Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem

@Zemlan: Hahah, tack för tipsen! Uppskattas. Ja, jag har inte rage quittat ännu så nästa patch så blir det shrubberymastery för min del

Modern Warfare brukar ju favor the bold.... Lite för snabbt för min del nu för tiden. Ålder är inget man motverkar med en 144Mhz skärm

Permalänk
Medlem

@jagardaniel: Inte elakt och det är en fair fråga. Jag är inte bäst, men det händer allt för ofta för att bara vara en slump.
Händer allt som oftast mot Type 2-a samt hagelgevär, gärna på sevrar där folk har ping mellan under tio och över 150. Ungefrä som i BF4.

Att det skall handla om position beror ju väldigt mycket på vilken bana och spelkläge man spelar. När det gäller att fånga områden är det twitch play som gäller i väldigt stor grad för att säkra områdena och där en person med Typ2-a spurtar in, bunny hoppar och blåser bort tre fyra spelare utan problem - position my ass. (Inte menat mot dig.)

Mycket av problemet känner jag har att göra med att spelet är så svårt att ställa in proportionerligt, det känns helt enkelt som smör, även på en dator med ett 2070 kort, 192 inställning och runt 90-150 fps. INställningar i siktet är svårt att begripa, även med hjälp av vissa filer. Efter att jag suttit en trettio minuter, surfat och testat inställningar gick min k/D upp rejält mot en mer neutral prestation.

Kommer ihåg att detta är tämligen överensstämmande med andra BF spel, man måste ändra och tweaka en hel del för att få det bra. Många som har gjort detta har ju ett rejält övertag mot oss nykommlingar. Nåja - man får väl se vad som händer. Ger det ett par chanser till annars blir det typ Overwatch eller nått för att stilla lite pang pang begär och tillbaks till RPG träsket istället

Permalänk
Skrivet av Foolwolf:

@jagardaniel: Inte elakt och det är en fair fråga. Jag är inte bäst, men det händer allt för ofta för att bara vara en slump.
Händer allt som oftast mot Type 2-a samt hagelgevär, gärna på sevrar där folk har ping mellan under tio och över 150. Ungefrä som i BF4.

Att det skall handla om position beror ju väldigt mycket på vilken bana och spelkläge man spelar. När det gäller att fånga områden är det twitch play som gäller i väldigt stor grad för att säkra områdena och där en person med Typ2-a spurtar in, bunny hoppar och blåser bort tre fyra spelare utan problem - position my ass. (Inte menat mot dig.)

Mycket av problemet känner jag har att göra med att spelet är så svårt att ställa in proportionerligt, det känns helt enkelt som smör, även på en dator med ett 2070 kort, 192 inställning och runt 90-150 fps. INställningar i siktet är svårt att begripa, även med hjälp av vissa filer. Efter att jag suttit en trettio minuter, surfat och testat inställningar gick min k/D upp rejält mot en mer neutral prestation.

Kommer ihåg att detta är tämligen överensstämmande med andra BF spel, man måste ändra och tweaka en hel del för att få det bra. Många som har gjort detta har ju ett rejält övertag mot oss nykommlingar. Nåja - man får väl se vad som händer. Ger det ett par chanser till annars blir det typ Overwatch eller nått för att stilla lite pang pang begär och tillbaks till RPG träsket istället

När det kommer till pingen upplever jag samma problem som du i alla battlefield spel. Folk med hög ping 150+ och spelare med väldigt låg ping 2-6 ping är väldigt svåra att döda och det spelar ingen roll vilken skill de har. Sen blir det ännu värre mot proffs från Belgien t.ex där de har en ping på 3-4 och vet hur man spelar. Har varit med om det många ggr. Vi är 3 som skjuter samtidigt och de tar knappt någon skada. Samma sak om man t.ex spelar BF4 på ryska servers har en del spleare 1-2 ping.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

När det kommer till pingen upplever jag samma problem som du i alla battlefield spel. Folk med hög ping 150+ och spelare med väldigt låg ping 2-6 ping är väldigt svåra att döda och det spelar ingen roll vilken skill de har. Sen blir det ännu värre mot proffs från Belgien t.ex där de har en ping på 3-4 och vet hur man spelar. Har varit med om det många ggr. Vi är 3 som skjuter samtidigt och de tar knappt någon skada. Samma sak om man t.ex spelar BF4 på ryska servers har en del spleare 1-2 ping.

Exakt! precis den upplevelsen har jag. När vi körde BF4 hade vi en egen server där man kunde sätta begränsningar på PING och det gjorde att man fick en mycket jämnare upplevelse.

Permalänk
Medlem

@Foolwolf
@Pvt_Rinzler

Hmm, har aldrig upplevt det ni upplever med ping faktiskt. Tror jag i varje fall. Generellt sett har spelare 20-50 ping på de servrar jag brukar kastas in i tycker jag. Brukar dock aldrig kolla på pingen iofs så vet inte exakt för jag har nog typ aldrig upplevt att det var pga den jag dog.

AD-AD spamm medan folk skjuter från höften osv dock sker desto oftare. Satan vad jag hatar det...men det är effektivt mot mindre vana speksre. Rörelserna på spelare är lite för direkt tycker jag så deras karaktär rycker liksom fram och tillbaka överdrivet mycket trots att rörelsen i sig inte är stor. Så ibland med SLRs eller SARs hamnar man helt i ofas och överkompenserar för deras rörelser pga de rycker så snabbt fram och tillbaka att man lurar ögat. Ser ut som de borde röra sig mycket längre åt höger och vänster än de gör för de stannar och byter sida så tvärt. Det är frustrerande som Fan. Men visst, oftast klaffar allt och man dödar töntarna ändå. Bara sjukt frustrerande de gånger man misslyckas xD

Detta fixade de i BF4 men DICE Stockholm verkar inte få memot så varje nytt BF har det igen typ.

Folk som vaultar över saker är också mysko. Man måste ha i åtanke att de kan börja skjuts rätt långt innan det ser ut som de borde kunna skjuta. Och dessutom teleportera de ibland en liten sträcka efter de hoppat över höga väggar tex. Men tror fortfarande inte det har med Ping att göra. Bara slarvigt designat av DICE.

Är iaf bättre än BF3 där man var odödlig i vault animationer om jag inte missminner mig, vet inte hur ofta folk kom undan pga det.

*edit *
Aja, är snåproblem man inte stöter på allt för ofta. Men det har ju dödat en några gånger trots allt och man sitter där som en fågelholk efteråt och fattar inte hur det gick till.
*/edit *

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

@Foolwolf
@sadin

Hmm, har aldrig upplevt det ni upplever med ping faktiskt. Tror jag i varje fall. Generellt sett har spelare 20-50 ping på de servrar jag brukar kastas in i tycker jag. Brukar dock aldrig kolla på pingen iofs så vet inte exakt för jag har nog typ aldrig upplevt att det var pga den jag dog.

AD-AD spamm medan folk skjuter från höften osv dock sker desto oftare. Satan vad jag hatar det...men det är effektivt mot mindre vana speksre. Rörelserna på spelare är lite för direkt tycker jag så deras karaktär rycker liksom fram och tillbaka överdrivet mycket trots att rörelsen i sig inte är stor. Så ibland med SLRs eller SARs hamnar man helt i ofas och överkompenserar för deras rörelser pga de rycker så snabbt fram och tillbaka att man lurar ögat. Ser ut som de borde röra sig mycket längre åt höger och vänster än de gör för de stannar och byter sida så tvärt. Det är frustrerande som Fan. Men visst, oftast klaffar allt och man dödar töntarna ändå. Bara sjukt frustrerande de gånger man misslyckas xD

Detta fixade de i BF4 men DICE Stockholm verkar inte få memot så varje nytt BF har det igen typ.

Folk som vaultar över saker är också mysko. Man måste ha i åtanke att de kan börja skjuts rätt långt innan det ser ut som de borde kunna skjuta. Och dessutom teleportera de ibland en liten sträcka efter de hoppat över höga väggar tex. Men tror fortfarande inte det har med Ping att göra. Bara slarvigt designat av DICE.

Är iaf bättre än BF3 där man var odödlig i vault animationer om jag inte missminner mig, vet inte hur ofta folk kom undan pga det.

rubberbanding är ett problem med BF, och det är kompensationen med motståndarens prestanda och ping jämtemot din. Därför gubbarna "teleporteras"

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

rubberbanding är ett problem med BF, och det är kompensationen med motståndarens prestanda och ping jämtemot din. Därför gubbarna "teleporteras"

Hmm, ok. Bara udda att det bara sker när folk hoppar över väggar, aldrig annars. Men är väl där just skillnader i ping kan deras till sin spets antar jag. Är ju inte alltid det sker iofs. Tror jag, är som sagt rätt sällan jag stöter på det så vetifan xD

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivet av Niivpzi:

rubberbanding är ett problem med BF, och det är kompensationen med motståndarens prestanda och ping jämtemot din. Därför gubbarna "teleporteras"

Jag ser ingen teleportering av gubbarna. De är där de är men av någon aneldning reggas inte något på de. Man får ofta inte ens någon visuell bekräftelse att kulorna träffar motståndaren. Det är som att de är på min skärm där jag ser de, men i själva verket är de kanske en halvmeter åt sidan. Annars har jag väldigt stabilt internet, 25 ping på de flesta server och på de ryska runt 30-35.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag ser ingen teleportering av gubbarna. De är där de är men av någon aneldning reggas inte något på de. Man får ofta inte ens någon visuell bekräftelse att kulorna träffar motståndaren. Det är som att de är på min skärm där jag ser de, men i själva verket är de kanske en halvmeter åt sidan. Annars har jag väldigt stabilt internet, 25 ping på de flesta server och på de ryska runt 30-35.

Just därför sker det komensation, detta är ett spel där prestanda och ping försöker jämna ut sig mellan spelarna, en Ryss med 150 i ping har redan sprungit till andra sidan huset medan han kommit halvvägs på din skärm, eller att hans fps är otroligt låg med droppar så det registrerar olika för er.
Din ping på 25 spelar ingen roll här om motståndaren har det dåligt.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Såg fram emot att lira efter 6.2 men när alla (fem) matcher är totalt obalanserade så tröttnade jag ganska snabbt, dessutom är respawn buggen tillbaka! Det jag hann lära mig var att Type 2a är ännu värre nu!

Nära att avinstallera och sälja datorn...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Såg fram emot att lira efter 6.2 men när alla (fem) matcher är totalt obalanserade så tröttnade jag ganska snabbt, dessutom är respawn buggen tillbaka! Det jag hann lära mig var att Type 2a är ännu värre nu!

Nära att avinstallera och sälja datorn...

Hur fan kan type 2 vara ännu värre? Den är nerfad, det är det enda de gjort med den... Finns ingen aspekt av den som de förbättrat. Eller tänker du jämfört med andra SMGs kanske? Type 2A lär förbli king i närstrid iaf, bara gilla läget där. Den nerfas kanske ytterligare men då är det för att göra den ännu sämre på håll än den är nu. I närstrid är och förblir den garanterat bäst.

Men aa, balansen är ett problem jag håller med. Hoppas de tar tag i det till en framtida patch. Bättre hade ju vart att inte röra vapenbalansen ingen ville ha rörd och så hade en autobalancer som är typ okej iaf kommit med 6.2. Men icke. Kanske är mer komplext att göra än man tror 2020, vad vet jag.

Håller tummarna på att det är på G på sikt. Blir lätt obalanserad som sagt. Speciellt när en sida får en fordonsfantast och den andra sidan inte. Är det infanteri vs infanteri sker det ju också, men tycker inte det blir lika extremt då iaf.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Hur fan kan type 2 vara ännu värre? Den är nerfad, det är det enda de gjort med den... Finns ingen aspekt av den som de förbättrat. Eller tänker du jämfört med andra SMGs kanske? Type 2A lär förbli king i närstrid iaf, bara gilla läget där. Den nerfas kanske ytterligare men då är det för att göra den ännu sämre på håll än den är nu. I närstrid är och förblir den garanterat bäst.

Men aa, balansen är ett problem jag håller med. Hoppas de tar tag i det till en framtida patch. Bättre hade ju vart att inte röra vapenbalansen ingen ville ha rörd och så hade en autobalancer som är typ okej iaf kommit med 6.2. Men icke. Kanske är mer komplext att göra än man tror 2020, vad vet jag.

Håller tummarna på att det är på G på sikt. Blir lätt obalanserad som sagt. Speciellt när en sida får en fordonsfantast och den andra sidan inte. Är det infanteri vs infanteri sker det ju också, men tycker inte det blir lika extremt då iaf.

Ja närstrid såklart, men lyckas man kontrollera recoil så är den livsfarliga även på längre avstånd.

Lirade några matcher till sen som även dom var obalanserade. Förutom att respawn buggen fortfarande existerar så är även "could not fetch report" tillbaka. Upplevde även sämre prestanda med random stutter då o då trots hög fps.

Jag vet inte riktigt vad Dice sysslar med, verkar vara lekstuga. Spelet har funnits i 15 månader och känns stundtals fortfarande beta.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Ja närstrid såklart, men lyckas man kontrollera recoil så är den livsfarliga även på längre avstånd.

Lirade några matcher till sen som även dom var obalanserade. Förutom att respawn buggen fortfarande existerar så är även "could not fetch report" tillbaka. Upplevde även sämre prestanda med random stutter då o då trots hög fps.

Jag vet inte riktigt vad Dice sysslar med, verkar vara lekstuga. Spelet har funnits i 15 månader och känns stundtals fortfarande beta.

Nu har jag inte använt 2A alls. Inte ens låst upp den av princip, men med nuvarande rekyl känner jag att "längre avstånd" är rätt så relativt va? Körde med Thompson när spelet var nytt och rekylen var då pass på den att det var inte många meter man effektivt kunde få ner folk ens när jag började lära mig tygla den. Men får se i helgen när jag lirar, kanske ändrar åsikt, får väl se -P

Har läst att vissa får tömma någon cashe pga efter patcher kan de få sämre prestanda och stutters osv. Reparera spelet gör ingen skillnad heller? Testa dessa grejer ev? Inte hunnit testa 6.2 själv än så jag får väl se hur det funkar för mig.

Men ja, det är synd att det alltid blir konstiga problem med patcher. Uppenbarligen har DICE svårt att testa patcher ordentligt internt. Synd att de inte kör med testserver och blandar in communityn mer. Dels kan folk ge lite feedback på tex 2A, kanske önska lite större nerfs och "could not fetch report" hade säkert fångats upp bättre. Småsaker kan man ju köpa, men att gamla problem kommer tillbaka är ju rätt illa.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Nu har jag inte använt 2A alls. Inte ens låst upp den av princip, men med nuvarande rekyl känner jag att "längre avstånd" är rätt så relativt va? Körde med Thompson när spelet var nytt och rekylen var då pass på den att det var inte många meter man effektivt kunde få ner folk ens när jag började lära mig tygla den. Men får se i helgen när jag lirar, kanske ändrar åsikt, får väl se -P

Har läst att vissa får tömma någon cashe pga efter patcher kan de få sämre prestanda och stutters osv. Reparera spelet gör ingen skillnad heller? Testa dessa grejer ev? Inte hunnit testa 6.2 själv än så jag får väl se hur det funkar för mig.

Men ja, det är synd att det alltid blir konstiga problem med patcher. Uppenbarligen har DICE svårt att testa patcher ordentligt internt. Synd att de inte kör med testserver och blandar in communityn mer. Dels kan folk ge lite feedback på tex 2A, kanske önska lite större nerfs och "could not fetch report" hade säkert fångats upp bättre. Småsaker kan man ju köpa, men att gamla problem kommer tillbaka är ju rätt illa.

Jag ska se hur det flyter på senare i eftermiddag, annars får jag prova att rensa cache. För dagen innan patchen rullade det på bra och jag har inte ändrat några inställningar i spelet eller NVCP.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

@zemlan

Att rensa cache verkade fungera 👍

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Orkar man ge sig på att spela igen? Nu när de återigen i mångt och mycket fått gå tillbaka. Det är pinsamt hur det är skött och synd på all denna potential som fått stå tillbaka på grund av rent ut sagt korkade beslut.

Permalänk
Medlem

Har lirat en hel del nu i helgen och 6.2 gjorde helt klart spelet mycket roligare igen tycker jag!

Vissa saker som brist på autobalans och flygplanen gör sig konstant påminda men själva skjutandet är mycket trevligare. Jag är överlag supernöjd men jag förstår inte varför det tog tre månader att ändra lite siffror på vapnen i bakgrunden...

För egen del tycker jag allvarligt talat att flygplanen eller rentav luften i allmänhet kan de göra sig av med i framtida BF. Visst, "combined arms" Är en del av BF men sedan BF4 har de enbart orsakat frustration för mig. På marken är man för det mesta bara byte åt dem. Fan är det för design...

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Har lirat en hel del nu i helgen och 6.2 gjorde helt klart spelet mycket roligare igen tycker jag!

Vissa saker som brist på autobalans och flygplanen gör sig konstant påminda men själva skjutandet är mycket trevligare. Jag är överlag supernöjd men jag förstår inte varför det tog tre månader att ändra lite siffror på vapnen i bakgrunden...

För egen del tycker jag allvarligt talat att flygplanen eller rentav luften i allmänhet kan de göra sig av med i framtida BF. Visst, "combined arms" Är en del av BF men sedan BF4 har de enbart orsakat frustration för mig. På marken är man för det mesta bara byte åt dem. Fan är det för design...

Tänk vad mycket tid man kunde sparat ifall man bara ändrade det h'är med att göra närstridsvapen sämre på mellan till lång range först, istället för att göra som man gjorde och ändra allt när ingen ens efterfrågat det. Tycker det är bra att närstridsvapen nu är sämre på längre distans, mer realistiskt och man får välja och planera vapen efter hur man vill spela den omgången typ.

Och istället för allt detta så kunde man förbättrat andra saker eller t om börjat på eller släppt en ny karta redan. För det behövs 2-3 nya kartor närmasta månaden nu. Hoppas man planerar att gå till Europa och köra lite ryskt eller andra klassiska tyska kartor.

Permalänk
Medlem

Personlig tycker jag att fuskare och ojämna lag är ett större problem än vad 5.2.2 TTK var.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Personlig tycker jag att fuskare och ojämna lag är ett större problem än vad 5.2.2 TTK var.

Ja, på sista tiden har jag faktiskt stött på lite hackers. Haft tur annars. Dock ytters ovanligt att det stör mig annat än att ett lag får ju förstås ett orättvist övertag. Tråkmånsar i bombplan är ett mycket större problem tycker jag personligen. För svårt att skjuta ner dem och man har bättre saker för sig än att stirra upp på himlen när de gör sin nästa runda hela tiden...

Men hackers trivs bäst där lagen drabbar samman i stora mängder. Det är exakt där jag och polarna alltid undviker att vara så gott vi kan eftersom vi tycker den typen av gameplay är tråkig och oinspirerande. Men det är ju trist för de som vill vara kring dessa flaggor...

Lagbalans är ett problem de borde ta på allvar nu, det håller jag verkligen med om. Kan inte vara så svårt att implementera något som i alla fall skyfflar runt folk lite baserat på deras score eller kanske en mix score+kills och som respekterar squads. Iaf privata squads man låst till friends only. Är riktigt trist när det är uppenbart enorm skillnad i kvalité på lagen.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Ja, på sista tiden har jag faktiskt stött på lite hackers. Haft tur annars. Dock ytters ovanligt att det stör mig annat än att ett lag får ju förstås ett orättvist övertag. Tråkmånsar i bombplan är ett mycket större problem tycker jag personligen. För svårt att skjuta ner dem och man har bättre saker för sig än att stirra upp på himlen när de gör sin nästa runda hela tiden...

Men hackers trivs bäst där lagen drabbar samman i stora mängder. Det är exakt där jag och polarna alltid undviker att vara så gott vi kan eftersom vi tycker den typen av gameplay är tråkig och oinspirerande. Men det är ju trist för de som vill vara kring dessa flaggor...

Lagbalans är ett problem de borde ta på allvar nu, det håller jag verkligen med om. Kan inte vara så svårt att implementera något som i alla fall skyfflar runt folk lite baserat på deras score eller kanske en mix score+kills och som respekterar squads. Iaf privata squads man låst till friends only. Är riktigt trist när det är uppenbart enorm skillnad i kvalité på lagen.

AA vapnen borde få en rejäl buff så man har en chans att skjuta ner dessa plan. Gillade Fliegerfaust innan den blev nerfad, då hade man åtminstone en chans att skjuta ner dom.

Jag spelar ofta tidigt på morgonen och då är det många kineser inne och lirar på EU servrar, så då stöter man på fuskare titt som tätt.

Ja det borde ju inte vara så svårt för DICE att implementera ett system som sköter det automatiskt.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

När tror ni dom fixat Report Id buggen?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

När tror ni dom fixat Report Id buggen?

Ska man tro dom själv så står det väl början av veckan, men känns tvek just nu.

#buggfield

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

När tror ni dom fixat Report Id buggen?

Står i menyn i spelet, uppe i vänstra hörnet ett meddelande när de ska göra en uppdatering på serversidan som ska fixa problemet. Meddelandet var där igår iaf. Minns dock inte datumet men tror det var idag mellan 09-11 de skulle stänga servrarna och fixa det.

Så det är på G

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

Köpte nyligen en Razer Viper Wireless och passade på att göra en montage, tell me if you like.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

@staren: Prova i BFV att göra följande ändring: Options --> Video --> Film Grain = OFF
Funkade fint för mig, skriv gärna om det löste sig.

IMO,Skärmen jag nämnde, NO go!
Helt klart inga probs med Swift 278q.
så problem löst.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med att träd, gräs, buskage och en del andra element skimrar eller blinkar när man rör musen?

Detta är mest tydligt när man kör TAA Low och på banor med mycket träd och buskage som Twisted Steel, Arras, Wake Island.

Det lustiga är att om jag kör man handkontroll istället för mus och gör samma rörelser så uppstår inte detta. Jag har provat flertalet möss, har just nu en Razer Viper Wireless och det beter sig likadant med Logitech G305.

Det försvinner om jag låser fps till 60fps.

Har provat allsköns inställningar, adaptiv synk på eller av, vsync på eller av, future frame rendering osv, men inget löser problemet. Har även provat olika kombinationer i NVCP.

Jag har kört med två olika skärmar och även min tv Sony XF9005 i 1080p 120Hz och alla visar detta. Så man kan nog utesluta hårdvara.

Har inte sett det är i andra spel, CoD MW, Far Cry 5, Battlefield 4 osv

Jag hittade en gammal tråd där en snubbe beskriver exakt samma problem som jag upplever
https://www.reddit.com/r/battlefield_live/comments/a174ia/bfv...

https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/165444/mouse-...

Spelade några matcher igår och det känns som det blivit värre än någonsin.

Ingen annan som observerat det här?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Någon annan som har problem med att träd, gräs, buskage och en del andra element skimrar eller blinkar när man rör musen?

Detta är mest tydligt när man kör TAA Low och på banor med mycket träd och buskage som Twisted Steel, Arras, Wake Island.

Det lustiga är att om jag kör man handkontroll istället för mus och gör samma rörelser så uppstår inte detta. Jag har provat flertalet möss, har just nu en Razer Viper Wireless och det beter sig likadant med Logitech G305.

Det försvinner om jag låser fps till 60fps.

Har provat allsköns inställningar, adaptiv synk på eller av, vsync på eller av, future frame rendering osv, men inget löser problemet. Har även provat olika kombinationer i NVCP.

Jag har kört med två olika skärmar och även min tv Sony XF9005 i 1080p 120Hz och alla visar detta. Så man kan nog utesluta hårdvara.

Har inte sett det är i andra spel, CoD MW, Far Cry 5, Battlefield 4 osv

Jag hittade en gammal tråd där en snubbe beskriver exakt samma problem som jag upplever
https://www.reddit.com/r/battlefield_live/comments/a174ia/bfv...

https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/165444/mouse-...

Spelade några matcher igår och det känns som det blivit värre än någonsin.

Ingen annan som observerat det här?

Hmm, tror inte jag sett detta iaf. Ska lira ikväll så kan ju ta en koll om jag kommer ihåg, kolla om jag kan se det också.

Jag lirar dock allt på ultra så TAA high. Bara slagit av post processing som grain osv och motion blur är förstås av också. Men i övrigt allt på max i 1080p.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Hmm, tror inte jag sett detta iaf. Ska lira ikväll så kan ju ta en koll om jag kommer ihåg, kolla om jag kan se det också.

Jag lirar dock allt på ultra så TAA high. Bara slagit av post processing som grain osv och motion blur är förstås av också. Men i övrigt allt på max i 1080p.

Ja kika gärna och prova att ställa ner TAA till Low för då blir det extra tydligt. Kör du med 144Hz skärm?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Testade lite fram och tillbaka och det är för mig väldigt tydligt hur träd och annat flimrar/blinkar när man rör musen. Med TAA High så försvinner det helt i princip, men gillar inte hur spelet ser ut då.

Provade att gå in i spectator med TAA low och gjorde liknande rörelser med musen och då såg jag inga problem...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |