Äta chips och nötter vid datorn

Permalänk
Avstängd

Själv käkar jag Karl Fazer choklad (Geisha, mjölkchoklad, hasselnöt), J.D. Gross belgisk choklad, medan jag dricker Pepsi Max Lime eller FUN Light-saft (Appear, Orange, eller Wildberry).

Jag har ett cirkulärt brickbord från IKEA där jag sedan har en ICA-matbricka som jag kan spilla på:

Detta brickbord står lägre än datorbordet och alla strömkablar och grendosor är på andra sidan av datorbordet.

För länge sedan, i ung ålder, lärde jag mig läxan av att ha dryck och liknande precis bredvid tangentbord. Lärdom inlärd!

Skrivet av superegg:

Två saker:
1. Ser du till att balansera chipsskålen med vattenmåttet?

2. En filt i datorstolen. Hm. Jag vet EXAKT varför man gör så ibland (eller kanske ofta, hähä)!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Dax att skaffa en papperskorg?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AplAy:

Två saker:
1. Ser du till att balansera chipsskålen med vattenmåttet?

2. En filt i datorstolen. Hm. Jag vet EXAKT varför man gör så ibland (eller kanske ofta, hähä)!

Man vill ju inte vara en gris framför dator, så klart man använder handduk så att man inte får det på sig.

Vattenmåttet har inte kommit till någon större användning.

Skrivet av kena91:

Dax att skaffa en papperskorg?

Den används till att förvara lite kabel.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Äter jag chips framför datorn, så är jag noga med att bara äta med ena handen, och har implementerat samma vana till de två lite större barnen. Under tiden jag käkar mina chips (vilka jag mer eller mindre kastar i mig) så gör jag vad jag nu gör framför datorn med andra handen.

När jag är klar tvättar jag händerna.

Torka på byxorna? Uääh.

Funkar väl i nödfall att torka av händerna på papper, men inget jag har provat. Flottet försvinner inte helt utan det är tvätta sig som gäller. Flottiga fingeravtryck på tangenterna? Nejtack.

Att käka snacks med någon form av bestick skulle nog förta känslan lite tycker jag.
Därför är det ena handen och en och samma hand som gäller. Iallafall för mig

Våtservetter är annars en annan ide men brukar lämna en rätt tjock tvålhinna.
Och med tanke på att vissa våtservetter är extremt aggressiva mot smuts som i princip inget annat rår på, känner jag att jag vill undvika att ta det på huden för mycket. Känns inte bra helt enkelt.

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superegg:

Ta en promenad och skura när du kommer hem, och kasta den där handduken. Livet kommer bli bättre.

Annars torkar jag av de få gånger jag äter saker med händerna, och jag tar isär tangenbord och mus då och då och skurar med diskmedel och borste.

Permalänk
Medlem

Äter jag chips eller något liknande så har jag det i en skål, och "plockar upp" dom med tungan.
Pringles är den enklare varianten, bara att vända på upp och ner på röret för att få ut dom en och en (med tungan så klart).
Godis har jag börjat äta med gaffel. Godis med papper på är ju självklart inga problem att plocka med fingrarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Trocadero gör vi tummen upp på!

Härligt med lite stök, pedantfascister göre sig icke besvär!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Avstängd

Nötter? Enkel sak, lägg i typ större ölglass. "Drick" det.
Chips? Ingen bra lösning (även om man kan göra samma som med nötter med viss svårighet), ät med hjälp av andra armen, skriv inget och när man är färdig så tvättar man händerna and then back to business.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Vinyl- eller nitrilhandskar för att undvika att flottet sprider sig.

Fungerar även utmärkt vid matlagning och rätter man vanligtvis äter med händerna. Och städning.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Inaktiv

Har ni testat den där unika saken med att torka av datorn när den blivit kladdig av chipsfingrarna? det är inte så svårt som det kan verka........

Permalänk
Medlem

Jag äter godis med sked. Funkar fint. Samma med ostbollar

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

Lösningen på problemet är enkelt, ät med chopsticks. Finns bara positiva saker med detta.

  • 1. Man kan äta snacks vid datorn!

  • 2. Man blir kung på att äta med pinnar!

  • 3. Inget kladd!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Snuskigt värre!

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Ska vi göra en orosanmälan?

Ska du löka i en handduk/badlakan kan du ta och byta ut den ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Man vill ju inte vara en gris framför dator, så klart man använder handduk så att man inte får det på sig.

Vattenmåttet har inte kommit till någon större användning.

Den används till att förvara lite kabel.

https://i.imgur.com/NLUp2jC.jpg

Haha och ett Riesen airhockey! Riktig legend

Permalänk
Medlem

Sättet man äter eller dricker nåt på, påverkar hela upplevelsen. Jag dricker aldrig vatten ur kaffekoppar som inte är av glas, tycker det smakar skit. Samtidigt som att äta nötter med sked, har gjort det, druckit dom, gjort det. Men det blir inte samma sak och förstör hela upplevelsen. Man öser i sig som om man vore ett djur på utfodring. Det ska vara njutning inte en dödssynd! Jag kladdar, sedan är det lätt att ha papper eller våtservietter vid datorn för att torka av mus och tangentbord om det skulle behövas. Folk får väl tro vad dom vill. Är ni så brydda över vad folk ser ni har stående vid datorn säger det mer om personen i fråga än er.
Skulle så endå vara fallet att det är erat pleasure palace, kan ni undvika ha glidmedel och en fet dildo stående där allt efter preferens och åtminstonde lägga ned det i en låda i skrivbordet när ni vet att ni väntar folk.

Permalänk
Medlem

Mus i höger hand och pekfingervals på tangentbordet med samma hand. Vänster hand stadigt mellan chipspåsen och mun...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag tillhör skaran människor som äter både chips och nötter vid datorn emellanåt, och ibland även vid mina spelkonsoler, i huvudsak Xbox series X. Mycket dumt, jag vet. Det blir bara kladdigt, och trots att jag försöker torka av mig på jeansen hjälper det inte.

Däremot har jag provat att äta jordnötter med sked, vilket går helt okej, och utan att kladda ner utrustning. Men chipsen vill jag gärna äta som de är - hela. Tur att jag inte är superrädd om mina prylar och inte är någon pedant, för i så fall hade det inte fungerat.

I övrigt, rolig tråd!

Skrivet av Sjoooberg:

Lösningen på problemet är enkelt, ät med chopsticks. Finns bara positiva saker med detta.

  • 1. Man kan äta snacks vid datorn!

  • 2. Man blir kung på att äta med pinnar!

  • 3. Inget kladd!

Underbart. Tack för tipset! Kanske blir av att testa. Jag gillar sushi och varje gång jag beställer det äter jag med pinnar, så jag har delvis vanan inne redan.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk
Avstängd

Man torkar givetvis av allt pizza & socker/vaniljmunk flott på tangentbordet/musen/tv-dosan/handkontrollern.
Blir det allt för mycket kaksmulor mm. i tangentbordet så finns begagnatmarknaden redo att ta över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:
Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

Varken dricker eller äter godis vid datorn, sånt gör man i lugn och ro i soffan.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Jag äter inget vid datorn överhuvudtaget. Men det har inte endast att göra med att det kan bli grisigt. Jag själv äter som en gris, kastar i mig oavsett vad det är, och har ett sjukt behov av att tvätta händerna så fort det blir något kladd, fett osv. Så det är typ aldrig någon idé att ens sätta sig här. Knappt så man sätter sig ned alls.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Man låter bli att äta över huvud taget vid datorn. Jag är ganska dåligt själv tyvärr och haft sönder två tangentbord men genom att dricka vid datorn där glaset vält över tangentbordet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Underbart med någon som bjuder på sig själv och räkningar underst i högen.
Jag tror inte du är ensam om röran även om få skulle erkänna det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meathim:

Ta en promenad och skura när du kommer hem, och kasta den där handduken. Livet kommer bli bättre.

Det är väl ganska uppenbart att jag är lat, skulle aldrig få för mig att promenad.

Har bara haft handduken i minst 3 år, kan nog vänta ett tag till.

Skrivet av orginallinus:

Trocadero gör vi tummen upp på!

Härligt med lite stök, pedantfascister göre sig icke besvär!

Dom sålde Trocadero för ca 4 kr st med pant så köpte på mig några.

Skrivet av MeSaber:

Snuskigt värre!

Och ändå var det bara mitt rum oss min mor, då vill du inte se hur det ser ut i min lgh.

Skrivet av Petterk:

Ska vi göra en orosanmälan?

Ska du löka i en handduk/badlakan kan du ta och byta ut den ibland

Så akut är det nog inte.

Tror inte jag har byt kan det vara år 2017/2018 miss inte.

Skrivet av §2:

Haha och ett Riesen airhockey! Riktig legend

Dom är skoj att spela på, den är stor med.

Skrivet av Snubb1:

Underbart med någon som bjuder på sig själv och räkningar underst i högen.
Jag tror inte du är ensam om röran även om få skulle erkänna det.

Som jag bruka säga, röran kan med vara ett konstverk.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Äter aldrig med händerna vid datorn. Med tanke på hur snabbt tangentbordet och mus blir fyllda av bakterier känns det inte kul att ha kontakt mellan dem och mat.

Glass med sked går aldeles utmärkt dock. Eller en god banan om man vill vara lite nyttigare.

Permalänk
Medlem

Jag tycker man inte ska äta vid datorn. Tar ibland chipspauser och tvättar händerna. Finns annars mycket godis som inte är så flottigt.
Dricka går väl egentligen bra men har förstört X tangentbord med julmust.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Dricker ev chips och nötter från en djup tallrik går alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem

All respekt, men har aldrig förstått mig på hur vissa kan äta chips och torka av sig på kläderna. Så jävla äckligt.

Om jag väl äter något kladdigt samtidigt som jag envist använder datorn (godis är kladdigt nog) så har jag alltid våtservetter på bordet som jag torkar fingrarna med efter jag tagit i något.

Skulle jag få för mig att äta chips vid datorn (extremt sällsynt) så greppar jag bara med fingertopparna, men som sagt, alltid en snabbtork med en våtservett mellan varje tugga.

Jag har en kompis dock som käkar chips med sked vid datorn. Har en annan som använt typ en grilltång av plast och modell mindre.

Permalänk
Medlem

Äter i princip alla måltider framför datorn sedan jag började jobba hemifrån för 14 månader sedan p.g.a. Covid-19. Har löst det genom att bli storkonsument av hushållspapper och torkar fingrarna flitigt mellan knapptrycken. Har också två uppsättningar tangentbord och mus inkopplade genom kvm switch som jag växlar mellan beroende på aktivitet. Billig Dell t-bord/mus för jobb och lite dyrare Razer för gejming.

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt