Fallout 76 kan enbart spelas online – lanseras den 14 november

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Spela online = bli kallad för f***a, n***r och annat otrevligt

Skickades från m.sweclockers.com

Ta inte åt dig av det. Ta inte skit. Det är dom som är stressade och dumma. Fråga mig, jag spelar World of Tanks och blir kallad det ena epitetet efter det andra med jämna mellanrum. Jag bryr mig inte, det har min mamma sagt

Visa signatur

Spel jag uppskattar: State of Decay 2 │ World of Tanks │ Fallout 4 │ The Settlers - Rise of an Empire gold edition │ Command & Conquer │ Half-Life │ World of Warships │ Sims 3 │ Cities Skylines
I can rest easy knowing that Wolfgang is rotting in hell. Thank you. Did you need anything?

Permalänk
Lego Master

Tyvärr blir det nog en pass på detta.
Meningslös interaktion med idioter blir mandatory, och ingen ny spelmotor (och knappt annan setting vad det ser ut). Ett icke-moddat Fallout 4 där grannarna kan släppa kärnvapen på dig när som helst?

Nej, tack. Next?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

@Aleshi: Låter snarare som att detta är varför du inte har kompisar. Antisocialt beteende ska inte uppmuntras.

onT: kommer inte köpa några mer Fallout efter 4an som var årets flopp.

Skulle man kunna säga att du personifierar orsaken till att man undviker onlinespel i vissa fall?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av henkiii:

Skulle man kunna säga att du personifierar orsaken till att man undviker onlinespel i vissa fall?

Det är inte så att jag låter mina tanks rulla in i London i Hearts of Iron eller plöjer ner fotgängare i GTA för att jag är så förtjust i människor direkt.

Man blir ju studom lite orolig över er. Går bra att spela online-spel utan interaktion med riktiga människor. Om någon skriver skit i en öppen chatt och "du" tar det personligt - prata med en psykolog.

Permalänk
Medlem

@Shudnawz: Man kunde väl spela ensam, som jag förstod det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Alltså, man spelar spel för att slippa folk. Orka att de ska baka in umgänge med idioter i varenda jävla spel.
Det är inte så att jag låter mina tanks rulla in i London i Hearts of Iron eller plöjer ner fotgängare i GTA för att jag är så förtjust i människor direkt.

håller med ibland vill man bara kopplbort världen runt sig o ta det lungt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

Spelade vi samma Fallout 4?
Mig veterligen är det i princip "skjut allt som rör sig" som är det enda spelsättet.
Dialogen är bedrövlig... Ja = Ja, Nej = Ja, Kanske = Ja.

"Skjut allt som rör sig"? Skjuter du ihjäl dina allierade? Minutemen pang pang, Nick Valentine boom pow, Trashcan Carla pang pang? Hur spelar du egentligen?

Visa signatur

Spel jag uppskattar: State of Decay 2 │ World of Tanks │ Fallout 4 │ The Settlers - Rise of an Empire gold edition │ Command & Conquer │ Half-Life │ World of Warships │ Sims 3 │ Cities Skylines
I can rest easy knowing that Wolfgang is rotting in hell. Thank you. Did you need anything?

Permalänk
Lego Master

@Nomu:
Lika väl som du kan spela World of Warcraft ensam, antar jag. PvE-servrar var min hemvist under den tiden, så man slapp alla griefers osv. Men om de nu ska smaska in nukes i världen, ska det inte vara en del av spelet om man väljer PvE-stilen? Verkar osannolikt.

Jag vet inte, jag är försiktigt optimistisk innerst inne, men som alltid: hope for the best, plan for the worst.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av anon291473:

@Aleshi: Låter snarare som att detta är varför du inte har kompisar. Antisocialt beteende ska inte uppmuntras.

onT: kommer inte köpa några mer Fallout efter 4an som var årets flopp.

Anser inte det antisocialt riktigt, snarare än en preferens. Jag orkar sällan mer än 1 annan medspelare när jag spelar, om ens det. Fallout 4 för mig är min "safe zone" där jag kan göra det jag vill och slappna av utan att behöva tänka på att de andra jag spelar med levlar förbi mig, skaffar bättre gear för att sedan carry:a mig, utforskar kartan och sedan kommer jag där och alla andra har redan sett och lärt sig alla trick och knep och man märker att nyfikenheten och entusiasmen dör ner bland de man spelar med så man själv påverkas av det(så jävla många gånger man varit med om detta), att min bas blir sönderbombad eller dylikt. Fallout 76 låter som det inte lär blir något för mig.

För att inte nämna att spelet tycks ha ganska mycket fokus på just basbyggandet. I Fallout 4 kan jag spendera VÄLDIGT mycket tid till att få saker perfekt som jag vill ha de. Jag hade drivits till vansinne om jag ska spela med vissa vänner(och "vänner") som tänker funktionalitet utan någon som helst design eller karaktär i basen. Logga in och se ett kluster av fanskap till design överallt och sen behöva spendera hela sessionen till att rätta till skiten istället för att spela. Njae.... jag gillar ensamheten.

Jag vill ha fel, men jag är oerhört skeptisk till såna här spel. Jag håller ett öga på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

Det är inte så att jag låter mina tanks rulla in i London i Hearts of Iron eller plöjer ner fotgängare i GTA för att jag är så förtjust i människor direkt.

Man blir ju studom lite orolig över er. Går bra att spela online-spel utan interaktion med riktiga människor. Om någon skriver skit i en öppen chatt och "du" tar det personligt - prata med en psykolog.

Vilken diagnos kommer du fram till om du analyserar din egen oförmåga att förstå en lite skämtsam ton?
Du vet, att man skämtar om att man kör över en NPC i ett spel betyder inte så värst mycket.

Permalänk
Medlem

Haha *buhu jag vill spela själv* - Ja men gör det då och sluta gnäll på att andra har möjligheten att spela tillsammans.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Haha *buhu jag vill spela själv* - Ja men gör det då och sluta gnäll på att andra har möjligheten att spela tillsammans.

Ja men då innebär det att man väljer bort MMO. Tråkigt när man ska klassiska singleplayerspel och göra dem till multiplayer-spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Haha *buhu jag vill spela själv* - Ja men gör det då och sluta gnäll på att andra har möjligheten att spela tillsammans.

Jo men vad medför multi player för handikapp på spelet i helhet, där ligger nog mycket oro från Single player Fallout spelare.
Man är ju rädd att det blir ännu mer fördummat än FO4 på grund av detta.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gautar:

"Skjut allt som rör sig"? Skjuter du ihjäl dina allierade? Minutemen pang pang, Nick Valentine boom pow, Trashcan Carla pang pang? Hur spelar du egentligen?

Hade det vart ett bättre RPG hade kanske möjligheten funnits där iaf...och nu överdriver du ju bara medvetet. :-/

F4 går i allra högsta grad ut på att skjuta allt som inte är en allierad. Går inte att snacka sig till ett skit i det spelet utan du ska döda allt du stöter på. Det finns inga val typ utom de riktigt stora i storyn, resten ger bara en illusion via konversationerna.

Det är designat för att låta krutpåkarna föra dialogen åt dig från start till slut helt enkelt. Du är genomgod eller sarkastisk...bara en sån sak. Så actionmässigt är F4 bra. RPG-mässigt är det under all kritik. Så jag ser det iaf.

Men med lite mods får man ordning på en hel del fel med det. Förutom att man måste fortfarande vara någon slags ängel, såg fram emot möjligheten att bara bry mig om mig själv också, ger bra omspelningsvärde. Något som dock gör mig oroad över att F76 inte går att lira ensam offline. Hoppas mods tillåts i ngt slags solo online xD.

Vi får se, dömmer inte ut det helt än.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Jag fattade de som att du kan välja att spela online om du vill. Men om du kör solo så är det ungefär samma spelstil som Fallout4. Alltså inget som helst krav att du ska köra online alls.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Sparar mina åsikter tills Bethesda förtydligar vad det betyder att man "kan spela solo"!
Betyder det att man kan spela spelet utan att några andra spelare stör ens inlevelse (dock via en online-server) eller betyder det att man köra "solo" på en multiplayer-server och inte hjälpas åt. Ifall det sistnämnda stämmer så får man ju ändå vara rädd för "trolls" och "griefers" osv.

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Jag fattade de som att du kan välja att spela online om du vill. Men om du kör solo så är det ungefär samma spelstil som Fallout4. Alltså inget som helst krav att du ska köra online alls.

Står i rubriken till nyheten. "Kan enbart spelas online."

Permalänk
Medlem

Men dra på trissor, Bethesda skjuter sig själv i huvudet eller så är det jag som är äldre. Men man förstår ändå varför de försöker för lyckas man med ett online spel rullar kulorna in på hattar, skor och handväskor, Då får man som singlespelare lita på att Cyberpunk 2077 kommer leverera när det nu kommer 2023.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Ja men då innebär det att man väljer bort MMO. Tråkigt när man ska klassiska singleplayerspel och göra dem till multiplayer-spel.

Detta är ju inget MMO? Det är ett multiplayerspel där du kan spela med andra, mot andra och även själv.

Jag ser inget problem i att nya titlar provar nya saker.

Som exempel älskar jag ES-spelen men att vara bitter över ESO ger mig ingenting. Så länge de inte slutar och sadlar om helt ser jag inget problem med att de breddar och provar nytt. Då är jag ändå helt egoistisk i mitt tankesätt.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Keeper of Traditions

Det är det perfekta spelet för multiplayer så det gläder mig något enormt att de äntligen vågar testa på det. Tyvärr kommer det antagligen inte bli särskilt bra med tanke på vilka som utvecklar det och hur dagens multiplayerspel brukar se ut.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lintto1:

Sparar mina åsikter tills Bethesda förtydligar vad det betyder att man "kan spela solo"!
Betyder det att man kan spela spelet utan att några andra spelare stör ens inlevelse (dock via en online-server) eller betyder det att man köra "solo" på en multiplayer-server och inte hjälpas åt. Ifall det sistnämnda stämmer så får man ju ändå vara rädd för "trolls" och "griefers" osv.

De sa att de inte vill ta Singleplayer-läget ifrån sina fans. Eller jag minns det så och tolkade det så

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad utvecklaren menar med spela "solo"? vill INTE springa runt i "mitt" spel med en massa andra spelare : varken som vänner/ fiender eller att dessa spelare kan påverka "mitt" spel med sina handlingar.

Det känns som det blir en "lek med ord" singleplayer= spela solo???

"rädd för "trolls" och "griefers" osv. känner samma sak. vill lira ifred utan andra spelare.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Detta är ju inget MMO? Det är ett multiplayerspel där du kan spela med andra, mot andra och även själv.

Jag ser inget problem i att nya titlar provar nya saker.

Som exempel älskar jag ES-spelen men att vara bitter över ESO ger mig ingenting. Så länge de inte slutar och sadlar om helt ser jag inget problem med att de breddar och provar nytt. Då är jag ändå helt egoistisk i mitt tankesätt.

Fast att de gör detta efter ESO pekar på att de hakar på trenden snarare än bara provar lite.
Multiplayer förstör upplevelsen.

Permalänk
Medlem

Ja hoppas innerligen man inte måste vara ansluten till en server eller ha handa spelare i sitt spel.

Jag har länge sett fram emot co-op läge till fallout likaså elders scrolls men det är STOR skillnad på ett spel som har ett singel Player Focus med main story, quester och campanjer där man designar spelet så att 2 eller fler kan köra igenom detta till sammans jämfört med ett mer typiskt Multiplayer spel med lite substans, få och nerdumade uppdrag, där spelarna i sig står för hot och mål tex skjuta kärnvapen på varandras baser.

Vi vet för lite men är det frågan om en öppen sandlåde miljö där man primärt bygger baser genom att samla resurser och sedan kör nåt alla mot alla krig så blir det ju ett väldigt ytligt spel.

Däremot om man från grunden designat ett klassiskt Fallout spel med möjlighet till mer en än spelare så är det mycket mer intresant för dom som vill köra med en kompis och det hade haft lite påverkan för dom som vill köra själva.

Vi såg inget VATS vad jag kunde se, blir svårt att implementera i ett MP spel, vi kan leva utan om man kör Co-op tex men det tar definitivt bort en viktig del av fallout om det inte finns med alls.

Det är ju också extremt tråkigt om man måste vara ansluten till en server hela tiden även om man spelar själv, i princip ett always online DRM, fina med fallout och elder scrolls är att jag kan spela alla än i dag när jag vill hur jag vill.

Köpte Morrowind här om dagen på steam och moddade det så jag fick det som jag ville, blir fallout 76 always online så lär jag kunna spela Morrowind även när Fallout 76 är dött, likaså F3, NV, F4 etc etc.

Co-op gjordes bra i många spel på 90 talet men tyvärr i dag så är det sällan co-op utan ren multiplayer där MP inte kör igenom SP banorna.
Dessutom är jag och många i min ålder för gamla nu för att ha tid att sätt oss ner och göra ett röj co-op så jag tror nog Fallout 76 är ett MMO avset för den nya yngre generationen som alltid är online och har mer fritid och skiter i story och kanske tycker det är viktigare att hävda sig online med stats och annat.

Permalänk
Medlem

Multiplayer är ett trevligt tillskott, men jag hoppas verkligen att det går att lira själv också, utan att andra ska hålla på och förstöra för en. För alla vet att något jävla trollgäng kommer att spamma nuke-knappen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Så Fallout 76 är en re-skinn av TES Online...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Luciphear:

Det antisociala är inte att vilja bygga lego till perfektion hemma i sin ensamhet. Det är skillnad på asocial och antisocial.
[...] plöjer ner fotgängare i GTA för att jag är så förtjust i människor direkt.

Personligen har jag spelat mestadel av mina datorspelstimmar i onlinespel mer eller mindre ensam och använt chatten/guilden för att snacka skit om allt möjligt.

För att spåra in på ämnet igen så tyckte jag att basbyggandet är en jävla bastard i FO4 och är bara ett sketet sidorspår för att leda bort från bristen på innehåll och variation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

Det antisociala är inte att vilja bygga lego till perfektion hemma i sin ensamhet. Det är skillnad på asocial och antisocial.
[...] plöjer ner fotgängare i GTA för att jag är så förtjust i människor direkt.

Personligen har jag spelat mestadel av mina datorspelstimmar i onlinespel mer eller mindre ensam och använt chatten/guilden för att snacka skit om allt möjligt.

För att spåra in på ämnet igen så tyckte jag att basbyggandet är en jävla bastard i FO4 och är bara ett sketet sidorspår för att leda bort från bristen på innehåll och variation.

Så du tror att bara personer med antisocial personlighetsstöring eller andra antisociala tendenser spelar spel med våldselement? Eller för den delen skämtar om det?

Permalänk
Medlem

Fallout: The next level?

De kanske vill passa på att träna någon AI i hur personer oftast brukar spela post-apokalyptiska rollspel? Hur man beter sig i den sortens värld?

I just Fallouts värld vore det väldigt ironiskt med tanke på vilka syften de olika valven tjänat i spelen, denna gången är det kanske DU som är inlåst tillsammans med X antal spelare i Fallout Vault 76's beteende-simulator... Hur lång tid tar det innan alla börjar ropa "Gary" i voice-chatten?

Att spela online hade säkert varit uppskattat om man haft det som ett alternativt val, ser helst inte att det är ett måste p.g.a. en hel del skäl.
Vet bara hur mycket jag ogillade Games for Windows Live med ständig uppkoppling för Fallout 3 när det väl begav sig...

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Vad dom säger är ju att man kommer kunna spela själv så ingen borde vara orolig över det

Jag har 2 problem med online, Fallout spelen har alltid varit vad jag gått till om internet försvann av någon anledning. Något som händer extremt sällan.
Det andra är vad som händer med spelet i framtiden om företaget försvinner och servrarna läggs ner.

Vet för lite hur det kommer fungera.