Sagan om ringen / The Lord of the Rings kommer till 4K UHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Någon som kan posta lite kring hur kvalitén är på dessa? Är det HDR också?

EDIT: såg precis kommentaren om att detta inte går att spela upp på PS4 pro då är det nog kört för min del om det inte kommer strömmas via någon tjänst i 4k.

Apple levererar! Var just in och kollade (har köpt dessa där också) och de är uppgraderade till 4K redan!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Hm, det där var ju ganska stor skillnad...attans att man sitter med en 32" TV, med 4K-monitor till datorn blir man lite bortskämd. Får väl lägga in TV och PS5 på önskelistan nästkommande jular...

Nu väntar jag bara på Hobbiten i 50fps. Ja, jag är sådan. +4% på (bild)hastigheten är ok för min del, så man kan gå från 48fps till 50, gäller bara att kompensera ljudet.
HFR är skitbra, synd det inte användes när LOTR spelades in.

Tror tyvärr vi aldrig lär få se HFR-versionerna. De stödjs inte av blu-ray och vet ej varför de inte lanserat en nedladdningstjänst. Jag hade gärna betalat mycket för just den saken.

Inlägg redigerad i enlighet med §7 /Mod
Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd

Damn jag insåg att jag nog har Xbox One och inte Xbox One X. Så jag kan inte heller spela upp filmerna. Kanske blir det där billigare spelaren som någon länkade, kommer dröja innan jag köper nya Xbox/PS

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Har fått tracking-nummer, men ingen leverans än, så inlämnad på postnord.

4K/UHD spelare ja, dessa konsoler har UHD spelare: Xbox One X, Xbox Series S, X och PS5.
Annars är väl tipset: Panasonic UB450 som verkar vara billigaste med Dolby Vision: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5041621

Lägg till xbox one s på den listan!
Enda anledningen till att jag äger en xbox.

2000kr för en uhd spelare var inte fyskam 2016.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Jag hämtade ut min i Lördags kväll och klämde halva första nere i projektorgrottan. Så här bra har det aldrig sett ut! Särskilt Fellowship har sett ganska luddig ut på tidigare utgåvor.

Detta är den slutliga versionen, i min bok. Givetvis HDR och det syns på ökade kontraster. Färger också mycket bättre än blu-ray utgåvorna. Atmos spåret upplevdes klart förbättrade

Har ni 4k UltraHD spelare och gillar Sagan om Ringen - köp boxen!
Har ni inte 4k UltraHD spelare och gillar Sagan om Ringen - köp 4k UltraHD spelare och boxen!

Visa signatur

Cooler Master MasterBox NR200P | Asus ROG Strix Z490-I Gaming | Intel Core i7 10700K | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro DDR4 3200MHz 32GB | Samsung 970 EVO Plus Series 1TB | Be Quiet! Pure Rock 2 Black | Corsair SF750 Platinum | LG UltraGear 34GN850 | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Någon som kan posta lite kring hur kvalitén är på dessa? Är det HDR också?

EDIT: såg precis kommentaren om att detta inte går att spela upp på PS4 pro då är det nog kört för min del om det inte kommer strömmas via någon tjänst i 4k.

Nu komprimerar ju Youtube väldigt hårt, men dessa ger dig i alla fall en hum om vad du kan förvänta dig. Se bara till att titta på en TV/monitor som stödjer HDR.

Enligt mig så är UHD-utgåvan den bästa som släppts. Bluray-utgåvan var en riktig besvikelse, så det är skönt att UHD-utgåvan inte bara är en cash grab, utan det ligger mycket kärlek och omsorg bakom denna remaster.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

( Men för allas bästa bör ingen se Starwars EP1-3 någonsin igen )

Jag måste vara en av få som tycker EP 1-3 är underhållande, speciellt 3an.

Permalänk
Medlem

Beställt och den är skickad, fjärde upplagan, vhs,dvd,bluray och nu på 4k framförallt hdr som ska bli kul och se. Satte upp nya surround högtalare häromdagen med så ska bli sjukt kul att se! De har ju fått lovord hittils.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Green Tint är borta!
DolbyVision och HDR10
OCN är nyinskannat i 4K för att få till en 4K DI (dock upsamplade VFXer från 2K)
Några småsaker som kan störa en del när det kommer till DNR, men överlag verkar kvaliten superb!

Denna review är teknisk och bra. https://thedigitalbits.com/item/lord-of-the-rings-trilogy-202...
Hoppas på mina ikväll!

Visa signatur

Computa: CPU: Intel 6850K Kylare: Nocuta NH-D15S RAM: 16GB 3000MHZ Grafikkort: GTX 1070x2 Nätagg: Corsair RM750X Mobo: MSI x99A Gaming Pro Carbon Lagring: SSD1 SanDisk Extreme II 240GB + SSD2(spel-disk) Kingston HyperX 240GB

Permalänk
Medlem

Har själv endast sett Fellowship ännu. (OLED CX 65)

Otroligt lyft, allt är givetvis skarpare med den nya inskanningen, närbilder blir otroligt detaljerade och jag hittar nya detaljer jag aldrig sett förr (med det kommer givetvis nackdelen att rena datoreffekter sticker ut lite). Men själva lyftet ligger allra mest i HDR-presentationen, det blir ett jäkla drag i färger och kontrast.

Precis som Gender Bender skriver ovanför ligger det mycket kärlek och omsorg bakom detta och det får man tacka och ta emot. Jackson har aldrig slagit mig som cash-grabbande typen då han alltid värnat om home video, det är ju därför vi fått allt svulstigt bonusmaterial tidigare och som jag ser fram emot nästa sommar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Jag måste vara en av få som tycker EP 1-3 är underhållande, speciellt 3an.

1an var ju lite sunkig, men 2 och 3an var bra tycker jag.
och hur kan man klaga på 1-3 när 7-9 är som de är

Ja ja lite offtopic då kanske.

LOTR måste ju införskaffas någon gång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Hade gärna sett att man skippat Hobbit och gjort en fullständig version av LotR-trilogin med Owlkitty:

https://www.youtube.com/watch?v=1mf06IwdpVM

Men visst, why not both?

Underbar, dessutom var musiken lite mer ljus och trevlig än i originalet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Tråkigt att man inte vågat ge sig på att släppa 48fps Hobbitfilmerna. BluRay stödjer rimligtvis 50fps så de hade kunnat göra en PAL-uppspeedning och pitchat om ljudet lite.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Tråkigt att man inte vågat ge sig på att släppa 48fps Hobbitfilmerna. BluRay stödjer rimligtvis 50fps så de hade kunnat göra en PAL-uppspeedning och pitchat om ljudet lite.

Undra om maxbitraten för "Ultra Hd Blu-Ray" som är 144Mbit/s för 100GB skivor skulle räcka för HFR 48fps. 4K + HDR här hemma sticker ibland över 100Mbit/s så då har jag svårt att tänka mig att en dubblering i framerate skulle få plats i de 144Mbit/s som specen klarar av.

Visa signatur

Computa: CPU: Intel 6850K Kylare: Nocuta NH-D15S RAM: 16GB 3000MHZ Grafikkort: GTX 1070x2 Nätagg: Corsair RM750X Mobo: MSI x99A Gaming Pro Carbon Lagring: SSD1 SanDisk Extreme II 240GB + SSD2(spel-disk) Kingston HyperX 240GB

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av Teddis:

BluRay stödjer rimligtvis 50fps så de hade kunnat göra en PAL-uppspeedning och pitchat om ljudet lite.

Traditionell Blu-Ray har stöd för 1080/50i, samt 720/50p. För 1080p är endast 23.976p samt 24p tillåtna. UHD-BD klarar däremot 2160/50p, samt 60/59.94p också förstås.

Intressant nog så fanns 1080/50p likväl som 60/59.94p med i specsen för HD-DVD, men jag tror inte att det användes någon gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Traditionell Blu-Ray har stöd för 1080/50i, samt 720/50p. För 1080p är endast 23.976p samt 24p tillåtna. UHD-BD klarar däremot 2160/50p, samt 60/59.94p också förstås.

Intressant nog så fanns 1080/50p likväl som 60/59.94p med i specsen för HD-DVD, men jag tror inte att det användes någon gång.

Ja, lite märkliga prioriteringar där. När jag körde avisynth+InterFrame för att göra om Hobbiten från 23.976 till 25 och sedan dubblerade den till 50fps så fick jag lägga över 720p-versionen på blu-rayskiva. Det visar sig dock att min spelare spelar även utanför standarden, så den klarar 1080p i 23.976, 24, 50 och 59.94 vad det verkar, däremot inte 60p. Eller så var det något med att textning strulade. Skit samma, det kan ju inte filmbolag ta hänsyn till, de måste ju följa standarden. Gissar att 720p inte står högt i kurs hos dem som köper Blu-ray - vilket jag tycker är synd eftersom många äldre TV/Filmer som har dåliga DVD-versioner skulle må gott av en 720p-version i mpeg4.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Gillar sagan om ringen filmerna, speciellt första filmen.

Blev sugen på blu-ray spelare nu, men vafan är det med priserna? Kollar bästa blu-ray spelare 2020 och den kostar närmare 11k, trodde dessa enheter skulle ligga på typ 2-3k max haha... hmmm känns saftigt att köpa för ett format som kanske inte ens finns om 3 år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Gillar sagan om ringen filmerna, speciellt första filmen.

Blev sugen på blu-ray spelare nu, men vafan är det med priserna? Kollar bästa blu-ray spelare 2020 och den kostar närmare 11k, trodde dessa enheter skulle ligga på typ 2-3k max haha... hmmm känns saftigt att köpa för ett format som kanske inte ens finns om 3 år?

Bluray är inte påväg bort, det lär leva kvar i 10år+. Streaming kommer pressa ut lite men vi är väldigt långt ifrån att streama något som motsvarar en bluray.

I usa är dem fortfarande glada att få adsl, kommer ta tid innan dem sitter på 1Gbit+ till alla

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dakke:

Gillar sagan om ringen filmerna, speciellt första filmen.

Blev sugen på blu-ray spelare nu, men vafan är det med priserna? Kollar bästa blu-ray spelare 2020 och den kostar närmare 11k, trodde dessa enheter skulle ligga på typ 2-3k max haha... hmmm känns saftigt att köpa för ett format som kanske inte ens finns om 3 år?

Vad tittar du på för spelare?

Vad är fel på denna? https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5041621

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Vad tittar du på för spelare?

Vad är fel på denna? https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5041621

Kollade på denna: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=4931705

kan det vara det inbyggda dac'n som gör att den är så pass dyr jämnfört med den du länkade? så länge bildkvaliten är den samma så spelar det inte mycket roll, jag har en rätt bra reciever ändå som tar hand om ljudet.

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av Pirum:

Gissar att 720p inte står högt i kurs hos dem som köper Blu-ray - vilket jag tycker är synd eftersom många äldre TV/Filmer som har dåliga DVD-versioner skulle må gott av en 720p-version i mpeg4.

Varför ens släppa något i 720p över huvudtaget på fysisk skiva? Den upplösningen har aldrig varit standard i branschen för produktion och således är det i princip undantagslöst en försämring mot vad man potentiellt sett kan åstadkomma på Blu-Ray.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Gillar sagan om ringen filmerna, speciellt första filmen.

Blev sugen på blu-ray spelare nu, men vafan är det med priserna? Kollar bästa blu-ray spelare 2020 och den kostar närmare 11k, trodde dessa enheter skulle ligga på typ 2-3k max haha... hmmm känns saftigt att köpa för ett format som kanske inte ens finns om 3 år?

Varför måste du ha den dyraste? Dyra prylar finns inom alla områden, kolla t.ex. LP skivspelare...
https://www.prisjakt.nu/search?search=skivspelare&sort=lowest...

Denna är billigaste jag hittat som även stödjer Dolby Vision
(som XSX/PS5 inte stöder i dagsläget, "nöjer" man sig med HDR så funkar ju även dessa som UHD-spelare!)
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5041621

Annars är ju denna ansedd som en av de bättre om man vill ha analogt ljud-ut:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4748884

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Är sjukt sugen men lite besviken på att man inte inkluderar engelsk text också utöver Nordiska språken.
Personligen ser jag gärna utan men ibland är det intressant med text när personer viskar eller så och då just på engelska tycker jag.

Men man kan ju inte få allt

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Traditionell Blu-Ray har stöd för 1080/50i, samt 720/50p. För 1080p är endast 23.976p samt 24p tillåtna. UHD-BD klarar däremot 2160/50p, samt 60/59.94p också förstås.

Intressant nog så fanns 1080/50p likväl som 60/59.94p med i specsen för HD-DVD, men jag tror inte att det användes någon gång.

Hade ju fungerat för sammanhanget dvs en 4K-mastring Hade vart kul att se den 50i mastrad på vanlig bluray också då

Vid det här laget hade jag accepterat en digital 48fps release för den delen.

Skrivet av frekish:

Undra om maxbitraten för "Ultra Hd Blu-Ray" som är 144Mbit/s för 100GB skivor skulle räcka för HFR 48fps. 4K + HDR här hemma sticker ibland över 100Mbit/s så då har jag svårt att tänka mig att en dubblering i framerate skulle få plats i de 144Mbit/s som specen klarar av.

Kan ju vara en anledning. Men det känns spontant som att dubblering av bildrutor i sammanhanget inte nödvändigtvis betyder att så mycket "mer information" ska sparas. Dvs rör man armen så är det samma arm fast med mer positionsdata, så det borde gå att få rimlig bildkvalitet med fler B-frames i encode. Fast väldigt svårt att veta utan att testa.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av Taskman:

Är sjukt sugen men lite besviken på att man inte inkluderar engelsk text också utöver Nordiska språken.

Menar du att den svenska utgåvan inte har engelska undertexter? Inte ens SDH?

För just Warner är oftast väldigt flitiga på att använda samma skivor runtom i hela Europa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Menar du att den svenska utgåvan inte har engelska undertexter? Inte ens SDH?

För just Warner är oftast väldigt flitiga på att använda samma skivor runtom i hela Europa.

Enligt vad sidorna skriver så är det bara Nordisk textning.
Många andra länder skriver ut 4-6 språk på sina också (helt andra länder)
Men om det är som du säger så vore det kalas. Har dålig koll på WB och deras BD releaser.

Kanske någon som kan verifiera som har dem om textning finns på Engelska?

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av Taskman:

Men om det är som du säger så vore det kalas. Har dålig koll få WB och deras BD releaser.

Enbligt Caps-A-Holic, som har kartlagt den brittiska utgåvan, är dessa undertexter med.

Codec Language Bitrate Description ----- -------- ------- ----------- Presentation Graphics English 23.483 kbps Presentation Graphics French 19.183 kbps Presentation Graphics German 27.239 kbps Presentation Graphics Italian 23.953 kbps Presentation Graphics Spanish 20.979 kbps Presentation Graphics Dutch 21.115 kbps Presentation Graphics Chinese 18.696 kbps Presentation Graphics Chinese 18.866 kbps Presentation Graphics Korean 17.088 kbps Presentation Graphics Spanish 21.491 kbps Presentation Graphics Czech 19.001 kbps Presentation Graphics Danish 18.612 kbps Presentation Graphics Finnish 19.933 kbps Presentation Graphics Greek 22.56 kbps Presentation Graphics Norwegian 17.87 kbps Presentation Graphics Polish 18.985 kbps Presentation Graphics Swedish 19.743 kbps Presentation Graphics Thai 18.154 kbps Presentation Graphics French 0.059 kbps Presentation Graphics German 0.049 kbps Presentation Graphics Italian 0.028 kbps Presentation Graphics Spanish 0.036 kbps Presentation Graphics Japanese 17.707 kbps Presentation Graphics Japanese 0.088 kbps

Så det är rätt säkert att detsamma gäller den svenska. Dock finns endast ett spår för engelska, vilket med stor sannolikhet indikerar SDH (dövtext).

EDIT: Portugesiska finns inte heller, så om den släpps där kanske det är samma diskar som kommer till Sydamerika. Den ovan fungerar också för delar av Asien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Enbligt Caps-A-Holic, som har kartlagt den brittiska utgåvan, är dessa undertexter med.

Codec Language Bitrate Description ----- -------- ------- ----------- Presentation Graphics English 23.483 kbps Presentation Graphics French 19.183 kbps Presentation Graphics German 27.239 kbps Presentation Graphics Italian 23.953 kbps Presentation Graphics Spanish 20.979 kbps Presentation Graphics Dutch 21.115 kbps Presentation Graphics Chinese 18.696 kbps Presentation Graphics Chinese 18.866 kbps Presentation Graphics Korean 17.088 kbps Presentation Graphics Spanish 21.491 kbps Presentation Graphics Czech 19.001 kbps Presentation Graphics Danish 18.612 kbps Presentation Graphics Finnish 19.933 kbps Presentation Graphics Greek 22.56 kbps Presentation Graphics Norwegian 17.87 kbps Presentation Graphics Polish 18.985 kbps Presentation Graphics Swedish 19.743 kbps Presentation Graphics Thai 18.154 kbps Presentation Graphics French 0.059 kbps Presentation Graphics German 0.049 kbps Presentation Graphics Italian 0.028 kbps Presentation Graphics Spanish 0.036 kbps Presentation Graphics Japanese 17.707 kbps Presentation Graphics Japanese 0.088 kbps

Så det är rätt säkert att detsamma gäller den svenska. Dock finns endast ett spår för engelska, vilket med stor sannolikhet indikerar SDH (dövtext).

EDIT: Portugesiska finns inte heller, så om den släpps där kanske det är samma diskar som kommer till Sydamerika. Den ovan fungerar också för delar av Asien.

Tack för info om det. Beställde en direkt från Discshop nu.
Uppskattar att du kollade up det

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Enbligt Caps-A-Holic, som har kartlagt den brittiska utgåvan, är dessa undertexter med.

Codec Language Bitrate Description ----- -------- ------- ----------- Presentation Graphics English 23.483 kbps Presentation Graphics French 19.183 kbps Presentation Graphics German 27.239 kbps Presentation Graphics Italian 23.953 kbps Presentation Graphics Spanish 20.979 kbps Presentation Graphics Dutch 21.115 kbps Presentation Graphics Chinese 18.696 kbps Presentation Graphics Chinese 18.866 kbps Presentation Graphics Korean 17.088 kbps Presentation Graphics Spanish 21.491 kbps Presentation Graphics Czech 19.001 kbps Presentation Graphics Danish 18.612 kbps Presentation Graphics Finnish 19.933 kbps Presentation Graphics Greek 22.56 kbps Presentation Graphics Norwegian 17.87 kbps Presentation Graphics Polish 18.985 kbps Presentation Graphics Swedish 19.743 kbps Presentation Graphics Thai 18.154 kbps Presentation Graphics French 0.059 kbps Presentation Graphics German 0.049 kbps Presentation Graphics Italian 0.028 kbps Presentation Graphics Spanish 0.036 kbps Presentation Graphics Japanese 17.707 kbps Presentation Graphics Japanese 0.088 kbps

Så det är rätt säkert att detsamma gäller den svenska. Dock finns endast ett spår för engelska, vilket med stor sannolikhet indikerar SDH (dövtext).

EDIT: Portugesiska finns inte heller, så om den släpps där kanske det är samma diskar som kommer till Sydamerika. Den ovan fungerar också för delar av Asien.

Skrivet av Taskman:

Tack för info om det. Beställde en direkt från Discshop nu.
Uppskattar att du kollade up det

Fick min The Lord of the Rings Trilogy 4K UHD från CDON idag och kan bekräfta att alla dessa undertexter finns med på den svenska utgåvan därifrån. Har kollat både Theatrical och Extended versionerna.

Kan tillägga att jag var tvungen att tvätta av skivan med Extended versionen med diskmedel i ljummet vatten innan den gick att spela upp. Det har för övrigt hänt med ett flertal Blu-ray och 4K UHD skivor bl.a. Flash Gordon 4K UHD.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Ge mig Sagan Om De Bannlysta i 4K så är jag nöjd.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.