Butiker att undvika?

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Ginza gav mig ett dåligt intryck nu :/
Beställde en låda till Raspberry Pi 4 och det stog 1-3 dagars leverans finns i lager

efter 1 veckan gick ordern från behandlas till bekräftas. Nu några dagar senare står det att leverans från leverantör är försenad.

Blir inte Ginza mer efter detta köp. Men lådan var 100kr billigare än andra

Beställde saker från ginza en gång för många herrans år sedan. De ansåg att de inte kunde hitta min adress så de skickade paketet via Norge och sen efter två månader kom paketet fram med en fraktkostnad på tusenlappen som de ansåg att jag skulle betala. Va sista gången jag ens besökte sidan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Xcalibur:

brukar oftast vara så att kan man konsumentköplagen vilka rättigheter & skyldigheter man har som köpare så gör dom rätt..
dom som bara vet ena delen så märker man det väldigt snabbt (har jobbat inom försäljning i 15år)

oftast är du jätte arg när du kontaktar butiken & kräver omedelbar kompensation. att du fått vänta i telefonkö eller åka 1mil är en direkt förolämpning.
oj böjda pinnar på moderkortet, svaret är nej ingen garanti, skrika rakt ut, riva inredning sparka hål i gipsväggar.
ja ska aldrig mer handla här igen!

Visst det är bra att kunna konsumentköplagen. Men jag vänder mig hellre till en butik som inte kräver att man ska kunna lagrummet utan och innan. Jag handlar hellre hos någon som har som inställning att hjälpa kunden även efter att varan lämnat butiken och inte kräver att man ska vara hobbyjurist för att få igenom en solklar reklamation. Vet inte hur andra ställer sig i frågan.

Permalänk
Medlem

@Robbelibobbann: Visst vore det bra om det kunde fungera så. Jag vill bara ställa en fråga - du skriver om att få igenom en "solklar reklamation". Hur vet du att det är en solklar reklamation? Eller tycker du bara? Det är bra att veta vad som gäller för att kunna ställa krav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbelibobbann:

Visst det är bra att kunna konsumentköplagen. Men jag vänder mig hellre till en butik som inte kräver att man ska kunna lagrummet utan och innan. Jag handlar hellre hos någon som har som inställning att hjälpa kunden även efter att varan lämnat butiken och inte kräver att man ska vara hobbyjurist för att få igenom en solklar reklamation. Vet inte hur andra ställer sig i frågan.

vad jag reagerar över är när nån säger. butik X är bajs pga att dom inte vet vad garanti är.
alla större butiker vet exakt vad garanti är för något, nekar dom dig nånting så beror det på vad du sagt eller hur produkten ser ut när den kommer tillbaks.

kunder som är "jag ska aldrig mer handla här igen" så beror det definitivt på kunden, lite jobbigt bara när man ser dom 6 månader senare.

att lära sig 10-20 paragrafer om nånting så viktigt som ekonomi/handel är ju inte så svårt.

behöver man hjälp vägledning så finns ju www.hallakonsument.se/kontakta-oss/

jag har varit med flera grannar/släktingar när nånting är fel på nånting, vilka frågor ska ställas till dom på komplett/webhallen för att dom ska veta vad som ska göras.

Permalänk
Medlem

Enda butiken jag skulle hålla mig borta från är isåfall Proshop.

Komplett, MaxFps (MaxGaming), Inet, Webbhallen, Dustin, Cdon, NetOnNet etc har funkat utmärkt för mig iallafall.

Bäst kundservice tycker jag Komplett, MaxFps samt Dustin har.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xcalibur:

brukar oftast vara så att kan man konsumentköplagen vilka rättigheter & skyldigheter man har som köpare så gör dom rätt..
dom som bara vet ena delen så märker man det väldigt snabbt (har jobbat inom försäljning i 15år)

oftast är du jätte arg när du kontaktar butiken & kräver omedelbar kompensation. att du fått vänta i telefonkö eller åka 1mil är en direkt förolämpning.
oj böjda pinnar på moderkortet, svaret är nej ingen garanti, skrika rakt ut, riva inredning sparka hål i gipsväggar.
ja ska aldrig mer handla här igen!

Du är en riktig dålig troll.

Skrivet av anon134512:

Skitsnack, jag köpte massa datordelar av dem, nätagget gick sönder efter ett par veckor och tog med sig i princip varenda komponent. De tog in varenda grej på garanti och bytte ut det snabbt och smidigt.

Och vad ska din anekdot bevisa?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon285805:

Du är en riktig dålig troll.

Och vad ska din anekdot bevisa?

Kan du räkna 1+1?

Givetvis om man bryr sig om garanti, så kan man välja komplett utan att oroa sig.

Vad ska den enkla texten "Undvik Komplett om du bryr dig om garanti!" bevisa? Absolut ingenting. Ingen bakgrund till varför eller någonting. Är det du som trollar?

Permalänk
Avstängd

köp ALDRIG från kopplat.se

om du hävdar ångerrätt eller öppet köp så felsöker dom varan åt dig och debiterar kostnad för felsökning utan att du bett om felsökning.

tattare

Permalänk
Medlem

Jag tror att alla nätbutiker har sina upp och nedgångar. Röda flaggen ska nog hissas om de bedriver systematiskt nekande av garantiärenden osv, eller oprovocerat otrevlig support.

Man kan ju även alltid gå till tillverkaren för RMA, det har jag fått göra ett par gånger.

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285805:

Du är en riktig dålig troll.

Och vad ska din anekdot bevisa?

Storytime

berätta hela historien utelämna ingenting.

Permalänk

Komplett har funkat bra