Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roughack:

Extremt lika?
32 spelare vs 16 spelare.
Bara infanteri vs tanks.

Då är TDM och Conquest också extremt lika.

Ah fan, tänkte att båda var 32 spelare. Tycker min poäng fortfarande håller däremot, och det är uppenbarligen så Dice tänker.

Permalänk
Skrivet av JackanH:

Hittade ingen tråd på detta!

Men vad tycker folk om betat för battlefield V. Har lagt ner cirka 4 timmar på det hittils och har lite blandade åsikter faktiskt.

Gillar ni vilket håll Dice går med denna serien eller är det helt åt skogen?
Vad behöver göras om eller tänkas över när det kommer till gameplay?
Efter 2 timmars lir, vad kände ni? Bra eller dåligt?

Jag tyckte spelet var riktigt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Det kanske är en vink om ett nytt "Bad Company" på gång hähä...

Det hade inte varit fel 😃
Kanske Dice/Ea skulle haft en omröstning så att alla som spelar BF5 hade fått rösta vilka spelläge dom vill ha kvar?
TDM är väl det enda som jag inte spelar längre , det tycker jag att dom har sabbat helt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Någon mer som noterat att himlen har extremt mycket color banding på nya banan Mercury? Se screenshot nedan

Tog ett screenshot för att kunna se på en annan skärm för att utesluta strul med min skärm eller GPU. Är ännu mer tydligt in-game. På andra banor med mycket blå himmel ser jag ingen color banding alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Någon mer som noterat att himlen har extremt mycket color banding på nya banan Mercury? Se screenshot nedan
http://imgur.com/2OjWBQQ.jpg
Tog ett screenshot för att kunna se på en annan skärm för att utesluta strul med min skärm eller GPU. Är ännu mer tydligt in-game. På andra banor med mycket blå himmel ser jag ingen color banding alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har noterat samma sak så du är inte ensam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swad:

Jag har noterat samma sak så du är inte ensam.

Får hoppas att Dice löser det i en framtida uppdatering, för det ser väldigt dåligt ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Bättre sent än aldrig brukar man säga, men fan vilken fet trailer imo.
https://www.youtube.com/watch?v=zVy9_DyIosQ&has_verified=1

Kan nog komma tillbaka en del Battlefield-spelare kommande månaderna.
Och visst stressade dom ut spelet från första början (t om 1 månad senare än dom först sa). Men uppenbarligen var dom inte klara med alltid, inte ens releasen av spelet som hade massa fel direkt, och dom har nu arbetat och börjar leverera.

Operation Underground, kommer ju gå dygnet runt med de nya serversystemet som dom släpper sen också haha. Alltså en remake på Operation metro. Och det är samma snubbe som gjorde den banan som gör Underground hörde jag.

Jag gillar allt nytt som kommer iaf, öven en glimt av The Pacific vilket är nice

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det här med poäng vid träff på spelare?
"Enemy Hit" och långt över 100 är standard flera gånger per runda.
1vs1 har jag flera gånger fått Enemy Hit 130-140 utan att få död på denne.
Sedan visar det sig att spelaren har 25-30hp kvar efter det..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Hur fungerar det här med poäng vid träff på spelare?
"Enemy Hit" och långt över 100 är standard flera gånger per runda.
1vs1 har jag flera gånger fått Enemy Hit 130-140 utan att få död på denne.
Sedan visar det sig att spelaren har 25-30hp kvar efter det..

De börjar kanske hela sig med ett medkit? Annars vet jag inte, aldrig reflekterat över det faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

Bättre sent än aldrig brukar man säga, men fan vilken fet trailer imo.
https://www.youtube.com/watch?v=zVy9_DyIosQ&has_verified=1

Kan nog komma tillbaka en del Battlefield-spelare kommande månaderna.
Och visst stressade dom ut spelet från första början (t om 1 månad senare än dom först sa). Men uppenbarligen var dom inte klara med alltid, inte ens releasen av spelet som hade massa fel direkt, och dom har nu arbetat och börjar leverera.

Operation Underground, kommer ju gå dygnet runt med de nya serversystemet som dom släpper sen också haha. Alltså en remake på Operation metro. Och det är samma snubbe som gjorde den banan som gör Underground hörde jag.

Jag gillar allt nytt som kommer iaf, öven en glimt av The Pacific vilket är nice

När kommer dom där kartorna? "Metro" stod det ju oktober, får dock uppstötningar bara på tanken på den kartan.

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om det nya Tower mode?
Själv tyckte jag inte om det , det va fruktansvärt stressigt

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

@Mangee75: Du tänker på Outpost antar jag?

Vilket som är det i princip en dålig version av Conquest, folk springer i en grupp i en ring efter "objectives" utan att möta på nämnvärt motstånd. Riktigt svårt att undgå den prinicipen att spela på också.

Kort sagt gillar jag inte det alls, inget stort fan av Conquest och det här är i princip bara en sämre version av conquest. Byggandet av "stationer" tillför knappast något och de få objectivesen som finns utan spawn möjligheter gör det bara ännu stelare. Conquest har åtminstone ett ojämnt antal objectives i samtliga fall om jag inte är helt borta.

Skrivet av SirMacke:

Hur fungerar det här med poäng vid träff på spelare?
"Enemy Hit" och långt över 100 är standard flera gånger per runda.
1vs1 har jag flera gånger fått Enemy Hit 130-140 utan att få död på denne.
Sedan visar det sig att spelaren har 25-30hp kvar efter det..

Ingen aning om vad som hänt med den funktionen. Man kan ju få helt absurda mängder damage på ett skott t.ex. Känns som att den i vissa fall överskattar hur mycket skada du gör. Har fått runt 120 damage flera gånger med bolt action rifles där man med säkerhet bara skjuter ett skott i taget utan att någon "dubbel" varit i närheten.

Annars är det ju vanligt att man använder sitt medkit i princip direkt, vilket gör att du ofta kan överleva betydligt mer än 120 damage t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

@Mangee75: Du tänker på Outpost antar jag?

Vilket som är det i princip en dålig version av Conquest, folk springer i en grupp i en ring efter "objectives" utan att möta på nämnvärt motstånd. Riktigt svårt att undgå den prinicipen att spela på också.

Kort sagt gillar jag inte det alls, inget stort fan av Conquest och det här är i princip bara en sämre version av conquest. Byggandet av "stationer" tillför knappast något och de få objectivesen som finns utan spawn möjligheter gör det bara ännu stelare. Conquest har åtminstone ett ojämnt antal objectives i samtliga fall om jag inte är helt borta.
Ingen aning om vad som hänt med den funktionen. Man kan ju få helt absurda mängder damage på ett skott t.ex. Känns som att den i vissa fall överskattar hur mycket skada du gör. Har fått runt 120 damage flera gånger med bolt action rifles där man med säkerhet bara skjuter ett skott i taget utan att någon "dubbel" varit i närheten.

Annars är det ju vanligt att man använder sitt medkit i princip direkt, vilket gör att du ofta kan överleva betydligt mer än 120 damage t.ex.

Japp

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Största problemet är ju de sjukt ojämna kartorna. Slutar spela varje gång de pissiga vinterkartorna dyker upp och det oändligt trista ökenhaveriet.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Ny patch idag, första matchen gick bra men i andra så kraschade spelet hux flux...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Ny patch idag, första matchen gick bra men i andra så kraschade spelet hux flux...

Skickades från m.sweclockers.com

Hur tycker ni att Battlefield V har utvecklats? Har det blivit till det bättre? Till det sämre? Vilka spellägen och kartor är roligast att köra? Funderar på att spela det ikväll.

Finns det någon/några i denna tråd som lirar aktivt? Vore kul om ni kunna PM:a mig så jag kan adda er! Alltid roligt att lira med fler i en squad...

Permalänk
Medlem

@Soldierofwar1985: Alltså, jag kanske är fel person att svara men jag tycker det har varit kul att spela Battleifeld V hela tiden, visst kartorna har varit uttjatade ett tag, men jag gillar att bara lira några matcher och döda lite, jaga alla dåliga assignments osv. Men visst har det börjat bli lite bättre om man ser utifrån när det släpptes. Men det släpptes ju inte helt färdigt heller så.

Och på torsdag får vi spela Al Sundan, visserligen inte Conquest...än iaf...troligen. Men de mindre spellägena iaf vilket är kul. Men dom behöver ju släppa nya kartor varje månad som dom säger att dom ska göra för att det ska bli hållbart i längden.

Permalänk
Skrivet av JexxitS:

@Soldierofwar1985: Alltså, jag kanske är fel person att svara men jag tycker det har varit kul att spela Battleifeld V hela tiden, visst kartorna har varit uttjatade ett tag, men jag gillar att bara lira några matcher och döda lite, jaga alla dåliga assignments osv. Men visst har det börjat bli lite bättre om man ser utifrån när det släpptes. Men det släpptes ju inte helt färdigt heller så.

Och på torsdag får vi spela Al Sundan, visserligen inte Conquest...än iaf...troligen. Men de mindre spellägena iaf vilket är kul. Men dom behöver ju släppa nya kartor varje månad som dom säger att dom ska göra för att det ska bli hållbart i längden.

Har det kommit några nya kartor på sistone då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Har det kommit några nya kartor på sistone då?

Mercury är den senaste kartan och den kom väl i maj vill jag minnas. Jag tycker att BF5 är kul för det mesta jag lirar mest Conquest eller Breakthrough.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Mercury är den senaste kartan och den kom väl i maj vill jag minnas. Jag tycker att BF5 är kul för det mesta jag lirar mest Conquest eller Breakthrough.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är också ett stort fan av Battlefield och det har jag varit sedan 2002 då Battlefield 1942 Road to Rome kom ut. Sedan dess har jag spelat BF väldigt flitigt (BF 2, BF 2 Special Forces, Battlefiefield 2142, Battlefield Bad Company 1 och 2, Battlefield 3, Battlefield 4, Battlefield Hardline, Battlefield 1 och nu Battlefield 5.

Har inte startat Origin på ett tag då jag varit fullt upptagen med att spela Pubg (Steam) och när jag startade det så upptäckte jag att jag hade en BF V uppdatering på drygt 30 gb

Hade även en uppdatering på Star Wars Battlefront 2 som jag har dåligt samvete att jag inte ägnat fler timmar åt - det är också ett riktigt schysst spel!

Svårt att hinna med alla spel när man har barn, familj och arbetar heltid!

Permalänk
Medlem

@Soldierofwar1985: Som redan nämnts är ju Mercury hyfsat ny ändå i sammanhanget hehe. Och Al Sundan kommer med nytt på torsdag för mindre spellägena, nästa månad kommer det väl två kartor, Lofoten Islands och Marita, väl? Sen blire Provence månaden efter och sedan Operation Underground månaden efter det. På tiden att det kommer bra content varje månad nu och då inte bara lite enstaka vapen. Det behöves för communityn i stort, för att få vissa att börja spela BFV igen, iaf för ett litet tag.

Och förstår att det är svårt att spela för dig med familj, jag är helt ensam förutom jobbet, men känner att man inte alltid orkar med att spela ändå, därför blir det kanske 4-5 timmar på vardagarna sammanlagt (måndag-torsdag combined) och sen lite mer på helgerna.

Permalänk
Medlem

Jag tycker den nya banan " Al Sundan "är riktigt bra till Squad , snabb och rolig. Skönt att slippa tanks i Squad!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Haha, jag har spelat igenom single-player delarna nu. Kan ju vara det sämsta bf singleplayer delen någonsin, dom är ju faktiskt horribelt usla, tur det ser bra ut iaf...=)

Permalänk
Medlem

Finns det inte 200% bullet damage-servrar?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Sedan dag 1 med BFV så kan jag icke få PIAT eller Panzerfaust att gå mer än 40-50 meter.
När jag ser på andra som använder dessa så går projektilen nästan horisontellt.
Siktar jag på det viset så blir det kanske 15 meter.
Siktar jag i 45 grader så blir det bortåt 50 meter kanske.
Jag fattar verkligen inte vad jag gör fel med dessa?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Sedan dag 1 med BFV så kan jag icke få PIAT eller Panzerfaust att gå mer än 40-50 meter.
När jag ser på andra som använder dessa så går projektilen nästan horisontellt.
Siktar jag på det viset så blir det kanske 15 meter.
Siktar jag i 45 grader så blir det bortåt 50 meter kanske.
Jag fattar verkligen inte vad jag gör fel med dessa?

Det är likadant för mig, med Piat måste jag ha rejäl vinkel för att få iväg skottet långt. Panzerfaust går dock betydligt rakare och är enklare att skjuta långt med tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

tycker man ser många spelare som beter sig mysko. Antingen så ligger de ner och siktar rakt upp i himlen? Eller så står de i ett hörn o stirrar in i väggen? Undrar ju om de är en bugg, så servern ritar dem fel eller om det är något fuffens på G?

Gillar inte Fjell banan och tycker det är tråkigt att det inte är ngt balans system då det flera gånger blir så att ett lag förlorar stort inom kanske 3-4 minuter, då loggar spelarna ur matchen och så vinner ena sidan med 400+ tickets...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

tycker man ser många spelare som beter sig mysko. Antingen så ligger de ner och siktar rakt upp i himlen? Eller så står de i ett hörn o stirrar in i väggen? Undrar ju om de är en bugg, så servern ritar dem fel eller om det är något fuffens på G?

Gillar inte Fjell banan och tycker det är tråkigt att det inte är ngt balans system då det flera gånger blir så att ett lag förlorar stort inom kanske 3-4 minuter, då loggar spelarna ur matchen och så vinner ena sidan med 400+ tickets...

Hoppas att det är en bugg , jag har även den senaste tiden märkt att vissa är osynliga i nån sekund för att sen synas igen.
Men oftast ser man direkt vem som fuskar , dom har ju en grym K/D ratio efter bara nån minuts speltid.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

För varje patch som kommer så går vi 2 steg bakåt och 1 steg åt rätt riktning.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Hoppas att det är en bugg , jag har även den senaste tiden märkt att vissa är osynliga i nån sekund för att sen synas igen.
Men oftast ser man direkt vem som fuskar , dom har ju en grym K/D ratio efter bara nån minuts speltid.

Tänker du på buggen som gör att man ibland bara ser en hjälm och ett vapen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |