Köpråd inför Black Friday: 27", 144 Hz, 1440p IPS skärm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asterion:

Tror jag märker mer utav IPS-glow än "eftersläpningar, smearing" iaf - vad dessa placebo-namn nu innebär.

Vad menar du med placebo-namn? Att smearing/eftersläpningar inte är en riktigt grej?

Permalänk
Medlem

lag of only 6.40ms.

With an average G2G of 8.3ms

Jag personligen hade nog köpt 32GK850F dock, 900 spänn billigare och snäppet nyare och vassare. Eller om jag hade pengarna och verkligen ville ha 32tum så LG 34GK950F

Helt rätt, vissa märker av mer än andra, precis som att vissa har bättre hörsel, vissa kan inte ens känna om dem åker uppåt eller neråt i en hiss medans andra nästan kans säga i vilken hastighet det går, jag tror jag aldrig sett tearing men det måste ju uppstå då jag alltid kör vertical sync off .. Men jag är typ blind för det.

Eller fan det kanske blir en TN igen iallfall! Dell S2716DG, missat denna helt.. Eller får nog bli en av varje! jag dör

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av awesometrygg:

Inte varit och testat än, men kanske värt att överväga en VA panel istället? Verkar ju vara bra färger där med, fast med bättre kontrast och svärta. Nackdelen som folk säger verkar ju vara mer eftersläp, men dem snabbare varianterna t.ex. MSI Optix MAG271CQR 27" får ju rätt bra betyg på den fronten.

Har personligen inga problem med sämre betraktningsvinklar och en böjd skärm tycker jag nästan bara är en fördel. Där har man ju även valet att stega upp till 32 tum om man så önskar. Inte läst på så mycket om VA paneler och det kanske är lite off topic vad gällande denna tråden, men kanske värt att nämna.

Om du testar VA, testa då spel med vegetation (mycket små skuggor samlat på samma ställe) och mörka lagerlokaler eller liknande. Vissa VA är ju värre än andra men det är en rätt horribel upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon32713:

Om du testar VA, testa då spel med vegetation (mycket små skuggor samlat på samma ställe) och mörka lagerlokaler eller liknande. Vissa VA är ju värre än andra men det är en rätt horribel upplevelse.

Det är precis detta jag läst angående VA, och då jag vet att jag själv är känslig för tearing/flimmer/låga frekvenser misstänker jag att VA inte är något för mig. Har dock inte sett det in action, men IPS känns som ett säkrare kort för mig om jag vill köpa något under BF som man vill slippa behöva skicka tillbaka.

Permalänk
Medlem

Nu måste jag komma in i matchen igen för jag blev själv nyfiken på vad ni menar med "smearing" ?

Är det detta ni menar med "smearing" / eftersläp, etc?

https://www.youtube.com/watch?v=RMXw8TocaQY

För i så fall kan jag inte märka nånting med smearing på 32GK850G trots att jag lirat Counter-strike ända sen 1999 så 20 år totalt dag in och dag ut med det här spelet! Och det finns inget annat spel som kräver så mycket fps som Counter-strike, det vet ni redan...

Jag har kört alla typer av skärmar från 1 meter tjocka CRT sen oldschool-tiden till TN-skärmar på 144Hz till IPS-skärmar på 144Hz och tills nu med VA på 144Hz och jag kan säga just den här skärmen (32GK850G) är den bästa jag haft! Och jag lirar på SMFC-nivå om det ens nu har någon betydelse.

Blev så nyfiken på just allt det här med smearing så jag var tvungen att googla upp alla reviews om just den här skärmen och se om någon upplevde också smearing men det finns ingen som klagat på smearing så är det mig det är fel på eller är det ingen andra som använde samma skärm som märkt det heller?

Titta lite på reviews så ska ni se, ingen som klagat.

Såg nån review på Youtube dock en kille som hade samma skärm (dock med Freesync-version, antagligen den version som slutar på bokstaven F - som Freesync istället för G som G-sync) och så här stod det:

Så antagligen har 32GK850F problem med smearing medan 32GK850G har inte samma problem.

Smearing-problem kan variera från VA-skärm till VA-skärm, kan inte dra alla samtliga VA över en kam. Tror ändå det bästa sättet är att beställa den här modellen och en annan IPS för att jämföra sida vid sida och se om det är någon skillnad. Många företag erbjuder fri frakt tillbaka.

Jag gjorde exakt samma grej (beställde 2 skärmar av 2 typer) och gjorde min egen bedömning.

Här är lite recension från de som köpt LG32GK850G gällande smearing:

https://www.reddit.com/r/Monitors/comments/9z0h75/lg_32gk850g...

"DSnef 1 point 12 months ago

Just purchased this monitor a few days ago. I haven’t noticed any smearing at all. I upgraded from a 24in 144hz 1080p and absolutely love it. I’ve been playing CSGO, Blackout and BFV and have no complaints. The gsync is nice considering my 1070 is what’s pushing it currently. I do some photo editing on it as a hobby and the colors are great.

permalinkembedsavegive award

[–]uchihaslifematters[S] 1 point 12 months ago

so in fast moving object in games nothing objectionable aur irritating happens?

permalinkembedsaveparentgive award

[–]DSnef 2 points 12 months ago

Not that I’ve noticed.
"

"Tenelli 2 points 12 months ago

I just bought this monitor last week after doing a lot of research and it has been amazing. Don't notice any smearing. A few things to keep in mind though.

It has roll off on the edges of the screen which I start to notice when sitting at 2.5 feet and closer.

It has no sharpness setting. So text may seem a bit blurry. This is a deal breaker with this monitor for some people.

Neither of these have been a problem for me. I feel that as long as you sit at an absolute minimum distance of 2.5 feet away you shouldn't noticed either of these issues. 3 feet away being the sweet spot for me."

Permalänk
Medlem

Lånar tråden för att ställa en relaterad fråga:

Jag hade tänkt uppgradera min egen skärm, men står litet i valet och kvalet mellan två (eller kanske tre) modeller. Å ena sidan har vi en 4K-skärm i form av en Acer Nitro XV273K, och å andra sidan en 1440-skärm - LG Ultragear 27GL850.

Spörsmålet består i att jag sitter på ett 1070. Jag funderar på om det blir lite tungrott att köra spel i 1440p på LG:n - 4K-skärmen har högre pixeldensitet och kör 1080p väldigt fint som jag förstått det, men kostar också något mer. Vågar man hoppas på ett bra pris till svarta fredagen? Och om vi snackar reapriser, är måhända Acers XB271HU ett värdigt substitut till LG:n om prislappen är rätt?

Vad hade Sweclockers satsat på i mitt ställe?

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Bildexpert 📺

@Arditi: Rendera 1440p på en GTX 1070 är lika tungt oavsett pixelmatrisen. Där kommer en 2560x1440-native att enbart fungera vid just 1440p och vara tämligen gräslig (åsikterna går isär) ifall du renderar i 1080p.

En 4K-skärm som XV273K kommer att vara nästa lika bra (viss skalningsartefakter, mindre tydlig subpixelstruktur) vid 1440p, fungera bättre än 1920x1080-native med just 1080p och dessutom ha 4K-upplösningen för skalning i Windows. Och framtiden när ditt GTX 1070 byts ut.

Permalänk
Medlem

Satt och funderade på det där med 4K skalning till 1440P för eventuell framtida skärm. Men många spel jag spelar går i window/full window mode. Då blir det 4K oavsett, samt krångel att tabba in och ur spel i fullscreen så kommer skärmen stå och byta upplösning hit och dit.

Vet inte om man skulle orka med sådant i längden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Arditi: Rendera 1440p på en GTX 1070 är lika tungt oavsett pixelmatrisen. Där kommer en 2560x1440-native att enbart fungera vid just 1440p och vara tämligen gräslig (åsikterna går isär) ifall du renderar i 1080p.

En 4K-skärm som XV273K kommer att vara nästa lika bra (viss skalningsartefakter, mindre tydlig subpixelstruktur) vid 1440p, fungera bättre än 1920x1080-native med just 1080p och dessutom ha 4K-upplösningen för skalning i Windows. Och framtiden när ditt GTX 1070 byts ut.

Precis, det var det jag syftade på - blir det en 1440p-skärm måste jag köra den upplösningen för att få en skälig bild, och därmed blir det tungt för 1070:t. 4K-skulle jag ju kunna nöja mig med 1080p på och ändå få en bättre bild, men jag var fundersam på ifall det var en prioritering som är värd att göra (speciellt när man hört mycket gott om LG:n) - dock låter det ju som att du tycker det, så vi litar på den bedömningen Det ger ju, som du säger, även en mer framtidssäker skärm. Stort tack!

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk

@Laxpudding Har du några bra länkar där man kan läsa mer om det här? Har googlat runt lite och det är svårt att hitta bra diskussioner om ämnet, då forumtrådar snabbt utvecklas till killgissningsfester.

Då det inte skiljer mycket på prislappen mellan Acer Nitro XV273K och det övre segmentet av 1440p-skärmar känns det faktiskt väldigt sunt att gå upp till 4k för framtidssäkerheten, givet att det nu faktiskt fungerar bra med downscaling på en 4k-skärm.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av str8forthakill:

Satt och funderade på det där med 4K skalning till 1440P för eventuell framtida skärm. Men många spel jag spelar går i window/full window mode. Då blir det 4K oavsett, samt krångel att tabba in och ur spel i fullscreen så kommer skärmen stå och byta upplösning hit och dit.

Du kan alltid skala i grafikkortet. Rendera spelen i 1440p, 1080p etc, skala till skärmens native och även köra bordeless. Finns många möjligheter att experimentera här.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av awesometrygg:

@Laxpudding Har du några bra länkar där man kan läsa mer om det här?

Har tagit upp det mest i förbigående i mina tester. Men annars nej. Det är en viss tröskel att förklara detta pedagogiskt på ett sätt som är tydligt i video och foto. Jag har idéer men det är tidskrävande och pilligt. Annars är detta något man egentligen måste se med egna ögon för att till full koppla alla skillnader.

Ungefär som att förklara HDR. Först när man ser HDR – på en skärm som verkligen kan visa HDR – som det kommer en aha-upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

Lånar tråden för att ställa en relaterad fråga:

Jag hade tänkt uppgradera min egen skärm, men står litet i valet och kvalet mellan två (eller kanske tre) modeller. Å ena sidan har vi en 4K-skärm i form av en Acer Nitro XV273K, och å andra sidan en 1440-skärm - LG Ultragear 27GL850.

Spörsmålet består i att jag sitter på ett 1070. Jag funderar på om det blir lite tungrott att köra spel i 1440p på LG:n - 4K-skärmen har högre pixeldensitet och kör 1080p väldigt fint som jag förstått det, men kostar också något mer. Vågar man hoppas på ett bra pris till svarta fredagen? Och om vi snackar reapriser, är måhända Acers XB271HU ett värdigt substitut till LG:n om prislappen är rätt?

Vad hade Sweclockers satsat på i mitt ställe?

4k skärm pengar i sjön! alla dagar, kategorier, jordsnurr i veckan! men det är dina pengar förmodligen har jag ändrat mig om du frågar mig igen efter 2022. Men det är 2-3 år dit beror hur man ser på det och förmodligen alltså inte ens med 100% säkerhet.. Kvaliteten på tillverkning kommer inte dramatiskt att blir bättre än var den är nu eller att någon teknik kommer inom 3 år som skulle på något sätt revolutionera är med största sannolikhet väldigt liten. 1440p , frågan kanske nu mera är 27 eller 32, curved eller inte, 144hz eller 240hz!
Vilken nivå man vill läga sig på:
Tävling inriktad TN med urtvättade färger och grå svart och dåliga betraktningsvinkar med låg lag och responstid hög refresh men billigast.
Uppslukande IPS med anständig resonstid / lag men med fina färger, bra betraktningsvinkar lagom refresh, men dyrare generellt.
Förvirrande VA med något mellanting där det mestadels dåligt och semibilligt. jag tycker inte om VA känns mest förvirrande! (personligt)

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

@Asterion: Den VAn ser ju faktiskt ut att vara en av de få som inte lider av typiska VA-problem om man går på vad du säger samt recensioner, dock är mitt problem att den är för stor (och verkar inte finnas liknande i 27" tyvärr)

För övrigt lutar det nog mest åt att hoppas på att LG 27GL850 dyker upp med någorlunda bra pris, eller en Acer Nitro XV273K (även om jag skaffar ett 2070S kommer jag troligtvis downscalea vissa spel till 1080p för att kunna hålla 120+ Hz, och baserat på vad som diskuterats här känns det ju lite mer lockade med en 4k skärm då).

Om inget av ovan dyker upp blir det antagligen en VG27AQ som jag kan få för att ganska bra pris från en kompis, men vi får se!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisppo:

@netr0pa: Den VAn ser ju faktiskt ut att vara en av de få som inte lider av typiska VA-problem om man går på vad du säger samt recensioner, dock är mitt problem att den är för stor (och verkar inte finnas liknande i 27" tyvärr)

För övrigt lutar det nog mest åt att hoppas på att LG 27GL850 dyker upp med någorlunda bra pris, eller en Acer Nitro XV273K (även om jag skaffar ett 2070S kommer jag troligtvis downscalea vissa spel till 1080p för att kunna hålla 120+ Hz, och baserat på vad som diskuterats här känns det ju lite mer lockade med en 4k skärm då).

Om inget av ovan dyker upp blir det antagligen en VG27AQ som jag kan få för att ganska bra pris från en kompis, men vi får se!

Förstår inte varför inte köra i nativ om du nu ska köpa det? Om du sen köper hårdvaran för att driva nativ 4k så kommer skärmen du köper nu vara out of date för det är ingen Asus ROG Swift PG279Q som kosta 10k när dem kom, alltså Acer Nitro XV273K... Skulle det vara bra skulle det spruta ut såna skärmar, vilket det inte görs.

Det Kommer inte vara som Nvidia DSR.. Men köp och testa så kan du informera oss om resultatet hands on
"är intresserad hur fel jag har."¨

Kanske säger en del om skärmen i fråga: nästa snäpp upp kostar 12k sen 16k sen 24k ah ni hajar
sen är ju detta en del i det hela: och det ser ut att hålla i sig.
https://www.sweclockers.com/nyhet/25377-skarmar-med-4k-uhd-14...

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Fått hem min LG 27'' som rekommenderades här i tråden och jag må då säga att jag är grymt nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkerbeard:

Fått hem min LG 27'' som rekommenderades här i tråden och jag må då säga att jag är grymt nöjd!

Hoppas verkligen på att den dyker upp här i dagarna, men börjar kännas väldigt tveksamt (finns ju knappt i lager)...

Var väldigt nära på att slå till på XV273K nu på inet-rean, men bestämde mig ändå för att hålla mig till 1440p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisppo:

Hoppas verkligen på att den dyker upp här i dagarna, men börjar kännas väldigt tveksamt (finns ju knappt i lager)...

Var väldigt nära på att slå till på XV273K nu på inet-rean, men bestämde mig ändå för att hålla mig till 1440p.

Hoppas det inte var jag som skrämde dig nu, testa kan man alltid göra, smaken är som...
Men det känns som att det är för mycket om och men, kanske och ifall med 4k. Men för att nämna några få:

1. Pris till vad man faktiskt får. ej prisvärt
2. Inte framtidssäkert i mån av att teknologin är gammal och åldras till "ny gen kommer"
3. Man ska ha hårdvara att kunna driva det också.. Vill inte ens veta vad som krävs att driva 60fps 144hz
4. Sämre stöd i spel generellt.

Men visst det är på väg men vi lotsats dit sakta på tillverkarnas premisser med konsumenternas vaga intresse att betala
det tillverkarna vill ha. så vi väntar glatt.

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk

Köpte en LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz förra fredagen och det är väldigt fin skärm! Sjukt nöjd! Satt på en ASUS 24" VG248QE 144 Hz förut och uppgraderingen känns helt klart värd pengarna. Har ett RTX 2070 Super och de spel jag spelar just nu har verkligen tagit sig flera nivåer uppåt i både flyt och grafik. Inte lika fin som min LG OLED C7 (av förklarliga skäl) men är verkligen supernöjd hittills.

Har lite IPS glow i vänstra och högra bottenhörnen, men hade jag inte börjat läsa så mycket om skärmar och tv-apparater för 5 år sedan hade hade jag förmodligen inte tänkt på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Hoppas det inte var jag som skrämde dig nu, testa kan man alltid göra, smaken är som...
Men det känns som att det är för mycket om och men, kanske och ifall med 4k. Men för att nämna några få:

1. Pris till vad man faktiskt får. ej prisvärt
2. Inte framtidssäkert i mån av att teknologin är gammal och åldras till "ny gen kommer"
3. Man ska ha hårdvara att kunna driva det också.. Vill inte ens veta vad som krävs att driva 60fps 144hz
4. Sämre stöd i spel generellt.

Men visst det är på väg men vi lotsats dit sakta på tillverkarnas premisser med konsumenternas vaga intresse att betala
det tillverkarna vill ha. så vi väntar glatt.

Blev väl inte skrämd precis, men just det här med att kunna driva 4k i 60+ fps känns inte som att det kommer hända särskilt länge om jag inte vill köpa upp mig varje generation. Ska man då hålla på och downscalea är det lika bra att lägga pengarna på en "bättre" 1440p-skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Howlinskogge:

Köpte en LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz förra fredagen och det är väldigt fin skärm! Sjukt nöjd! Satt på en ASUS 24" VG248QE 144 Hz förut och uppgraderingen känns helt klart värd pengarna. Har ett RTX 2070 Super och de spel jag spelar just nu har verkligen tagit sig flera nivåer uppåt i både flyt och grafik. Inte lika fin som min LG OLED C7 (av förklarliga skäl) men är verkligen supernöjd hittills.

Har lite IPS glow i vänstra och högra bottenhörnen, men hade jag inte börjat läsa så mycket om skärmar och tv-apparater för 5 år sedan hade hade jag förmodligen inte tänkt på det.

Blir mer och mer sugen på den skärmen efter allt positivt man läser!

Är också lite inne på Lenovo Legion Y27q-20 (som ska använda samma panel som 27GL850), då den faktiskt finns i lager och det dessutom lite rea på den (500kr) på Webhallen. Med tanke på att både den och LGn är så pass nya misstänker jag att det inte blir bättre än några hundralappar i rea även under fredagen, och hade varit skoj att få hem den före helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisppo:

Blir mer och mer sugen på den skärmen efter allt positivt man läser!

Är också lite inne på Lenovo Legion Y27q-20 (som ska använda samma panel som 27GL850), då den faktiskt finns i lager och det dessutom lite rea på den (500kr) på Webhallen. Med tanke på att både den och LGn är så pass nya misstänker jag att det inte blir bättre än några hundralappar i rea även under fredagen, och hade varit skoj att få hem den före helgen.

Jag gick i samma tankebanor som dig och slog idag till på Lenovo Y27q-20 ifrån Webhallen. Samma panel som LG:n och enligt många en mer robust byggkvalité samt även 1000 kr billigare.
Den dyker nog upp imorgon så kan återkomma med lite "first impressions"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisppo:

Blev väl inte skrämd precis, men just det här med att kunna driva 4k i 60+ fps känns inte som att det kommer hända särskilt länge om jag inte vill köpa upp mig varje generation. Ska man då hålla på och downscalea är det lika bra att lägga pengarna på en "bättre" 1440p-skärm.

eh vaddå dubbla RTX 2080 Super titans XXL bra pris på BF endast 32 000kr så är man i hamn..
nä men det är väl ganska så sunt resonerat av dig!

Är också lite sugen på legion, slippa all hardcore RGB epilepsi led kombinationer och strålkastare mot bord och vägg som en del tillverkare verkar ägna sig åt. Snälla tillverkare lägg fokus på skärmen inte julbelysning.
Känns generellt som att Lenovo, LG, AOC, BenQ och Acer inte är så RGB galna som Asus, MSI, GIGABYTE, Dell-Alienware.

Skrivet av Monaco33:

Jag gick i samma tankebanor som dig och slog idag till på Lenovo Y27q-20 ifrån Webhallen. Samma panel som LG:n och enligt många en mer robust byggkvalité samt även 1000 kr billigare.
Den dyker nog upp imorgon så kan återkomma med lite "first impressions"

Ja tack snälla gör det!

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Lenovon nedsatt 1000kr både på Inet och Webhallen nu, blir nog till att beställa så att man kan få tag på en före helgen!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI Tomahawk z690 || Intel I9 12900KS
32Gb G.skill 3600 Mhz
Gigabyte RTX 3080Ti Aorus Master|| Acer Predator XB271HU x2
Samsung 970 EVO 500Gb M.2 NVME SSD
Kingston A2000 M.2 1Tb x2 || Samsung 860 QVO 1Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monaco33:

Jag gick i samma tankebanor som dig och slog idag till på Lenovo Y27q-20 ifrån Webhallen. Samma panel som LG:n och enligt många en mer robust byggkvalité samt även 1000 kr billigare.
Den dyker nog upp imorgon så kan återkomma med lite "first impressions"

Skrivet av Krisppo:

Lenovon nedsatt 1000kr både på Inet och Webhallen nu, blir nog till att beställa så att man kan få tag på en före helgen!

Är det så att Lenovon har samma panel alltså? Det känns så otroligt konstigt att det inte skulle gå ut med att det är "Nano-IPS" och på Inet står det till och med färgdjup 8 bitar (6 bitar +FRC) och för LG 10 bitar (8bitar+FRC). Jag blir helt förvånad bara att dom marknadsfört Lenovoskärmen så himla dåligt och inte ens har rätt specifikationer i så fall...

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av LeJoke:

Jag blir helt förvånad bara att dom marknadsfört Lenovoskärmen så himla dåligt och inte ens har rätt specifikationer i så fall...

Min vardag. Bokstavligen.

Ganska ofta det är olika uppgifter på hemsida och i handbok. Måste även dubbelkolla sådant som måttangivelser.

Har inte sett dessa skärmar ännu, men det rimliga är 8 bitar+FRC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Min vardag. Bokstavligen.

Ganska ofta det är olika uppgifter på hemsida och i handbok. Måste även dubbelkolla sådant som måttangivelser.

Har inte sett dessa skärmar ännu, men det rimliga är 8 bitar+FRC

Haha ja jag kan tänka mig att det blir en riktigt djungel när det ser ut såhär! Men då chansar jag väl helt enkelt, google ledde mig till att det bör vara samma panel som LGs nano IPS, så då ska det vara 8bitar+FRC

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisppo:

Lenovon nedsatt 1000kr både på Inet och Webhallen nu, blir nog till att beställa så att man kan få tag på en före helgen!

Fasen vad retfullt att webhallen sänkte den ytterligare 500kr dagen efter man beställde. Ingen prisgaranti verkar de ha heller..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monaco33:

Fasen vad retfullt att webhallen sänkte den ytterligare 500kr dagen efter man beställde. Ingen prisgaranti verkar de ha heller..

Jag gjorde samma sak, beställde i måndags men har kontaktat deras support som nu lämnat över ärendet till deras återbetalning (har ej betalt eller hämtar skärmen ännu) så får vi se vad de säger. Alternativt så kan man ju skicka tillbaka och beställa en ny skärm och spara några hundralappar men det skapar ju onödiga kostnader för både dem och mig.

Värt att höra av sig till dem och kolla i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com