Permalänk
Medlem

Uppgradera dator.

Skapade en tråd i början av 2018 där jag skrev att jag skulle sälja min dator och frågade er om hur mycket ni trodde att jag skulle få för den. Slutade med att jag behöll datorn och har kvar den än idag.

Är lite sugen på att uppgradera datorn så att jag kan spela t.ex Apex Legends med 144fps i 1080p, brukar alltid spela med lägsta inställningar också för den delen.

Vad borde jag satsa på att uppgradera först?
Budget runt 8-9k.

Specs:

CPU: Intel Core i5 4460 @ 3.20GH

RAM: 8,00GB Dual-Channel DDR3

Moderkort: MSI Z97-S02

Grafikkort: 2047MB NVIDIA GeForce GTX 960

Hårddisk: 1863GB TOSHIBA

Tack!

Permalänk
Medlem

@Namdam:
Om du vill uppgradera CPU/RAM/Moderkort behöver du uppgradera alla tre samtidigt. Jag skulle köpt något i denna stil:
https://www.inet.se/kundvagn/visa/12340809

Om man räknar bort grafikkortet är alla delarna på rea.

Visa signatur

i5 9600K @ 4.6 GHz - Palit RTX 2070 8GB GamingPro OC - Corsair RM750X 750W v2 - Noctua NH-D15 - Corsair Vengeance PRO DDR4, 16GB, 3200MHz - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Ja som @lajnuz säger så skulle du behöva uppgradera allt på en gång, om CPUn gick att klocka ordentligt kunde man ju bara uppgradera GPU och köpa till lite ram. Här har du det maximala du kan få för pengarna för tillfället med 3200MHz minnen och en SSD om du har råd, annars kan du alltid ta bort den.

Permalänk
Medlem

@Muumin: Uppgraderingen av ram är definitivt värd. Skulle dock lägga på 200-300 kronor för ett grafikkort med aningen bättre kylning och boost clock.

Visa signatur

i5 9600K @ 4.6 GHz - Palit RTX 2070 8GB GamingPro OC - Corsair RM750X 750W v2 - Noctua NH-D15 - Corsair Vengeance PRO DDR4, 16GB, 3200MHz - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajnuz:

@Muumin: Uppgraderingen av ram är definitivt värd. Skulle dock lägga på 200-300 kronor för ett grafikkort med aningen bättre kylning och boost clock.

Absolut, tog mest det billigaste med twin fans men du har ju helt rätt.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket! Vet inte hur jag citerar båda era svar från mobilen.

Beställde precis det som Muumin rekommenderade, hoppas att det ger mig en hyfsad boost!

Skickades från m.sweclockers.com