The Witcher, serie på Netflix

Permalänk
DingDongerMcDongface

Nu var det ju bara några dagar sedan säsong 2 släpptes, men i sista avsnittet har de lagt ett första smakprov på kommande spin-off/prequel-serien The Witcher: Blood Origin

Ska bli en miniserie på 6 avsnitt och handla om det som ledde till skapandet av världens första Witcher, ungefär 1200 år före händelserna i första säsongen. Ser riktigt intressant ut hittills

Permalänk
Medlem

Säsong 2 var väldigt bra! Så mycket bättre än den första och bättre än WoT.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Säsong 2 var väldigt bra! Så mycket bättre än den första och bättre än WoT.

Håller totalt med, men är bara på avsnitt 4.
Tycker det är många mer monster och magi (sign) i denna säsong än första.
Tror Geralt aldrig använde sign i säsong 1? Eller har jag bara glömt av det?

Man blir sjuk sugen att spela om det iallafall!
Denna gången men mods

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AxxT:

Håller totalt med, men är bara på avsnitt 4.
Tycker det är många mer monster och magi (sign) i denna säsong än första.
Tror Geralt aldrig använde sign i säsong 1? Eller har jag bara glömt av det?

Man blir sjuk sugen att spela om det iallafall!
Denna gången men mods

Tror han använde fler signs i avsnitt 1 S2 än i hela S1 Det var väl kanske ett par Aard, en Quen och en Axii i hela första säsongen totalt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Trist att de inte ökade produktionsvärdet på serien efter första säsongens succé... Mycket ser så billigt ut, typ kläder och uppenbart fake snö. Fortfarande en helt okej serie men tycker det är synd de inte valde att spendera lite mer på sånt denna säsong.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av enbom:

Trist att de inte ökade produktionsvärdet på serien efter första säsongens succé... Mycket ser så billigt ut, typ kläder och uppenbart fake snö. Fortfarande en helt okej serie men tycker det är synd de inte valde att spendera lite mer på sånt denna säsong.

Det har dom ju garanterat gjort. 2-2.5x större budget per avsnitt.

Har du inte bara glömt hur det såg ut i S1? Typ Draken, Niilfgards armour?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det har dom ju garanterat gjort. 2-2.5x större budget per avsnitt.

Har du inte bara glömt hur det såg ut i S1? Typ Draken, Niilfgards armour?

Kanske det, men jag tyckte inte det räckte hela vägen, uppenbarligen.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Jag brukar aldrig kunna bingea serier men säsong 2 gick i ett nafs direkt efter jobbet på fredagen med sambon. Hon brukar ogillar fantasy, monster osv men denna är hon helt fast i. Som witcher fantast är jag jävligt nöjd generellt, lite konstiga beslut men förstår man inte kan följa allt i böckerna. Säsong 2 steppar upp och jag tycker den var riktigt bra, kul med en spinoff men lång väntan på nästa säsong!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Lego Master
Skrivet av landmarks:

Nu var det ju bara några dagar sedan säsong 2 släpptes, men i sista avsnittet har de lagt ett första smakprov på kommande spin-off/prequel-serien The Witcher: Blood Origin

https://www.youtube.com/watch?v=mawzQRu1Kc4

Ska bli en miniserie på 6 avsnitt och handla om det som ledde till skapandet av världens första Witcher, ungefär 1200 år före händelserna i första säsongen. Ser riktigt intressant ut hittills

Nope. Nopenopenopenopenope.

Det faktum att man väljer att använda en modern låt för att "sätta stämningen" i trailern är det sämsta de kan göra för att få mig intresserad av nånting som utspelar sig i en helt annan värld, i en helt annan tidsålder. Jag tycker det sätter helt fel förväntningar. Det jag ser framför mig är inte en fantasy-serie med helt andra moraliska målstolpar och samhällskontrakt än vi har, utan bara ett vanligt drama i fantasy-makeup, med några svärd och spetsiga öron.
Och det är inte vad The Witcher är för mig.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Shudnawz:

Nope. Nopenopenopenopenope.

Det faktum att man väljer att använda en modern låt för att "sätta stämningen" i trailern är det sämsta de kan göra för att få mig intresserad av nånting som utspelar sig i en helt annan värld, i en helt annan tidsålder. Jag tycker det sätter helt fel förväntningar. Det jag ser framför mig är inte en fantasy-serie med helt andra moraliska målstolpar och samhällskontrakt än vi har, utan bara ett vanligt drama i fantasy-makeup, med några svärd och spetsiga öron.

Var det inte samma för trailern till Säsong 2?

Som tur är så är det inget sådant i just serien.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Har dragit mig från att kolla på The Witcher men tagit mig i kragen på senare tid och är snart klar med säsong 2 och jag vart positivt överraskad, trodde inte fantasy skulle vara lika bra efter GoT

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Dinoman:

Var det inte samma för trailern till Säsong 2?

Som tur är så är det inget sådant i just serien.

Kollade förvisso inte trailern till S02, så det vet jag inte. Man missar mycket när man inte har reklam på Youtube.
Oavsett tycker jag inte Blood Origins ser lika "tajt och skitig" ut som huvudserien. Ingen känsla för karaktärer eller världen, bara en massa stirrande och "kolla vad koolt vi kan slåss på tv!"

Jag kollade precis på teasern för första Witcher-säsongen, och den är ju en helt annan beast.
https://www.youtube.com/watch?v=cSqi-8kAMmM

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Njaaaaäe, som någon ovan sa så var musiken i trailern helt helt fel tycker jag.

Hela atmosfären i trailern gav mig vibbar av Xena krigarprinsessan och den liknande serien Hercules. Det är verkligen inte en bra sak.

Permalänk
Medlem

Trailers brukar vara outsourcat arbete som skaparna av själva serien inte ger sig in i och pillar. Trailers kan därav vara skit även fast serien är bra, och tvärtom.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Runqen:

Njaaaaäe, som någon ovan sa så var musiken i trailern helt helt fel tycker jag.

Hela atmosfären i trailern gav mig vibbar av Xena krigarprinsessan och den liknande serien Hercules. Det är verkligen inte en bra sak.

Tack, jag letade efter något att jämföra med men glömde helt bort dessa två "guldklimpar".
Alltså missförstå mig rätt; Xena, Hercules och liknande serier har sin plats i floran av media. Absolut. Jag följde Xena stenhårt i högstadiet. Men när det finns en förlaga (The Witcher) så förväntar man sig att eventuella spinoffs ska hålla samma klass, men det är verkligen inte den känslan jag får här.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Runqen:

Njaaaaäe, som någon ovan sa så var musiken i trailern helt helt fel tycker jag.

Hela atmosfären i trailern gav mig vibbar av Xena krigarprinsessan och den liknande serien Hercules. Det är verkligen inte en bra sak.

Om den håller samma kvalité som originalserien så tror jag det kan bli bra. Deras trailers verkar ju mest försöka fånga in "unga & hippa". Oss gamla inbitna får ju avsmak men vi kommer ju kolla ändå. Troligen.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

detta kommer floppa , då menar jag Spinoff serien inte Geralt såklart

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Shudnawz:

Nope. Nopenopenopenopenope.

Det faktum att man väljer att använda en modern låt för att "sätta stämningen" i trailern är det sämsta de kan göra för att få mig intresserad av nånting som utspelar sig i en helt annan värld, i en helt annan tidsålder. Jag tycker det sätter helt fel förväntningar. Det jag ser framför mig är inte en fantasy-serie med helt andra moraliska målstolpar och samhällskontrakt än vi har, utan bara ett vanligt drama i fantasy-makeup, med några svärd och spetsiga öron.
Och det är inte vad The Witcher är för mig.

Jag håller med om att modern musik inte riktigt sätter rätt stämning, men jag kan tycka att det är helt ok i en trailer om det inte förekommer i själva serien sen En trailer är ju till för att vara lite mer lättsmält i allmänhet också och fånga "allmänheten" vilket såklart en välkänd låt hjälper till med.

Skrivet av Runqen:

Njaaaaäe, som någon ovan sa så var musiken i trailern helt helt fel tycker jag.

Hela atmosfären i trailern gav mig vibbar av Xena krigarprinsessan och den liknande serien Hercules. Det är verkligen inte en bra sak.

Produktionskvaliteten känns spontant inte riktigt på samma nivå som säsong 2 åtminstone, men jag gillar Michelle Yeoh som har en av huvudrollerna och jag gillar konceptet. Det känns i allmänhet som att Netflix satsar på lite "multiverse" med Witcher, blir om inte annat intressant att se huruvida det lyckas med det eller inte.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av landmarks:

Jag håller med om att modern musik inte riktigt sätter rätt stämning, men jag kan tycka att det är helt ok i en trailer om det inte förekommer i själva serien sen En trailer är ju till för att vara lite mer lättsmält i allmänhet också och fånga "allmänheten" vilket såklart en välkänd låt hjälper till med.

Fast en trailer är ju reklam för produkten i fråga, själva serien. Om reklamen ger fel intryck kommer man ju inte ha rätt förväntningar på serien senare. Vilket precis hände för mig (om det nu inte är så att det är Xena 2022 på riktigt).

Det är möjligt att serien faktiskt är bra. Men detta första intryck gav mig mer avsmak än mersmak.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Tack, jag letade efter något att jämföra med men glömde helt bort dessa två "guldklimpar".
Alltså missförstå mig rätt; Xena, Hercules och liknande serier har sin plats i floran av media. Absolut. Jag följde Xena stenhårt i högstadiet. Men när det finns en förlaga (The Witcher) så förväntar man sig att eventuella spinoffs ska hålla samma klass, men det är verkligen inte den känslan jag får här.

Jag förstår inte alls beslutet att göra färgerna så glättiga. Det är ett problem även The Witcher lider lite av, att Yennefers lila kappa ser ut att komma från närmaste H&M snarare än ett plagg som använts och smutsats ner under lång tid. Jag kan köpa det då The Witcher ändå mutat in en fantasykänsla som håller hyfsad kvalitet.

Men den här trailern ger inte riktigt så tunga vibbar. När alven/goblinsnubben i sista scenen låter yxan falla ner i handen så fullkomligt skriker det Nya Zeeländsk 90-talsteveserie. Ser skitdåligt ut rent ut sagt. Hade de bara dragit ner kontrasten och färgerna ett litet snäpp hade de mycket lättare kommit undan med så här dåliga skådisar.

Jag är också skeptisk till detta.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Fast en trailer är ju reklam för produkten i fråga, själva serien. Om reklamen ger fel intryck kommer man ju inte ha rätt förväntningar på serien senare. Vilket precis hände för mig (om det nu inte är så att det är Xena 2022 på riktigt).

Det är möjligt att serien faktiskt är bra. Men detta första intryck gav mig mer avsmak än mersmak.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Avstängd

Därför man inte kollar på trailers, förutom på bio där det är svårt att undvika

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Man kan lugnt säga att dom failade totalt med musik val till denna trailer iallfall, dom kunde valt The Witcher musik men valde istället att gå med rapp/pop musik. Netflix och Holywood lär sig aldrig.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Nope. Nopenopenopenopenope.

Det faktum att man väljer att använda en modern låt för att "sätta stämningen" i trailern är det sämsta de kan göra för att få mig intresserad av nånting som utspelar sig i en helt annan värld, i en helt annan tidsålder. Jag tycker det sätter helt fel förväntningar. Det jag ser framför mig är inte en fantasy-serie med helt andra moraliska målstolpar och samhällskontrakt än vi har, utan bara ett vanligt drama i fantasy-makeup, med några svärd och spetsiga öron.
Och det är inte vad The Witcher är för mig.

Jag håller med dig till viss del, men det som fick mig att spela Wild hunt var just denna trailer med Ben Howard - Oats in the water.

Sviiiiiinbra.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Har tagit bort ett ovanligt ologiskt sidospår

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Man kan lugnt säga att dom failade totalt med musik val till denna trailer iallfall, dom kunde valt The Witcher musik men valde istället att gå med rapp/pop musik. Netflix och Holywood lär sig aldrig.

Håller med, hade hoppas på mer musik från spelet..
Men har väl med copyright bullshit att göra? Antar jag.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Skrivet av Toss3:

Säsong 2 var väldigt bra! Så mycket bättre än den första och bättre än WoT.

Säsong 2 var sämst. Vissa coola scener osv. Men nästan hela serien bestod av onödiga konversationer. Dem snackar för mycket, cintra, blabla krig, bajs bajs, krig wooo wiii waaa. Elves elves, cintra, krig, bajs bajs. Side-storyn med trollkarlarna och alverna spolade jag bara.

Alla Geralt scener (poäng)
Ciri delarna (poäng) förutom att hon har på sig smink vart dem än är, hur det är möjligt enligt serien vet jag inte men det är jävligt irriterande. Varför måste hon ha smink i varenda scen? Dem har rest på häst i flera veckor men ändå har hon på något sätt tid att sminka sig? Dem flyr från krig och massa andra faror, men mitt i allt hinner hon sminka sig.

Season 2 är överhypad. 4/10

Permalänk
Medlem

Grymt bra säsong 2, får en ca 8,5/10.

Uppskattar karaktärsbyggandet, med mer konversationer än enbart action-sekvenser utan substans. Kan hända att mer sådana sekvenser tilltalar den yngre generationen, men för egen del är det karaktärerna som gör serien, inte hur ofta de krigar eller dödar monster. Lite som GoT de första säsongerna, som sakta men säkert berättade historien kring dess huvudpersoner och enbart nyttjade action-sekvenser när det passade in i berättelsen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk

Vem är den unga tjejen som Yennefer träffade i häxans grotta i avsnitt 2?

Och varför behåller Yennefer sitt utseende trots att hon förlorat sin magi?

Dold text

Någon med lite mera insikt som har några svar?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Vänligen låt bli tröttsamma "ras/woke ditt och datt"-kommentarer.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...