den dagen. Såg inget problem med det.

Har inte haft något paket som försvunnit från någon leverantör men haft många paket med framförallt Postnord som har studsat fram och tillbaks mellan olika terminaler i vanligtvis ett par dagar och ett fåtal gånger i upp till två veckor. Även fått avier till andras paket från Postnord (Inte ens samma stadsdel..).

Sen skulle jag nog anse att även cykeln var i tid, även om det tog en dag längre än dem först hade planerat. Dem klarade sig inom den leveranstiden som stod angiven på hemsidan. Vilket är betydligt mer än jag kan säga om många andra.

Har själv inga större problem med Postnord trots detta, men skulle aldrig lita på att dem kommer inom rimlig tid.

Permalänk
Inaktiv

Jag har använt Budbee varje gång det funnits möjlighet och det har fungerat fint. Nu senast gick det inget vidare.
40 Min innan leverans så fick jag ett meddelande om att paketet var "felsorterat". En ny bokning gjordes dagen efter och återigen avbröts den pga "felsortering". Jag fick prylarna en vecka senare.

Jag har inga problem med att det blir försent men kom igen nu Budbee. Boka inte en ny leverans innan paketet är lokaliserat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Låter ju inte som jättebra betyg Om du inte använt budbee en gång i veckan i flera år så att det är hundratals leveranser vi pratar om.

Budbee har använts säkerligen mer än 100 gånger. Väljer budbee från snusbolaget, matsmart, komplett, inet och alla övriga ställen som dem finns på

Ska vi jämföra med DHL/schenker/earlybird så är felprocenten mellan 20-50% på leveranser. Postnord har skärpt till sig senaste året och sällan gjort fel, men oftast har dom fraktkostnad så därför har jag valt budbee. Kan slå ett slag för instabox som fungerat ypperligt och snabbt 100% av gångerna också, men då får man det ju inte hemlevererat.

Skrivet av Def_Dog:

Som sagt, hur är arbetsvillkoren för alla dessa gigjobbare?

Senaste utkörningen från budbee gjordes av citymail konstigt nog vet ej om de hyr plats hos andra företag eller hur det går till

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Paketet kom aldrig fram. Kontaktade dem efter fjärde dagen eftersom det inte skett någon statusuppdatering. Blev då efter en timmes väntan lovad att de skulle "göra sitt bästa". Sedan blev statusen att paketet var ute för leverans nästa eftermiddag. Men under förmiddagen flyttades leveransen fram till dagen därpå. Och precis som för andra i tråden så fortsatte de att flytta fram leveransen, 24 timmar åt gången i en vecka, varefter jag kontaktade dem på nytt. Då fick jag ögonblickligen ett standardsvar om att paketet "felsorterats och inte kunnat lokaliseras". Hur kan man dag efter dag planera in leverans när man tappat bort paketet?

Har förståelse för att misstag kan ske och att paket kommer bort. Men har ingen tolerans för dålig kommunikation.

Blev tillskickad nya varor med PostNord och de kom som vanligt fram inom två dagar. Kommer aldrig använda Budbee igen.

Skrivet av rinosaur:

Ska vi jämföra med DHL/schenker/earlybird så är felprocenten mellan 20-50% på leveranser. Postnord har skärpt till sig senaste året och sällan gjort fel, men oftast har dom fraktkostnad så därför har jag valt budbee. Kan slå ett slag för instabox som fungerat ypperligt och snabbt 100% av gångerna också, men då får man det ju inte hemlevererat.

Det är intressant hur mycket det kan skilja. Nu är det väl sällan så att man som enskild person har en statistiskt relevant sampelstorlek att utgå ifrån, men det känns som att om det ur en handfull paket har gått snett hälften av gångerna så har man antingen haft jävlig otur eller så är det stora variationer beroende på adress.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har fått sitt "bortslarvade" paket återfunnet?
Mitt paket har ju nu i över 2v varit ej lokaliserat och börjar fundera på om det aldrig kommer att returneras till avsändaren och skickas tillbaka ut till mig igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baily:

Är det någon som har fått sitt "bortslarvade" paket återfunnet?
Mitt paket har ju nu i över 2v varit ej lokaliserat och börjar fundera på om det aldrig kommer att returneras till avsändaren och skickas tillbaka ut till mig igen.

Hör av dig till ÅF och säg att de får reklamera hos budbee så de kan skicka ny produkt. Du ska ju inte behöva sitta utan produkt och pengar för att de slarvat.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Hör av dig till ÅF och säg att de får reklamera hos budbee så de kan skicka ny produkt. Du ska ju inte behöva sitta utan produkt och pengar för att de slarvat.

Detta var den sista som fanns i lager och obekräftat datum för att få i lager igen. Därav väntan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baily:

Detta var den sista som fanns i lager och obekräftat datum för att få i lager igen. Därav väntan.

Ah. Fan va sugigt :/

Budbee är helt värdelösa.

Visa signatur

Mr. Scriptman