Dåligt intryck av Budbee "leverans"

Permalänk
Medlem

Enda erfarenheten jag har av budbee hittills är att leveransen tog 24 dagar, från Stockholm till Umeå. Hörde till slut av mig till kundtjänsten via chatten, då konstaterades att paketet sorterats fel ett antal gånger.

Tror det var både första och sista gången detta leveranssätt används för min del!

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite

Vad är rimligt leveranstid? Jag beställde ett par hörlurar från Power den 15:e oktober. Den skickades från lagret den 17:e, med andra ord tog det två dagar för Power att skicka det. Första leveransdatumet skulle vara 21:a oktober, men ändrades hela tiden mellan 20:e och 21:a.
Fick sms om att den finns att hämta 21:a, så jag gick till skåpen och hämtade paketet. Problemet var att skåpet var tomt, det fanns inget i den. Varför fick jag ens ett sms om att det finns att hämta? Jag ringde direkt till Budbee och frågade om detta. Enda svaret är att dom ska göra en eftersökning och att jag skulle få ett nytt sms när jag kan hämta den. Så jag fick ju gå hem tomhänt.
Nytt leveransdatum blev då, och som förra gången så har den ändrats till olika datum. Värst var det att den skulle komma 21:a oktober, vilket har redan passerats. Jag har ringt dom och då sa dom att de skulle priotera mitt paket så att den skulle levereras före alla andra paket, skulle ha fått den i tisdags.

Jag har fortfarande inte fått paketet, och jag misstänker att dom har slarvat bort paketet. Vad kan jag begära ifrån Budbee? Kan jag kontakta Power om att jag vill avbeställa hörlurarna?
Om jag minns rätt så ska det ta mellan 2-5 dagar att få hem beställningen med Budbee.

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Lånar tråden lite

Vad är rimligt leveranstid?

Jag har fortfarande inte fått paketet, och jag misstänker att dom har slarvat bort paketet. Vad kan jag begära ifrån Budbee? Kan jag kontakta Power om att jag vill avbeställa hörlurarna?
Om jag minns rätt så ska det ta mellan 2-5 dagar att få hem beställningen med Budbee.

Ta kontakt med Power så löser de varan åt dig asap samt tar huvudvärken med Budbee.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibrand:

Ta kontakt med Power så löser de varan åt dig asap samt tar huvudvärken med Budbee.

Instämmer, har det blivit stulet eller nåt är ju power skyldiga att göra en reklamation och skicka dig samma vara igen om du vill eller avbeställa ordern då.

Permalänk
Medlem

Jag tog kontakt med dom, men jag hade redan fått tag i Budbee, och fick en gratis hemleverans istället. Power såg detta och gjorde inget mer.
Tyvärr så lyckades Budbee ändå inte leverera paketet hem till mig pga förseningar. De skickades sms om detta kl 21. Deras senaste tid på att leverera paket var 22.30. Vilket betyder att föraren hade antingen för många paket att skicka eller tog ledigt för dagen.

Jag meddelade detta till Power, men jag gissar att Power också tog ledigt för helgen. Detta var i fredags som Budbee skulle leverera.

Fick för en kvart sedan om ett sms om att de har bokat en ny leverans idag. Få se om de lyckas fullfölja leveransen idag.

Efter detta så kommer jag aldrig välja skåpleverans. Detta är andra gången det händer mig, första gången var det inte lika allvarligt som denna. Väljer man skåpleverans så är det inte garanterat att paketet kan levereras pga att skåpen är upptagna av andra leveranser. Trots att mitt paket blev lovad att den skulle vara prioterad så blev ändå mitt paket ej levererad.
Även hemleverans så kommer jag inte välja Budbee. Hellre att det tag nån dag extra om de skickas av Early Bird eller att man själv får hämta från PostNords utlämningsställe

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Jag tog kontakt med dom, men jag hade redan fått tag i Budbee, och fick en gratis hemleverans istället. Power såg detta och gjorde inget mer.
Tyvärr så lyckades Budbee ändå inte leverera paketet hem till mig pga förseningar. De skickades sms om detta kl 21. Deras senaste tid på att leverera paket var 22.30. Vilket betyder att föraren hade antingen för många paket att skicka eller tog ledigt för dagen.

Jag meddelade detta till Power, men jag gissar att Power också tog ledigt för helgen. Detta var i fredags som Budbee skulle leverera.

Fick för en kvart sedan om ett sms om att de har bokat en ny leverans idag. Få se om de lyckas fullfölja leveransen idag.

Efter detta så kommer jag aldrig välja skåpleverans. Detta är andra gången det händer mig, första gången var det inte lika allvarligt som denna. Väljer man skåpleverans så är det inte garanterat att paketet kan levereras pga att skåpen är upptagna av andra leveranser. Trots att mitt paket blev lovad att den skulle vara prioterad så blev ändå mitt paket ej levererad.
Även hemleverans så kommer jag inte välja Budbee. Hellre att det tag nån dag extra om de skickas av Early Bird eller att man själv får hämta från PostNords utlämningsställe

Förstår, minns inte vad som var fördelen med Budbee men har vagt minne av att jag är missnöjd med dessa. Har dock Postnords paketbox utanför ingången samt brings paketbox 6 min promenad ifrån mig, ändå tjivas dessa om att lägga paket utanför dörren och de blir stulna för mig, får jag välja utlämningsställe är jag nöjd och glad!

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mightybjorn:

Förstår, minns inte vad som var fördelen med Budbee men har vagt minne av att jag är missnöjd med dessa. Har dock Postnords paketbox utanför ingången samt brings paketbox 6 min promenad ifrån mig, ändå tjivas dessa om att lägga paket utanför dörren och de blir stulna för mig, får jag välja utlämningsställe är jag nöjd och glad!

Jag skulle gissa att den enda fördelen är att man kan hämta paketet när som helst med dessa skåp. Men om ingen hämtar deras paket så kommer nya paket att aldrig kunna levereras

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Jag skulle gissa att den enda fördelen är att man kan hämta paketet när som helst med dessa skåp. Men om ingen hämtar deras paket så kommer nya paket att aldrig kunna levereras

Det är korrekt, jag har dock inte varit med om att det varit fullt i närheten av min bostad, finns dock en för alla, instabox och budbee i butiken som är granne med mitt boende, utanför dörrn finns postmordboxar, 6 min ifrån i köpcentrumet så finns även för bring, utlämningsställen finns det gott om också.

Sålänge de inte får för sig att stoppa ner mina paket i brevlådan igen. Ingen fara med det som går in men övriga saker som de trycker ner en bit blir bara stulna hela tiden...

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.