Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem

Tycker ni?
Sämsta BF som jag spelat...
Inte lirat hardline iofs...

Permalänk
Medlem

@Swennis: Gillade spelet i början. Tröttnade dock efter någon vecka. Har inte spelat sen våren 2019.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dne:

Är det någon mer än jag som ser helt sjuka CPU spikes i BF V?
Märker inte av något i benchmarks eller andra spel och ser inga WHEA errors i HWinfo när det sker.
HWinfo listar inte heller några maximums över 80% användning.

https://i.imgur.com/AlqRhRp.jpg

Kör en 9900K i stock och ligger runt 60% cpu användning i snitt.
Settings ultra med directx 12 och utan ray tracing.
Oftast yttrar det när något exploderar eller när man zonar mellan olika från att t ex vara död till att spawna.

Byt till DX11 och spela några timmar så din GPU hinner bygga upp shaders. Kör även high performance powerplan i Windows.
Har länge haft samma problem själv.

Permalänk
Medlem

Brukar spela BFV lite då och då, blir väl att testa igen i sommar när sista stora updaten kommer men överlag är nog BFv ett av de sämsta BF spelen jag har spelat, väldigt trista maps och gameplay samt dålig content. Har gått tillbaks till BF4 och BF1. Finns fortfarande förvånansvärt mycket servrar uppe i båda spelen.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Har försökt spela sporadiskt under de senaste månaderna men spelet kraschar konstant efter några få minuter utan några felmeddelanden. Har alltid uppdaterat till senaste drivrutinerna för grafikkortet men det hjälper inte. Har även stängt av MSI Afterburner men det hjälper inte heller. Det här är ju skrattretande. Spelet fungerade mycket bättre tom när det var nysläppt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Tycker ni?
Sämsta BF som jag spelat...
Inte lirat hardline iofs...

Hardline var helt ok imo 🤔

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk

Uppgraderar man nya sniper pickan till 6x förstoring buggar den ur och slutar göra skada.
Bara så ni vet!

Permalänk
Medlem

Någon annan som upplever att det är extremt mycket fuskare nuförtiden kontra bara en månad tillbaka på PC?

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem

@razeer:
Nja det var längesen jag stötte på en uppenbar fuskare, tycker det mest är n00bs som i chatten anklagar bra spelare för fusk.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Finns det bf2 servrar uppe?
Sorry om offtopic, men man har lite bf sug ibland, men bf5 fastnar jag inte för...

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Finns det bf2 servrar uppe?
Sorry om offtopic, men man har lite bf sug ibland, men bf5 fastnar jag inte för...

Vet ej om det finns. Borde finnas några enstaka men tänk på att det är hela 15 år gammalt.

Du har ju massvis av andra BF spel att välja på:
Battlefield Bad Company 2
Battlefield 3
Battlefield 4
Battlefield Hardline
Battlefield 1

Pm:a mig ditt Origin nick så kan vi hooka upp och lira BF. Får man fråga varför du inte har fastnat för BF V? Jag tycker att det är rena mästerverket....

Permalänk
Medlem

Testar köra lite bfV, för att ge det en chans till...
Varför sparas inte mina settings i Nvidia till spelet? Vill ha "föredrar max prestanda" och lite ökad bildskörpa... men inställningarna går tillbaka så fort jag startat spelet, varför? :/

Permalänk
Medlem

Lirade mkt BF5 när det släpptes. Sedan började det meckas med en massa spelmekanik, det känns som man borde ha låtit time to kill vara osv. Fick sedan min första unge, så gamingen har legat lite på is.

Hoppas kunna återvända när BF6 släpps

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem

Ett bra spel men kan definitivt bli lite väl rörig och mycket för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sallom:

Ett bra spel men kan definitivt bli lite väl rörig och mycket för min del.

Håller med! Förstår att man vill skapa en epsikt känsla med 64 spelare och grymt soundtrack, men alla är lite överallt känns det som. Fortfarande kul dock men bara lirat ett par månader

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sallom:

Ett bra spel men kan definitivt bli lite väl rörig och mycket för min del.

Skrivet av d141:

Håller med! Förstår att man vill skapa en epsikt känsla med 64 spelare och grymt soundtrack, men alla är lite överallt känns det som. Fortfarande kul dock men bara lirat ett par månader

Vilket är också vad som har varit hela grejen med Battlefield sedan BF3 släpptes. Ett kaos man "bara kan uppleva på slagfältet" var ju mer eller mindre deras slogan för när de lanserade spelet.

Permalänk
Medlem

Det är kul en stund, men tröttnat har man. Man får hoppas på att nästa spelet i serien sänker tempot lite. BF2, BC2, BF3 var helt perfekt. Allt känns som en blanding mellan CoD och BF nu.

Permalänk

Underbart spel. Fullkomligen älskar det

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Jag får fryslagg i någon mikrosekund ungefär var tioende sekund. Dragit ned på de mesta inställningarna. Något tips?

Permalänk

vad har du för GPU, Nividia eller AMD?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

vad har du för GPU, Nividia eller AMD?

Gigabyte Geforce GTX 1060 3GB

Medveten om att minnet är under rekommendation, men jag spelar hellre med grottmännisko-fps än fryslagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Gigabyte Geforce GTX 1060 3GB

Medveten om att minnet är under rekommendation, men jag spelar hellre med grottmännisko-fps än fryslagg.

DX11 eller 12, vet att DX12 i Battlefield 5 orsakar micro-stutter för mig. Kolla även så att future frame rendering är på.

Om du har 16gb ram eller mindre så kör det här programmet också
https://www.wagnardsoft.com/content/intelligent-standby-list-...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

DX11 eller 12, vet att DX12 i Battlefield 5 orsakar micro-stutter för mig. Kolla även så att future frame rendering är på.

Om du har 16gb ram eller mindre så kör det här programmet också
https://www.wagnardsoft.com/content/intelligent-standby-list-...

Tack för det! Ska testa när jag kommit hem. Är det mer ram jag ska satsa på eller åker jag på en ny gpu? BF5 är nog det tyngsta spelet jag spelar, egentligen,

Gigabyte Geforce GTX 1060 3GB
16bg ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Tack för det! Ska testa när jag kommit hem. Är det mer ram jag ska satsa på eller åker jag på en ny gpu? BF5 är nog det tyngsta spelet jag spelar, egentligen,

Gigabyte Geforce GTX 1060 3GB
16bg ram

En ny GPU med mer minne hade nog gjort ganska gott i just Battlefield 5. Kollar man på rekommenderade specs så skriver den GPU med minst 6Gb
https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-5/buy/pc-sys...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Har haft uppehåll med BF5 några månader, spelat annat.
Testade idag och jo tjena det har gått käpprätt åt helv..
Datorn i sign, inställningar på High, DX11.
GSync-skärm.

FPS dyker var 3e sekund med 40-50fps.
Ibland stabiliserar FPS sig, 90-100 kanske, men allt laggar, omöjligt att spela.
Har spelat många olika spel under 2020 men BF5 är det enda som beter sig på detta sätt.

Warum?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Största problemet med BFV är alla jävla kineser som ockuperar europeiska servrar och aktiverar all tänkbara fusk. Dessutom blir prestandan på servern lidande när majoriteten har över 100 i ping

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

Jag hade jätte höga förhoppningar på bfv när det tillkännagavs. Men när dom först säger att dom ska göra det så äkta som möjligt sen första man visar upp i trailern är en brud med cyborg arm de dödade spelet för mig. Jag valde endå testa det då de ingick i origin passet och var till och med sämre än jag förväntade mig. Banor som var strömlinjeformade såbman tar bort alla former av inviduell skicklighet å massvis med fuskare. Ne kommer kräva mirakel innan jag bryr mig om bf igen och då är jag endå fan sen bf2 eran

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

Jag hade jätte höga förhoppningar på bfv när det tillkännagavs. Men när dom först säger att dom ska göra det så äkta som möjligt sen första man visar upp i trailern är en brud med cyborg arm de dödade spelet för mig. Jag valde endå testa det då de ingick i origin passet och var till och med sämre än jag förväntade mig. Banor som var strömlinjeformade såbman tar bort alla former av inviduell skicklighet å massvis med fuskare. Ne kommer kräva mirakel innan jag bryr mig om bf igen och då är jag endå fan sen bf2 eran

Jag försöker inte försvara Battlefield V då jag håller med om att spelet har många bekymmer och märkliga designbeslut. Men Battlefield har alltid varit och ska vara (enligt mig) åt arkadhållet, ett snabbt och enkelt spel. Förväntar man sig ett spel fokuserat på realism så har man hamnat i fel genre där ArmA eller Squad är bättre alternativ. Att en knapp på en jacka inte matchar samma färg som den hade under andra värdskriget borde spela mindre roll än att spelet är kul.

Det låter också som du spelade spelläget Breakthrough vilket är precis vad du beskrev, 32 spelare som står still och duttar på varandra. Conquest ger dig betydligt mer frihet att spela och flanka runt och det är i princip bara Metro som är väldigt linjär. Fuskare är definitivt ett av de större problemen med spelet just nu.

Permalänk
Medlem

En fråga, varför kan jag inte välja dx12 på eller av, har inte sen funktionen på spelet, som jag ser andra har... hur vet jag då vilket som körs, 11 eller 12?
Har senaste nvidia drivisarna, och ett 1080gtx kort