Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem

Den osynligheten är en bugg i spelet som man kan tycka de borde ha fixat vid det här laget, men i BF1 har en del fuskare varit osynliga förutom vapnet.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Tänker du på buggen som gör att man ibland bara ser en hjälm och ett vapen?

Skickades från m.sweclockers.com

Mer att dom inte syns alls , men även hjälm och vapen.
Har tröttnat lite med att dom fixar och har sig men då är det nått annat istället.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Det här med fusk i BF5 känns ganska överdrivet många gånger, räcker med att någon är lite bättre så klassas han som fuskare i chatten direkt. Det finns väldigt många usla spelare i BF5 så att tillhöra dom bättre är inte svårt. Jag har själv blivit kallad cheater vid några tillfällen.

Något som däremot känns trasigt är att ena dagen är man som en headshot-super-god med aimbot påslaget och nästa dag kan man inte träffa för fem öre. Detta trots samma vapen, bana, uppkoppling osv. Man ser att skottet går direkt mot huvudet men registreras inte som träff alls, skjuter brevid och då registreras det. Min ping är bra och likaså övriga spelare samt servern.

Såg att någon annan även nämnt detta i tråden förut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Det här med fusk i BF5 känns ganska överdrivet många gånger, räcker med att någon är lite bättre så klassas han som fuskare i chatten direkt. Det finns väldigt många usla spelare i BF5 så att tillhöra dom bättre är inte svårt. Jag har själv blivit kallad cheater vid några tillfällen.

Något som däremot känns trasigt är att ena dagen är man som en headshot-super-god med aimbot påslaget och nästa dag kan man inte träffa för fem öre. Detta trots samma vapen, bana, uppkoppling osv. Man ser att skottet går direkt mot huvudet men registreras inte som träff alls, skjuter brevid och då registreras det. Min ping är bra och likaså övriga spelare samt servern.

Såg att någon annan även nämnt detta i tråden förut.

Skickades från m.sweclockers.com

Det där med att kallas för fuskare händer ofta , en bra dag får man höra både det ena och det andra

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Sedan dag 1 med BFV så kan jag icke få PIAT eller Panzerfaust att gå mer än 40-50 meter.
När jag ser på andra som använder dessa så går projektilen nästan horisontellt.
Siktar jag på det viset så blir det kanske 15 meter.
Siktar jag i 45 grader så blir det bortåt 50 meter kanske.
Jag fattar verkligen inte vad jag gör fel med dessa?

Skrivet av 220volt:

Det är likadant för mig, med Piat måste jag ha rejäl vinkel för att få iväg skottet långt. Panzerfaust går dock betydligt rakare och är enklare att skjuta långt med tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Använd minimappen för att styra/sikta piaten. Spotta något och dra piat-markeringen till din spott. Som man använder en mortar typ. Piaten förstår inte höjd skillnad. Så står du i en slänt och skjuter upp mot toppen måste ni kompensera detta.

https://youtu.be/mzUQhgy6lh4

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Den osynligheten är en bugg i spelet som man kan tycka de borde ha fixat vid det här laget, men i BF1 har en del fuskare varit osynliga förutom vapnet.

Helt otroligt att det inte är fixat ännu.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackis:

Använd minimappen för att styra/sikta piaten. Spotta något och dra piat-markeringen till din spott. Som man använder en mortar typ. Piaten förstår inte höjd skillnad. Så står du i en slänt och skjuter upp mot toppen måste ni kompensera detta.

https://youtu.be/mzUQhgy6lh4

Tack för tips! 😊 Hade helt missat den funktionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Angående patch 4.2
https://www.reddit.com/r/BattlefieldV/comments/ch9gek/battlef...

Nog för att det är semestertider i Sverige men jag hade jag förväntat mig mer buggfixar och innehåll. Dessutom återstår att se vad denna patch förstör, alltid ett steg fram och två bak när det gäller BF5...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

"Fixes for desynced soldier hitbox known to occur when reviving or vaulting"

Vaulting desync.....hade ju varit trevligt om de fixat det då det uppmärksammades, i Bf4...;)

Permalänk
Medlem

Spelade Rotterdam häromdagrn och motståndarlaget hade bla en spelare som vid matchens slut hade 70 kills och 0 deaths. Vettefan vad man ska säga, appropå fuskare...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Spelade Rotterdam häromdagrn och motståndarlaget hade bla en spelare som vid matchens slut hade 70 kills och 0 deaths. Vettefan vad man ska säga, appropå fuskare...

Skickades från m.sweclockers.com

Spela lite igår och då va det en som hade 119-1 i kills. Han va grym med sin bössa
Det är alltid tråkigt med dessa fuskare , men dom kommer alltid finnas i dom flesta spelen tyvärr!
Dom är som allt annat skit i vårt samhälle , ett steg före!!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Imorse stötte jag på den här spelaren IlI51lv3r4mdIlI som verkligen inte gjorde något för att döja att han fuskade. Fullkomligt matade headshots från alla distanser och med alla vapnen han körde med. Tror det slutade med att han fick en bra bit över 100 kills.

Både mitt lag och motståndarlaget var överens om att den här spelar fuskar. Vill minnas att jag stött på honom tidigare för längesen, ganska tråkigt att dessa idioter får härja fritt utan att något görs åt det.

Jag rapporterade åtminstone honom, men lär väl ändå inte hända något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Kolla lite på den spelaren. 115 av 120 kills är headshots det säger ju en del!:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Kolla lite på den spelaren. 115 av 120 kills är headshots det säger ju en del!:)

Han har en grym Kill Streak = 174

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Helt sjukt att EA/Dice låter dessa idioter härja fritt! Snubben jag länka till har ju varit aktiv väldigt länge utan att något händer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 220volt:

Helt sjukt att EA/Dice låter dessa idioter härja fritt! Snubben jag länka till har ju varit aktiv väldigt länge utan att något händer.

Skickades från m.sweclockers.com

EA sitter och räknar pengar, klart dom inte kan fixa sånna petitesser

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

EA sitter och räknar pengar, klart dom inte kan fixa sånna petitesser

Det är väl så det är! EA har fått sina pengar och skiter sedan i communityn 😐

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Tyvärr är rapportverktyget helt kass i spelet och påverkar ingenting, rapporterat flera helt klara fuskare och de spelar fortfarande efter flera månader och statsen är helt överdrivna.

Inte nog med att man själv måste ur spelet, manuellt knappa in namnet på spelare men sen händer inget.

Tar du sedan en video och postar på BF-forums eller Reddit så plockas de bort pga man inte får hänga ut folk...

Räcker med 1 för att förstöra en match då fusken är otroligt kraftfulla, du kan skjuta vem som helst oavsett om du har line of sight eller inte.

Har inte stött på för många men känns som man vill avinstallera varje gång det händer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 220volt:

Det är väl så det är! EA har fått sina pengar och skiter sedan i communityn 😐

Skickades från m.sweclockers.com

Tja, VDn tar ut 1,9% av vinsten i lön, dvs 20 miljoner dollar i året

Företaget har dessutom 9300 anställda, så det finns en hel del som kunde dela på dom pengarna, skulle räcka till runt 2000 dollar mer i året för alla anställda Och då skulle han fortfarande tjäna 1,6 Miljoner dollar i året

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Tyvärr är rapportverktyget helt kass i spelet och påverkar ingenting, rapporterat flera helt klara fuskare och de spelar fortfarande efter flera månader och statsen är helt överdrivna.

Inte nog med att man själv måste ur spelet, manuellt knappa in namnet på spelare men sen händer inget.

Tar du sedan en video och postar på BF-forums eller Reddit så plockas de bort pga man inte får hänga ut folk...

Räcker med 1 för att förstöra en match då fusken är otroligt kraftfulla, du kan skjuta vem som helst oavsett om du har line of sight eller inte.

Har inte stött på för många men känns som man vill avinstallera varje gång det händer.

Jag har spelat säkert kring 30h nu och inte ens sett rapportfunktionen. Brukar ju vara i "Scoreboard" i många spel, tillsammans med t.ex. mute.

Var hittar jag Mute/Rapport-funktionen? Mute - Alltså, slippa se vad vissa individer skriver i chatten. Trött på folk som klagar på att man fuskar varje match i chatten.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 220volt:

Helt sjukt att EA/Dice låter dessa idioter härja fritt! Snubben jag länka till har ju varit aktiv väldigt länge utan att något händer.

Skickades från m.sweclockers.com

Ett bekymmer med PC spelande och battlefield som varit hackvänligt i alla år, i bf2 så kunde hackare stänga ned hela servern.

Tydligen värre i asiatiska området

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Jag har spelat säkert kring 30h nu och inte ens sett rapportfunktionen. Brukar ju vara i "Scoreboard" i många spel, tillsammans med t.ex. mute.

Var hittar jag Mute/Rapport-funktionen? Mute - Alltså, slippa se vad vissa individer skriver i chatten. Trött på folk som klagar på att man fuskar varje match i chatten.

Ingen aning hur man mutar, men ska man rapporter så får man gå till Origin, söka efter spelaren i friends -> sen hittar den inget och då väljer man "Search on Origin"....

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Ingen aning hur man mutar, men ska man rapporter så får man gå till Origin, söka efter spelaren i friends -> sen hittar den inget och då väljer man "Search on Origin"....

Haha, skojar du? Inte undra på att jag inte sett det. Undrar vem som kom på den genialiska idén.

Edit: Tydligen behöver man blocka personer genom Origin för att tysta dem i chatten också. Smart. Hahahaha.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Systemet för att rapportera är verkligen inte smidigt, det borde gå att göra direkt i spelet tycker jag.

I stort så gillar jag faktiskt BF 5 trots en del buggar och fuskare. Det är ju inte varje dag man stöter på en extrem-fuskare, men däremot tror jag det finns en del som fuskar på ett snyggare sätt och inte gör det lika tydligt.

Vi ska vara glada att vi inte bor i Asien och spelar på deras serverar, verkar ju helt hopplöst med fuskare där borta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Nya kartan Marita ska bli tillgänglig idag, någon som hunnit prova den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Nya kartan Marita ska bli tillgänglig idag, någon som hunnit prova den?

Skickades från m.sweclockers.com

Nope, sitter och väntar på att gå hem från jobbet... Verkar vara schyst respons på Reddit.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

När Black Ops 3 spelades så kunde man reporta fuskare genom att spela in en video på fuskaren och sedan skicka in den! Jag och brodern fick bort några stycken i all fall!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Nope, sitter och väntar på att gå hem från jobbet... Verkar vara schyst respons på Reddit.

Kartan må se bra ut, men designen och layout suger! Blir bara kaos över allt. Kanske kan fungera med 32 player, men inte 64 som det är nu...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Är hyfsat enkelt att rapportera en spelare

1. Tryck ESC
2. Scoreboard
3. Välj spelare
4. Tryck på Profile
5. Välj rapportera spelare sidan om "skicka vänförfrågan"

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk

Jag tyckte BF var roligt när BF 3 kom, spelade detta väldigt länge.

När sen BF 4 kom och DICE i något uttalande (Vad jag kommer ihåg) sa att dom inte själva kommer bry sej om uppdateringar av Anti-Cheat dom hade just då.
Efter det kom problemen med fuskare, ju fler dagar som gick, ju fler spelare börja fuska, mestadels Ryssar när jag kollade upp IP's senast, tätt följt av Tyskar (vilket var runt 95% av ALLA fuskande)
Det var något år sen nu jag kollade senast. Men iaf så har jag inte testat och spela BF One eller BF V och tänker inte slänga en krona åt DICE hållet mer än vad jag har gjort.

Jag Lade själv ner spelandet av BF serien ungefär 6 mån efter BF4 kom ut.
Sista "matchen" jag spelade räknade jag hur många fuskare jag kunde se och av 32 spelare var där runt 20 som helt öppet fuskade. För dom vet ju att DICE bryr sej inte om fuskare.
Dom tjänar ju pengar på alla som blir bannade och sen bara köper nya spel och gör nya konton på Origin.

Är det något jag verkligen hatar i spel, framför allt mmos, så är det fuskare som inte har hjärnan eller viljan att lära sej spela utan massa hjälp utifrån.

Stavningar :(
Visa signatur

NZXT 340S Elite == 8700k (Synced all cores)
MSI GTX 1070 Ti (Non-OC i nuläget)
16gb DDR4, 2666mhz (Non-OC i nuläget)

(Väntar inköp av ny skärm (1440p) därefter klockas CPU / GPU /Minnen)