Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk

Du skall kunna hitta det inne i spelet under Settings/Video/Advanced ochså längst upp skall det stå DX12 OFF/ON

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Du skall kunna hitta det inne i spelet under Settings/Video/Advanced ochså längst upp skall det stå DX12 OFF/ON

Nej, finns inte , där ser jag bara det jag skrev på mitt förra inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Nej, finns inte , där ser jag bara det jag skrev på mitt förra inlägg

Konstigt, ser det inte ut såhär alltså?

Permalänk
Skrivet av JackanH:

Hittade ingen tråd på detta!

Men vad tycker folk om betat för battlefield V. Har lagt ner cirka 4 timmar på det hittils och har lite blandade åsikter faktiskt.

Gillar ni vilket håll Dice går med denna serien eller är det helt åt skogen?
Vad behöver göras om eller tänkas över när det kommer till gameplay?
Efter 2 timmars lir, vad kände ni? Bra eller dåligt?

Jag tycker spelet inte var speciellt roligt dessvärre, hade hoppats att de hade lärt sig av BF1 av vad som var bra och dåligt men resulterade tyvärr inte i någon positiv överraskning. Det är kul den första tiden men ganska snabbt så blir det riktigt enformigt. Hoppas istället på att vi återkommer till BF3/4 temat inför 2021 releasen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

https://i.imgur.com/YqhQxwQ.png
Konstigt, ser det inte ut såhär alltså?

Nope, dom två översta där finns inte med.
Kollade i settings i profil bfv dokument, så ser ju att dx12 är disabled där... men ändå... konstigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Nope, dom två översta där finns inte med.
Kollade i settings i profil bfv dokument, så ser ju att dx12 är disabled där... men ändå... konstigt...

Väldigt skumt :/

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Nope, dom två översta där finns inte med.
Kollade i settings i profil bfv dokument, så ser ju att dx12 är disabled där... men ändå... konstigt...

Du skulle kunna ställa frågan här istället

https://forums.battlefield.com/en-us/categories/battlefield-v...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Helt okej men spelar mycket hellre BF1/BF4.
Något som är störigt med spelet är att man måste spela med FXAA eller TAA, kör hellre utan AA om det är det enda jag kan välja. FXAA ser ut som bajs och TAA känns nästan som att spela med motion blur på.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Några som fortfarande spelar och vill spela i lag? Gärna discord om ni har det. Skicka pm

Permalänk
Medlem

JA fy fabian vad fuskare det finns idag som härjar fritt! Nästan omöjligt att spela ett enda game utan fuskare idag. VaArenda kid verkar ha nån aimbot eller exploit idag.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Ja fuskare stöter man på titt som tätt, men det är ändå obalansen som stör mig mest. Antigen hamnar man i ett lag som fullständigt dominerar eller ett lag beståendes av bots. Tråkigt oavsett vilket!

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

Vilken är den bästa Nvidia driver´n för BFV?
Någon som kanske har ett tips?

Visa signatur

.

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Ja fuskare stöter man på titt som tätt, men det är ändå obalansen som stör mig mest. Antigen hamnar man i ett lag som fullständigt dominerar eller ett lag beståendes av bots. Tråkigt oavsett vilket!

Instämmer! Team balance är helt åt helvete. Möter hela tiden fulla premade-squads bestående av spelare som minst är level 300 och som totalt dominerar.

Funderar på att lägger ner. Har det ändå genom Xbox Gamepass. Eller finns det någon svensk Discord-kanal där man kan hitta folk att lira med?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk

Spectator mode

Någon som vet hur man inaktiverar eller döljer muspekaren under spectator mode? Försöker få lite cinematic material till ett personligt projekt, och muspekaren är i vägen. Har endast lyckats få bort den tillfälligt genom att dra den längst till höger.

Visa signatur

"Den som sätter skräck i andra är själv ständigt skräckslagen"

Permalänk
Medlem

Så sjukt irriterande att det liksom inte finns ngn som helst matchmaking. När man match efter match möter spelare som ligger på 30-40kills och noll death?!?! Skulle seriöst kunna slå ngn på käften hos DICE över detta.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Så sjukt irriterande att det liksom inte finns ngn som helst matchmaking. När man match efter match möter spelare som ligger på 30-40kills och noll death?!?! Skulle seriöst kunna slå ngn på käften hos DICE över detta.

Balansering i Battlefield är knepigt. När spel som Overwatch och CSGO inte lyckas med detta i många av fallen som har matchmakingsystem med år bakom sig och dessutom bara jobbar med 10-12 spelare, hur ska man lyckas balansera ett spel med 64 spelare på en server? Ett spel som dessutom är väldigt "causal" där du har en squad med svettiga medics som springer runt och en annan squad som sitter i basen med tält och sniper. Jag tror dessutom inte spelarbasen är tillräckligt stor för att slussa in "duktiga" spelare på enskilda servrar. Det är nog inte lösningen.

Däremot går det absolut att förbättra. Nu har jag inte spelat på några månader men väldigt många av matcherna jag spelade i BFV var väldigt ojämna. Ett stort problem är att många duktiga spelare "stackar" på ett lag. Dvs, man joinar på varandra så man automatiskt hamnar i samma lag, ofta 4 till 8 spelare. Detta skapar extremt ensidiga matcher som pågår i flera rundor. Samtidigt måste det också balanseras mot möjligheten att spela med sina vänner. Att neka folk som spelar tillsammans att inte alltid kunna vara i samma lag skapar lika mycket frustration åt andra hållet. Ett annat stort problem just nu är att det inte ens finns någon möjlighet att byta lag. Så även fast jag skulle vilja hoppa över för att hjälpa andra laget så går det inte.

En lösning jag har funderat på som förvisso skulle behöva communityservrar tillbaka i det gamla stuket är att serverägaren kan välja att balansera på fyra olika nivåer. All balansering sker innan nästa karta startar, så aldrig under rundans gång.

  • I första läget kan servern flytta om alla på servern baserat på prestation (t ex stats eller vad man nu väljer att gå på). Detta bryter squads, så spelar du med en vän kan ni behöva spela mot varandra om serverns balanseringssystem tycker det ger en jämnare match. I teorin det läget som bör kunna ge det mest jämna resultatet. Hade passat bra på infantry-servrar med lite mindre folk.

  • I andra läget så balanserar man på samma sätt men behåller squads. Men eftersom en duktig squad kan ha stor påverkan på matchen så kommer balanseringen inte bli lika bra, men det är en uppoffring för att folk ska kunna få spela tillsammans (max 4). Detta tycker jag borde kunna vara standardläget på deras officiella servrar.

  • I tredje läget kommer servern behålla spelare som är vänner tillsammans på Origin. Så ännu mindre balansering men gör det möjligt för fler än 4 att kunna spela tillsammans. Kanske hade passat större communities som driver sina egna servrar.

  • All form av balansering avstängd. Du stannar kvar i laget du hamnade när du joinade servern.

Permalänk
Medlem

Är såå sjukt trött på skiten. I grunden ett kul spel men DICE klarar ju uppenbarligen inte att få det att funka. Mängder med cheaters också. Avslutade precis en match där en spelare låg på 55 kills och 0 deaths. Han träffade allt. Vad är nöjet liksom? Samtidigt ska de nu kränga BF6, kommer bli samma sak där. Kommer definitivt INTE handla eländet, Jag har gett upp multiplayer på PC.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

Ngn mer som har problem med att se sina Stats och framgångar?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Ngn mer som har problem med att se sina Stats och framgångar?

Hade det problemet redan igår.

Permalänk
Medlem

Tycker trots alla fuskare och obalansen som detta spel har,att det kan vara riktigt j.kla kul.

Trixet är att inte spela det så ofta har jag märkt,samt att lämna matchen direkt man märker en eller flera uppenbara fuskare.

Permalänk
Skrivet av Fahla:

Hade det problemet redan igår.

Samma här, har du ngn aning på fix?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Samma här, har du ngn aning på fix?

Nep,fortfarande inga stats..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

JA fy fabian vad fuskare det finns idag som härjar fritt! Nästan omöjligt att spela ett enda game utan fuskare idag. VaArenda kid verkar ha nån aimbot eller exploit idag.

Skrivet av 220volt:

Ja fuskare stöter man på titt som tätt, men det är ändå obalansen som stör mig mest. Antigen hamnar man i ett lag som fullständigt dominerar eller ett lag beståendes av bots. Tråkigt oavsett vilket!

Skrivet av Ragnvlad:

Är såå sjukt trött på skiten. I grunden ett kul spel men DICE klarar ju uppenbarligen inte att få det att funka. Mängder med cheaters också. Avslutade precis en match där en spelare låg på 55 kills och 0 deaths. Han träffade allt. Vad är nöjet liksom? Samtidigt ska de nu kränga BF6, kommer bli samma sak där. Kommer definitivt INTE handla eländet, Jag har gett upp multiplayer på PC.

Skrivet av Fahla:

Tycker trots alla fuskare och obalansen som detta spel har,att det kan vara riktigt j.kla kul.

Trixet är att inte spela det så ofta har jag märkt,samt att lämna matchen direkt man märker en eller flera uppenbara fuskare.

Har bara haft spelet någon vecka men har börjat märka att folk skjuter en från vinklar där de omöjligen kan se en. Typ när man ligger i ett hål eller bakom en kulle med vegetation framför som man inte kan se igenom. Det har inte med netcode att göra utan jag har legat i flera sekunder innan någon sniper eller mg prickar mig. Är detta fuskare? De har ofta väldigt, väldigt bra K/D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Har bara haft spelet någon vecka men har börjat märka att folk skjuter en från vinklar där de omöjligen kan se en. Typ när man ligger i ett hål eller bakom en kulle med vegetation framför som man inte kan se igenom. Det har inte med netcode att göra utan jag har legat i flera sekunder innan någon sniper eller mg prickar mig. Är detta fuskare? De har ofta väldigt, väldigt bra K/D.

Battlefield V har en hel del fuskare och det är tillsammans med autobalansering ett av de största problemet med spelet. Däremot är antalet falska fuskankagelser som sämre spelare kastar ur sig väldigt mycket högre än så, så var lite försiktig med vad du läser och tror. Battlefield är en spelserie som har funnits i många år och det finns en hel del duktiga spelare där ute. Det finns också spelare som springer runt tillsammans som 5-8 personer som alltid kommer ligga i toppen när du håller in TAB. Det är mycket som händer i ett spel som Battlefield som påverkar, exempelvis spotting. Fotsteg hörs också jättetydligt så det är enkelt att spela på ljud. Att dö bakom väggar lite då och då tillhör bara den äkta Battlefield-upplevelsen.

När jag spelade mer aktivt hade en stor majoritet av fuskarna låg rank, hög ping och något form av kinesiskt namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Battlefield V har en hel del fuskare och det är tillsammans med autobalansering ett av de största problemet med spelet. Däremot är antalet falska fuskankagelser som sämre spelare kastar ur sig väldigt mycket högre än så, så var lite försiktig med vad du läser och tror. Battlefield är en spelserie som har funnits i många år och det finns en hel del duktiga spelare där ute. Det finns också spelare som springer runt tillsammans som 5-8 personer som alltid kommer ligga i toppen när du håller in TAB. Det är mycket som händer i ett spel som Battlefield som påverkar, exempelvis spotting. Fotsteg hörs också jättetydligt så det är enkelt att spela på ljud. Spelar du lite mer så kommer också lära dig vart folk brukar sitta när dom tar över en flagga som eftersom majoriteten av spelarna lägger sig prone i ett hörn. Så springer du rakt på folk brukar det ofta komma klagomål som "wallhack" och liknande.

När jag spelade mer aktivt hade en stor majoritet av fuskarna låg rank, hög ping och något form av kinesiskt namn.

Ja det ligger nog något i det. Bara väldigt frustrerande att bli one shottad av folk man omöjligt kan se när man ligger och healar sig men det är väl en sniper som spottar åt sina polare och därför kan se mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Balansering i Battlefield är knepigt.

En lösning jag har funderat på som förvisso skulle behöva communityservrar tillbaka i det gamla stuket är att serverägaren kan välja att balansera på fyra olika nivåer. All balansering sker innan nästa karta startar, så aldrig under rundans gång.

Basera på:
Hur många sekunder/minuter en spelare är på en flagga för ta över en bas, hur många medics/ammo denne kastar ut och lägg dem tillsammans med som spelar likadant, då hade det vart intressanta matcher.
90% av spelarna idag SKITER fullstängit i att de är medic eller ammo personer, jag kan vråla AMMO AMMO eller MEDIC MEDIC men får ändå inget. Gäller nog alla BF spel idag.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Halloj... varför nollas det när man ändrar i Nvidia programinställningar?
Vill ha ökad bildskärpa på tex... men startar jag spelet funkar det inte, och 3D inställmningar har det gått tillbaka till original inställningar... det gör inte så i tex pubg... :/

Permalänk

Tagit upp BF V igen i inväntan på BF 2042.

Tycker mig inte stött på allt för många (åtminstone inte uppenbara) fuskare på community 200% servrar.

Någon som kan bekräfta att de härjar mindre fritt på dessa servrar eller är det jag som bara är för naiv och tror att fuskare inte söker sig till dessa privata hardcore servrar? Brukar inte ha nå problem att ligga top 5 och få jämna matcher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackofaces1:

Tagit upp BF V igen i inväntan på BF 2042.

Tycker mig inte stött på allt för många (åtminstone inte uppenbara) fuskare på community 200% servrar.

Någon som kan bekräfta att de härjar mindre fritt på dessa servrar eller är det jag som bara är för naiv och tror att fuskare inte söker sig till dessa privata hardcore servrar? Brukar inte ha nå problem att ligga top 5 och få jämna matcher.

Ett ett par månader sedan var det helt överjäkligt med fuskare men när jag varit nu så har det fungerat bra.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Spelnyckel till BF5 om någon vill hinna öva inför BF2042 DYFF-52TC-HFFP-CMDW-BXMA